Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Megadeth is echt geen headliner hoor, hadden in 2022 nog Whitesnake, Within Temptation, en Scorpions boven zich.

QOTSA daarentegen zie ik wel gebeuren, zullen niet naar Werchter gaan want stonden daar dit jaar al (okay ze deden daar met RHCP ook directe herhaling maar dat blijven ze toch niet doen lijkt me).

Dropkick Murphys is ook zeker een Graspop naam, stonden er al vaker, en All Them Witches kan ook zeker (weet ff niet of die er al eerder stonden).
Dropkick Murphy’s hebben ook al een paar keer op Werchter gestaan, dus kunnen ook daar staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik zal maar met deze vraag komen, want iemand gaat hem toch stellen ergens in de komende week:
QOTSA op Graspop?
Ze stonden dit jaar al op Werchter, wellicht als Graspop te weinig headliners heeft dat Livanation ze naar Dessel stuurt?
Natuurlijk niet echt een Graspop naam, maar zie het beter werken dat een Avril, Toto of Bon Jovi
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en festivalryo

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Wat een zwakke drop. Ik begin stilaan steeds meer te vrezen voor Graspop '24. Ik word van geen enkele van de vroege drops van de festivals rondom Graspop echt enthousiast. Moet wel een hele sterke onderkant bij komen, anders ga ik serieus twijfelen of ik dit jaar wel ga.
Dat is al vroeg dan. FooFighters is een grote vis. Als GMM deze band ook binnenhaalt, is het een orginele headliner. Iets waar veel mensen om vroegen.
Maar ik blijf hier sceptisch over..meestal gaat deze band naar Werchter, hetzelfde geld voor Queens of the Stone age
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Met deze drop van Hellfest hebben we trouwens wel een definitief antwoord op de vraag: is Bruce Dickinson solo een headliner?
Hij staat tussen de kleine namen, gewoon ergens in de middag op de mainstage of 's avonds in de metal dome dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Ik zal maar met deze vraag komen, want iemand gaat hem toch stellen ergens in de komende week:
QOTSA op Graspop?
Ze stonden dit jaar al op Werchter, wellicht als Graspop te weinig headliners heeft dat Livanation ze naar Dessel stuurt?
Natuurlijk niet echt een Graspop naam, maar zie het beter werken dat een Avril, Toto of Bon Jovi
Ik heb ze een tijdje geleden al wel genoemd hier als potentiële (sub)-headliner voor Graspop in magere jaren en wanneer ze geen optie voor Werchter zijn. Dat zou komend jaar kunnen zijn, aangezien ze afgelopen jaar al op Werchter stonden. Met de set die ze daar deden (hoe tof en strak ook), weet ik het niet zo goed. Maar ze hebben wel een flink catalogus aan stevige nummers. Dus stel (wat ik niet verwacht) ze doen speciaal voor de metalfestivals (Hellfest, Download, Graspop...) voor de gelegenheid een stevige set dan is het voor mij een dikke vette ja. Stoner werkt op Graspop en zij zijn de Godfathers van de Stoner.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Dat is al vroeg dan. FooFighters is een grote vis. Als GMM deze band ook binnenhaalt, is het een orginele headliner. Iets waar veel mensen om vroegen.
Maar ik blijf hier sceptisch over..meestal gaat deze band naar Werchter, hetzelfde geld voor Queens of the Stone age
Foo's staan 100% zeker niet op Graspop, vanwege het simpele feit dat ze in dat weekend nog aan het touren zijn in de UK. Daarmee hebben we ook gelijk de reden te pakken dat Hellfest een week is opgeschoven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.629
Neeee dit kan toch niet echt waar zijn? Ff, Qotsa en Offspring als de grootste namen voor het grootste metalfestival?? Wat een doffe ellende. Alleen Dimmu Borgir is een echt toffe naam. Ik houd steeds meer mijn hart vast voor Graspop

Maar er komen nog een goede 160 namen bij. Neem aan dat ze nu gewoon qua grote namen vooral de Foo Fighters dag bekend maken. Uiteindelijk staan er nog meer dan genoeg andere grote namen
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Graspop?
Headliners: Megadeth en Bad Omens
Babymetal, Kvelertak, Brutus, Bruce Dickinson,, Biohazard, Brujeria, Dark Tranquility, Dimmu Borgir, Eternal Champion, Fu Manchu, Kvelertak, Korpiklaani Madball, Nova Twins, Rhapsody of Fire, Satyricon
Megadeth als Southstage headliner zou ik al gewaagd vinden. Maar Bad Omens? Dat is volgens mij meer jupilerstage materiaal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
That's early then. FooFighters is a big fish. If GMM also brings in this band, it will be an original headliner. Something that many people asked for.
But I remain skeptical about this...usually this band goes to Werchter, the same goes for Queens of the Stone Age
and foos are going again to werchter, that's done deal
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
168
206
Foo's staan 100% zeker niet op Graspop, vanwege het simpele feit dat ze in dat weekend nog aan het touren zijn in de UK. Daarmee hebben we ook gelijk de reden te pakken dat Hellfest een week is opgeschoven.
ik dacht dat wechter die al bijna in een interview bevestigd had als naam voor hun in 2024. Dat dit zelf al eens een artikel is geweest op dit forum zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
QOTSA zou ik een leuke verassende (sub)headliner voor Graspop vinden. Net als de Foo's trouwens, maar die zullen gewoon op Werchter staan. Maar er hebben bands met zachter materiaal op de bovenste plekken gestaan dan QOTSA. Meestal wel in een genre wat ze vaker boeker maar toch
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.614
4.589
Qotsa op Graspop lijkt me sterk, maar ook echt gigantisch tof. Beter dan alles wat nu toe al de ronde deed. Ze waren ook echt wel geniaal goed op RW, als je daar zelfs al spontane moshpits doet ontstaan, ben je heel goed bezig
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik zou QOTSA best toejuichen eigenlijk. Beetje geluk kijken ze dan naar het soort festival dat ze gaan spelen en gooien ze er wat harder werk tussen van het Songs for the Deaf album!

Rhapsody of Fire dit jaar nog gezien in Sittard, best een strakke live band!

Bad Omens, Dark Tranquillity en Biohazard mogen ook wel langskomen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Oké een beetje bekoeld. Qotsa kan ik prima mee leven. Zoals andere zeggen zijn het de grootmeesters van het stonergenre en dat staat geregeld op Graspop. En blijkbaar waren ze deze zomer erg goed. Verder voldoende leuk materiaal in de undercard.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Piebe71

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
QOTSA staat gewoon op één van de Werchter evenementen vrees ik. Zou overigens wel een welkome afwisseling zijn voor GMM.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken