Graspop Metal Meeting 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
Tja, voor mij wordt het de eerste keer Slipknot dus ik hoop toch wel op de klassiekers. Maar ik kan me voorstellen dat de meeste bezoekers ze al wel vaker gezien hebben inderdaad. Ik moet nog eens naar dat laatste album luisteren, daar zal ongetwijfeld ook flink wat van gespeeld worden, maar dat werd helaas niet heel goed ontvangen zag ik?
Als je dacht dat WANYK een verandering was t.o.v. eerdere albums is TESF dat al helemaal. Enige nummer wat nog in de buurt daarvan komt is H377, al zitten er ook wel aardige nummers tussen hoor, zoals Finale.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Als je dacht dat WANYK een verandering was t.o.v. eerdere albums is TESF dat al helemaal. Enige nummer wat nog in de buurt daarvan komt is H377, al zitten er ook wel aardige nummers tussen hoor, zoals Finale.
Nu ik er nog eens goed naar kijk zeggen eigenlijk alle albums van de afgelopen 10 jaar mij vrij weinig. Heb nog wat bij te luisteren dus haha, maar dank voor de tips! Is alweer even geleden dat ik regelmatig Slipknot aan zette 😅
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Naar welke 3 bands kijken jullie het meest uit tot nu toe voor graspop 2023?
Van mij..
1.Kreator
2.Seether
3.Testament
Altijd lastig kiezen, maar ik doe toch maar een (uitgebreide) poging:

Donderdag
1 Ghost
2 Orbit Culture
3 Arch Enemy
4 Epica
5 Molybaron
6 Evergrey
7 Cradle Of Filth
8 Septicflesh
9 The Raven Age
10 Butcher Babies

Vrijdag
1 Amon Amarth
2 Disturbed
3 Delain
4 Heidevolk
5 Gojira
6 Behemoth
7 Meshuggah
8 Finntroll
9 Fever 333
10 Seether

Zaterdag
1 Draconian
2 Parkway Drive
3 Rancid
4 Skindred
5 In Flames
6 Fields of the Nephilim
7 Sólstafir
8 Korpiklaani
9 Russkaja
10 Soen

Zondag
1 Lorna Shore
2 Def Leppard
3 Deathstars
4 Bloodywood
5 Eluveitie
6 Avatar
7 Hippotraktor
8 Insomnium
9 Katatonia
10 Kissin' Dynamite

Totaal
1 Draconian (al jaren een van mijn favorieten, maar helaas nog nooit live kunnen zien, Enschede gecancelled, Hellfest horror-clash met Nightwish)
2 Ghost
3 Parkway Drive
4 Orbit Culture
5 Rancid (jeugdsentiment)
6 Amon Amarth
7 Lorna Shore
8 Arch Enemy
9 Epica
10 Skindred

Eerste keer
1 Draconian (hoewel ik ze in april in Brugge ga zien, en het op GMM dus niet meer de eerste keer zal zijn)
2 Parkway Drive
3 Orbit Culture
4 Rancid
5 Amon Amarth
6 Molybaron
7 Evergrey
8 Heidevolk
9 Deathstars
10 In Flames
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ter info: er waren geruchten dat Metallica naar Oostende zou komen voor 1 dag, maar alles is afgeblazen, er zal zelfs geen concert zijn op de evenementenweide in Oostende deze zomer.
Hoe zit dat dan met Ac/Dc vraag ik mij af. Ik had eigenlijk echt wel gegokt dat die daar dit jaar zouden spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.281
Tja, voor mij wordt het de eerste keer Slipknot dus ik hoop toch wel op de klassiekers. Maar ik kan me voorstellen dat de meeste bezoekers ze al wel vaker gezien hebben inderdaad. Ik moet nog eens naar dat laatste album luisteren, daar zal ongetwijfeld ook flink wat van gespeeld worden, maar dat werd helaas niet heel goed ontvangen zag ik?
De hoeveelheid nummers van het 'nieuwste album' is bij Slipknot de laatste albums nogal beperkt, vorig album vond ik dat jammer, dit keer net niet. Ik verwacht dus maar een 2 à 3 nummers van het laatste album. Verder spelen ze inderdaad voornamelijk een 'best of' setlist. Elk album komt wel langs, maar de eerste 4 albums zijn volgens mij goed voor 2/3e van de setlist. Daar mag van mij ook wel wat in gevarieerd worden door eens andere nummers uit die albums te spelen, maar het is natuurlijk ook gewoon hun live sterkte dat ze voor die écht hevige knallers gaan.
 
  • Confetti
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
1 Lorna Shore
2 Motley Crue
3 Pantera


Maar als het een ander festival was waarbij bij wijze van spreken MC en LS zouden clashen dan zou het wel MC worden ook al kijk ik nog harder uit naar LS. Puur om het feit dat de mannen van MC op dit moment meer kans maken te sterven aan een hartaanval of iets dergelijk dan de mannen van LS en dus ik MC sneller eens moet zien want de kans dat ik LS daarna eens ergens kan zien is groter hahahaha
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
De hoeveelheid nummers van het 'nieuwste album' is bij Slipknot de laatste albums nogal beperkt, vorig album vond ik dat jammer, dit keer net niet. Ik verwacht dus maar een 2 à 3 nummers van het laatste album. Verder spelen ze inderdaad voornamelijk een 'best of' setlist. Elk album komt wel langs, maar de eerste 4 albums zijn volgens mij goed voor 2/3e van de setlist. Daar mag van mij ook wel wat in gevarieerd worden door eens andere nummers uit die albums te spelen, maar het is natuurlijk ook gewoon hun live sterkte dat ze voor die écht hevige knallers gaan.
Klopt volledig. Daarnaast heb ik de indruk dat er o.a. bij Slipknot nog een groot verschil (100% logisch uiteraard) zit tussen de zaalshows en festivalshows, waar vaak gekozen wordt om het publiek te bestoken met klassiekers en tempo-songs.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Al dat enthousiasme voor MC, ik ben écht benieuwd of jullie wel door de live "kwaliteit" geraken en er alsnog van kunnen genieten.
Het grote verschil is dat iedereen weet dat de verwachtingen (qua zang) hoe dan ook niet al te hoog liggen.

Voor mij persoonlijk is het puur om ze eens gezien te hebben. Ben helaas pas écht fan geworden nadat ze al waren gestopt. Dus voor mij echt wel een must-see komende zomer. Kijk er echt naar uit.

En ben wel fan van hun werk op album. Heb zelf zo'n RIAA Platinum Award van ze (Theatre Of Pain) in m'n living hangen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik zal ook een poging doen, ik zal het format van @MetalLimbo maar stelen maar dan een top 5 per dag. Een top 3 van alle bands vond ik te moeilijk:

Donderdag
1. Motionless in white
2. Arch Enemy
3. Epica
4. As I lay dying
5. Spiritbox

Vrijdag
1. Disturbed
2. The Amity Affliction
3. Any Given Day
4. Gojira
5. Fever 333

Zaterdag
1. Parkway Drive
2. Slipknot
3. Skindred
4. The Ghost Inside
5. I prevail
6. Architects

Hier maar een top 6, aangezien het alle 6 absolute must sees zijn.

Zondag
1. Avatar
2. Bloodywood
3. The halo effect
4. Polaris
5. Billy Talent

Totaal
1 Parkway Drive. Deze band heeft een speciaal plekje in mijn hart, ik ga al naar hun live shows sinds ze in kleine zaaltjes spelen, en ze voor het eerst een mainstage zien headlinen op mijn favoriete festivals gaat magisch zijn. Zelfs ook al zijn de nieuwe nummers wat minder, live zal het wel gaan werken gok ik.
2. Slipknot. 2 keer op graspop gezien, 2 keer genoten.
3. Motionless in white *
4. Skindred *
5. Bloodywood *
6. Avatar *
7. Arch Enemy (paar maanden geleden nog live gezien maar man wat zijn ze toch sterk live)
8. The Ghost Inside*
9. Any Given Day*
10. Architects

Eerste keer (vrij groot gat tussen 4 en 5)
1. Motionless in White
2. Avatar
3. Skindred
4. Bloodywood
5. Architects (ooit 10 jaar geleden een keer gezien in voorprogramma pwd, maar kan me er nog weinig van herinneren)
6. The Ghost Inside
7. Any Given Day
8. The Amity Affliction
9. As I lay dying
10. Landmvrks
11. I prevail
12. Polaris
13. Billy Talent
14. The Halo Effect
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Hoe zit dat dan met Ac/Dc vraag ik mij af. Ik had eigenlijk echt wel gegokt dat die daar dit jaar zouden spelen.
Ik had gelezen dat er een tour gepland was (maar wegens corona niet doorging) en ondertussen de gezondheid van één van de leden de uitwerking ervan belemmert. Laatst wou men zich bij AC/DC niet uitspreken om speculaties tegen te gaan.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: won666 en MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Het grote verschil is dat iedereen weet dat de verwachtingen (qua zang) hoe dan ook niet al te hoog.

Motley crue werd de laatste keer redelijk lauw ontvangen...ze waren toen ronduit slecht. Vooral de zang.
Motley crue heeft wel gave nummers, maar live hoef ik ze niet meer te zien.
Saint of Los Angeles, Kickstart my Heart, white thrash circus en Shout at the devil blijven top.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ik zal ook een poging doen, ik zal het format van @MetalLimbo maar stelen maar dan een top 5 per dag.
Bless Season 3 GIF by Outlander
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Naar welke 3 bands kijken jullie het meest uit tot nu toe voor graspop 2023?

Donderdag (by far the weakest day imo)
1. Ghost
2. Carpenter Brut
3. Marduk
4. Escape The Fate
5. Papa Roach

Vrijdag
1. Gojira (because it's a headline show!)
2. Watain
3. Loathe
4. Amon Amarth
5. Seether

Zaterdag
1. Pantera (it's not even close)
2. Slipknot
3. Architects
4. The Ghost Inside
5. Parkway Drive (for the most pit)

Zondag
1. Mötley Crüe (finally!)
2. Enter Shikari
3. Billy Talent
4. Avatar (I just got into them!)
5. Def Leppard

Overall
1. Pantera & Mötley Crüe
2. -
3. Gojira
4. Watain
5. Loathe
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Donderdag (by far the weakest day imo)
1. Ghost
2. Carpenter Brut
3. Marduk
4. Escape The Fate
5. Papa Roach

Vrijdag
1. Gojira (because it's a headline show!)
2. Watain
3. Loathe
4. Amon Amarth
5. Seether

Zaterdag
1. Pantera (it's not even close)
2. Slipknot
3. Architects
4. The Ghost Inside
5. Parkway Drive (for the most pit)

Zondag
1. Mötley Crüe (finally!)
2. Enter Shikari
3. Billy Talent
4. Avatar (I just got into them!)
5. Def Leppard

Overall
1. Pantera & Mötley Crüe
2. -
3. Gojira
4. Watain
5. Loathe
Zwakste dag vind ik dan juist weer de zondag. Komt ook doordat ik met MC en Def Leppard niks heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken