Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
For I Am King, Sister of Suffocation, Nephylim, The Lucifer Principle en Ceremony of Opposites.
Spelen op de eerste editie van Tilburg Metalfest (open air) op zaterdag 2 september.
Early bird uitverkocht. Ticket 25 euro

Toffe NL metal bands. Zeker For I Am King (net een nieuw album uit), Sisters of Suffocation en Nephylim!
Ik vind dat die interessant zijn voor op Graspop.
Zouden die op Graspop kunnen spelen?


Hehe, mooie truc, zelf ook al vaker toegepast! šŸ˜(y)
Die gaat straks natuurlijk iedereen toepassen om iets relevant en on-topic voor GMM te maken. šŸ˜‰
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Excuses als dit bericht niet in dit topic mag, dan verwijder ik het graag.

Morgen speelt Avatar in 013 Tilburg. Mijn kameraad, zus en ikzelf hebben hier vorig jaar tickets voor gekocht omdat die datum toen vƩƩl beter viel. Echter is de tour toen vreemd genoeg uitgesteld naar dit jaar. Na het concert van gisteren hebben we het er nog over gehad, maar het is niet langer mogelijk om te gaan. M.a.w. --> ik ga er zelf niet meer geraken en zou graag iemand van Festileaks blij willen maken met 3 gratis tickets. (Alhoewel ik nooit nee zeg tegen een biertje in Dessel ;) )
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Ik weet dat ze er niet staan (helaaasss), maar Pene Corrida zou een leuke zijn! Die maken er echt een feestje van
WAARSCHUWING: niet googelen die naam zonder NSFW!
Die fout heb ik ooit gemaakt... šŸ˜–

apocalypse now horror GIF by Maudit
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Daā€™s ook niet helemaal wat ik zei hĆ©. Als het relevant is, kan het best ter sprake komen.
Sorry, wellicht wat verkeerd geĆÆnterpreteerd dan.
Ik begrijp je punt wel, maar natuurlijk heb je dan altijd nog de eeuwige discussie over wat wel en niet relevant is.

Zelf zie ik niet heel veel problemen met af en toe off-topic gaan (net als de meesten hier, neem ik aan), zeker gezien we ooit hebben afgesproken dit topic als algemeen metal-topic te gebruiken.
Natuurlijk kon toen nog niemand bevroeden dat dit topic zo zou exploderen...

De oorzaak van deze explosie ligt in mijn ogen niet zozeer in de inhoud van de posts, want die verschillen nauwelijks van topics over andere festivals.
In de eerste plaats ligt het toch gewoon vooral in de toename van het aantal actieve leden, en het aantal posts dat die actieve leden plaatsen. Er zijn nu eenmaal heel wat veel-posters in dit topic (mijzelf allerminst uitgesloten natuurlijk).
Daarnaast speelt ook de lengte van veel posts daarbij een rol.
Een pagina vol met reacties van een of enkele zinnen leest toch een stuk vlotter weg dan een pagina vol met epistels van meerdere alinea's (zoals deze post dus... šŸ˜‰ ).

Ik zou zoals al eerder gezegd (net als anderen) wel wat voelen voor een extra GMM-topic dat zich beperkt tot wat meer on-topic zaken (zou voor andere festivals overigens ook geen overbodige luxe zijn, volgens mij).
Dit topic kan dan verder zo blijven als het is, een 'kantine' waar iedereen naar hartenlust over alles wat metal is kan kletsen.

Om te voorkomen dat andere topics dood dreigen te lopen, kan er wat vaker gebruik worden gemaakt van linkjes naar die andere topics.
Mocht je ergens iets interessants hebben gepost, laat dan ook even een kleine 'teaser' met linkje achter in het algemene topic, dan weet ik zeker dat het door veel meer mensen gelezen zal worden.
Ook 'zware', lange discussies mogen van mij best op een gegeven moment verplaatst worden naar een nieuwe thread ofzo, met duidelijke link zodat alle geĆÆnteresseerden kunnen volgen.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Want? Ik krijg gewoon dat er een metalcoverband bestaat genaamd pene corrida.

Of ligt dit aan jouw zoekgeschiedenis? šŸ¤”
Haha, zou kunnen.. šŸ˜œ
Blijkbaar is hun bekendheid inmiddels al voldoende toegenomen om de Google-resultaten te domineren. šŸ˜…
Voor de nieuwsgierigen: 'pene corrida' betekent in het Spaans zoiets als 'ejaculerende penis'...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.651
Voor de Ne obliviscaris fans hier die dit nog niet gelezen moesten hebben.

Een interview van zware metalen met zanger / violist Tim Charles.

Ik ben alvast nog nieuwsgieriger geworden naar dat album! Al een tipje van de sluier over de betekenis achter de songs (waar @Joslittel onlangs eens achter vroeg - al ging dat specifiek over een ouder nummer toen geloof ik)
Ja heel fijn interview! Van de nieuwe cd vooral benieuwd naar dat part 2 nummer, dat wordt erg bewierrookt. Mijn vraag ging toen idd over Intra Venus, ik weet het nog steeds niet haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
@nikita Volgens mij had jij aangeraden om eens naar een live video van Opeth te kijken, omdat dat het tegenovergestelde zou zijn van de gezichtsuitdrukkingen van Devin, en dat heb ik vanochtend eindelijk eens gedaan.

Het is echt bizar om te zien met wat voor pokerface hij staat te zingen zeg haha! Ik merk dat ik wel iets van enthousiasme mis, wat ik bij de rest van de band wel zie. Het is zijn stijl natuurlijk, maar het lijkt voor mij bijna alsof hij met tegenzin op het podium staat :p Geef mij maar de rare koppen van Devin dan!

(Verder zijn ze heel goed live hoor, niks op aan te merken muzikaal gezien)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.331
@nikita Volgens mij had jij aangeraden om eens naar een live video van Opeth te kijken, omdat dat het tegenovergestelde zou zijn van de gezichtsuitdrukkingen van Devin, en dat heb ik vanochtend eindelijk eens gedaan.

Het is echt bizar om te zien met wat voor pokerface hij staat te zingen zeg haha! Ik merk dat ik wel iets van enthousiasme mis, wat ik bij de rest van de band wel zie. Het is zijn stijl natuurlijk, maar het lijkt voor mij bijna alsof hij met tegenzin op het podium staat :p Geef mij maar de rare koppen van Devin dan!

(Verder zijn ze heel goed live hoor, niks op aan te merken muzikaal gezien)
Hahaha, ja, het zijn echt wel tegenovergestelden, maar om te zien dat hij daar absoluut wel van geniet zijn zijn bindteksten wel het ultieme bewijs.


High pitch, higher, Dani Filth en zijn publiek domme dingen laten doen, hƩƩrlijk! :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.800
Akerfeldt verstaat voor mij de kunst van het bindteksten het beste van allemaal. Bij hem is het altijd geĆÆmproviseerd en oprecht. Hij heeft ook echt droge humor. Ik heb niet zoveel met artiesten die me elk liedje 'hee hee hee' willen laten roepen. Of van die vocalisten die tegen elk publiek heel overdreven roepen "Oh my god, you guys! You are the best crowd evaaaah!!". Of van die figuren die, als ware ze een dominee zijn, minutenlang hun evangelie gaan prediken. Maar ik vind het bij een liveshow wel leuk om iets van connectie te voelen met de artiest, dus niet per definitie tegen bindteksten. Tenzij je Maynard James Keenan heet en je er bewust voor kiest om de muziek voor zichzelf te laten spreken, dat vind ik ook gaaf. Zeker omdat hij in de zang zelf zoveel toewijding stopt, dat die connectie er op die manier ook komt.

Het luistert, kortom, voor mij nogal nauw. šŸ˜…
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Gaan we deze keer op woensdag wel een pre party hebben? Ik stem allzszins om de Belgische band arson hier te zetten, veel te underrated
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Akerfeldt verstaat voor mij de kunst van het bindteksten het beste van allemaal. Bij hem is het altijd geĆÆmproviseerd en oprecht. Hij heeft ook echt droge humor. Ik heb niet zoveel met artiesten die me elk liedje 'hee hee hee' willen laten roepen. Of van die vocalisten die tegen elk publiek heel overdreven roepen "Oh my god, you guys! You are the best crowd evaaaah!!". Of van die figuren die, als ware ze een dominee zijn, minutenlang hun evangelie gaan prediken. Maar ik vind het bij een liveshow wel leuk om iets van connectie te voelen met de artiest, dus niet per definitie tegen bindteksten. Tenzij je Maynard James Keenan heet en je er bewust voor kiest om de muziek voor zichzelf te laten spreken, dat vind ik ook gaaf. Zeker omdat hij in de zang zelf zoveel toewijding stopt, dat die connectie er op die manier ook komt.

Het luistert, kortom, voor mij nogal nauw. šŸ˜…
Je omschrijft een supergroup met de frontmannen van Metallica en Disturbed
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
Akerfeldt verstaat voor mij de kunst van het bindteksten het beste van allemaal. Bij hem is het altijd geĆÆmproviseerd en oprecht. Hij heeft ook echt droge humor. Ik heb niet zoveel met artiesten die me elk liedje 'hee hee hee' willen laten roepen. Of van die vocalisten die tegen elk publiek heel overdreven roepen "Oh my god, you guys! You are the best crowd evaaaah!!". Of van die figuren die, als ware ze een dominee zijn, minutenlang hun evangelie gaan prediken. Maar ik vind het bij een liveshow wel leuk om iets van connectie te voelen met de artiest, dus niet per definitie tegen bindteksten. Tenzij je Maynard James Keenan heet en je er bewust voor kiest om de muziek voor zichzelf te laten spreken, dat vind ik ook gaaf. Zeker omdat hij in de zang zelf zoveel toewijding stopt, dat die connectie er op die manier ook komt.

Het luistert, kortom, voor mij nogal nauw. šŸ˜…

Ja, ik denk dat het voor heel veel mensen heel precies gaat komen met dingen die ze wel en niet fijn vinden binnen concerten en optredens.

Steel Panther vind ik bijvoorbeeld ook wel leuk met hun interactie en het op de hak nemen van de standaard dingen:
Satchel: "You are the best crowd evaahhh"
Michael: "You said that yesterday as well"
Satchel: "Shut up, Michael"
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.429
2.977
Het verschilt ook per band en optreden denk ik. Jonathan Davis was vorig jaar tijdens GMM ook zeer kort van stof. Maar na Corona was ik zo toe aan lekker rammen dat ik dat ook wel fijn vond. Geen gelul, gewoon beuken. Het hangt bij mij dus echt af van mijn eigen stemming en van de gelegenheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.651
Het verschilt ook per band en optreden denk ik. Jonathan Davis was vorig jaar tijdens GMM ook zeer kort van stof. Maar na Corona was ik zo toe aan lekker rammen dat ik dat ook wel fijn vond. Geen gelul, gewoon beuken. Het hangt bij mij dus echt af van mijn eigen stemming en van de gelegenheid.
Bij dat optreden hadden lange teksten ook echt de vaart eruit gehaald. Wat een show was dat, beuken, gaaaan. Die onthoud ik nog lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken