Muse

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zijn dan ook belange niet zo populair meer. De laatste singles worden niet echt opgepakt door het publiek, in de charts staan ze gewoon niet lang meer in.
Voorbij hun hoogtepunt sinds 2015.

2019 waren het Goffertpark en de Ziggo Dome zo uitverkocht. Had verwacht dat het nu ook wel zo zou zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Rammstein boomt, 2 fantastische albums onder de arm, dijk van een show. Styles, Bruce, Coldplay zijn een pak exclusiever.
Muse dropt om de 2 jaar (bijna) een album en tourt daarmee zalen en weides mee rond. Je hebt dan telkens 3-4 kansen op een jaar om hen te zien in onze lage landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Rammstein boomt, 2 fantastische albums onder de arm, dijk van een show. Styles, Bruce, Coldplay zijn een pak exclusiever.
Muse dropt om de 2 jaar (bijna) een album en tourt daarmee zalen en weides mee rond. Je hebt dan telkens 3-4 kansen op een jaar om hen te zien in onze lage landen.
Rammstein was en is de afgelopen en komende tijd vaker in Nederland. Dit jaar 2x Goffert, volgend jaar 2x Groningen. Alles uitvekocht. Styles stond dit jaar met dezelfde show in Ziggo Dome en doet nu 2x ArenA. Ook alles uitverkocht.

De laatste keer Muse was 2019 en die spelen dit jaar alleen een kleine show in Carre. Ik had echt verwacht dat die Malieveld show zo uitverkocht zou zijn. Kink ook want die hadden het op de radio over moeite moeten doen voor kaarten terwijl er al een tijd geen wachtrij meer was.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Welke verontwaardiging? Vooral verbazing haha. In 2019 verkocht alles zo uit.
Je zag het natuurlijk ook al aankomen na de verkoop in GB. I Mean, ze spelen echt heel kleine stadions (bijvoorbeeld dat home park stadium is zo groot als een Sportpaleis?) en verkochten die geeneens onmiddellijk uit. Benieuwd wat het in Frankrijk gaat worden, waar ze vroeger toch in een vingerknip 2 Stade de France uitverkochten.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Je zag het natuurlijk ook al aankomen na de verkoop in GB. I Mean, ze spelen echt heel kleine stadions (bijvoorbeeld dat home park stadium is zo groot als een Sportpaleis?) en verkochten die geeneens onmiddellijk uit. Benieuwd wat het in Frankrijk gaat worden, waar ze vroeger toch in een vingerknip 2 Stade de France uitverkochten.
Ze maken de laatste tijd dan ook veel minder reclame voor hun shows en albums. Als je hun niet volgt dan weet je volgens mij niet eens dat ze komen. Hun album release is ook redelijk stilletjes gepasseerd, een paar interviews hier en daar maar geen optredens op tv zoals Later... with Jools Holland, Taratata, Saturday Night Live, ...

Ze hebben meer reclame gemaakt voor hun eerste single Won't Stand Down in januari dan alle andere singles en album samen, dan helpt het ook niet dat ze hun album pas eind augustus hebben gereleased.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Geen fan van dat laatste album, maar een liveshow blijft altijd feest. Fantastische strakke liveband. Stelt eigenlijk nooit teleur.
Nou, de laatste RW passage zou ik eigenlijk wel teleurstellend noemen. De keer ervoor (Drones tour) was wel aardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Nou, de laatste RW passage zou ik eigenlijk wel teleurstellend noemen. De keer ervoor (Drones tour) was wel aardig.
Dat was ook gewoon geen show voor op een festival, veels te veel nieuwe nummers terwijl de mensen gewoon de hits willen horen. Ik vond het ook de minste keer van alle concerten die ik al van ze gezien heb, maar 5 dagen later in het Stade de France werd die show wel opgegeten door het publiek en vond ik het wel een goed concert. Het publiek doet veel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Dat was ook gewoon geen show voor op een festival, veels te veel nieuwe nummers terwijl de mensen gewoon de hits willen horen. Ik vond het ook de minste keer van alle concerten die ik al van ze gezien heb, maar 5 dagen later in het Stade de France werd die show wel opgegeten door het publiek en vond ik het wel een goed concert. Het publiek doet veel.
Probleem is dat het volgend jaar ook een stadionshow wordt, die gecopy-pasted wordt naar een festival.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Probleem is dat het volgend jaar ook een stadionshow wordt, die gecopy-pasted wordt naar een festival.
Hoeft niet per se een probleem te zijn, Muse doet nooit tweemaal hetzelfde. Dat theatraal gedoe met die achtergrond dansers en robots en een soort "verhaallijn" was gewoon iets dat ze al heel lang wilden doen maar ze hebben nooit gezegd dat het vanaf nu telkens zo zou zijn. Dus ik zou me nog geen zorgen maken, ik heb ze deze zomer zien spelen op Rock am Ring en dat was gewoon terug een vette rockshow met vuur en vuurwerk en niets meer.

En ik vind persoonlijk ook dat het nieuwe album deze keer veel beter zal klinken live dan die nummers van Simulation Theory. Nummers als Won't Stand Down en Kill or be Killed klinken echt nog veel ruwer en zwaarder live. Kan me wel inbeelden dat We Are F*cking F*cked ook zo zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken