Pinkpop 2023

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
Puur uit nieuwsgierigheid door de gekke naam effe Prins 's en de geit opgezocht.
Wa is da 😅
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Ik kom op dit uit.
Wel erg veel kleine namen voor me gevoel de tent is qua grote wel wat naar beneden gegaan
leuk...

ik hoop wel dat er iets clashed met Ellie Goulding, dan heb ik tenminste een goed alternatief.
Voor DeWolff hoop ik ook op mainstage of Noord, ipv de tent.
en als je schema een beetje klopt, ben ik bang dat ik The Jordan ga missen.
overigens, ik denk niet dat Nathaniel Rateliff de tent afsluit, zal die niet op Noord komen? aan de andere kant, komt mij dit iets beter uit dat moment.
Het blokje Nielson / Orange Skyline is voor mij een vervelende clash.
en het blokje Tash Sultana / Gayle / Upsahl is helemaal vervelend...

maar verder, leuk gedaan en als het zo uitkomt zou het mij wel goed uitkomen
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Leuk gedaan Mart alleen moet je de zaterdag Hollywood Vampires en the Black Keys van podium wisselen. Die spelen echt op de main stage
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik ga alleen zeggen: Ga erheen, het is de moeite waard ;-) Echt waar.
100% zeker dat je daar inderdaad veel lol aan gaat beleven. Ontzettend leuke liveshow. En heel spitsvondige teksten. Heb ook wel eens de karakterisering "Spinvis op XTC" gehoord.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
dus al met al, wat is nu de balans voor mij...

mijn must see's in groen
en sowieso vermijden in rood

vrijdag
P!NK
/ Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers
/ Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester

16 acts waar ik lastig wat mee heb.
33 must see's er bij, dus ik verwacht wel dat ik wat keuzes kom te maken als het blokkenschema er is.
Qua must see's lijkt zondag voor mij de beste dag geworden, die red het van mij vooral op de breedte.
Maar op de zaterdag, QOTSA, The Black Keys, Hollywood Vampires, Disturbed en met Ronde en DeWolff is eigenlijk mijn beste dag met een enorme plus wat vooral deze namen betreft!
De vrijdag moet het voor mij vooral hebben van P!nk, Editors, War on Drugs en The Hu, wat ook imo niet verkeerd is, maar is eigenlijk dan voor mij de "minste" dag.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
leuk...

ik hoop wel dat er iets clashed met Ellie Goulding, dan heb ik tenminste een goed alternatief.
Voor DeWolff hoop ik ook op mainstage of Noord, ipv de tent.
en als je schema een beetje klopt, ben ik bang dat ik The Jordan ga missen.
overigens, ik denk niet dat Nathaniel Rateliff de tent afsluit, zal die niet op Noord komen? aan de andere kant, komt mij dit iets beter uit dat moment.
Het blokje Nielson / Orange Skyline is voor mij een vervelende clash.
en het blokje Tash Sultana / Gayle / Upsahl is helemaal vervelend...

maar verder, leuk gedaan en als het zo uitkomt zou het mij wel goed uitkomen
Nathaniel zie ik ook wel noord komen alleen een i previal zie ik dan weer niet in de tent en wie zou dan de tent afsluiten?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
prima namen in die laatste worp.
ben toch weer bang dat het blokkenschema gaat vertellen dat ik toch een keertje moet gaan kopoen.
staat echt enorm veel leuks tussen

enkel die headliners??:(:(

Stel je toch eens voor dat RATM op de plek van robbie williams zou staan.
dan had je echt een prima line up
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.216
4.472
Je
dus al met al, wat is nu de balans voor mij...

mijn must see's in groen
en sowieso vermijden in rood

vrijdag
P!NK
/ Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers
/ Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester

16 acts waar ik lastig wat mee heb.
36 must see's er bij, dus ik verwacht wel dat ik wat keuzes kom te maken als het blokkenschema er is.
Qua must see's lijkt zondag voor mij de beste dag geworden, die red het van mij vooral op de breedte.
Maar op de zaterdag, QOTSA, The Black Keys, Hollywood Vampires, Disturbed en met Ronde en DeWolff is eigenlijk mijn beste dag met een enorme plus wat vooral deze namen betreft!
De vrijdag moet het voor mij vooral hebben van P!nk, Editors, War on Drugs en The Hu, wat ook imo niet verkeerd is, maar is eigenlijk dan voor mij de "minste" dag.

Je gaat wel vrij scheutig om met de term mustsee. Scheelt dat Pinkpop maar 60 plekjes heeft ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Typisch Pinkpop, zeuren omdat de namen te klein zijn.
Dadi Freyr, Altin Gunn, Goldkimono en Prins S en de geit hoorde bij de mooiste feestjes van Lowlands vorige jaar
The Dma’s zijn echt een lekker bandje uit Australië die een soort Brittpop maken.
DeWolff is een van de beste NL life acts
SONS stevige gitaren uit België!
Echt een prima drop!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Raskolnikov

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.216
4.472
Ik vind de laatste worp zo slecht niet hoor. Overall is het wel een vrij matig affiche en krijg je m.i. weinig voor je geld.

Ga er wel vanuit dat kaarten via Ticketswap eind mei onder de 200 euro duiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Typisch Pinkpop, zeuren omdat de namen te klein zijn.
Dadi Freyr, Altin Gunn, Goldkimono en Prins S en de geit hoorde bij de mooiste feestjes van Lowlands vorige jaar
The Dma’s zijn echt een lekker bandje uit Australië die een soort Brittpop maken.
DeWolff is een van de beste NL life acts
SONS stevige gitaren uit België!
Echt een prima drop!
Het lijkt mij ook dat een tegenvallende kaartverkoop niet te wijten is aan de kleinere namen op het affiche. Dit is echt alleraardigste worp.

Als er al ergens pijlen op gericht moeten worden als verklaring voor mindere verkoop, dan zijn het de grotere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
mis toch wel Suzan & Freek op het affiche, al was het alleen maar om de reacties hier...

wat betreft de NL dames, is Bente imo een uitstekende toevoeging. Ik had eigenlijk wel Merol wel verwacht, denk dat je die met potlood voorzichtig voor 2024 kan noteren inmiddels(?). Of een terugkeer op Pinkpop van Blackbird of Ilse DeLange zou ik oon niet vervelend hebben gevonden.

Ook Claude, denk ik dat je kan noteren voor 2024, mits die nog met minstens 1 hitje komt in de loop van het jaar.

zo zie je ook dat de "kleine" namen op het affiche heel moeilijk te voorpellen zijn. Wel leuk dat Orange Skyline dan wel goed in de voorspelling heeft gezeten.
wat ook heel duidelijk is, is het gebrek aan de "Pinkpop-Classics" afwel "80's en 90's acs" op de lineup. tja, bovenin het affiche, maar onderaan is alles van de nieuwe generatie... lijkt wel of Pinkpop die namen meer laat aan Bospop en Jera of zo?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ook even groen gemaakt waar ik op voorhand van plan ben om te gaan kijken. Zes acts op vrijdag, negen op zaterdag en tien op zondag. Afgewisseld met ouwehoeren, relaxen, hapjes en drankjes, mensen ontmoeten en een altijd geweldige campingervaring. Hopen op heerlijk weer, geen mega-drukte en gezellige campingburen, en dan gaat het gewoon weer een dijk van een weekend worden!


vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age
/ The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Mocht de zaterdag een beetje voor een schappelijke prijs via swap voorbij komen, ga ik het overwegen. Die dag is nog best oke, op The Script na. Jammer dat die band niet geswitcht is met TwoD, maargoed. Past wat beter als je kijkt naar de algehele dag-genres.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Mocht de zaterdag een beetje voor een schappelijke prijs via swap voorbij komen, ga ik het overwegen. Die dag is nog best oke, op The Script na. Jammer dat die band niet geswitcht is met TwoD, maargoed. Past wat beter als je kijkt naar de algehele dag-genres.
The script vind ik tot daar aan toe. Dat die dag afgesloten wordt door Robbie vind ik erg jammer. De gemiddelde opinie hier is dat hij een vervanger is (van RATM vermoedelijk). Had dan nog heel even verder gezocht naar iets wat beter bij die dag past denk ik dan...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
The script vind ik tot daar aan toe. Dat die dag afgesloten wordt door Robbie vind ik erg jammer. De gemiddelde opinie hier is dat hij een vervanger is (van RATM vermoedelijk). Had dan nog heel even verder gezocht naar iets wat beter bij die dag past denk ik dan...
Er is weinig dat tourt dat daar die zaterdag had kunnen headlinen volgens mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken