Graspop Metal Meeting 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Guns N Roses. Welcome To Rockville recently used GNR songs in their ads and will hopefully drop their line up very soon (festival takes place in May). As far as I am aware Firenze Rocks is just teasing...well something, not necessarily GNR in their website.
GnR zou op Welcome to Rockville spelen in 2022, werd gecanceld door noordweer blabbermouth.net/news/guns-n-roses-forced-to-cancel-welcome-to-rockville-performance-due-to-inclement-weather
GnR zou op Firenze Rocks spelen in 2020 voor de corona-cancel firenzerocks.it/guns-n-roses-show-cancellato

kans dat er hier en Glasgow "ingehaald" gaat worden is groot

Teaser Welcome to Rockville wel heel erg sturend... en er is al de aankondiging geweest van BST Hyde Park.
Een touraankondiging GnR hangt in de lucht, ook de tour in Australia/New Zeeland loopt op een einde.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Het lijkt er ook wel meer en meer op te gaan lijken dat we enkel nog GnR zullen krijgen dit jaar.
Er komen nog ongeveer 15-20 namen bij op de affiche, waarvan twee headliners. Het is dus zeer ealistisch dat we nog enkel GnR krijgen in 2022 en de rest in 2023.
In het verleden werden er vaak nog namen in februari bekend gemaakt, dacht ik.
Mijn excuses voor het pessimisme tegenover de 'vandaag is de dag crew'...

Edit, ook enig realisme tegenover de nog aan te kondigen bands. Zoals hier eerder werd gezegd, er gaan hier 30+ namen rond voor 15 spots. Er zullen dus wel ontgoochelingen zijn.
Daarbij dient ook nog de kanttekening te worden geplaatst dat Graspop op de eerste dag de Metal Dome traditiegewijs zal laten starten met drie bands van eigen bodem (zeer waarschijnlijk). Deze heb ik nog niet gesignaleerd in de huidige affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Mag toch hopen dat ze Scorpions niet op herhaling boeken, maar ga er eerlijk gezegd ook niet vanuit. Vond het maar een futloze bende dit jaar eigenlijk. Leuk om af te kunnen strepen maar verder niet spannend. Mikkey Dee was wel top.

Ik blijf hopen op een onverwachtse headliner als SOAD, maar BMTH zou ik ook helemaal top vinden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Dus even een samenvatting van de laatste pagina's:

Headliner 1: Guns N Roses
Headliner 2: Mogelijk Volbeat, volgens gerucht op de radio
Andere kanshebbers voor headliner 2: Avenged Sevenfold, BMTH, Evanescence, Nightwish (met een 1% kansje op SOAD)

Mis ik nog iets?

(Scorpions geloof ik echt absoluut niet in. die band op herhaling zou in mijn ogen de zwakste headliner boeking zijn in de historie van Graspop)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik zou niet ontevreden zijn met Volbeat. Was het in 2022 nog wel, maar onverwacht vond ik de show van Volbeat beter dan die van Iron Maiden. Ik wil ze dus nog wel weer een keer zien maar dan vanaf een betere plek. Al was het ook wel leuk om lekker achterin wat bewegingsvrijheid te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: dnak en jonasvh

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Breaking: Sabaton staat NIET op GMM 23 :)

Zie Facebook GMM:

Although they are not on next year’s line-up, Sabaton’s headline set at #GMM22 certainly left quite the impression last summer.
🤘
The band even made a 20 minute mini-documentary about their special connection with Graspop Metal Meeting.
🔥

Can’t wait to see them again? On 13 May 2023 the band is returning to Belgium for a headline show at Sportpaleis, Antwerp, with special guests BABYMETAL and Lordi!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
maar die kunnen sowieso de vrijdag al niet, en donderdag zonder sterke support lijkt mij heel onwaarschijnlijk
Ghost en Volbeat als co-headliners zou toch geen zwakke bovenkant zijn? Zet er nog een Alter Bridge bij
Papa Roach > Arch Enemy > Epica > Alter Bridge > Volbeat > Ghost (Mogelijk Lamb of God ipv. Alter Bridge)
lijkt me een best sterke mainstage line up toch?

deze week iedergeval nog geen duidelijkheid, net een berichtje gepost over sabaton
En morgen dan? jij geeft ook snel op :p
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Hoi! Ik lees hier echt al lang mee, had ook ooit een account gemaakt maar toen kwam de coroon, en sinds kort de website weer teruggevonden!
Heb mijn combiticket al in bezit en moet alleen nog even vrij regelen en dan ga ik ook aftellen :D

Ik heb persoonlijk mijn hoop gevestigd op Avantasia op donderdag, ik begrijp namelijk dat hoop niet realistisch hoeft te zijn hier :cool:
Welkom (terug) op het forum!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Dus even een samenvatting van de laatste pagina's:

Headliner 1: Guns N Roses
Headliner 2: Mogelijk Volbeat, volgens gerucht op de radio
Andere kanshebbers voor headliner 2: Avenged Sevenfold, BMTH, Evanescence, Nightwish (met een 1% kansje op SOAD)

Mis ik nog iets?

(Scorpions geloof ik echt absoluut niet in. die band op herhaling zou in mijn ogen de zwakste headliner boeking zijn in de historie van Graspop)
Zolang de 1% er nog is blijf ik hopen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Ghost en Volbeat als co-headliners zou toch geen zwakke bovenkant zijn? Zet er nog een Alter Bridge bij
Papa Roach > Arch Enemy > Epica > Alter Bridge > Volbeat > Ghost (Mogelijk Lamb of God ipv. Alter Bridge)
lijkt me een best sterke mainstage line up toch?


En morgen dan? jij geeft ook snel op :p

Ik hoop op een mainstage spot voor Beast in Black
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
een band die ook wel verwacht is airbourne, verwacht ze ook wel aardig hoog op de mainstage, mss zelfs zondag als sub voor motley crue of op donderdag als sub van volbeat :ROFLMAO: die vanavond een zelfbevestiging doen :ROFLMAO:

trouwens anthrax heeft bloodstock gecanceld ???
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en jonasvh

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Breaking: Sabaton staat NIET op GMM 23 :)

Zie Facebook GMM:

Although they are not on next year’s line-up, Sabaton’s headline set at #GMM22 certainly left quite the impression last summer.
🤘
The band even made a 20 minute mini-documentary about their special connection with Graspop Metal Meeting.
🔥

Can’t wait to see them again? On 13 May 2023 the band is returning to Belgium for a headline show at Sportpaleis, Antwerp, with special guests BABYMETAL and Lordi!
Toch jammer. Sabaton verveelt imo nooit, zou die gasten elk jaar wel kunnen zien
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken