Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Op basis van het aantal grote mainstage namen zou ik dat niet direct zeggen eigenlijk, als ik die nu naast elkaar leg lijkt dat te weinig te verschillen om grote conclusies aan te hangen. Ik denk vooral dat die donderdag toch weer is toegevoegd vanwege een extra beschikbare grote klapper, en ga er dus logischerwijs wel vanuit dat die op donderdag zal staan. Vrijdag is dan in mijn hoofd logischerwijs een kleinere headliner, met name vanwege het totale kostenplaatje over de gehele line up.

(Al noemde iemand laatst nog de dubbele headline set optie die Metallica op Download doet... Zie het niet echt gebeuren maar wauw, wat zou dat vet zijn zeg. In theorie kan het?)
Om op uw haakjes in te gaan. Meestal als ze dat doen (ook in Amerika) is daar een dag tussen. Dus hier zou het al donderdag en zaterdag of vrijdag en zondag moeten zijn. Maar zaterdag en zondag zitten vrees ik al vol voor headliners. Al weet ik wel niet hoe bv Parkway Drive is aangekondigd. Als headliner of afsluiter. Metallica - Slipknot - late night show PWD (op GMM 2018 ook nog na Iron Maiden) lijkt mij op zich niet onmogelijk maar ik durf ook m'n geld er niet op in te zetten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Om op uw haakjes in te gaan. Meestal als ze dat doen (ook in Amerika) is daar een dag tussen. Dus hier zou het al donderdag en zaterdag of vrijdag en zondag moeten zijn. Maar zaterdag en zondag zitten vrees ik al vol voor headliners. Al weet ik wel niet hoe bv Parkway Drive is aangekondigd. Als headliner of afsluiter. Metallica - Slipknot - late night show PWD (op GMM 2018 ook nog na Iron Maiden) lijkt mij op zich niet onmogelijk maar ik durf ook m'n geld er niet op in te zetten.
Parkway Drive is headliner en Slipknot is populair genoeg om zelf een dag te dragen. Ik durf al mijn geld erop te zetten dat Metallica niet op de zaterdag op Graspop staat.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Parkway Drive is headliner en Slipknot is populair genoeg om zelf een dag te dragen. Ik durf al mijn geld erop te zetten dat Metallica niet op de zaterdag op Graspop staat.
Ook een reden dat ik mijn geld daar niet op durf in te zetten. Slipknot draagt idd zelf een dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Screenschot? Do you know for festivals or Arena shows?
No I didn't take one in time, the page has been removed already, many people in the festivalsunited Metallica thread have confirmed this though, if you're keen on reading more about it.

The ticket alert page doesn't usually give away specific dates. However, if an artist appears on there, it's only a matter of time before the announcement follows.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
28 november zoals eerder aangegeven door iemand?
Rock Am Ring has only announced Die Toten Hosen as a headliner so far (and they won't sell too many tickets). I'm sure they'll announce at least one more headliner within the next week or two, so they can boost ticket sales ahead of christmas season. Monday isn't too unlikely.

Also, they've stated that "things will get loud" with the remaining headline slots. Probably two metal/hard rock headliners.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Op basis van het aantal grote mainstage namen zou ik dat niet direct zeggen eigenlijk, als ik die nu naast elkaar leg lijkt dat te weinig te verschillen om grote conclusies aan te hangen. Ik denk vooral dat die donderdag toch weer is toegevoegd vanwege een extra beschikbare grote klapper, en ga er dus logischerwijs wel vanuit dat die op donderdag zal staan. Vrijdag is dan in mijn hoofd logischerwijs een kleinere headliner, met name vanwege het totale kostenplaatje over de gehele line up.

(Al noemde iemand laatst nog de dubbele headline set optie die Metallica op Download doet... Zie het niet echt gebeuren maar wauw, wat zou dat vet zijn zeg. In theorie kan het?)
Ik volg die gedachtegang ook niet helemaal, dat de vrijdag meer grote namen zou hebben dan de donderdag.

donderdag: Epica > Arch Enemy > Ghost > Headliner
vrijdag: Amon Amarth > Gojira > Disturbed > Headliner

Disturbed is misschien wat groter dan epica of arch enemy, maar Ghost lijkt me dan weer groter dan Gojira. ik zie het grote verschil niet zo waar men het hier over heeft?
Combi tickets weer binnen!
Nu voor de grap een wilde theorie: AC/DC donderdag, Metallica vrijdag ;p
De één wil AC/DC en Metallica er nog bij zetten, de ander wilt Metallica en Slipknot op 1 dag hebben.
een combiticket kost 299 euro hè jongens, geen 500.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Natuurlijk wel fijn dat ze eerst de combitickets in de verkoop doen, alvorens met de grote donderdagklepper te komen. Gezien het geringe aantal grote namen ten opzichte van andere dagen zit er wel iets in het vat. Ik vestig toch wel een groot deel van mijn hoop op Metallica. Maar dat combiticket komt er sowieso wel.

Klikte toevallig de juiste pagina aan. Pagina 375 ging t er even over, maar kan ook zijn gewoon het kleine aantal namen ipv specifiek grote namen. Of het ging om donderdag tov de zaterdag en zondag. Want dat is wel iets dat mij opvalt in de clashfinders, dat veel namen zo laat mogelijk zijn gezet met de nog lege plekken allemaal al vroeg in de middag, dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt soms gek geplaatst door Graspop.

Ik volg die gedachtegang ook niet helemaal, dat de vrijdag meer grote namen zou hebben dan de donderdag.

donderdag: Epica > Arch Enemy > Ghost > Headliner
vrijdag: Amon Amarth > Gojira > Disturbed > Headliner

Disturbed is misschien wat groter dan epica of arch enemy, maar Ghost lijkt me dan weer groter dan Gojira. ik zie het grote verschil niet zo waar men het hier over heeft?

Disturbed en Gojira natuurlijk wel andersom dan, met Gojira als stage headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
@Koekdoos ben je in de gelegenheid om maandag voor 10u die tickets te reserveren? Ik zit toch nog met mijn gescheurde enkelband, dus kan niet werken. Als je geen tijd hebt, wil ik wel die tickets voor je aanklikken voor het geval dat Metallica wordt aangekondigd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
@Koekdoos ben je in de gelegenheid om maandag voor 10u die tickets te reserveren? Ik zit toch nog met mijn gescheurde enkelband, dus kan niet werken. Als je geen tijd hebt, wil ik wel die tickets voor je aanklikken voor het geval dat Metallica wordt aangekondigd.

Ik denk dat het wel gaat lukken. Ben wel aan t werk, maar is m’n tweede baan, waar ik wel net voor de pauze snel dat kan regelen via de telefoon. M’n echte eerste baan is eigenlijk alleen maar middag- en avondwerk het laatste half jaar. Maar je kan t altijd mee in de gaten houden natuurlijk!

Eigenlijk zijn we al zo ver dat voor Metallica, GNR, Kiss, AC/DC en Avantasia een kaartje zouden kopen voor die donderdag. Van wat we kunnen bedenken aan mogelijke headliners in ieder geval. Voor een BMTH moeten er nog wat kleine namen bij.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik denk dat het wel gaat lukken. Ben wel aan t werk, maar is m’n tweede baan, waar ik wel net voor de pauze snel dat kan regelen via de telefoon. M’n echte eerste baan is eigenlijk alleen maar middag- en avondwerk het laatste half jaar. Maar je kan t altijd mee in de gaten houden natuurlijk!

Eigenlijk zijn we al zo ver dat voor Metallica, GNR, Kiss, AC/DC en Avantasia een kaartje zouden kopen voor die donderdag. Van wat we kunnen bedenken aan mogelijke headliners in ieder geval. Voor een BMTH moeten er nog wat kleine namen bij.
Alrighty! Stuur me maar een DM als het toch niet lukt. :)

Ik denk dat het sowieso Metallica, GnR of Kiss gaat worden. Hopelijk weten we het snel zeker!
 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Heeft er iemand een lijstje met alle namen voor mij? Dan kan ik er achter zetten of ik het een vette band vindt of niet. Thanks?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Heeft er iemand een lijstje met alle namen voor mij? Dan kan ik er achter zetten of ik het een vette band vindt of niet. Thanks?

Ghost, Gojira, Parkway Drive, Slipknot, Def Leppard, Mötley Crüe

1914, Agnostic Front, Amon Amarth, Anti-Flag, Antimatter, Any Given Day, Arch Enemy, Architects, As I Lay Dying, Asking Alexandria, At The Gates, Avatar, Beast In Black, Behemoth, Billy Talent, Black Mirrors, Bloodywood , Butcher Babies, Cane Hill, Carpenter Brut, Clutch, Cradle Of Filth, Crowbar, Cyclone, Danko Jones, Dark Angel, Deathstars, Delain, Dieth, Dirkschneider , Disturbed, Draconian , Eluveitie, End, Enter Shikari, Epica, Escape The Fate, Evergrey, Exodus, Fever 333, Fields of the Nephilim, Finntroll, Greg Puciato, Halestorm, Hatebreed, Heidevolk, Hippotraktor, Hollywood Undead, Hollywood Vampires, I Prevail, In Flames, Insomnium, Katatonia , Kissin’ Dynamite, Korpiklaani, Kreator, Landmvrks , Legion Of The Damned, Less Than Jake, Life Of Agony, Lionheart, Loathe , Lorna Shore, Marduk, Meshuggah, Molybaron, Monster Magnet, Motionless In White, Novelists, Oceans, Orange Goblin, Orbit Culture, Pantera, Papa Roach, Polaris, Rancid, Russkaja, Seether, Septicflesh, Sick Of It All, Skindred, Sleep Token, Soen, Sólstafir, Spiritbox, Stand Atlantic, Stray From The Path, Testament, The Amity Affliction, The Answer, The Chats, The Ghost Inside, The Halo Effect, The Luka State, The Menzingers, The Raven Age, The Winery Dogs, Three Days Grace, Thundermother, Unearth, Vicious Rumours, Voivod & Watain.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken