Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Ben waarschijnlijk de enige...maar ik hoop op geen grote namen meer buiten de twee headliners. De lineup voor mij is nu al overdreven goed. Ik zal heel wat geluk nodig hebben met de timetable om alle bands te zien die ik wil zien.
Edit, meer mag altijd, maar is ook niet broodnodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.996
Grote kans, waarom dan? Stonden er toch vorig jaar al?

Scorpions, Deep Purple, Within Temptation, Sabaton, Volbeat zijn volgens mij ook allemaal aan het touren, maken die dan niet net zo veel kans om op herhaling geboekt te worden?

Hoop trouwens echt dat we niet van die grote namen op herhaling krijgen.
Ah ik was er vorig jaar niet bij heh, volg die band verder niet dus had geen idee dat ze er afgelopen editie ook stonden. Laat maar lekker lopen dan inderdaad, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
idgoeij73hia1.jpg

geen idee als het legit is maar ze denken dat dit de download UK aankondiging voor morgen wordt

aangezien de eerdere leaks daar zou ik hem wel geloven
Paar leuke namen die ook naar Graspop mogen doorkomen! Geef maar Ice Nine Kills, Gwar, Pendulum, ...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Ben ik de enige die Download20 bovenaan de poster verwarrend vind? Ik begrijp dat het de 20e editie is, maar heb steeds het idee dat ik naar de line up van Download 2020 kijk.

Ook een verschrikkelijk lelijke poster trouwens, maar wel de beste line up die ze in een lange tijd gehad hebben daar.
daar denkt het publiek duidelijk anders over, maar goed die hebben wel een niveau klagen waar wij maar tot aan de enkels van komen bij graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
daar denkt het publiek duidelijk anders over, maar goed die hebben wel een niveau klagen waar wij maar tot aan de enkels van komen bij graspop
Ja, maar het is ook wel begrijpelijk als ze zich jaren lang richten op de oudere doelgroep, de classic rock fans met headliners als Def Leppard en Kiss, dan is deze line up wel even wat anders.

Deze doelgroep komt gewoon niet aan zijn trekken met die line up. Ik denk overigens wel dat een deel hiervan wordt opgevangen door jongere fans die de line up dan weer geweldig vinden. Het is moeilijk om te zien hoe goed het verkoopt, want dit festival verkoopt bijna nooit uit.

Bij Graspop zien we dit overigens ook wel, zeker als ze BMTH nog boeken. De line up heeft zich nog nooit zo hard gefocust op metalcore. 2 metalcore headliners en stuk of 20 andere metalcore bands. Dan nog andere jonge headliners als Gojira, Ghost en zelfs Slipknot die het nog goed doet bij de jongere fans. (En electric callboy met de headline slot op Alcatraz)

Het is een verandering die ik zelf graag zie, maar voor de classic rock fans is dit geen goed festival jaar.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
kan graspop GnR niet voor de vrijdag hebben? en dan nightwish, volbeat op de donderdag.
hoop zelf nog een beetje op godsmack (zal geen headliner zijn) en of helloween.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
kan graspop GnR niet voor de vrijdag hebben? en dan nightwish, volbeat op de donderdag.
hoop zelf nog een beetje op godsmack (zal geen headliner zijn) en of helloween.
Nightwish lijkt me geen optie want die zullen niet boven Ghost staan. Volbeat zal wel een mogelijkheid zijn ja, maar alleen als er iets fout is gegaan achter de schermen. Headliners op herhaling wil je nooit zien natuurlijk.

En als er iets fout gaat kan er net zo goed een Within Temptation of Sabaton staan natuurlijk ipv Volbeat. Beetje de standaard bands die ze opbellen als ze in de problemen zitten door een cancellation
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
228
Wackens line up is al jaren vrij teleurstellend. Komt totaal niet in de buurt van Graspop/Hellfest/Download qua grote namen ieder jaar. Lijkt me wel een vet festival om eens te bezoeken maar voor de line up hoeft het inderdaad niet.
Wacken doet lekker hun eigen ding, ze weten dat ze elk jaar uitverkopen dus ze hoeven geen publiekstrekkers te boeken. Persoonlijk vind ik dit erg tof en zorgt er voor dat ze een erg uniek festival zijn. In 2019 heb ik 3 bands ontdekt waar ik nog niet eerder van gehoord had (Bloodywood, Skynd en All Hail the Yeti).
Daarnaast zag ik Parkway Drive voor het eerst als festival headliner en Sabaton met een exclusieve show waarbij als verassing hun oude band langs kwam.
Ik kan me niet voorstellen dat je als metal liefhebber naar Wacken kan gaan zonder dat je de tijd van je leven hebt.
Graspop is een super leuk feestje, maar eigenlijk zijn de bands altijd vrij voorspelbaar en kwa aankleding doen ze ook niet veel. Gewoon 5 podia en alle bands die rond die tijd door Europa gaan, niks mis mee, en ik zal me ontzettend goed vermaken maar ik de cult status van Wacken heeft het in mijn beleving gewoon net niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken