Muse

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Het lijkt erop dat het optreden op het Malieveld toch uitverkocht is geraakt. Inmiddels 600+ tickets gezocht via Ticketswap.
Inderdaad, net geprobeerd en je kan geen tickets meer kopen. Keulen geraakt ook al aardig vol, enkel nog wat plaatsen op de bovenste ring beschikbaar.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
zijn het mobile only tickets? Ik woon er namelijk praktisch naast dus zou graag een last-minute ticketswap willen doen voor 15,-
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
139
163
Ik had toevallig tickets gekocht van mijn mojo Covid tegoed, maar ook besloten om naar Werchter te gaan. Dus tickets voor Malieveld gaan in de verkoop.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Nog minder dan een maand!

De setlist ziet er goed uit, al mochten er wel wat minder usual suspects in wat mij betreft, maar bij Muse weet je dat dat niet gebeurd :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.752
Nog minder dan een maand!

De setlist ziet er goed uit, al mochten er wel wat minder usual suspects in wat mij betreft, maar bij Muse weet je dat dat niet gebeurd :)
Voor losse optredens is ie redelijk prima, al zit er ook veel troep tussen. Voor festivals gaan zelfs interessante nummers van de setlist af, waardoor je veel al meuk over houdt. Oftewel, geluk op het Malieveld.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Voor losse optredens is ie redelijk prima, al zit er ook veel troep tussen. Voor festivals gaan zelfs interessante nummers van de setlist af, waardoor je veel al meuk over houdt. Oftewel, geluk op het Malieveld.
Tja ik vind weinig nummers van Muse echt troep dus dat scheelt :)

Ook een leuk voorprogramma, met alle belachelijke prijzen tegenwoordig heb je hier voor 70 euro toch 3 hele toffe hands
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ziet er naar uit dat ze toch 2 uur gaan spelen op Malieveld (15 min langer dan tijdens hun arena tour in de US) dus ik verwacht wel nog 2-3 extra nummers
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
509
293
TIJDSCHEMA
16:00u - Deuren open
18:15u - Support act | ONE OK ROCK
19:15u - Support act | Royal Blood
20:45u - Muse
22:45u - Verwacht einde
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Na Bruce afgelopen zaterdag is het toch jammer dat je bij andere artiesten blij mag zijn dat ze de 2 uur halen. Wat zou daar eigenlijk de reden van zijn? Muse heeft ondertussen ook wel genoeg materiaal en hits om 3 uur te spelen, en ook genoeg rustig materiaal voor de benodigd variatie bij die lengte.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ik vind drie uur eigenlijk te lang, vooral als het een staconcert only is. Dan heb ik liever gewoon een goeie twee uur.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.752
Ik vind drie uur eigenlijk te lang, vooral als het een staconcert only is. Dan heb ik liever gewoon een goeie twee uur.
Drie uur zitten is echt prima uit te houden, vind ik, staan is inderdaad een ander verhaal, zeker omdat je vaak al ellenlang van tevoren aanwezig moet zijn (zoals bij Bruce). Krijg je er nog een voorprogramma bij ook, met een beetje ongeluk. Bij Muse sta je uiteindelijk ook gewoon zes/zeven uur eer het is afgelopen. Da's eigenlijk ook té.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.297
5.704
Na Bruce afgelopen zaterdag is het toch jammer dat je bij andere artiesten blij mag zijn dat ze de 2 uur halen. Wat zou daar eigenlijk de reden van zijn? Muse heeft ondertussen ook wel genoeg materiaal en hits om 3 uur te spelen, en ook genoeg rustig materiaal voor de benodigd variatie bij die lengte.
Er zijn eigenlijk maar weinig artiesten waarbij ik een show van 3 uur meerwaarde vind hebben. Voor de meesten is 2 uur meer dan genoeg om een mooie opbouw neer te zetten met wat goede hoogtepunten, wil je dat over 3 uur kunnen uitsmeren moet je echt een grootse performer zijn om dat interessant te houden. Anders voelt het eerder als een straf om zo’n lange show uit te moeten zitten. Zie ook: Guns ‘n Roses, Foo Fighters.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Na Bruce afgelopen zaterdag is het toch jammer dat je bij andere artiesten blij mag zijn dat ze de 2 uur halen. Wat zou daar eigenlijk de reden van zijn? Muse heeft ondertussen ook wel genoeg materiaal en hits om 3 uur te spelen, en ook genoeg rustig materiaal voor de benodigd variatie bij die lengte.
Hun stadiontour in 2013 was 2,5 uur en dat was ook hun peak performance imo, nu kan Matt Bellamy z'n stem het gewoon niet aan om langer dan 2 uur op te treden. Dat is ook de reden waarom er zoveel instrumentale nummers in de set zitten.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ben van plan via TicketSwap goedkoop een kaartje voor Muse te scoren komende woensdag. Iemand een idee hoelaat je ongeveer op dat terrein wil zijn, wil je een beetje goede plek hebben? Met goede plek bedoel ik overal ter hoogte van de catwalk (als deze er uberhaupt is).
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
594
428
Na Bruce afgelopen zaterdag is het toch jammer dat je bij andere artiesten blij mag zijn dat ze de 2 uur halen. Wat zou daar eigenlijk de reden van zijn? Muse heeft ondertussen ook wel genoeg materiaal en hits om 3 uur te spelen, en ook genoeg rustig materiaal voor de benodigd variatie bij die lengte.
Dit heeft vooral te maken met het beleid van de gemeente zelf met aantal keren dat er op het Malieveld iets georganiseerd mag worden in combinatie met geluid/overlast dat het geeft in het centrum denk ik. Zelf een tijd gewerkt bij de gemeente, daar ging betreft het Malieveld het specifiek hierover.

Ik heb er overigens erg veel in in volgende week!
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Dit heeft vooral te maken met het beleid van de gemeente zelf met aantal keren dat er op het Malieveld iets georganiseerd mag worden in combinatie met geluid/overlast dat het geeft in het centrum denk ik. Zelf een tijd gewerkt bij de gemeente, daar ging betreft het Malieveld het specifiek hierover.

Ik heb er overigens erg veel in in volgende week!
Hmm, dat betwijfel ik.. nu is er ook tussen 18:00 en 23:00 geluid.

Als je een voorprogramma skipped, en alleen Royal Blood en Muse weg zet, kunnen ze Muse prima 3 uur laten spelen.

De lengte van het optreden nu zal vooral een keuze zijn van de band/promotor zelf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken