Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Gaan we nu die hele genre discussie van een paar dagen geleden alweer opnieuw doen? Zo komen we wel aan de 1000 pagina's ja
Als het nog mogelijk was geweest dan hadden we waarschijnlijk ook geen nee tegen Nirvana gezegd, dus Pearl Jam? Waarom niet? Los van het feit dat ze meer passen op de Werchters en Pinkpops van deze wereld
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ongeacht of wij het leuk zouden vinden of niet, Pearl Jam gaat helemaal niet touren dit jaar dus die gaan er nooit staan. Dus waarom hebben we het er over…
Kijk, en op dit soort momenten is het dus handig om in andere topics te kijken. Mag je zelf uitvogelen waarom ;)
Maar deze discussie wordt wel vervelend. Zal echt niet nog iets uit de hoge hoed worden getoverd, zeker niet iets wat niet in het genre past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Kijk, en op dit soort momenten is het dus handig om in andere topics te kijken. Mag je zelf uitvogelen waarom ;)
Maar deze discussie wordt wel vervelend. Zal echt niet nog iets uit de hoge hoed worden getoverd, zeker niet iets wat niet in het genre past.
Ah, ik checkte even snel dit topic en de huidige tour schedule van Pearl Jam, die op dit moment toch echt volledig leeg is. Dus vooralsnog klopt het wat ik zeg. Maar excuus dat ik niet eerst het gehele forum bijlees voor ik wat zeg...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Als Pearl Jam inderdaad last minute nog Europese shows in juni gaat inplannen, dan zijn zij wat mij betreft een serieuzere optie dan vele andere namen die ik hier de afgelopen weken voorbij heb zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nightrage

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Als Pearl Jam inderdaad last minute nog Europese shows in juni gaat inplannen, dan zijn zij wat mij betreft een serieuzere optie dan vele andere namen die ik hier de afgelopen weken voorbij heb zien komen.
Precies dit ja. Mocht de bron over Frankrijk kloppen, dan acht ik de kans op Pearl Jam groter dan dat bijvoorbeeld Bring Me The Horizon nog wordt toegevoegd. Kiss, Volbeat, Iron Maiden, Metallica, Sabaton zijn al uitgesloten door tourschema's en geluiden vanuit GMM-organisatie dat Sabaton sws niet speelt. Bring Me The Horizon en Five Finger Death Punch hadden echt al lang kunnen worden aangekondigd. Vooral die eerste. Iemand laten doorschuiven zal al helemaal niet het plan zijn van de organisatie, dus als Pearl Jam tourt is de kans dat ze Pearl Jam hebben ook groter dan het doorschuiven wat mij betreft.

Het is inmiddels ook alweer van een maand geleden dat Guns N' Roses en de grotere lading werden gelanceerd. En er is nog steeds geen poster. Kan dus best zijn dat er echt nog een grote band bij komt, waardoor de rest van de acts lager op de poster moet worden gezet. En dat wil je vooraf nog niet prijsgeven op je poster natuurlijk omdat je ook iets van een momentum wilt creëren als je toch weet te stunten met Pearl Jam.

Voor Pearl Jam geldt eigenlijk hetzelfde als voor Metallica. Als er een jaar is waarin ze op Graspop zouden kunnen staan, dan is het nu. Een jaar na de passage op Rock Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zie niet helemaal in hoe er nog budget zou zijn voor zo'n grote band.
Ik heb het idee dat Pearl Jam in een heel andere prijs klasse zit als de meeste Graspop headliners, niet dat het niet te betalen is voor Graspop (zal niet duurder zijn dan GNR) maar het lijkt me niet een band die je even last minute boekt met het geld dat je anders zou besteden aan iets als Avenged Sevenfold of BMTH. Lijkt me dat je dan de ticket prijzen omhoog zou moeten gooien.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Waarom zou Pearl Jam wel passen en Muse (als ze konden) niet?
Goede vraag, maar ik denk ook dat Muse best wel past tegenwoordig. Ware het niet dat ze al op Rock Werchter staan.
Graspop boekt langzaamaan toch wel iets breder, getuige ook bands als Europe, Foreigner, Killing Joke, Deep Purple, Scorpions etc. Van oudsher zijn deze bands misschien wel meer metal, maar tegenwoordig speelt Pearl Jam echt wel harder dan deze andere bands.

En Rock Werchter gaat juist langzaam de pop-kant op met hoge plekken voor Stormzy, Stromae, Oscar and the Wolf, MGK, Lil Nas X en Rosalia. Een Pearl Jam en Muse passen echt beter bij Iron Maiden, Volbeat en Guns N' Roses dan bij die popbands van hierboven.

Deze mening hierboven valt natuurlijk niet los te zien van mijn persoonlijke muzieksmaak. Maar dat hoeft ook niet. Mijn ideale festival zou een mix tussen de hardere rocknamen van Rock Werchter zijn en Graspop minus de metalcore en glam/rollatormuziek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken