FeitPlacebo is een goed voorbeeld van een band die veel beter was toen ze nog drugs deden.
FeitPlacebo is een goed voorbeeld van een band die veel beter was toen ze nog drugs deden.
Viel me ook op. Ik zat op de tribune maar kan me voorstellen dat het erg afleidend is als er continue security in je gezicht schijnt met een flashlight!Placebo in de Ziggo was helaas nogal matig. Veel te hard en dichtgesmeerd geluid. Een setlist die wel erg gericht was op het laatste album. En dan die security die zo druk bezig was met iedereen die maar iets met een smartphone durfde te doen dat het alleen maar meer afleidde van de muziek. Jammer hoor….
Goed om te horen dit! Heb enorm veel zin in de 7e. Als je bij ticketmaster kijkt lijkt er niet superveel verkocht te zijn dus lijkt goed te komen met de drukte.Porcupine Tree, 27 oktober Avicii Arena (Stockholm)
Honderdzestig minuten lang adembenemend zitten luisteren. Als ik de opmerking van @festivallouis (dacht ik) over het dragen van bandshirts en dat PT hierdoor een metalband mag oprakelen: dat deed ie nu weer, al had hij ook een woordje te zeggen over Opeth, waar uiteraard veel shirts van waren (want Zweden).
Dan het concert zelf. Openen met Blackest Eyes bleek een goede zet, publiek zat er gelijk in. Daarover gesproken, ik weet niet hoe het in de Ziggo Dome gaat zijn, maar hier was hooguit een derde van dezelfde capaciteit gevuld, dus het was gigantisch leek. Dat mocht de pret bij de heren niet drukken.
Het nieuwe album kwam goed uit de verf, waar ze alle nummers van speelden. Ook nummers die me op het album toch iets minder pakten, zoals Dignity, maar zeker Chimera's Wreck waren erg sterk!
Fear of a Blank Planet en Anesthetize (waarvoor dat heavy-metalverhaal werd opgerakeld) waren puur genieten.
Ik was een beetje huiverig in het eindigen met Trains (want kalmpjes) maar dat was niet nodig. Ze brachten er spanning in en toch wat hardere elementen.
Het was dus gewoon erg goed. In ieder geval, ga eventjes een ticket kopen voor de Ziggo, want ik gun ze niet een tweede heel lege zaal.
Oh, en ik denk tot morgen voor een nieuw verslag (als ik er zin in heb).
Ik sluit mij volledig hierbij aan! Ik vond het vooral ook heel tof dat ze met een drummer speelde, volgens mij ook voor het eerst.Gisteravond (met dank aan @nitotheno ) bij S10 haar Album Release Show geweest op een prachtige locatie, namelijk de Arminiuskerk in Rotterdam. Vooraf nog even gepraat en een biertje gedaan met Nitotheno. Het optreden van S10 was magisch mede door de locatie maar ook door hoe ze was en de kleine hoeveelheid mensen. Ook waren Froukje en Mula B erbij waarmee ze een ft heeft op het album. Alleen Paskal Jakobsen (van BLØF) miste om alle ft op het album te completeren. Af en toe begon ze met een liedje en dan ging er iets niet helemaal goed en dan zei ze dat ook en begonnen ze opnieuw. Wat ik persoonlijk heel fijn vind. Waar ik me wel aan irriteerde was een vrouw die voor me stond en letterlijk alles heeft gefilmd op max 5 minuten niet denk ik. Van mij mogen ze bij concerten (en zeker bij een Album Release Shows) een no-phone policy doen. Zou zoveel ten goede komen.
Je moest eens weten hoe vaak ik dat al gedaan heb en dat ik gewoonweg werd uitgelachen. Meesten geven vaak wel gehoor, dat wel, maar er zitten er zat tussen die te koppig zijn.Dan.. spreek je die persoon toch gewoon aan en/of zet je je ergens anders?
En bezig blijven. Als je mensen niet leert dat ze hun mond moeten houden, dan blijft ook dat bezig en verergert het misschien..Je moest eens weten hoe vaak ik dat al gedaan heb en dat ik gewoonweg werd uitgelachen. Meesten geven vaak wel gehoor, dat wel, maar er zitten er zat tussen die te koppig zijn.
En je kan wel ergens anders heen lopen, maar ook vaak genoeg gehad dat er dan weer iemand anders voor me begon te filmen. Zo blijf je bezig.
Dit was een beetje wazig gecommuniceerd in het tijdschema. Bicep stond daarin wel van 21.00 tot 22.30 maar als eindtijd stond 23.00.Dam Bicep zelf. Hoewel ze een half uur korte speelde dan was aangekondigd was het een enorme toffe show.