Graspop Metal Meeting 2023

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Fascinerend wel, dat TikTok. Die hele wereld gaat totaal langs me heen, maar ik hoor steeds vaker dat artiesten door viral te gaan op dat medium enorm aan populariteit winnen.
Jep! Daar pakken nieuwe bands nog de hype van jonge mensen. Waarna media erover berichten en meer mensen het ontdekken.
Ik weet het van Bad Omens rond 'Just Pretend'
En van Lorna Shore rond 'To The Hellfire' met de beestachtige geluiden van Will Ramos (mogelijk geïnspireerd qua gitaren door de Rotterdamse band Distant met 'Hellmouth'?)

Het zou me niet verbazen als alle andere bands met hype sinds 2020 zoals Spiritbox (rond "Holy Roller') en Electric Callboy met 'Hypa Hypa' ook hype op Tiktok gepakt hebben.


 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Jep! Daar pakken nieuwe bands nog de hype van jonge mensen. Waarna media erover berichten en meer mensen het ontdekken.
Ik weet het van Bad Omens rond 'Just Pretend'
En van Lorna Shore rond 'To The Hellfire' met de beestachtige geluiden van Will Ramos (mogelijk geïnspireerd door de Rotterdamse band Distant met 'Hellmouth'?)

Het zou me niet verbazen als alle andere bands met hype sinds 2020 zoals Spiritbox (rond "Holy Roller') en Electric Callboy met 'Hypa Hypa' ook hype op Tiktok gepakt hebben.


To The Hellfire ging ook viraal op Youtube, met al die 'reaction channels'. Overigens daarom des te knapper wat ze met het nieuwe album hebben gedaan. Die is zowaar nog sterker dan die EP met To The Hellfire, in mijn opinie. En als ik de recensies zie, dan vinden heel veel mensen het een geweldig album. Best bijzonder om zo te leveren onder druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Klinkt lekker Nothing More. 't zegt me helemaal niks, maar wat ik willekeurig opzette deed me aan Muse denken. Weet niet of de rest van hun muziek ook zo is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Zo zijn 't overigens al wel 2 dagen achter elkaar een dag, gisteren Alter Bridge, vandaag Nothing More. Zo blijft het ook leuk 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken