Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Waarom zou die dan zijn eigen tour cancellen? Zou wel een grote fuck you zijn richting zijn fans die een ticket hadden. Kans lijkt me even groot als RATM of Metallica
Wat?! Geen kans op Metallica?!

Sad Season 1 Episode 1 GIF by NBC
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Ja, maar het is ook wel begrijpelijk als ze zich jaren lang richten op de oudere doelgroep, de classic rock fans met headliners als Def Leppard en Kiss, dan is deze line up wel even wat anders.

Deze doelgroep komt gewoon niet aan zijn trekken met die line up. Ik denk overigens wel dat een deel hiervan wordt opgevangen door jongere fans die de line up dan weer geweldig vinden. Het is moeilijk om te zien hoe goed het verkoopt, want dit festival verkoopt bijna nooit uit.

Bij Graspop zien we dit overigens ook wel, zeker als ze BMTH nog boeken. De line up heeft zich nog nooit zo hard gefocust op metalcore. 2 metalcore headliners en stuk of 20 andere metalcore bands. Dan nog andere jonge headliners als Gojira, Ghost en zelfs Slipknot die het nog goed doet bij de jongere fans. (En electric callboy met de headline slot op Alcatraz)

Het is een verandering die ik zelf graag zie, maar voor de classic rock fans is dit geen goed festival jaar.
Ik was er gisteren toevallig ook nog over bezig met wat mensen. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat er zo weinig classic rock bands als Europe, whitesnake, foreigner, .... op de affiche staan. Meestal zijn er zo verschillende om de main overdag te vullen. Eigenlijk is def leppard de enige, en die staan ook gewoon veel te hoog op de line up natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.580
4.515
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Waarom zou die dan zijn eigen tour cancellen? Zou wel een grote fuck you zijn richting zijn fans die een ticket hadden. Kans lijkt me even groot als RATM of Metallica
Hij heeft zelf aangegeven nog wel losse shows te willen doen, nuja proberen.
Is waarschijnlijk meer een persoonlijke hoop, zou Graspop wel die exclusieve headliner geven. Kan evengoed zijn laatste optreden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Hij heeft zelf aangegeven nog wel losse shows te willen doen, nuja proberen.
Is waarschijnlijk meer een persoonlijke hoop, zou Graspop wel die exclusieve headliner geven. Kan evengoed zijn laatste optreden zijn.
Hoever is het ditchtsbijzijnde ziekenhuis bij Dessel? Zijn ze zo op voorhand ingelicht dat er die avond een patient extra zou zijn. 🤣
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik was er gisteren toevallig ook nog over bezig met wat mensen. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat er zo weinig classic rock bands als Europe, whitesnake, foreigner, .... op de affiche staan. Meestal zijn er zo verschillende om de main overdag te vullen. Eigenlijk is def leppard de enige, en die staan ook gewoon veel te hoog op de line up natuurlijk.
Je hebt ook nog Hollywood Vampires, The Answer en Kissin' Dynamite. Maar ze zijn inderdaad totaal niet vertegenwoordigd.
Daarom ook maar een zondagticketje in de pocket dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
nu we toch bezig zijn over classic rock. ik herinner me nog goed dat journey en toto nog altijd hun europese tour moeten aankondigen. zou dit misschien het main 1 headlinerduo kunnen zijn voor de donderdag/vrijdag ?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
nu we toch bezig zijn over classic rock. ik herinner me nog goed dat journey en toto nog altijd hun europese tour moeten aankondigen. zou dit misschien het main 1 headlinerduo kunnen zijn voor de donderdag/vrijdag ?
Hmm. Zou ergens misschien kunnen, maar mijn buikgevoel zegt van niet. Ligt toch niet helemaal in de comfortzone van Graspop vind ik.
Die komen beter tot z'n recht in een zaal denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
113
226
Hij heeft zelf aangegeven nog wel losse shows te willen doen, nuja proberen.
Is waarschijnlijk meer een persoonlijke hoop, zou Graspop wel die exclusieve headliner geven. Kan evengoed zijn laatste optreden zijn.

Ik denk dat wat Ozzy nog gaat doen is een aantal "residency" optredens.
Bijvoorbeeld een reeks van 10 concerten in Las Vegas of misschien London.
Op die manier kan het elke avond rustig in hetzelfde bed liggen zonder al dat reizen.
Als hij ooit nog een festival doet dan wellicht Download 2024. Maar Graspop heeft echt niet de connecties of het geld om zo'n exclusieve deal te regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Je hebt ook nog Hollywood Vampires, The Answer en Kissin' Dynamite. Maar ze zijn inderdaad totaal niet vertegenwoordigd.
Daarom ook maar een zondagticketje in de pocket dit jaar.
Er zijn natuurlijk nog wel classic rock bands, maar minder van die typische namiddag mainstage vullers. The answer en KD zie ik niet meteen op de main staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Toto in 2007 wel op Arrow Classic Rock gezien, tijdje geleden ondertussen, maar toen deden ze in ieder geval nog wel festivals. Ik vond ze toen erg goed, maar die zullen toch geen Graspop Headliner zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.492
ik volg de tours van Toto en Journey niet echt, maar de laatste show van Toto in België was in een pop-up arena in Middelkerke, met 2500 capaciteit, nog lager dan de 013 dus. Journey speelden in een boerderij in Leuven. Dit zijn toch geen headliners? Lijkt me meer dagopvulling, of schat ik deze bands dan heel verkeerd in?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Cooman666

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
ik volg de tours van Toto en Journey niet echt, maar de laatste show van Toto in België was in een pop-up arena in Middelkerke, met 2500 capaciteit, nog lager dan de 013 dus. Journey speelden in een boerderij in Leuven. Dit zijn toch geen headliners? Lijkt me meer dagopvulling, of schat ik deze bands dan heel verkeerd in?
Helemaal juist. Journey stond in 2009 op Graspop. Toen wel main stage, maar ergens in de namiddag.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Toto in 2007 wel op Arrow Classic Rock gezien, tijdje geleden ondertussen, maar toen deden ze in ieder geval nog wel festivals. Ik vond ze toen erg goed, maar die zullen toch geen Graspop Headliner zijn?
journey tourt voor hun 50e verjaardag met toto als special guest. ik verwacht beide bands eigenlijk best wel hoog als ze komen
journey stond in 2011 als 3e hoogste band van de dag ik zie niet in waarom die plots veel plaatsen zullen gezakt zijn en al zeker niet als ze met een 50 jaar tournee komen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.719
7.523
ik volg de tours van Toto en Journey niet echt, maar de laatste show van Toto in België was in een pop-up arena in Middelkerke, met 2500 capaciteit, nog lager dan de 013 dus. Journey speelden in een boerderij in Leuven. Dit zijn toch geen headliners? Lijkt me meer dagopvulling, of schat ik deze bands dan heel verkeerd in?

Toto stond in de Ziggodome en twee keer 013 in 2022 in een week tijd. Volgens mij alle drie uitverkocht.

In 2019 North Sea Jazz en Bospop headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken