Graspop Metal Meeting 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Het is onmogelijk om iedereen happy te maken met elke boeking.
Je wordt gelukkig niet verplicht om ook daadwerkelijk te blijven kijken, als het echt niet je ding is.

Heb na de boeking van TOOL het volste vertrouwen dat de organisatie ons weer weet te verrassen met een ijzersterke line-up. Net als afgelopen editie! Kijk alvast enorm uit naar de aankondigingen in aanloop naar de start van de kaartverkoop.
Het slechte nieuws is dat het festival met elke nieuwe boeking gemiddeld gezien per band slechter zal worden voor mij ;-)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Hierbij een voorspelling van de namen die ik gedurende de komende twee weken verwacht:

Headliners:
Tool (al bevestigd), Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon, Judas Priest, Scorpions, Electric Callboy, xxx, xxx

Overige namen (a-z):
311, 1349, Against The Current, Alice Cooper, Alien Weaponry, All Them Witches, Asinhell, Atreyu, Babymetal, Bad Omens, Biohazard, Black Stone Cherry, Bleed From Within, Body Count ft. Ice-T, Bruce Dickinson The Mandrake Project, Brutus, Bury Tomorrow, Cemetery Sun, Corey Taylor, Corrosion Of Conformity, Counterparts, ††† (Crosses), Crystal Lake, Die Krupps, Dimmu Borgir, Dogstar, Dropkick Murphys, Dying Fetus, Fear Factory, Fit For A King, Fu Manchu, Gloryhammer, Hanabie., Heilung, High On Fire, Imminence, Karnivool, Kontrust, Kvelertak, Megadeth, Mudvayne, Neck Deep, Of Mice & Men, Pendulum, Pennywise, Pinkshift, Pretty Maids, Riverside, Satyricon, Scene Queen, Shadow Of Intent, Silverstein, Slaughter To Prevail, Steel Panther, Sum 41, Textures, The Black Dahlia Murder, The Interrupters, The Offspring, Thy Art Is Murder, Underoath, Wargasm, While She Sleeps
 
Laatst bewerkt:

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst. Je betaalt wel meer voor het huisje, maar je kan er zwemmen, hebt een koelkast, een bed, dak boven je hoofd als het klote weer is, geen parkeerkosten en je ontbijt kost maar €1,00 als je wat spek en eitjes eet en niet 7 bonnen (of hoeveel het ook is nu). Ook lekker uitgebreid bij je huisje BBQ-en scheelt gewoon ontzettend veel als je met een groep bent. Een sparerib voor 4 kost net zo veel als 1 klein frietje (zonder saus).

De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner. A7X en BMTH stonden er toen toevallig ook al. Sabaton viel toen in op de mainstage. Dan maak je toch de afweging of je nog een keer een aantal bands wil zien voor bijna 3x de prijs. Een naam als Tool helpt dan wel degelijk. Net zoals vorig jaar Machine Head ook iets hielp.

Waar de grens ligt weet ik niet. Als de 4 afsluiters bijvoorbeeld BMTH, A7X, Judas Priest en Scorpions waren geworden, dan was dat denk ik een behoorlijke hoog drempeltje geworden om nog een ticket te kopen.
Wij (vrouwlief en ik) zijn de eerste keer met enkele volstrekt onbekende belgen in een huisje geweest in Mol (Metalpark?), was top, en laatste keer zelfs in het hotel, superrelaxed. Dan maar decadent, maar ergens scheelt het inderdaad geld, en het is prima te doen, als je de busreis van 398 uur naar het terrein voor lief neemt.
Ik was alleen benieuwd wat vorig jaar de prijs was van zo'n huisje? Gaan dit jaar met een forse groep, maar eigenlijk geen idee waar rekening mee te houden en kan hier niks over terug vinden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.640
Houden Graspop en Alcatraz rekening met elkaar qua aankondigingen?

Als Graspop voor de verkoop 8 headliners wil samen met een groep namen, moeten ze vanaf vandaag elke doordeweekse dag aankondigen als ze geen twee aankondigingen op een dag willen. En dus overlap met zowel Alcatraz als Werchter.

Denk dus dat we niet alle 8 gaan weten voor de start van de verkoop
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
Overigens, respect voor jullie leaks, maar wat is er gebeurd met het Metallica plan? Ik zie ze nergens op jullie 'ik denk dat dit het wordt' lijstjes meer... Terwijl het toch zo'n reële optie was?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.640
Overigens, respect voor jullie leaks, maar wat is er gebeurd met het Metallica plan? Ik zie ze nergens op jullie 'ik denk dat dit het wordt' lijstjes meer... Terwijl het toch zo'n reële optie was?

Waarschijnlijk omdat Metallica toch meer een wens is en misschien ook gewoon als grap wordt bedoeld, dan dat men het echt heeft verwacht

Al denk ik dat het best had kunnen gebeuren, ben ik verder niet heel serieus geweest wanneer ik ‘Waar blijft Metallica?’ post.

Ik denk dat je naar Tool geen tweede wonder moet verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
Waarschijnlijk omdat Metallica toch meer een wens is en misschien ook gewoon als grap wordt bedoeld, dan dat men het echt heeft verwacht

Al denk ik dat het best had kunnen gebeuren, ben ik verder niet heel serieus geweest wanneer ik ‘Waar blijft Metallica?’ post.

Ik denk dat je naar Tool geen tweede wonder moet verwachten
nee, was ook mijn idee. On the other hand, de geruchten waren zo sterk en hardnekkig, ik zie het nog steeds niet als ondenkbaar, dan heb je toch echt een unieke Line Up. Voor mijn gevoel was Metallica eigenlijk al een tijdje niet heel realistisch voor Graspop, omdat ze elke keer lijken te kiezen voor een Pinkpop en dergelijke. Maar goed, was vooral benieuwd of hiermee de geruchten ineens ontzenuwd zijn, of het toch niet zo'n sterk gerucht was als het werd gebracht..
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
nee, was ook mijn idee. On the other hand, de geruchten waren zo sterk en hardnekkig, ik zie het nog steeds niet als ondenkbaar, dan heb je toch echt een unieke Line Up. Voor mijn gevoel was Metallica eigenlijk al een tijdje niet heel realistisch voor Graspop, omdat ze elke keer lijken te kiezen voor een Pinkpop en dergelijke. Maar goed, was vooral benieuwd of hiermee de geruchten ineens ontzenuwd zijn, of het toch niet zo'n sterk gerucht was als het werd gebracht..
Denk als en tool en Metallica er staan dat de ticketprijzen wel flink zullen stijgen (of de rest van de HL moeten namen als Electric Callboy, Pantera, Architecs en redelijk kleinere namen voor HL niveau. Niet dat ik overigens denk dat een Pantera het niet aan kan. Maar ze stonden vorig jaar natuurlijk op de middag/avond).
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
419
587
Houden Graspop en Alcatraz rekening met elkaar qua aankondigingen?

Als Graspop voor de verkoop 8 headliners wil samen met een groep namen, moeten ze vanaf vandaag elke doordeweekse dag aankondigen als ze geen twee aankondigingen op een dag willen. En dus overlap met zowel Alcatraz als Werchter.

Denk dus dat we niet alle 8 gaan weten voor de start van de verkoop
Misschien in totaal 3 + eerste grote drop? Dan hebben ze nog 4 voor na de tickets. Bvb morgen 1 plus ticket info, dinsdag 2, donderdag pakket?
wat is er gebeurd met het Metallica plan?
Zolang het weekend beschikbaar is is er een kans. Maar de kans is klein dat ze naar graspop komen, en al zeker exclusief. Het plan/wil/kans is er, of het realistisch is... ;)
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Houden Graspop en Alcatraz rekening met elkaar qua aankondigingen?

Als Graspop voor de verkoop 8 headliners wil samen met een groep namen, moeten ze vanaf vandaag elke doordeweekse dag aankondigen als ze geen twee aankondigingen op een dag willen. En dus overlap met zowel Alcatraz als Werchter.

Denk dus dat we niet alle 8 gaan weten voor de start van de verkoop
Als Graspop iedere dag een headliner wilt droppen, dan doen ze dat gewoon
Ze hebben al vaker op dezelfde dag aangekondigd als Alcatraz
Een hele grote drop met 100 namen zullen ze misschien wel een losse aankodiging willen om meer aandacht naar zich toe te hlaen, maar voor een losse headliner zie ik het wel gebeuren.
Overigens, respect voor jullie leaks, maar wat is er gebeurd met het Metallica plan? Ik zie ze nergens op jullie 'ik denk dat dit het wordt' lijstjes meer... Terwijl het toch zo'n reële optie was?
nee, was ook mijn idee. On the other hand, de geruchten waren zo sterk en hardnekkig, ik zie het nog steeds niet als ondenkbaar, dan heb je toch echt een unieke Line Up. Voor mijn gevoel was Metallica eigenlijk al een tijdje niet heel realistisch voor Graspop, omdat ze elke keer lijken te kiezen voor een Pinkpop en dergelijke. Maar goed, was vooral benieuwd of hiermee de geruchten ineens ontzenuwd zijn, of het toch niet zo'n sterk gerucht was als het werd gebracht..
Er zijn nooit sterke of hardnekkige geruchten geweest dat Metallica zou komen.
Verder hebben meerdere insiders, waarvan we weten dat ze goede info hebben, al gezegd dat Metallica bezig is met een losse show in België en dat het geen festival show gaat worden.
Je kunt dit dus beter uit je hoofd zetten.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.640
nee, was ook mijn idee. On the other hand, de geruchten waren zo sterk en hardnekkig, ik zie het nog steeds niet als ondenkbaar, dan heb je toch echt een unieke Line Up. Voor mijn gevoel was Metallica eigenlijk al een tijdje niet heel realistisch voor Graspop, omdat ze elke keer lijken te kiezen voor een Pinkpop en dergelijke. Maar goed, was vooral benieuwd of hiermee de geruchten ineens ontzenuwd zijn, of het toch niet zo'n sterk gerucht was als het werd gebracht..

Ik denk dat die Metallica geruchten zo sterk en hardnekkig waren, omdat wij dat waren als "complotdenkers", om het even zo te noemen. Net als dat ene meme plaatje van zo'n man voor zo'n bord vol met lijntjes etc

Misschien in totaal 3 + eerste grote drop? Dan hebben ze nog 4 voor na de tickets. Bvb morgen 1 plus ticket info, dinsdag 2, donderdag pakket?

Zolang het weekend beschikbaar is is er een kans. Maar de kans is klein dat ze naar graspop komen, en al zeker exclusief. Het plan/wil/kans is er, of het realistisch is... ;)

Ticketinfo komt denk ik pas echt net voor de start van de verkoop, dan is de backlash van de prijzen het minst lang, omdat iedereen toch wel koopt.
Donderdag een naam en eventueel vrijdag een naam (al is dat gelijk met Alcatraz, maar volgens mij hebben die niks met elkaar te maken). Dan maandag, dinsdag en donderdag. Werchter heeft inmiddels al 3 headliners, dus die hebben ook niet zo veel dagen meer nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

RikZ00r

Playlistbediener
6 nov 2023
5
11
Hierbij een voorspelling van de namen die ik gedurende de komende twee weken verwacht:

Headliners:
Tool (al bevestigd), Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon, Judas Priest, Scorpions, Electric Callboy, xxx, xxx

Overige namen (a-z):
311, 1349, Against The Current, Alice Cooper, Alien Weaponry, All Them Witches, Asinhell, Atreyu, Babymetal, Bad Omens, Biohazard, Black Stone Cherry, Bleed From Within, Body Count ft. Ice-T, Bruce Dickinson The Mandrake Project, Brutus, Cemetery Sun, Corey Taylor, Corrosion Of Conformity, Counterparts, ††† (Crosses), Crystal Lake, Die Krupps, Dimmu Borgir, Dogstar, Dropkick Murphys, Dying Fetus, Fear Factory, Fit For A King, Fu Manchu, Gloryhammer, Hanabie., Heilung, High On Fire, Imminence, Karnivool, Kontrust, Kvelertak, Megadeth, Mudvayne, Neck Deep, Of Mice & Men, Pendulum, Pennywise, Pinkshift, Pretty Maids, Riverside, Satyricon, Scene Queen, Shadow Of Intent, Silverstein, Slaughter To Prevail, Steel Panther, Sum 41, Textures, The Black Dahlia Murder, The Interrupters, The Offspring, Thy Art Is Murder, Underoath, Wargasm, While She Sleeps
Waar kan ik tekenen?

Denk dat je Bury Tomorrow er ook aan toe mag voegen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

draconii

Nieuw lid
25 okt 2023
1
0
Vandaag is niet de dag denk ik? RW heeft net Mäneskin aangekondigd. Zouden Graspop & RW op dezelfde dag communiceren?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Overigens, respect voor jullie leaks, maar wat is er gebeurd met het Metallica plan? Ik zie ze nergens op jullie 'ik denk dat dit het wordt' lijstjes meer... Terwijl het toch zo'n reële optie was?
Een echt gerucht is er nooit geweest, maar mijn aanname was meer dat ze toch in de buurt zijn en vrijwel elk groot festival in Europa gehad hebben behalve Graspop. Het enige festival dat ook daadwerkelijk groter is in capaciteit is Werchter (88k). Pinkpop, Hellfest en Graspop zitten allemaal rond de 60k en Copenhell zelfs maar 35k, en daar hebben ze ook gewoon gestaan.

Ook is voor mijn gevoel Metallica de laatste jaren iets meer de 'echte' metal festivals af aan het gaan. En Werchter kan ze dit jaar niet inpikken want dan spelen ze al in Polen.

Een gerucht is er dus niet maar meer een ''als het zou moeten gebeuren, dan is nu wel de meest voor de hand liggende kans''. Maar er is al gezegd dat ze waarschijnlijk een zaalshow aan het plannen zijn. Wat dan weer erg jammer zou zijn. Maargoed, Tool was ook een verassing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken