Graspop Metal Meeting 2023

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Eigenlijk vind ik vrijdag al een behoorlijk goede dag. Met verschillende mogelijk "nieuw" Headliners.
Doorschuiven van een aantal bands is mss de beste optie als er moeilijkheden zijn met potentiële hoofdact.
Behemoth, amon amarth, disturbed, waitan samen met gojira lijkt me niet mis. Dan die dag aanvullen met belgisch/nederlands talent op main stage om hen ook de kans te geven om te groeien.

En inderdaad, een powerwolf zal het niet worden.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
hopen op BMTH of the prodigy

maar als ik eerlijk ben vermoed ik eerder een FFDP, deep purple, scorpions of zelfs sabaton


waterkansje voor: the who :D
The Who zou magisch zijn! Ze staan de 17e wel al in Firenze en tot nu spelen ze nooit 2 dagen na elkaar.
Behalve in Edinburgh maar dat is dan wel in dezelfde stad.

Dus inderdaad een waterkans.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Misschien ver gezocht maar lees net dat Mad Cool vanavond met de volledige line-up komt en die missen nog headliners. Misschien de headliner waar Graspop ook op wacht? Al heb ik dan tegelijk geen idee wie het kan zijn..
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Of stiekem wel hopen op een FFDP verhaal :D
5FDP are always a rather fun addition in my opinion. I don't see them as a full-blown South Stage headliner yet but honestly, we're running out of options and not just for 2023 but in general:

Looking back at previous Graspop line ups makes you realise how many of the big players have already retired or are probably retiring sometime soon.

Slayer, Motörhead, Twisted Sister, Black Sabbath, Ozzy, Soundgarden, Whitesnake, (Marilyn Manson, Iced Earth?) etc.

Soon we can add Kiss, Aerosmith, Foreigner, Scorpions, Alice Cooper, Journey, Judas Priest and many more to that list.

It's strange to think about but five years from now, most of our 70s and 80s headliners will have retired.

Giving bands like BMTH, Five Finger Death Punch, PWD, Ghost, Gojira, WT, Lamb Of God and many others a chance at headlining can't happen soon enough. We need to establish a new generation of headliners, not just for the sake of rock music but also to cultivate relationships as a festival. Making a strong connection with these bands will pay big dividends in the not-so-distant future.

I think Graspop has done a great job doing just that with the 2023 Line-Up but also in recent years (Sabaton, LoG, PWD...).
I say, keep it up!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Haha kwam net deze tegen Wind Rose, power metal met LOTR Dwergen thema.
Klinkt lekker en hebben leuke teksten. Hebben al genoeg van die "hype" bands, maar toch zou ik ze willen zien 😆

Ja dat nummer is fantastisch inderdaad, ik zou graag eens diggy diggy hole mee willen zingen live.

In augustus staan ze op Alcatraz en Dynamo trouwens dus grijp je kans
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Dan heb je ze pas nog gemist Sulpher, ze tourden samen met Alestorm, Gloryhammer en Rumahoy. Was echt een heel tof concert!
Ow das balen idd...
Maar ik ga bijna nooit meer naar losse concerten, eigenlijk alleen maar festivals.

Grappig verhaaltje met Gloryhammer
Op FortaRock gezien en die gast wilde zn intro doen voor een liedje en die vroeg "Who am I". En toen was het een microseconde stil, waarop ik keihard riep "Peter Pan!!!"

vond hij niet echt leuk haha, vroeg het nog eens en stak toen zn middelvinger naar mij uit 😂

ja wat wil je, als een volwassen man in een groene maillot staat hahaha
De muziek vind ik wel tof, ben wel vd power metal
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Oh dat is de oude zanger die eruit gekickt is, Gloryhammer heeft nogal een verdeelde fanbase tegenwoordig. Hij is nu zn eigen band begonnen met de naam Angus McSix en het is.... bijzonder.

Ik ben groot fan van de nieuwe zanger van Gloryhammer :p
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Electric Callboy was gister een groot feest trouwens! Supergezellige sfeer en een hele mooie mix van metalheads en mensen in neon (waarschijnlijk ook metalheads, maar dan kleurrijk voor de verandering). En gecrowdsurfd bij I want it that way van Backstreet Boys, dat is weer eens wat anders :ROFLMAO:
Jaaa het was geweldig! Ik had wel even de memo gemist dat je in Adidas trainingsbroek moest komen. Jammer want die heb ik wel :LOL:

Ik heb je gezien denk ik!! Ik dacht nog, dan denk je alles gezien te hebben, en dan zie je iemand crowdsurfen op twee metalheads die Backstreet Boys zingen

Haha kwam net deze tegen Wind Rose, power metal met LOTR Dwergen thema.
Klinkt lekker en hebben leuke teksten. Hebben al genoeg van die "hype" bands, maar toch zou ik ze willen zien 😆

Naaahhh ze hebben zoveel betere nummers dan deze. Al was het 28 januari wel echt een dik feestje in Den Bosch. Warfront is echt geweldig, heb hem hier gesigneerd en wel liggen :D
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Dinsdag stond er iemand in het publiek met een zelfgemaakte raket op zn rug (Spaceman) met daar bovenop zo'n mini handje uit We Got The Moves. Hilarisch! Toch wel het meest diverse publiek bij Electric Callboy, heerlijk om te kijken hoe mensen gekleed zijn. Geluid was dinsdag wel beter dan gisteren, maar neemt niet weg dat het beide dagen een dikke party was :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Kneuzer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Jaaa het was geweldig! Ik had wel even de memo gemist dat je in Adidas trainingsbroek moest komen. Jammer want die heb ik wel :LOL:

Ik heb je gezien denk ik!! Ik dacht nog, dan denk je alles gezien te hebben, en dan zie je iemand crowdsurfen op twee metalheads die Backstreet Boys zingen


Naaahhh ze hebben zoveel betere nummers dan deze. Al was het 28 januari wel echt een dik feestje in Den Bosch. Warfront is echt geweldig, heb hem hier gesigneerd en wel liggen :D
kan niet wachten tot vanavond in de lotto arena
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.335
Jaaa het was geweldig! Ik had wel even de memo gemist dat je in Adidas trainingsbroek moest komen. Jammer want die heb ik wel :LOL:

Ik heb je gezien denk ik!! Ik dacht nog, dan denk je alles gezien te hebben, en dan zie je iemand crowdsurfen op twee metalheads die Backstreet Boys zingen


Naaahhh ze hebben zoveel betere nummers dan deze. Al was het 28 januari wel echt een dik feestje in Den Bosch. Warfront is echt geweldig, heb hem hier gesigneerd en wel liggen :D

Together We Rise is zo lekker. Wind Rose was prachtig in Den Bosch!

Hoop dat ze ooit op Graspop staan en signeer sessie doen. Heb nog twee ongesigneerde LPs liggen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Together We Rise is zo lekker. Wind Rose was prachtig in Den Bosch!

Hoop dat ze ooit op Graspop staan en signeer sessie doen. Heb nog twee ongesigneerde LPs liggen
Zou je LPs meenemen het festival terrein op om te laten signeren, ja? Mijn LPs blijven veilig thuis in de kast staan als ik naar Graspop ga hoor 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken