Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Leuke namen! Ik hoop vooral op Slipknot, Parkway Drive, Architects, Motion less in White.
Tenacious D, I prevail, Papa Roach en Hollywood Undead zou ik ook zeker eens willen zien.

Als dit voor graspop was, zou ik hier direct mijn geld voor geven. Vind wel raar dat Bilderbuch en Die Artze zo hoog staan in de line up, nog nooit van gehoord.
Festivals in Duitstalige landen hebben vaak Duitse/Oostenrijkse/Zwitserse bands (veel) hoger in hun line-up staan dan op festivals in andere landen het geval zou zijn. Veel van die bands (zeker met Duitse zang) treden zelfs niet of nauwelijks in andere landen op (bands als Die Toten Hosen, Die Ärzte, Hämatom, Emil Bulls, J.B.O., Feuerschwanz, Die Apokalyptischen Reiter).
Aan de andere kant gebeurt dat natuurlijk net zozeer met bv. Belgische bands in België, Franse bands in Frankrijk, Engelse bands in Engeland, etc.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
da's net alsof dat bazart en oscar and the wolf op belgische festivals zo hoog staan. die bands verkopen in duitsland en oostenrijk gewoon heel veel kaarten. maar is inderdaad als buitenlander minder de moeite om de verplaatsing voor te maken
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Festivals in Duitstalige landen hebben vaak Duitse/Oostenrijkse/Zwitserse bands (veel) hoger in hun line-up staan dan op festivals in andere landen het geval zou zijn. Veel van die bands (zeker met Duitse zang) treden zelfs niet of nauwelijks in andere landen op( bands als Die Toten Hosen, Die Ärzte, Hämatom, Emil Bulls, J.B.O., Feuerschwanz, Die Apokalyptischen Reiter).
Aan de andere kant gebeurt dat natuurlijk net zozeer met bv. Belgische bands in België, Franse bands in Frankrijk, Engelse bands in Engeland, etc.
Tja wij vinden within temptation als headliner dan weer vrij normaal, dat zie ik niet zo snel gebeuren op Rock Am Ring of Novarock.

Vraag me toch af of het publiek daar liever deze duitse bands ziet, of dat het gewoon een goedkope oplossing is voor de festivals.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Ik haalde hen natuurlijk bewust aan omdat er nogal verdeeldheid heerst over Disturbed op dit forum. Dat graspop er niet beter op vindt om zo een band 2 jaar op rij te boeken en telkens hogere posities te geven, zorgt hier dus wel eens voor grappige discussies :D
Zelf heb ik er gewoon erg weinig mee, na down with the sickness en stupify weinig noemenswaardigs gemaakt naar mijn gevoel en het feit dat ze dan hoog in eindejaarslijsten verschijnen met die gruwelijke cover maakt het er niet beter op.
Lijkt me vooral een kwestie van persoonlijke smaak en, zoals je zelf al aangeeft, gevoel.
Vrijwel ieder album dat ze na debuut The Sickness in 2000 hebben uitgebracht kwam op nr. 1 in de Amerikaanse albumlijsten terecht.
Afgezien van of je Sound of Silence wel of niet een goede cover vindt, hebben ze inmiddels een behoorlijk repertoir met vele hits.
Ook de nieuwe singles klinken weer aardig goed.
Je kunt dus moeilijk zeggen dat ze daarna weinig noemenswaardigs hebben gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Tja wij vinden within temptation als headliner dan weer vrij normaal, dat zie ik niet zo snel gebeuren op Rock Am Ring of Novarock.

Vraag me toch af of het publiek daar liever deze duitse bands ziet, of dat het gewoon een goedkope oplossing is voor de festivals.
Within Temptation is misschien niet het beste voorbeeld, die zijn in Duitsland zeer populair, waarschijnlijk meer nog dan in Nederland/België.
Ze waren niet voor niets een van de headliners dit jaar op Summer Breeze (toegegeven niet zo'n groot festival als RaR/RiP).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
net heel dicht bedoel je :)
Voor sommigen wel ja. 😉
Ach, ik kan niet klagen, heel veel shows hier in het Brusselse en Antwerpen is ook niet zo ver.

Maar 240 KM bollen op en af voor Alestorm ga ik niet doen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Slipknot en Arch Enemy zou alvast top zijn! Twee gegarandeerd goeie shows. Amon Amarth is ook altijd wel tof, maar heb ik na een paar keer eigenlijk wel gezien. Motionless in White en Lorna Shore zouden voor mij twee nieuwe bands zijn om te gaan checken. Laat maar komen, dus! Verder nog niet heel enthousiast van die namen op Novarock.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Vraag me toch af of het publiek daar liever deze duitse bands ziet, of dat het gewoon een goedkope oplossing is voor de festivals.
The Die Ärzte day at Rock Am Ring 2019 was by far the most crowded (the other headliners were Slipknot and Tool). Germans really love this band and I don't think booking them is cheap. Honestly, I have never seen more hype for a "Ring" band announcement (other than Rammstein).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Mijn Alestorm show wordt in Oslo denk ik. Als ik Torhout moet doen als Antwerpenaar zonder auto moet ik ook zoinzo een hotel nemen. Leve de NMBS kuch kuch. Dan kan ik even goed Oslo nemen en er een city trip aanplakken. Nederland is ook wel een optie maar transportgewijs moet ik nog steeds dan verlof nemen (Den Bosch op zondag, Oslo op zaterdag)
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Mijn Alestorm show wordt in Oslo denk ik. Als ik Torhout moet doen als Antwerpenaar zonder auto moet ik ook zoinzo een hotel nemen. Leve de NMBS kuch kuch. Dan kan ik even goed Oslo nemen en er een city trip aanplakken. Nederland is ook wel een optie maar transportgewijs moet ik nog steeds dan verlof nemen (Den Bosch op zondag, Oslo op zaterdag)
Ik ben ook van Antwerpen en wil wel gaan. Wij gaan met de auto.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Nog nooit geweest. Maar zover reizen zal de prachtig Noorse natuur ook wel niet zijn zeker? En er is al zeker een platenzaak die ik al heel mijn leven is wil bezoeken; Nosebled Records.
Was gelukkig sarcastisch :) Zelfs Oslo zelf heel al veel prachtige natuur, dus dat scheelt ook al. Ben een maand geleden bij Nosebled geweest, was wel leuk om te zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken