Ik weet dat er elke maand wel een gelijkaardige discussie is, maar Electric Callboy is toch nog geen headlinmateriaal?
Ik zie ze eerder sub headliner, Jupiler HL of de main 2 afsluiten.. Het is mss niet iedereen zijn cup of tea en de dance/techno invloeden snap ik dat de wenkbrauwen bij sommige doet fronsen. Maar als je er staat tijdens hun show is het wel een garantie op een feestje.Ik weet dat er elke maand wel een gelijkaardige discussie is, maar Electric Callboy is toch nog geen headlinmateriaal?
Op Alcatraz waren ze headliner maar dat is natuurlijk een iets kleiner festival.Ik weet dat er elke maand wel een gelijkaardige discussie is, maar Electric Callboy is toch nog geen headlinmateriaal?
Ik denk eerder sub of in de avond op de mainstage. Maar ze zullen waarsch hoog staan door de "hype".Ik weet dat er elke maand wel een gelijkaardige discussie is, maar Electric Callboy is toch nog geen headlinmateriaal?
Je bedoelt door de 'hypa hypa'Ik denk eerder sub of in de avond op de mainstage. Maar ze zullen waarsch hoog staan door de "hype".
En ook daar waren de recensies die ik hier las toch vooral in de strekking van “leuke show, maar de headliner positie is eigenlijk nog net te hoog gegrepen voor ze”. Kwam toch veel opvulling bij kijken, had allemaal net te weinig om het lijf. Dus laat ze eerst maar eens een sub show van een uurtje ofzo op de Graspop main doen inderdaad.Op Alcatraz waren ze headliner maar dat is natuurlijk een iets kleiner festival.
Over 2 weken spelen (5 november) ze op The Rock Circus in Den Bosch voor zo'n 4.000 - 5.000 mensen vermoedelijk met Lorna Shore oa.
Ze hebben begin dit jaar 2x 013 uitverkocht. Dat zijn 2x 3.000 mensen. Dat is een Afas capaciteit.
Ik zou het een sterke sub-headliner vinden, want er zijn echt wel minder sterk verkopende acts geweest op Graspop als sub-headliner.
Bv 2e, 3e of 4e laatste act op de hoofdpodia.
Hell yeeeeessss, that's some good stuff. Rotting Christ have already leaked their appearance, in case you missed itGoed gevoel vandaag dus deze 50plusser gooit er nog maar is een wensen lijstje uit.
1.frozen soul
2.movements
3.urne
4.blackbraid
5.lamb of god
6.citizen
7.dying fetus
8.rotting christ
9.crypta
10.iron maiden
#vandaag
#GMM24
Absolutely. If we get a solid South Stage headliner and a nice sub, I don't see why EC shouldn't close the North Stage.Het topic van Electric Callboy is inderdaad al veel langs gekomen hier de afgelopen maanden.
Feit is dat Graspop ieder jaar een kleinere ms2 headliner er tussen heeft zitten, die een wat jonger publiek aanspreekt. Electric Callboy is hier gewoon een prima kandidaat voor.
Los van wat je vind van de band, verkopen ze zonder moeite even veel (of meer) tickets als bands als Parkway Drive, Gojira, Ghost, Deftones, Lamb of god, In Flames die allemaal al eens een mainstage hebben afgesloten de laatste jaren.
EC is gewoon retepopulair momenteel en wellicht is het een gewaagde zet om ze nu al de north stage af te laten sluiten, maar dat is juist wat we willen toch? Een beetje gedurfd programmeren aan de bovenkant van de affiche. Dat niet iedereen hier even groot fan is van de band begrijp ik maar dat doet niet af aan de populariteit.
Ik was ook geen fan van Ghost en Gojira maar vond het alsnog vet dat die bands geboekt werden op die spot vorig jaar.
Yep, dit klopt. Zelfs van mensen die fan zijn van EC hoorde ik dit commentaar.En ook daar waren de recensies die ik hier las toch vooral in de strekking van “leuke show, maar de headliner positie is eigenlijk nog net te hoog gegrepen voor ze”. Kwam toch veel opvulling bij kijken, had allemaal net te weinig om het lijf. Dus laat ze eerst maar eens een sub show van een uurtje ofzo op de Graspop main doen inderdaad.
Zijn niet echt headliners waar ik het echt warm van krijg. Hopelijk (voor mezelf) klopt deze lijst niet helemaalEen beetje jammer alleen dat maiden al in zowel nederland als belgie staat deze zomer. Dat maakt de kans een stuk kleiner.
Ook aerosmith is nog erg wankel door de stem van Tyler.
Dan zouden Within Temptation en Sabaton ook goed mogelijk zijn. En dan wat sterkere subs.
Dus...meer zoiets..(hebben allemaal nieuw materiaal of verwachten nieuw materiaal)
Donderdag:
Scorpions + Bring Me The Horizon
Slash, Emperor, Alestorm, Destruction, Joel Hoekstra's 13,
Vrijdag:
Within Temptation + Deep Purple
Deftones, Cavalera, Dream Theater, King Diamond, Pain, Scar Symmetry
Judas Priest + Avenged Sevenfold
Bruce Dickinson, Killswitch Engage, Saxon, Black Stone Cherry
Sabaton + Rob Zombie
Alice Cooper, Electric Callboy, Arjen Lucassen Supersonic Revolution, Helloween, Europe, Hammerfall
Maar ik denk dat we nog wel enkele verrassende grote naam gaan zien...
Doe het dan niet en zet 't in dit topic neer...? Of is dit echt een onbegonnen zaak van mijn kant?Offtopic i know.
Het zal wel een fout zijn. Maar de Brabanthallen gezamelijk hebben wel een stuk meer capaciteit dan het klokgebouw.Offtopic i know.
Wat mij opviel is dat "Headbangers Parade" met Messuggah en Avatar in het Klokgebouw Eindhoven staat gepland. Maar dat Mojo 's-Hertogenbosch vermeld als locatie. Zou dit een foutje zijn, of gaan ze na Rockcircus misschien toch dit festival naar Den bosch halen?
Ik ook niet zo zeer. Ik zie ook liever Rammstein, VolbeatZijn niet echt headliners waar ik het echt warm van krijg. Hopelijk (voor mezelf) klopt deze lijst niet helemaal
De band is voor de Benelux bijna vanuit het niets enorm gegroeid met Hypa Hypa aan het begin van corona en daarna We Got The Moves, waarbij ze minder zijn omarmt door de 'serieuze muziekliefhebber' en meer door de mensen die fan zijn van metalcore / feest.En ook daar waren de recensies die ik hier las toch vooral in de strekking van “leuke show, maar de headliner positie is eigenlijk nog net te hoog gegrepen voor ze”. Kwam toch veel opvulling bij kijken, had allemaal net te weinig om het lijf. Dus laat ze eerst maar eens een sub show van een uurtje ofzo op de Graspop main doen inderdaad.
Het topic van Electric Callboy is inderdaad al veel langs gekomen hier de afgelopen maanden.
Feit is dat Graspop ieder jaar een kleinere ms2 headliner er tussen heeft zitten, die een wat jonger publiek aanspreekt. Electric Callboy is hier gewoon een prima kandidaat voor.
Los van wat je vind van de band, verkopen ze zonder moeite even veel (of meer) tickets als bands als Parkway Drive, Gojira, Ghost, Deftones, Lamb of god, In Flames die allemaal al eens een mainstage hebben afgesloten de laatste jaren.
EC is gewoon retepopulair momenteel en wellicht is het een gewaagde zet om ze nu al de north stage af te laten sluiten, maar dat is juist wat we willen toch? Een beetje gedurfd programmeren aan de bovenkant van de affiche. Dat niet iedereen hier even groot fan is van de band begrijp ik maar dat doet niet af aan de populariteit.
Ik was ook geen fan van Ghost en Gojira maar vond het alsnog vet dat die bands geboekt werden op die spot vorig jaar.
Ah kijk dit verhelderd wel een beetje je punt. Dat is altijd een risico dat de hype wat gaat liggen.Ik zeg ook niet dat ik het ze niet zou gunnen, of het er moeilijk mee zou hebben als het effectief zo zou zijn.
Ik was erbij op Alcatraz en was toch wat ontgoocheld.
Ze verkopen inderdaad wel wat zalen uit...maar heeft iedereen die ze al wou zien, ze ondertussen al niet gezien. Bedoel daar mee, het is mogelijk dat de hype wat zal gaan liggen.
Ik zou ze liever een jaartje laten rusten en dan met een nieuwe show zien aankomen. Weer een frisse wind. Op Alcatraz had ik het gevoel dat dat het de 300e show in de rij was. Niet spontaan, bijna een eurosongact
De eerste editie was in Den Bosch. Denk dat ze dat vergeten zijn aan te passen en niet hebben gespot.Offtopic i know.
Wat mij opviel is dat "Headbangers Parade" met Messuggah en Avatar in het Klokgebouw Eindhoven staat gepland. Maar dat Mojo 's-Hertogenbosch vermeld als locatie. Zou dit een foutje zijn, of gaan ze na Rockcircus misschien toch dit festival naar Den bosch halen?
Wat @Dr. Hannibal volgens mij bedoelt met recensies zijn de verslagen die hij van forumleden (onder andere van mij) heeft gelezen.De band is voor de Benelux bijna vanuit het niets enorm gegroeid met Hypa Hypa aan het begin van corona en daarna We Got The Moves, waarbij ze minder zijn omarmt door de 'serieuze muziekliefhebber' en meer door de mensen die fan zijn van metalcore / feest.
In Duitsland hadden ze al een serieuze fanbase.
Het is een andere vorm van muziek waarvan mensen die recensies schrijven dat sneller zullen zeggen.
Het zal vermoedelijk nooit een recensie band zijn, tenzij de recensist fan is maar dat zijn toch relatief vaker fans van 'serieuzere muziek'.
Mijn theorie is dat als alles door zou kunnen zijn gegaan zonder corona ze geleidelijker hadden kunnen groeien buiten Duitsland en meer mensen al kennis hadden gemaakt met de band. Nu zullen nog iets minder mensen met ze bekend zijn. Natuurlijk zijn de fans dat wel.
Maar ik denk meer aan de grote festivals en dan mensen die achter de fans staan.
Ik denk niet dat dat te maken heeft met hun catalogus, maar dat ze gewoon veel lullen tussendoor.Wat @Dr. Hannibal volgens mij bedoelt met recensies zijn de verslagen die hij van forumleden (onder andere van mij) heeft gelezen.
De consensus was dat het een unieke act is, met veel positieve respons. Maar dat hun catalogus simpelweg nog niet uitgebreid genoeg is om met een lange set van begin tot eind te kunnen boeien. Er zat veel opvulling in de set, waaronder een hoop cringy ingestudeerde bindtekstjes van de vocalisten. Het jaar ervoor hadden ze een vroeger en korter tijdsslot en was het 50 minuten knallen. Dat werd veel beter ontvangen, zogezegd juist ook door de mensen die liefhebber van ze zijn.