Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
Ik heb er zelf helemaal niets mee, maar ze moeten natuurlijk wel een keer naar Graspop komen. Alleen zie ik ze (nog) geen headliner spot innemen. Zeker ook omdat ze er nog niet eerder stonden.
Even een kanttekening - In 2018 stonden ze er natuurlijk wel als 'eskimo callboy', van 14u - 14u45 in de metal dome, uiteraard voor de gigantische hype met hypa hypa en hun poging tot eurosong deelname.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
127
178
Rock Am Ring: LINE-UP ANNOUNCEMENT IN 10 DAYS (Volgende week ook waarschijnlijk namen voor GMM)

P.S. Limp Bizkit verwacht ook een album in 2024.
After Forever heeft een heruitgave gepland van hun laatste album (Misschien komt er een poging om een soort reunie te fabriceren?)
Motley Crue werkt aan een nieuw album en verwacht dit in 2024 (zou vreemd zijn 2 jaar aan een stuk, maar misschien volgend jaar?)
 
Laatst bewerkt:

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Wat @Dr. Hannibal volgens mij bedoelt met recensies zijn de verslagen die hij van forumleden (onder andere van mij) heeft gelezen.

De consensus was dat het een unieke act is, met veel positieve respons. Maar dat hun catalogus simpelweg nog niet uitgebreid genoeg is om met een lange set van begin tot eind te kunnen boeien. Er zat veel opvulling in de set, waaronder een hoop cringy ingestudeerde bindtekstjes van de vocalisten. Het jaar ervoor hadden ze een vroeger en korter tijdsslot en was het 50 minuten knallen. Dat werd veel beter ontvangen, zogezegd juist ook door de mensen die liefhebber van ze zijn.
Ik vind het een terecht punt dat ze eigenlijk net te weinig materiaal hebben om headliner status op Graspop te pakken.
Ze hebben nog een twee goede singles + album nodig hebben om echt als laatste act op Graspop te spelen.

Zou voor Electric Callboy ook minder zijn als ze afsluiten.
De Gojira's, Ghost, Parkway Drive's van deze wereld hebben ook een aantal jaar + aantal albums nodig om volledig te werken naar dat punt.
Als een na laatste act op de North Stage of twee na laatste op de South Stage kunnen ze volgend jaar prima aan.
Die acts spelen ze een uur. En dan heeft EC nog wat om naar uit te kijken.

Wat @Loek123 zegt klopt. Bij ieder optreden praten ze veel tussendoor. Ik vind dat ze dat wel leuk doen.
Misschien was het net wat meer (of qua gevoel) en viel het nu wat meer op aangezien ze nu langer speelden en bij langere shows er logisch wat meer rustpunten zijn. Was het rond die periode van Alcatraz ook niet heel warm?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Tenacious D, ook zo'n ''grap-en-grol'' band, komt al amper in aanmerking als headliner bij vrijwel elk festival dat ze spelen. En dan zijn mensen hier serieus van mening dat Electric Callboy dat wel zou zijn?

Oke dan. Het zal de leeftijd wel zijn denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
323
662
Wat @Loek123 zegt klopt. Bij ieder optreden praten ze veel tussendoor. Ik vind dat ze dat wel leuk doen.
Misschien was het net wat meer (of qua gevoel) en viel het nu wat meer op aangezien ze nu langer speelden en bij langere shows er logisch wat meer rustpunten zijn. Was het rond die periode van Alcatraz ook niet heel warm?
In 2022 was het absurd warm, toen leek de moshpit bij EC een zandstorm. Dit jaar speelden ze gewoon rond middernacht.

Denk niet dat het gelul tussen nummers op zich een probleem is, eerder het gebrek aan spontaniteit daarbij. Al heb je 't wel vaker bij niet Engelstalige bands (qua moedertaal) dat ze hun bindteksten brengen alsof het een vervelende formaliteit is waar ze nu eenmaal even doorheen moeten. Bij Powerwolf kan je de bindteksten even makkelijk meebrullen als het refrein.

Daarnaast wel raar dat Electric Callboy de tijd liever opvult met medleys, covers of verhaaltjes dan met het brengen van nummers uit hun eerste 5 albums, die lijken (op een nummer of 2 na) voor hen niet meer te bestaan. Terwijl dat voor 5/6e exact dezelfde band was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Bruce Dickinson in de kleine namen, dat is goed nieuws.
Bad omens staat hier heel groot damn.
Babymetal gaat touren, dat vind ik wel nice
Hele rare drop verder, grote namen zouden grotendeels beter op Werchter passen dan op Graspop
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.523
Wat een zwakke drop. Ik begin stilaan steeds meer te vrezen voor Graspop '24. Ik word van geen enkele van de vroege drops van de festivals rondom Graspop echt enthousiast. Moet wel een hele sterke onderkant bij komen, anders ga ik serieus twijfelen of ik dit jaar wel ga.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Hellfest heeft wat namen gelost! Foo Fighters oa.
Opvallend meer rock / punk acts.
Ze hebben normaal altijd een podium met die acts, maar nu hebben ze er ook meer de headliners voor.

Foo Fighters zal wel niet naar Graspop maar naar Werchter gaan. Net als QOTSA, The Offspring, Royal Blood
Twijfel over Dropkick Murphys en All Them Witches voor Graspop?

Graspop?
Headliners: Megadeth en Bad Omens
Babymetal, Kvelertak, Brutus, Bruce Dickinson,, Biohazard, Brujeria, Dark Tranquility, Dimmu Borgir, Eternal Champion, Fu Manchu, Kvelertak, Korpiklaani Madball, Nova Twins, Rhapsody of Fire, Satyricon
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Ik zou QOTSA hier niet uitsluiten hoor. Het is hier al meermaals aangehaald dat Graspop ooit out-of-the-box zal moeten denken als het niet in herhaling wil blijven vallen. Wel, dan denk ik dat QOTSA een pak beter zou vallen bij de gemiddelde bezoeker dan Green Day/Muse/Blink/Avril Lavigne/Toto/etc.

En met ook Download + RaR in de geruchtenlijst gaan ze komende zomer duidelijk de hardere festivals af.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
348
298
Ik voorspel aan vrienden al jaren dat festivals té groot zijn geworden, met 4 dagen te lang duren, en ze steeds maar in dezelfde vijver moeten vissen. Op de lange duur kan het haast niet anders dat steeds dezelfde namen op de affiches verschijnen. Het ene jaar op de grote festivals (Graspop, Werchter en andere, het volgende jaar op de kleinere festivals (Alcatraz, enzovoort). Daar tussen in nog eens een zaaltoer. Het is teveel commerce geworden.
Ja , ik weet het wel, je moet niet gaan. Maar toch is het ergens wel jammer. Ook elk jaar dezelfde grote vissen als headliner wreken zich op de lange duur. Zet je ze wel, krijg je commentaar van "pfff, weeral". Zet je ze niet, is het ook wat. Of nog anders, ze zijn te oud geworden. Wanneer komt de aflossing?

Festival organisatoren gaan moeten bezinnen. 3 dagen, tot daar aan toe. Maar zet minder bands op de affiche. En laat alle "kleinere "bands" langer spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.394
Hellfest heeft wat namen gelost! Foo Fighters oa.
Neeee dit kan toch niet echt waar zijn? Ff, Qotsa en Offspring als de grootste namen voor het grootste metalfestival?? Wat een doffe ellende. Alleen Dimmu Borgir is een echt toffe naam. Ik houd steeds meer mijn hart vast voor Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en gmm033

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.392
Opvallend meer rock / punk acts.
Ze hebben normaal altijd een podium met die acts, maar nu hebben ze er ook meer de headliners voor.

Foo Fighters zal wel niet naar Graspop maar naar Werchter gaan. Net als QOTSA, The Offspring, Royal Blood
Twijfel over Dropkick Murphys en All Them Witches voor Graspop?

Graspop?
Headliners: Megadeth en Bad Omens
Babymetal, Kvelertak, Brutus, Bruce Dickinson,, Biohazard, Brujeria, Dark Tranquility, Dimmu Borgir, Eternal Champion, Fu Manchu, Kvelertak, Korpiklaani Madball, Nova Twins, Rhapsody of Fire, Satyricon
Megadeth is echt geen headliner hoor, hadden in 2022 nog Whitesnake, Within Temptation, en Scorpions boven zich.

QOTSA daarentegen zie ik wel gebeuren, zullen niet naar Werchter gaan want stonden daar dit jaar al (okay ze deden daar met RHCP ook directe herhaling maar dat blijven ze toch niet doen lijkt me).

Dropkick Murphys is ook zeker een Graspop naam, stonden er al vaker, en All Them Witches kan ook zeker (weet ff niet of die er al eerder stonden).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken