Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Dat dit festival toch bijna altijd even duur is als Rock Werchter blijft mij verbazen. Steevast de meest karige major line-up van de zomer voor mij.
Het verkoopt ieder jaar weer uit, dus schijnbaar niet duur genoeg.

Overigens vind ik festivals vergelijken altijd een beetje sneu. Helemaal met andere landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Helemaal eens over dit jaar, maar 'steevast'? De lineups van 2022 maar vooral 2019 en 2018 waren echt wel om vingers van af te likken en bijzonder stacked.
2019 en 2018 waren gewoon goeie festivaljaren, dus vergeleken met die andere line-ups vind ik die van DTRH alsnog de minste, zoals altijd dus. En zeker voor dat geld vind ik het ronduit belachelijk, Pinkpop > DTRH.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Ik voel mij sowieso een beetje de @DennisvdBr van DTRH dit jaar hier op het forum. Ik snap oprecht niet waar mensen over te klagen hebben wat betreft de line-up want aan kwaliteit echt geen gebrek. Voor 255 euro heb je toch een heerlijk 3,5 daags festival op een geweldig terrein met op elk moment van de dag een mooie mogelijkheid om iets te zien.

En als jullie het echt allemaal kut vinden, ik zoek nog 4 tickets.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
2019 en 2018 waren gewoon goeie festivaljaren, dus vergeleken met die andere line-ups vind ik die van DTRH alsnog de minste, zoals altijd dus. En zeker voor dat geld vind ik het ronduit belachelijk, Pinkpop > DTRH.
Ah, dit verklaart een hoop hahaha.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Het verkoopt ieder jaar weer uit, dus schijnbaar niet duur genoeg.

Overigens vind ik festivals vergelijken altijd een beetje sneu. Helemaal met andere landen.
Ja wat dat betreft is het idee 'kleine broertje van Lowlands' worden prima gelukt.

Beide festivals in hetzelfde weekend, met grotendeels dezelfde namen, vergelijking maken lijkt me zeker in het geval van RW niet heel gek? Maar dat mag jij sneu vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.923
1.871
Denk dat het verschil in Pinkpop en DTRH voor een groot deel ook een smaakverschil zal zijn. Maar er staan toch elk jaar op DTRH genoeg namen die het voor mij interessant maken om te gaan. Dit jaar zijn dat Ben Howard/Phoenix/Whitest Boy Alive etc.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
2019 en 2018 waren gewoon goeie festivaljaren, dus vergeleken met die andere line-ups vind ik die van DTRH alsnog de minste, zoals altijd dus. En zeker voor dat geld vind ik het ronduit belachelijk, Pinkpop > DTRH.
Hmm. DTRH19 > RW19, BKS19 en PP19 voor mij. Maar ja, smaakjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Buiten het feit dat ik het idioot vind dat DTRH even duur als PP/RW duur is, verklaart dat niet zo heel veel haha. Dat is ook het enige wat ik zeg.

Ik ben nog nooit op DTRH geweest, dus baseer me puur op de verhouding prijs/line-up.
Ik snap ergens wel wat je bedoelt hoor. Maar de ticketprijs is weliswaar vergelijkbaar, maar denk dat er bij werchter dagelijks 40.000 mensen extra op het terrein staan. Hele andere schaal qua inkomsten dus, zeker als je daar ook nog eens de catering bij neemt. Dus dan is wel verklaarbaar dat Werchter veel meer en duurdere namen kan programmeren. Die verkopen ook dagtickets. DTRH is bedoeld voor een weekendbeleving met voor zover ik nog kan vergelijken (al lang niet meer op Werchter geweest) veel meer aandacht voor aankleding en sfeer en minder investering in duurdere namen. Werchter is qua opzet beter te vergelijken met Pinkpop.

Maar uiteindelijk is het publiek de bepalende factor of het duur of te duur is. DTRH verkoopt heel makkelijk uit, in tegenstelling tot Pinkpop en Werchter ook denk ik. Dus dan kun je je afvragen of de stelling dat het te duur is, opgaat.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
2019 en 2018 waren gewoon goeie festivaljaren, dus vergeleken met die andere line-ups vind ik die van DTRH alsnog de minste, zoals altijd dus. En zeker voor dat geld vind ik het ronduit belachelijk, Pinkpop > DTRH.
Dat heeft dan toch misschien ook met je eigen smaak te maken. Waar niets mis mee is natuurlijk.

Vanuit mijn eigen smaak heb ik bijvoorbeeld al decennia weinig meer te zoeken op Pinkpop. En Werchter zou me tegenwoordig ook niet meer zo aanspreken vanwege de aantallen bezoekers, al vind ik het programma daar doorgaans wel dik in orde.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Ik denk idd dat het verschil wel zit in dat mensen bij RW voornamelijk voor de line-up betalen, en bij DTRH meer voor de totaalervaring.
Overigens ben ik zelf erg tevreden met de line-up, en zie ik qua 'kwaliteit' niet veel verschil met bijvoorbeeld 18 of 19. Kleinere headliners wellicht, maar het totaalplaatje is wat mij betreft nog steeds zeer positief
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en MarkD

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Ik snap ergens wel wat je bedoelt hoor. Maar de ticketprijs is weliswaar vergelijkbaar, maar denk dat er bij werchter dagelijks 40.000 mensen extra op het terrein staan. Hele andere schaal qua inkomsten dus, zeker als je daar ook nog eens de catering bij neemt. Dus dan is wel verklaarbaar dat Werchter veel meer en duurdere namen kan programmeren.
Dit inderdaad.
Ben een paar keer op Werchter geweest, maar ik zou een optreden op BKS of DTRH altijd verkiezen boven RW, vanwege de schaal en locatie.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
070 Shake klinkt goed op Spotify, maar live vond ik het tot nu toe wat meh. Maar een blik werpen is idd niet verkeerd denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Dit inderdaad.
Ben een paar keer op Werchter geweest, maar ik zou een optreden op BKS of DTRH altijd verkiezen boven RW, vanwege de schaal en locatie.
Dat is het ook wat mij betreft. Ik vind ook wel wat van het programma van DTRH dit jaar (al zijn er objectief gezien gewoon goede namen geprogrammeerd, zoals Jacob Banks en Collier, dat is alleen niet echt mijn smaak). Maar de opzet van een festival vind ik ook gewoon heel belangrijk. BKS zie ik mezelf ook rondlopen, misschien een keer ITGWO, Woo Hah wellicht. Maar ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik naar Werchter of Pinkpop ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Ik voel mij sowieso een beetje de @DennisvdBr van DTRH dit jaar hier op het forum. Ik snap oprecht niet waar mensen over te klagen hebben wat betreft de line-up want aan kwaliteit echt geen gebrek. Voor 255 euro heb je toch een heerlijk 3,5 daags festival op een geweldig terrein met op elk moment van de dag een mooie mogelijkheid om iets te zien.

En als jullie het echt allemaal kut vinden, ik zoek nog 4 tickets.
Helemaal met Mark op deze. Ik vind juist Lowlands tegenvallen dit jaar en sommige anderen doen mij ook niet zoveel dit jaar tbh.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Dit inderdaad.
Ben een paar keer op Werchter geweest, maar ik zou een optreden op BKS of DTRH altijd verkiezen boven RW, vanwege de schaal en locatie.
Dit wil ik dit jaar ook ondervinden. Ik vind zelf het programma op Werchter dit jaar best goed. Echter het massale, de vervloekte kruizen waardoor je nooit opeenvolgend een act in de Barn en KlubC kan zien en de totale sfeer spreken me minder aan (dit jaar gecombineerd met de mindere headliners). Daarom juist een keer DTRH, hoewel de kersen op de taart een beetje mis (eerder genoemde Rosalia en Lil Nas X bijv).

Ik vind btw IDLES als sub wel matig. Naast dat ik het zelf helemaal ruk vind, is dat toch ook niet een act die de positie verdient. The Whitest Boy Alive heb ik ook mijn vraagtekens bij, maar unieker en die muziek past wel goed op die plek als sunset slot. Qua namen vind ik de zondag dan wel sterk. Ben Howard - Phoenix - Paolo Nutini is een sterk rijtje. Alledrie namen die gewoon een hele goede sub zouden zijn en daarmee ook niet erg dat er eentje van de kleinere headliner is.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Bob105

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Een mooi blokkenschema voor mij, amper clashes :)

Vrijdag: Palace, The Murder Capital, Warhaus, Tramhaus, Joey Badass, Fred Again..

Zaterdag: Sticks, Altin Gun, Horance Andy, Sticky Fingers, Death Grips, IDLES of Working Men's Club, Overmono

Zondag: Elephant, Sleaford Mods, Ben Howard, Bob Vylan, Special Interest, Paolo Nutini of Nu Gunea

Zijn de drie grootste stages eigenlijk goed aan te lopen? Alles staat vlak na elkaar, vandaar :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken