Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Vergeet niet dat Niall vergelijkbaar is met Harry Styles (ander one direction ex lid).

Alleen een stuk minder groot.

Niall is alleen ietsje kleiner maar heeft met gemak genoeg tickets verkocht in de AFAS live….

Ik vind het opvallend hoe laag hij op het affiche staat. Net zoals Disturbed. En dan Machine Gun Kelly als sub headliner daar vallen me echt de schoenen letterlijk van uit 😂
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.350
Vergeet niet dat Niall vergelijkbaar is met Harry Styles (ander one direction ex lid).

Alleen een stuk minder groot.

Niall is alleen ietsje kleiner maar heeft met gemak genoeg tickets verkocht in de AFAS live….

Ik vind het opvallend hoe laag hij op het affiche staat. Net zoals Disturbed. En dan Machine Gun Kelly als sub headliner daar vallen me echt de schoenen letterlijk van uit 😂
Die is enkel bekend omdat hij bij 1direction zat, als je op basis daarvan hoog moet staan...
Harry Styles is een ander geval
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Die is enkel bekend omdat hij bij 1direction zat, als je op basis daarvan hoog moet staan...
Harry Styles is een ander geval
Ooh en vergeet dit even niet:


Binnen kwartiertje was alles weg en inmiddels heeft hij nog wat meer hits op zijn naam staan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.139
Ik vind dat Pinkpop goed uitpakt met de subs die ze dit jaar neer weten te zetten. Tel zo snel 4 oud-DTRH-headliners (Editors en TWOD zelfs op dezelfde dag). Zeker zo'n Black Keys is een mooie aanvulling. Daaronder de inmiddels bekende grabbelton van namen die we wel vaker zien (gaat van Nielson tot Hollywood Vampiers alle kanten op).

Maar wat die subs te maken hebben met de headliners is mij een raadsel. Waarom 2 pop-headliners boven een programma dat wordt gedomineerd door bands met gitaren? En waarom toch weer RHCP?

Daardoor ondanks een aantal mooie boekingen toch weer een programma dat op twee benen hinkt.

Overigens ook verrast dat the 1975 er nog niet staat. Die blijven zo ook nog boven Hilvarenbeek en Beuningen hangen, terwijl het gewoon een Pinkpop-naam is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Sowieso veel namen die er niet staan, terwijl ik ze met potlood had opgeschreven. The 1975, Sam Fender, Oscar & The Wolf, S10 (WTF, Nielson?) om maar even iets te noemen. Dat ze dan afkomen met namen als The Script, Hollywood Vampires (horror) en The Lumineers is natuurlijk heel jammer, maar aan de andere kant staan er met The Black Keys, TWOD en QOTSA ook hele fijne subs.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Ik vind dat Pinkpop goed uitpakt met de subs die ze dit jaar neer weten te zetten. Tel zo snel 4 oud-DTRH-headliners (Editors en TWOD zelfs op dezelfde dag). Zeker zo'n Black Keys is een mooie aanvulling. Daaronder de inmiddels bekende grabbelton van namen die we wel vaker zien (gaat van Nielson tot Hollywood Vampiers alle kanten op).

Maar wat die subs te maken hebben met de headliners is mij een raadsel. Waarom 2 pop-headliners boven een programma dat wordt gedomineerd door bands met gitaren? En waarom toch weer RHCP?

Daardoor ondanks een aantal mooie boekingen toch weer een programma dat op twee benen hinkt.

Overigens ook verrast dat the 1975 er nog niet staat. Die blijven zo ook nog boven Hilvarenbeek en Beuningen hangen, terwijl het gewoon een Pinkpop-naam is...
Hoezo weer RHCP?
Zo vaak hebben die nog niet op Pinkpop gestaan. Laatste keer is ook al wat jaartjes terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
als ik na een avondje de balans opmaak.

Heel blij sowieso met P!nk. Ben niet heel ontevreden met RHCP, maar niet helemaal 'wow-headliner' voor mij. Maar zeker wel een afsluiter waar ik bij zou blijven staan. Williams, acht waarschijnlijk op een afstand mee te pakken maar echt heel weinig mee.

Qua dagindeling de vrijdag wordt helemaal gemaakt met The War on Drugs en Editors, dat zijn met P!nk de 3 must see's voor die dag. Moet mezelf nog een beetje verdiepen in Niall Horan, Electric Callboy en The Hu, maar deze staan me al niet tegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, de zaterdag is voor mij de beste dag!
Op Robbie Williams na, alles naar mijn zin. Met dikke must see's Disturbed, Hollywood Vampires, The Black Keys, The Script en Queens of the Stone Age! En Ronde is imo een hele mooie nederlandse toevoeging deze dag en dik verdiende Pinkpop spot voor ze. Dus deze dag is voor mij helemaal gered buiten Williams om.

Zondag ben ik nog niet geheel overtuigd. Red Hot Chili Peppers vond ik 2016 wel oke, maar was niet omvergeblazen. Hopelijk maken ze dat gewoon goed in 2023. Mijn must see is Tash Sulatana en Nathaniel Rateliff deze dag. Verder wel leuk OneRepublic, Goldband, Di-rect en als het uit komt qua spoorboekje denk ik toch wel dat ik Nielson en Donnie echt wel ga mee pakken. Ben overigens benieuwd of Donnie gasten mee neemt die dag (stel je voor Bauer of Froger op Pinkpop???)... Moet me nog verdiepen in Machine Gun Kelly, I Prevail en Only the Poets, maar eerste luisterbeurten staan me niet tegen.

Daarnaast zie ik dat P!nk alleen in Benelux op Boutique staat. Robbie Williams en The Peppers nog geen Benelux datum (Robbie in voorjaar wel Ziggo en Sportpaleis), da's an sich wel goed gedaan. Maar geen 'nieuwe naam' voor Pinkpop bij de headliners, wel P!nk eerste headline spot, maar verder 'herhaling'. (maar ik blijf er bij, headliners die nieuw zijn voor Pinkpop is imo altijd een 'plus' op het affiche)

Wel een aantal first timers er tussen, oa War on Drugs, Black Keys, Niall Horan, Tash Sultana, Hollywood Vampires, Ronde, Goldband, Disturbed, Nathaniel Rateliff en nog een paar... Dat is in deze lijst van 29 al goed geboekt.

Nederlandse inbreng nog niet zo veel, dat is opvallend. Waarvan Goldband behoorlijk hoog in het programma staat. Pas 7 NL acts. Ik neem aan dat dat aantal in de laatste 33 namen wel oploopt. Maar met wat er nu staat, niet ontevreden.

Al met al... ik ben wel behoorlijk tevreden en kom maar op met dat weekend ticket!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:

Landgraver

Support act
13 apr 2021
921
435
als ik na een avondje de balans opmaak.

Heel blij sowieso met P!nk. Ben niet heel ontevreden met RHCP, maar niet helemaal 'wow-headliner' voor mij. Maar zeker wel een afsluiter waar ik bij zou blijven staan. Williams, acht waarschijnlijk op een afstand mee te pakken maar echt heel weinig mee.

Qua dagindeling de vrijdag wordt helemaal gemaakt met The War on Drugs en Editors, dat zijn met P!nk de 3 must see's voor die dag. Moet mezelf nog een beetje verdiepen in Niall Horan, Electric Callboy en The Hu, maar deze staan me al niet tegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, de zaterdag is voor mij de beste dag!
Op Robbie Williams na, alles naar mijn zin. Met dikke must see's Disturbed, Hollywood Vampires, The Black Keys, The Script en Queens of the Stone Age! En Ronde is imo een hele mooie nederlandse toevoeging deze dag en dik verdiende Pinkpop spot voor ze. Dus deze dag is voor mij helemaal gered buiten Williams om.

Zondag ben ik nog niet geheel overtuigd. Red Hot Chili Peppers vond ik 2016 wel oke, maar was niet omvergeblazen. Hopelijk maken ze dat gewoon goed in 2023. Mijn must see is Tash Sulatana en Nathaniel Rateliff deze dag. Verder wel leuk OneRepublic, Goldband, Di-rect en als het uit komt qua spoorboekje denk ik toch wel dat ik Nielson en Donnie echt wel ga mee pakken. Ben overigens benieuwd of Donnie gasten mee neemt die dag (stel je voor Bauer of Froger op Pinkpop???)... Moet me nog verdiepen in Machine Gun Kelly, I Prevail en Only the Poets, maar eerste luisterbeurten staan me niet tegen.

Daarnaast zie ik dat P!nk alleen in Benelux op Boutique staat. Robbie Williams en The Peppers nog geen Benelux datum (Robbie in voorjaar wel Ziggo en Sportpaleis), da's an sich wel goed gedaan. Maar geen 'nieuwe naam' voor Pinkpop bij de headliners, wel P!nk eerste headline spot, maar verder 'herhaling'. (maar ik blijf er bij, headliners die nieuw zijn voor Pinkpop is imo altijd een 'plus' op het affiche)

Wel een aantal first timers er tussen, oa War on Drugs, Black Keys, Niall Horan, Tash Sultana, Hollywood Vampires, Ronde, Goldband, Disturbed, Nathaniel Rateliff en nog een paar... Dat is in deze lijst van 29 al goed geboekt.

Nederlandse inbreng nog niet zo veel, dat is opvallend. Waarvan Goldband behoorlijk hoog in het programma staat. Pas 7 NL acts. Ik neem aan dat dat aantal in de laatste 33 namen wel oploopt. Maar met wat er nu staat, niet ontevreden.

Al met al... ik ben wel behoorlijk tevreden en kom maar op met dat weekend ticket!!!!!!!!
Ook gisteravond eens de lijst rustig doorgenomen en ben toch positief over de line-up t.n.t. Nieuwe namen die ik niet kende eens beluisterd.
Dus morgen het weekend ticket scoren.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Hoop toch dat op die zondag nog wat mooie namen bij komen want dat is wel een beetje weinig de zaterdag en zondag begin er al wel mooi uit te zien
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
als ik na een avondje de balans opmaak.

Heel blij sowieso met P!nk. Ben niet heel ontevreden met RHCP, maar niet helemaal 'wow-headliner' voor mij. Maar zeker wel een afsluiter waar ik bij zou blijven staan. Williams, acht waarschijnlijk op een afstand mee te pakken maar echt heel weinig mee.

Qua dagindeling de vrijdag wordt helemaal gemaakt met The War on Drugs en Editors, dat zijn met P!nk de 3 must see's voor die dag. Moet mezelf nog een beetje verdiepen in Niall Horan, Electric Callboy en The Hu, maar deze staan me al niet tegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, de zaterdag is voor mij de beste dag!
Op Robbie Williams na, alles naar mijn zin. Met dikke must see's Disturbed, Hollywood Vampires, The Black Keys, The Script en Queens of the Stone Age! En Ronde is imo een hele mooie nederlandse toevoeging deze dag en dik verdiende Pinkpop spot voor ze. Dus deze dag is voor mij helemaal gered buiten Williams om.

Zondag ben ik nog niet geheel overtuigd. Red Hot Chili Peppers vond ik 2016 wel oke, maar was niet omvergeblazen. Hopelijk maken ze dat gewoon goed in 2023. Mijn must see is Tash Sulatana en Nathaniel Rateliff deze dag. Verder wel leuk OneRepublic, Goldband, Di-rect en als het uit komt qua spoorboekje denk ik toch wel dat ik Nielson en Donnie echt wel ga mee pakken. Ben overigens benieuwd of Donnie gasten mee neemt die dag (stel je voor Bauer of Froger op Pinkpop???)... Moet me nog verdiepen in Machine Gun Kelly, I Prevail en Only the Poets, maar eerste luisterbeurten staan me niet tegen.

Daarnaast zie ik dat P!nk alleen in Benelux op Boutique staat. Robbie Williams en The Peppers nog geen Benelux datum (Robbie in voorjaar wel Ziggo en Sportpaleis), da's an sich wel goed gedaan. Maar geen 'nieuwe naam' voor Pinkpop bij de headliners, wel P!nk eerste headline spot, maar verder 'herhaling'. (maar ik blijf er bij, headliners die nieuw zijn voor Pinkpop is imo altijd een 'plus' op het affiche)

Wel een aantal first timers er tussen, oa War on Drugs, Black Keys, Niall Horan, Tash Sultana, Hollywood Vampires, Ronde, Goldband, Disturbed, Nathaniel Rateliff en nog een paar... Dat is in deze lijst van 29 al goed geboekt.

Nederlandse inbreng nog niet zo veel, dat is opvallend. Waarvan Goldband behoorlijk hoog in het programma staat. Pas 7 NL acts. Ik neem aan dat dat aantal in de laatste 33 namen wel oploopt. Maar met wat er nu staat, niet ontevreden.

Al met al... ik ben wel behoorlijk tevreden en kom maar op met dat weekend ticket!!!!!!!!
Zoals jij t beschrijft ben ik t eigenlijk volledig met je eens.
behalve dan dat over the script, (imagine dragons van den aldi).
Alleen vind ik het over het algemeen gewoon te weinig naar mijn smaak.
als je al acts als goldband en direct moet gebruiken om aan te geven dat een line up goed is, dan zak je wel erg ver met je standaard
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
als je al acts als goldband en direct moet gebruiken om aan te geven dat een line up goed is, dan zak je wel erg ver met je standaard
ik geloof dat ik dit toch wel iets anders omschreven heb voor de zondag... Deze 2 vallen voor mij in de catagorie "wel leuk"... en zijn niet 2 voorbeelden die mijn affiche goed maken. Ze staan ook buiten mijn must see's. ;) ... en the Script heb ik een zwak plekje voor denk ik...

Zijn toch 7 nl namen ? Hoeveel waren er in 2022 stuk of 20 ?
idd 7 (al aangepast in mijn post), om een of andere reden vergeet ik steeds Frenna... maar ja, 21 NL waren het in 2022 overigens.
Het aantal voor 2023 kan met die 7 nog ver 3 voudigen dus.

sowieso nog 33 namen toe te voegen (uitgaande van het tijdschema van 2022) :
vrijdag nog 9
zaterdag nog 14
zondag nog 10

daar zitten zeker en vast nog veel NL werk tussen voor Tent en Stage 4 met name.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Niks mis met Goldband en Di-rect. Zijn gewoon leuke en grote Nederlandse bands. Goldband had ook niet anders gekund dan op het PP affiche dit jaar. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Verbaast me trouwens wel dat S10 nog niet op het affiche staat. Had die er gisteren absoluut bij verwacht.
Hoop ook zeker dat zij nog toegevoegd gaat worden! Di-rect vind ik helemaal niks, maar op zich geen heel gekke boeking. Goldband natuurlijk logische boeking.

Verder denk ik dat het eigenlijk gewoon een uitstekend affiche is voor Pinkpop. Hier spitten we heel veel muziek door, veelal ook wat alternatiever of gitaarminded. Maar Pinkpop is gewoon al jaren enorm mainstream en niet zo zeer een respresentatieve uiting van dit forum.

Dat gezegd hebbend, draait het normaal natuurlijk met name om de headliners. En dan is Pink denk ik wel een sterke headliner (maar ben ik de enige die dat laatste nummer echt een van de meest waardeloze nummers van het jaar vind?). RHCP ook dikke prima, grote naam, en afgelopen 16 jaar 2x eerder? Robbie Williams is wel heel matig en een slappe vervanger van RATM. Niet op de laatste plaats omdat hij al drie keer in NL staat volgend jaar.

Verder een vrij sterke laag daaronder met TWOD, QOTSA, The Script (qua populariteit dan) en The Black Keys.

Dat er verder ook altijd wel genoeg meuk, al is Nielson wel een extreem dieptepunt, maar al met al denk ik zeker geen slechte line up (voor Pinkpop).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken