Muse in Carré
Een band die stadions en weides uitverkoopt in een zaal van nog geen 2000 man kunnen zien heeft natuurlijk wat speciaals. Je bent met alleen maar fans en dat stuwt de band naar een nog hoger niveau.
Eerst Robin Kester als voorprogramma. Een totale mismatch met Muse als hoofdact natuurlijk. Ik was wel onder de indruk, maar vind dan ook dat ze echt goeie muziek hebben. Krijg er toch wat Portishead vibes van. Ik zou ze zeker nog een keer willen zien met een meer dedicated publiek. Helpt ook niet om ze als zaal pas vandaag aan te kondigen als support act natuurlijk...
Dan Muse zelf. Ik was voor het eerst mét mijn vader én broertje bij een concert. Hij heeft tot nu toe Stromae, The Strokes, dEUS, Froukje en Beach House live gezien, toch geen slecht begin. Maar Muse is wel echt z'n lievelingsband. Hij is veel meer ingetogen dan ik dus om dan samen met hem te staan springen, zingen en moshen (ja er is gemosht in Carré, zal ook niet vaak voorkomen) op Knights Of Cydonia, is natuurlijk erg vet!
Was de setlist geweldig of waar ik op had gehoopt? Nee. Maakt dat heel erg veel uit? Ook nee. Nummers als Supermassive Black Hole, Psycho, Knight of Cydonia en Hysteria zijn tijdloos, dus die kun je prima elke show blijven horen. De instrumentale deepcuts The Gallery en Minimum zijn toch leip om een keer meegemaakt te hebben. Assassin was erg fijn, zeker zo vroeg in het begin van de set. En dan Space Dimentia, godver wat een nummer met een weergaloze outro.
Nummers van die nieuwe plaat doen het verrassend goed live. Werden ook geweldig ontvangen door het publiek. We Are Fucking Fucked, Feel Like It's Halloween en vooral Will Of The People zijn live echt zeker de moeite vergeleken met de albumversie. Won't Stand Down en Kill Or Be Killed zijn ongelofelijk hard, die vond ik op plaat al geweldig. En ja,
@wenteldave ,(ik heb hem niet gezien deze keer, maar heb me laten vertellen dat hij zeker aanwezig was), kunnen we toch COMPLIANCE afstrepen.
Geen dansers, geen afleiding, gewoon meer dan anderhalf uur kei strakke rock spelen. Al met al gewoon een erg goeie show. Zeker door deze intieme zaal werd dit een avond om in te lijsten. Op Rock Werchter zullen ze met een hele goeie setlist moeten komen om hierover heen te kunnen gaan.
@Timmetje ik zie je op Rock Werchter!