Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊
Als je van Nu-metal en metalcore houdt en je vindt de eerste 5 nummers op Spotify niks, dan vrees ik er voor. Andere aanraders zijn meer uitgesponnen, technische nummers (Al is nummer 6 wel héél cool). Ik kan u eventueel nog Only Pain aanraden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊
Flying Whales, Silvera, Backbone, The Heaviest Matter of the Universe en Born For One Thing lijkt me wel een aardige start voor je.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nu_metal90

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊
ff copy paste van mijn post een tijdje geleden toen Loek hetzelfde vroeg.

Wat Gojira betreft zou ik beginnen met Magma en Fortitude dan From Mars To Sirius
Dan wordt het echt wel "specialer" met The Way Of Al Flesh en L'enfant Sauvage
Terra Incognita zou ik als laatste doornemen,eigenlijk zou je de discografie in omgekeerde richting beluisteren en daarna terug.
Mij favoriet nummers per album in willekeurige volgorde
Fortitude:
Amazonia
Sphinx
Into The Storm
The Trails
Born For One Thing
Another World


Magma:
Silvera
Stranded
Low Lands
Magma
The Shooting Star
Only Pain
The Cell


From Mars To Sirius:
Global Warming
Flying Whales
The Haviest Matter Of The Universe
World To Come
Where Dragons Dwell


L'Enfant Sauvage:
L'Enfant Sauvage
Born In Winter
Mouth Of Kala
The Gift Of Guilt


The Way Of All Flesh:
A Sight To Behold
Oreberus
The Art Of Dying
Vacuity
Esoteric surgery


Terra Incognita:
Love
Clone
Fire Is Everything
In The Forest
Space Time
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ben alvast een beetje gaan duiken in de materie. Sterk verrast door Avatar en met name Orbit Culture. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Orbit Culture in eerste instantie links liet liggen ivm deathcore, maar ik ben ervan overtuigd dat metalcore fans de nummers ‘Strangler’, ‘North Star of Nija’ en ‘Saw’ vet vinden!!! Goede clean vocals, goede grunts en vette uptempo beats!
Nija is sterk album net als de Shaman EP.
Echte aanraders.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
The more footage of their recent show I see the more I think Pantera should be playing a headline set. I'm pleasantly surprised by the light show and pyrotechnics. It's a shame they will probably play a shortened set in daylight.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Dat vlammetje geldt inderdaad alleen als je de marquee graag 'barn' wil noemen...
Kunnen we dat bij deze lanceren #porcupinetreeopGMM2023
Soms denk je dat op je op een ander stukje van het forum bevindt. Voor mij om het even of ze op Werchter of Graspop gaan staan :)
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊
Ik vind Vacuity wel simpel, rechtlijnig beukwerk, qua laagdrempelige binnenkomer.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Ben alvast een beetje gaan duiken in de materie. Sterk verrast door Avatar en met name Orbit Culture. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Orbit Culture in eerste instantie links liet liggen ivm deathcore, maar ik ben ervan overtuigd dat metalcore fans de nummers ‘Strangler’, ‘North Star of Nija’ en ‘Saw’ vet vinden!!! Goede clean vocals, goede grunts en vette uptempo beats!
Net Orbit Culture gezien en zeker live de moeite waard.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Even een hele korte vraag
Gisteren vroegtijdig weg moeten gaan bij In Flames, omdat we al bij Orbit Culture erachter kwamen dat mijn zoon extreem gevoelig is voor felle lichtflitsen :(
Welk festival heeft meer buiten podia, GMM of Alcatraz?
Op een buiten podium is uiteraard veel meer lciht
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Rockbeer

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Even een hele korte vraag
Gisteren vroegtijdig weg moeten gaan bij In Flames, omdat we al bij Orbit Culture erachter kwamen dat mijn zoon extreem gevoelig is voor felle lichtflitsen :(
Welk festival heeft meer buiten podia, GMM of Alcatraz?
Op een buiten podium is uiteraard veel meer lciht
Graspop heeft drie podia in openlucht, alcatraz eentje.
Hopelijk heeft je zoon er dan wat minder last van. Kan me voorstellen dat dit onaangenaam is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik post m ook even hier omdat niet iedereen alle fora afspit. Wat mij betreft hebben In Flames en Orbit Culture gisteren zeer mooie visitekaartjes afgeleverd!

In Flames - 013

Een dinsdagavond en beide een beetje ziekig is geen goede opzet voor een geslaagde avond. De misses en ik zijn toch op tijd afgereden naar Tilburg voor een biertje en hapje eten bij de vaste Italiaan naast 013. En gelukkig zijn we gegaan want wat heb ik genoten van In Flames! Ik dacht afgelopen zomer op Sweden Rock de beste In Flames gezien te hebben met een headlineshow in het donker voor 40.000 landgenoten maar deze vond ik eigenlijk beter. Het is me echt een raadsel waarom de populariteit afneemt van deze band. De zanger is nog nooit zo goed bij stem geweest en het nieuwe materiaal beukt er goed op los. Cloud Connected al vroeg in de set en de duo Colony en Only For The Weak was magistraal. Persoonlijk hoogtepuntje was Wallflower eindelijk eens live horen. PRachtig nummer. We zijn uiteindelijk vol energie de 013 uitgelopen, heerlijk!

Maar we kwamen niet alleen voor In Flames. Orbit Culture gaf een goed visitekaartje af ondanks een slecht geluid in het begin. Die band gaat rap groter worden. Imminence was goed maar stond hier niet helemaal op zijn plek met een afwijkende sound, connectie met de zaal ontbrak wat. En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden. Kon het meer waarderen dan op Alcatraz. Muzikaal wel oke maar ik trek die zanger volledig niet. Koekdoos had het ooit over Mikey Mouse die grunt maar dit is totaal op toepassing van deze beste man. Niet om aan te horen.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden.
In Flames is ook wel de grootste en meest toegankelijke van de 3 pioniers.
Dark Tranquillity en At the Gates zijn ook grote namen, maar hebben niet de aandacht gehad die inflames al wel kent.
DT en At The Gates worden vaak in een adem genoemd met In Flames, terwijl de stijl toch veel afwijkt naar mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Even een hele korte vraag
Gisteren vroegtijdig weg moeten gaan bij In Flames, omdat we al bij Orbit Culture erachter kwamen dat mijn zoon extreem gevoelig is voor felle lichtflitsen :(
Welk festival heeft meer buiten podia, GMM of Alcatraz?
Op een buiten podium is uiteraard veel meer lciht
Ik heb me alles behalve geïnformeerd hierrond en kan begrijpen dat dit enorm balen is. Zou een zonnebril o.i.d. helpen om de felle lichtflits-impact te beperken? Of gaat het echt richting epilepsie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Maar we kwamen niet alleen voor In Flames. Orbit Culture gaf een goed visitekaartje af ondanks een slecht geluid in het begin. Die band gaat rap groter worden. Imminence was goed maar stond hier niet helemaal op zijn plek met een afwijkende sound, connectie met de zaal ontbrak wat. En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden. Kon het meer waarderen dan op Alcatraz. Muzikaal wel oke maar ik trek die zanger volledig niet. Koekdoos had het ooit over Mikey Mouse die grunt maar dit is totaal op toepassing van deze beste man. Niet om aan te horen.
Zo te lezen hebben we de optredens redelijk hetzelfde ervaren. Ik kan inderdaad ook niets met de stem van de zanger van At The Gates terwijl het muzikaal wel aanspreekt. Imminence was inderdaad afwijkend maar ook wel lekker om wat rustigere stukjes tussen al het gitaargeweld te hebben. En het was 1 van de betere In Flames optredens die ik gezien heb. Ik heb wel besloten ze te laten schieten op Graspop als ze in het licht spelen want dan geldt voor mij hetzelfde als voor Gojira dat het totaal niet tot z'n recht komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken