Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Neeee zeker niet mee eens, die waren top in 2019.
En ze spelen maar 1 cover toch?
Voor mij mogen ze ook zeker komen, snap de haat op die band niet zo.
Heel veel (zo niet de meeste) bands spelen live wel een of meer covers (wat te denken van Metallica, maar daar hoor je zelden iets over).

Disturbed speelt de laatste jaren meestal 2 covers: Land of Confusion (Genesis) en Sound of Silence (Simon & Garfunkel).
Op GMM 2019 speelden ze er inderdaad maar 1 (SoS), op GMM 2016 speelden ze er 2 (SoS en Shout at the Devil van Mötley Crüe samen met de ook aanwezige Sixx:A.M.).

https://www.setlist.fm/stats/disturbed-1bd69910.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Aankondiging voor Amon Amarth dan misschien pas na hun concert in Vorst? Ik zou ze graag zien als MS2 headliner. Of MS North of South of whatever.
Verwacht ik ook. Ik hoop/verwacht dat Amon Amarth bij de bovenste 3 namen zal staan van hun dag. Die status hebben ze wat mij betreft perfect verdiend. Doe maar Parkway Drive als MS 2 afsluiter, daarvoor Nightwish als headliner MS1 en dan Amon Amarth MS2. Dan wordt het weer eens ouderwets mainstage kamperen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Voor mij mogen ze ook zeker komen, snap de haat op die band niet zo.
Heel veel (zo niet de meeste) bands spelen live wel een of meer covers (wat te denken van Metallica, maar daar hoor je zelden iets over).

Disturbed speelt de laatste jaren meestal 2 covers: Land of Confusion (Genesis) en Sound of Silence (Simon & Garfunkel).
Op GMM 2019 speelden ze er inderdaad maar 1 (SoS), op GMM 2016 speelden ze er 2 (SoS en Shout at the Devil van Mötley Crüe samen met de ook aanwezige Sixx:A.M.).

https://www.setlist.fm/stats/disturbed-1bd69910.html
Commentaar leveren op Metallica is natuurlijk de beste manier om snel geëxcommuniceerd te worden uit de metal community. Commentaar op Slayer levert een nog snellere exit op.
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
southside en hurrican hebben ondertussen ook namen gereleased maar lijkt eerder op werchter namen dan graspop namen.
1664364189975.png
Ik zou QOTSA niet direct uitsluiten voor GMM (ook al ligt Werchter wel iets meer voor de hand idd).
Ook Frank Turner zie ik best wel op GMM staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Bekijk bijlage 2572
Ik zou QOTSA niet direct uitsluiten voor GMM (ook al ligt Werchter wel iets meer voor de hand idd).
Ook Frank Turner zie ik best wel op GMM staan.
QOTSA stond letterlijk op werchter geplanned voor hun cancel, lijkt mij een no brainer dat ze die ophalen. Frank turner op zijn plaats heeft al iedere keer werchter aangedaan in de plaats van graspop en vind ik nu eigenlijk geen gemis.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Verwacht ik ook. Ik hoop/verwacht dat Amon Amarth bij de bovenste 3 namen zal staan van hun dag. Die status hebben ze wat mij betreft perfect verdiend. Doe maar Parkway Drive als MS 2 afsluiter, daarvoor Nightwish als headliner MS1 en dan Amon Amarth MS2. Dan wordt het weer eens ouderwets mainstage kamperen.
Signing Bounty Hunter GIF by DefyTV
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
QOTSA stond letterlijk op werchter geplanned voor hun cancel, lijkt mij een no brainer dat ze die ophalen. Frank turner op zijn plaats heeft al iedere keer werchter aangedaan in de plaats van graspop en vind ik nu eigenlijk geen gemis.
Ah, niet meer aan gedacht dat QOTSA daar al stond gepland.

Ik vrees overigens dat ik in de war was met Frank Carter (hoewel beiden niet echt op GMM zouden misstaan).. 😅
Volgens mij heeft Frank Turner echter nog nooit op Werchter gestaan, en Frank Carter alleen in 2017.
Beiden hebben wel meerdere keren op zowel Pukkelpop als Groezrock gestaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Frank turner op zijn plaats heeft al iedere keer werchter aangedaan in de plaats van graspop en vind ik nu eigenlijk geen gemis.
Frank Turner heeft letterlijk nog nooit op Werchter gestaan ;)

Denk zelf niet dat die al veel andere festivals dan Pukkelpop en Groezrock heeft gedaan.

Edit: Iemand was me voor, met exact dezelfde gedachtengang
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
de zanger van crystal lake stopt er trouwens mee door aanhoudende ziekte. geen idee als de band verder blijft doen maar ik verwacht ze dus niet om de cancellation goed te maken
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Frank Turner heeft letterlijk nog nooit op Werchter gestaan ;)

Denk zelf niet dat die al veel andere festivals dan Pukkelpop en Groezrock heeft gedaan.

Edit: Iemand was me voor, met exact dezelfde gedachtengang
ik was inderdaad aan het verwarren met frank carter
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
de zanger van crystal lake stopt er trouwens mee door aanhoudende ziekte. geen idee als de band verder blijft doen maar ik verwacht ze dus niet om de cancellation goed te maken
nevermind, ik zie dat ze een auditie houden om een nieuwe zanger te vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Dus met grote zekerheid kunnen we voor Graspop opschrijven:
  • Slipknot
  • Parkway Drive
  • Motionless in White (YES!!)
  • Fever 333 (stonden op RW, dus nu GMM aan de beurt)
  • Amon Amarth
  • Papa Roach
  • I Prevail
  • Architects
  • Arch Enemy
Dit zouden voor mij eigenlijk allemaal must sees zijn volgend jaar dus hier word ik verdomd blij van!! 😃 😃
Lorna Shore kan hier ook wel bij, lijkt me.
Zou ik zeer blij van worden, geweldig optreden op Summer Breeze (ook al begonnen ze al om 12:55)!
Ongelooflijk wat die zanger voor geluiden kan produceren, zeg!

Rest van het lijstje is ook een mooi begin.
Amon Amarth en Parkway Drive nog nooit gezien, die staan hoog op mijn must-see list (hopelijk haalt GMM het niet weer in hun hoofd om er een Ayreon of vergelijkbaars tegenover te plaatsen...)!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Lorna Shore kan hier ook wel bij, lijkt me.
Zou ik zeer blij van worden, geweldig optreden op Summer Breeze (ook al began het al om 12:55)!
Ongelooflijk wat die zanger voor geluiden kan produceren, zeg!

Rest van het lijstje is ook een mooi begin.
Amon Amarth en Parkway Drive nog nooit gezien, die staan hoog op mijn must-see list (hopelijk haalt GMM het niet weer in hun hoofd om er een Ayreon of vergelijkbaars tegenover te plaatsen...)!
deze keer zullen ze blind guardian op dat moment zetten :ROFLMAO:
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
deze keer zullen ze blind guardian op dat moment zetten :ROFLMAO:
Daar zou ik ook van balen, hoewel dat voor mij nu een minder moeilijke keuze zou zijn, aangezien ik BG al op Summer Breeze heb gezien en over enkele weken ook nog in Volt in Sittard. Dus Parkway Drive it is in dat geval! :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.628
3.225
Voor mij mogen ze ook zeker komen, snap de haat op die band niet zo.
Heel veel (zo niet de meeste) bands spelen live wel een of meer covers (wat te denken van Metallica, maar daar hoor je zelden iets over).
Ik haalde hen natuurlijk bewust aan omdat er nogal verdeeldheid heerst over Disturbed op dit forum. Dat graspop er niet beter op vindt om zo een band 2 jaar op rij te boeken en telkens hogere posities te geven, zorgt hier dus wel eens voor grappige discussies :D
Zelf heb ik er gewoon erg weinig mee, na down with the sickness en stupify weinig noemenswaardigs gemaakt naar mijn gevoel en het feit dat ze dan hoog in eindejaarslijsten verschijnen met die gruwelijke cover maakt het er niet beter op.

Edit; maakt me trouwens ook niet zoveel uit dat ze er wel of niet staan. Zolang ze me dan iets fijn in een of andere tent geven en anders... een mens moet ook af en toe iets eten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Lorna Shore kan hier ook wel bij, lijkt me.
Zou ik zeer blij van worden, geweldig optreden op Summer Breeze (ook al begonnen ze al om 12:55)!
Ongelooflijk wat die zanger voor geluiden kan produceren, zeg!
Ohja vergeten! Inderdaad zeer indrukwekkend op Alcatraz. Absolute no brainer voor Graspop om te boeken. Een van de meest urgente bands in de death metal (of deathcore) momenteel. Mooie spot als 2e of 3e in de Marque schat ik in
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Ohja vergeten! Inderdaad zeer indrukwekkend op Alcatraz. Absolute no brainer voor Graspop om te boeken. Een van de meest urgente bands in de death metal (of deathcore) momenteel. Mooie spot als 2e of 3e in de Marque schat ik in
geen enkele andere deathcore band doet wat zij doen. Dat laatste nummer is een deathcore ballad(?) en het werkt gewoon.
alcatraz en voorprogramma parkway drive hebben ze zich wel in bewezen. ik zou wel nog meer beweging van de band willen zien op stage maar de zanger is wel impressionant
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken