Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Analyse:

op donderdag moet er nog wel wat bij:
Stromae - ??? - Sam Fender - The 1975 - ??? - ??? - CDD (staan volgens mij op die spot om mensen naar de weide te krijgen)
In de Barn kan het nog alle kanten uit. Maar ik verwacht de aanvulling daar net na of net voor Iggy Pop.
Hoogste lijnen Klub C lijken in orde.

Op vrijdag is er duidelijk gekozen voor invulling in de breedte:
RHCP - Liam - TBK - ??? (ik gok hier Wet Leg) - The Interrupters - The Haunted Youth (zijn te groot om gewoon te openen imo) - ???
Barn hoogstens een act nog als opener, KluB C ook een opener/

Zaterdag
Enkel nog opener op main stage. Ook Barn enkel 2 eerste spots.
KluB C kan volgens mij nog alle kanten uit. Hier verwacht ik nog wel een afsluiter.

Zondag
Nog iets hoog voor KluB C, verder lijken daar de grote lijnen volledig ingevuld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Die zondag zal wel tegengevallen hebbe´ qua verkoop denk ik, als je de wijzigingen daar ziet
Ook opvallend ja. Iedereen op het forum was ervan overtuigd dat Rosalía zou subben en Christine in de Barn zou staan.

Vraag me ook af hoeveel volk Rufus kent. Die mannen mogen dan wel festivals headlinen in de VS. De eerste en laatste keer ik ze zag, stonden ze in de Trix in het kleine zaaltje op de eerste verdieping. Nadien enkel nog Pukkelpop gedaan, vorig jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Die Barn is prima, maar op de main. The Black Keys staan op Pinkpop ook een pak lager op de affiche dan hier. Over RHCP en Gallagher moet ik niet uitwijden.. Ik had gewoon méér verwacht van na een goeie anderhalve maand te hebben gewacht op namen.
Ja ik denk ook niet dat als ze hadden kunnen kiezen Lil Nas X er nog op vrijdag bij kwam. Nu zal het met een sterke main in de breedte zijn dat ze het gaan doen, ermee denk ik nog Wet Leg erbij daar.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.916
Analyse:

op donderdag moet er nog wel wat bij:
Stromae - ??? - Sam Fender - The 1975 - ??? - ??? - CDD (staan volgens mij op die spot om mensen naar de weide te krijgen)
In de Barn kan het nog alle kanten uit. Maar ik verwacht de aanvulling daar net na of net voor Iggy Pop.
Hoogste lijnen Klub C lijken in orde.

Op vrijdag is er duidelijk gekozen voor invulling in de breedte:
RHCP - Liam - TBK - ??? (ik gok hier Wet Leg) - The Interrupters - The Haunted Youth (zijn te groot om gewoon te openen imo) - ???
Barn hoogstens een act nog als opener, KluB C ook een opener/

Zaterdag
Enkel nog opener op main stage. Ook Barn enkel 2 eerste spots.
KluB C kan volgens mij nog alle kanten uit. Hier verwacht ik nog wel een afsluiter.

Zondag
Nog iets hoog voor KluB C, verder lijken daar de grote lijnen volledig ingevuld.
Op basis van andere jaren.
Donderdag: 3 Main , 1 Barn, 3 KBC, 5 Slope
Vrijdag: 2 Main, 1 Barn, 1 KBC, 3 Slope
Zaterdag: 1 Main, 2 Barn, 2 KBC, 5 Slope
Zondag: 2 Main, 1 Barn, 2 KBC, 2 Slope.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ja ik denk ook niet dat als ze hadden kunnen kiezen Lil Nas X er nog op vrijdag bij kwam. Nu zal het met een sterke main in de breedte zijn dat ze het gaan doen, ermee denk ik nog Wet Leg erbij daar.
Maar RHCP - Liam - TBK - Wet Leg - The Interrupters - The Haunted Youth is niet per se een sterke Main toch? Integendeel imo. Liam veel te hoog, Wet Leg en The Interrupters same
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Analyse:

op donderdag moet er nog wel wat bij:
Stromae - ??? - Sam Fender - The 1975 - ??? - ??? - CDD (staan volgens mij op die spot om mensen naar de weide te krijgen)
In de Barn kan het nog alle kanten uit. Maar ik verwacht de aanvulling daar net na of net voor Iggy Pop.
Hoogste lijnen Klub C lijken in orde.

Op vrijdag is er duidelijk gekozen voor invulling in de breedte:
RHCP - Liam - TBK - ??? (ik gok hier Wet Leg) - The Interrupters - The Haunted Youth (zijn te groot om gewoon te openen imo) - ???
Barn hoogstens een act nog als opener, KluB C ook een opener/

Zaterdag
Enkel nog opener op main stage. Ook Barn enkel 2 eerste spots.
KluB C kan volgens mij nog alle kanten uit. Hier verwacht ik nog wel een afsluiter.

Zondag
Nog iets hoog voor KluB C, verder lijken daar de grote lijnen volledig ingevuld.
Die vrijdag is echt om te lachen als dat geboekt is in de breedte.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Wat is er gebeurd voor Sam fender om op 1 jaar tijd van 18h in de Barn naar Main sub te gaan? De legende van zijn live performance voor diegene die hem ooit gezien hebben of heb ik iets gemist?
Daar kan toch gewoon nog prima een act tussen, tussen hem en Stromae?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Daar kan toch gewoon nog prima een act tussen, tussen hem en Stromae?
Ja ... dus? Nog steeds een sub dus en een onbegrijpelijke positie bump imo.

Iemand zei hier over Goldband dat je blijkbaar een been moet breken op een podium om hoger te gerakn op Werchter, maar blijkbaar is gewoon niet spelen ook al voldoende 😉
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Snel content. Dat het uitgerekend Liam Gallagher is die naast herhaling van vorig jaar RHCP headlinet is dan geen probleem? Dat is toch hij die samen met Editors Hear Hear niet uitverkocht hè of zijn Vorst show verschoof omdat ze niet goed verkocht? Ik had hier wel andere reacties verwacht tbh. En die wordt dan in een pakketje gemoffeld?

Sigur Rós staat ook laag op Mad Cool. Interpol stond vorig jaar (?) op Pinkpop ook al laag en dit jaar staan er ook een aantal laag waarbij je ook je wenkbrauwen kunt fronsen. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Ligt dat aan RW die zo uitzonderlijk programmeert (Fred Again, Iggy Pop, Xavier Rudd, Sam Fender staan dan weer hoog bv.)? Of aan die acts zelf die genoegen nemen met die spots?
Je kent me, qua RW ben ik echt niet zo snel content haha.

Vind dit gewoon een heel nette worp. In de breedte gaat RW een van hun sterkere jaren tegemoet vind ik. Leg het eens (per dag) naast NOS Alive, Mad Cool, Opener of zelfs Roskilde...
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Snel content. Dat het uitgerekend Liam Gallagher is die naast herhaling van vorig jaar RHCP headlinet is dan geen probleem? Dat is toch hij die samen met Editors Hear Hear niet uitverkocht hè of zijn Vorst show verschoof omdat ze niet goed verkocht? Ik had hier wel andere reacties verwacht tbh. En die wordt dan in een pakketje gemoffeld?

Sigur Rós staat ook laag op Mad Cool. Interpol stond vorig jaar (?) op Pinkpop ook al laag en dit jaar staan er ook een aantal laag waarbij je ook je wenkbrauwen kunt fronsen. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Ligt dat aan RW die zo uitzonderlijk programmeert (Fred Again, Iggy Pop, Xavier Rudd, Sam Fender staan dan weer hoog bv.)? Of aan die acts zelf die genoegen nemen met die spots?
Tja, wat mij betreft gaat de kwaliteit van de namen niet om of ze nou hoog of laag op andere festivals staan. Die vergelijkingen snap ik ook eerlijk gezegd niet zo heel goed.

Ik vind Sigur Ros, Interpol, Royksopp, Haunted Youth bijvoorbeeld echt best wel aardige toevoegingen en van dit lijstje wordt het in de breedte echt niet slechter.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
145
90
Ondanks de drop van nieuwe namen deze dag, ga ik nog niet direct een weekendticket aanschaffen.
De enige dag die me een beetje interessert is de zondag omdat QOTSA er staat, maar de rest :confused:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Die Barn is prima, maar op de main. The Black Keys staan op Pinkpop ook een pak lager op de affiche dan hier. Over RHCP en Gallagher moet ik niet uitwijden.. Ik had gewoon méér verwacht van na een goeie anderhalve maand te hebben gewacht op namen.
Maar bijvoorbeeld een Puscifer stond x-aantal jaar geleden op Pinkpop dan weer veel hoger dan ze hier nu een spot krijgen... Niet elke vergelijking moet gemaakt worden. Elk festival maakt financiële keuzes, ligt in een andere periode, heeft andere deals,...

Ik vind die vrijdag hooguit de lekkerste dag van allemaal. Misschien niet de grootste kleppers maar met Spoon wel echt een indie-darling. Met Black Keys een van de jongere/grotere rock bands die ook al wel een tijdje niet meer te zien was hier, met Pup een van de meest hippe jonge punk-bands van de afgelopen 5 jaar, met Editors een band die ze best mooi hebben "weggeplaatstt" in de Barn, je moet het maar fixen met hun booker. Die hen altijd een headlinespot toegesmeten kreeg de afgelopen jaren, Squid de ook overal bejoebeld worden met lovende kritieken (en terecht...)

Also een Stromae vs. Iggy clash is echt wel een kei goeie zet voor alle 40+'ers die elk jaar komen voor Metallica, Pearl Jam,... Hun geklaag loop je mooi mis als ze in de Barn zitten en niet naar een "pop-act" MOETEN kijken omdat ze vast gekluisterd staan aan een toog aan de Main :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Ook_gij

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ja ... dus? Nog steeds een sub dus en een onbegrijpelijke positie bump imo.

Iemand zei hier over Goldband dat je blijkbaar een been moet breken op een podium om hoger te gerakn op Werchter, maar blijkbaar is gewoon niet spelen ook al voldoende 😉
Oh ik zag de act voor de afsluiter als sub. Niet die daar nog voor. Ik vind dat overigens geen slechte plek voor hem.

Goldband had ik inmiddels trouwens ook nog wel verwacht eigenlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken