Muse

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
En ik vind persoonlijk ook dat het nieuwe album deze keer veel beter zal klinken live dan die nummers van Simulation Theory. Nummers als Won't Stand Down en Kill or be Killed klinken echt nog veel ruwer en zwaarder live. Kan me wel inbeelden dat We Are F*cking F*cked ook zo zal zijn.
Mja, ik vond Simulation Theory echt niet goed zoals de meesten maar daar stond echt niets op dat me zo hard deed cringen als dat Wont Stand Down misbaksel.

Ik wil niet dat Muse ‘zwaarder’ klinkt maar weer spannendere muziek maakt zoals in hun begintijden. Waar zijn de creatievere songstructuren en melodieën van pakweg Butterflies & Hurricanes of Stockholm Syndrome gebleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Mja, ik vond Simulation Theory echt niet goed zoals de meesten maar daar stond echt niets op dat me zo hard deed cringen als dat Wont Stand Down misbaksel.

Ik wil niet dat Muse ‘zwaarder’ klinkt maar weer spannendere muziek maakt zoals in hun begintijden. Waar zijn de creatievere songstructuren en melodieën van pakweg Butterflies & Hurricanes of Stockholm Syndrome gebleven.
Vind zelf Wont Stand Down 1 van de tofste nummers op de nieuwe plaat en kijk er juist naar uit die live te horen haha. Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vind zelf Wont Stand Down 1 van de tofste nummers op de nieuwe plaat en kijk er juist naar uit die live te horen haha. Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen.
Ik wens je er veel plezier mee hoor. 😉
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik wil niet dat Muse ‘zwaarder’ klinkt maar weer spannendere muziek maakt zoals in hun begintijden. Waar zijn de creatievere songstructuren en melodieën van pakweg Butterflies & Hurricanes of Stockholm Syndrome gebleven.
Dan ben ik wel wat verrast dat je Simulation Theory helemaal niet goed vond (tenzij die 80's sound je totaal niet aanspreekt) want veel nummers hadden akkoordprogressies met callbacks naar oude Muse nummers en Propaganda en Break it to Me zijn waarschijnlijk hun meest creatieve/experimentele nummers die ze ooit gemaakt hebben.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dat was ook gewoon geen show voor op een festival, veels te veel nieuwe nummers terwijl de mensen gewoon de hits willen horen. Ik vond het ook de minste keer van alle concerten die ik al van ze gezien heb, maar 5 dagen later in het Stade de France werd die show wel opgegeten door het publiek en vond ik het wel een goed concert. Het publiek doet veel.
We zullen het zien volgend jaar. Ik hoop dat ze gaan bewijzen dat ze nog altijd een goede live act zijn.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Het album nog een paar keer geluisterd en kan hem steeds meer waarderen, en denk inderdaad ook dat veel nummers heel gaaf gaan zijn live.

Hopelijk houden ze er wel rekening mee dat ze veel in het licht spelen: De vorige show leek voor het donker gemaakt, maar dan moet je niet in juni openlucht shows gaan doen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Met die setlist en wat filmpjes die ik heb gezien, is dit gewoon weer kanshebber voor show van het jaar. Zonder die hele choreografie gewoon een anderhalf uur echt goeie rock songs met een paar singles van dat laatste album. Wat een fantastische live band is het ook.
Jammer dat ze deze "back to basics" opzet niet naar festivals brengen. Maar in Carré zo'n grote band in vorm zien, gaat heel speciaal worden.
 

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
149
77
Échte toppers.. 4 ja.
Mis wel het eea.

Stockholm Syndrome
Plug In Baby
New Born
Bliss
Citizen Erased
Map Of The Problematique
Muscle Museum
Feeling Good
Uprising
Supremacy
Sing for Absolution
Falling Down

Fingers crossed voor het Malieveld. 🍀
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en gguuss

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Muse in Carré

Een band die stadions en weides uitverkoopt in een zaal van nog geen 2000 man kunnen zien heeft natuurlijk wat speciaals. Je bent met alleen maar fans en dat stuwt de band naar een nog hoger niveau.

Eerst Robin Kester als voorprogramma. Een totale mismatch met Muse als hoofdact natuurlijk. Ik was wel onder de indruk, maar vind dan ook dat ze echt goeie muziek hebben. Krijg er toch wat Portishead vibes van. Ik zou ze zeker nog een keer willen zien met een meer dedicated publiek. Helpt ook niet om ze als zaal pas vandaag aan te kondigen als support act natuurlijk...

Dan Muse zelf. Ik was voor het eerst mét mijn vader én broertje bij een concert. Hij heeft tot nu toe Stromae, The Strokes, dEUS, Froukje en Beach House live gezien, toch geen slecht begin. Maar Muse is wel echt z'n lievelingsband. Hij is veel meer ingetogen dan ik dus om dan samen met hem te staan springen, zingen en moshen (ja er is gemosht in Carré, zal ook niet vaak voorkomen) op Knights Of Cydonia, is natuurlijk erg vet!

Was de setlist geweldig of waar ik op had gehoopt? Nee. Maakt dat heel erg veel uit? Ook nee. Nummers als Supermassive Black Hole, Psycho, Knight of Cydonia en Hysteria zijn tijdloos, dus die kun je prima elke show blijven horen. De instrumentale deepcuts The Gallery en Minimum zijn toch leip om een keer meegemaakt te hebben. Assassin was erg fijn, zeker zo vroeg in het begin van de set. En dan Space Dimentia, godver wat een nummer met een weergaloze outro.

Nummers van die nieuwe plaat doen het verrassend goed live. Werden ook geweldig ontvangen door het publiek. We Are Fucking Fucked, Feel Like It's Halloween en vooral Will Of The People zijn live echt zeker de moeite vergeleken met de albumversie. Won't Stand Down en Kill Or Be Killed zijn ongelofelijk hard, die vond ik op plaat al geweldig. En ja, @wenteldave ,(ik heb hem niet gezien deze keer, maar heb me laten vertellen dat hij zeker aanwezig was), kunnen we toch COMPLIANCE afstrepen.

Geen dansers, geen afleiding, gewoon meer dan anderhalf uur kei strakke rock spelen. Al met al gewoon een erg goeie show. Zeker door deze intieme zaal werd dit een avond om in te lijsten. Op Rock Werchter zullen ze met een hele goeie setlist moeten komen om hierover heen te kunnen gaan.

@Timmetje ik zie je op Rock Werchter!
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Échte toppers.. 4 ja.
Mis wel het eea.

Stockholm Syndrome
Plug In Baby
New Born
Bliss
Citizen Erased
Map Of The Problematique
Muscle Museum
Feeling Good
Uprising
Supremacy
Sing for Absolution
Falling Down

Fingers crossed voor het Malieveld. 🍀
Muscle Museum, Feeling Good, Supremacy, Sing for Absolution en Falling Down mag je al een streep door trekken volgens mij, de rest is kanshebber want hebben ze deze tour nog gespeeld.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Thanks to @Timmetje was ik er gisteren ook bij.

Kort verslagje in wat bullets
-Wat een vette zaal en vette sfeer zo met 'zo weinig' mensen waaronder alleen maar fans. Ons deel van de galerij (de tribune) maakte van onze zitplaatsen dan ook snel tot staanplaatsen.
-Wie dacht: muse komt misschien hun rustigere nummers spelen in een kleine setting kwam bedrogen uit. Het begon hard! Met als eerste hoogtepuntje psycho. Blijft gewoon een banger.
-Best veel van het nieuwe album, misschien iets te veel, maar goed, dat kon je natuurlijk ook verwachten in een kleine tour ter promotie van het nieuwe album. Will of the people and won't stand down kwamen wat mij betreft live het beste uit de voeten van het nieuwe album.
-Niets van the resistance (zelfs geen uprising!)
-Al met al, dikke show, ze hadden er duidelijk zin in! En de nummers van het nieuwe album zijn live zeker beter dan op plaat! Dit is zeker nog geen band die over zn top is. Ze zouden wat mij betreft wel langere shows kunnen gaan spelen. Ze hebben te veel materiaal wat uw eigenlijk gewoon wilt horen, zeker als er zoveel van het nieuwe album wordt gespeeld
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
The Gallery live horen is wel een cadeautje hoor. Maar kijkend naar de setlist ben ik toch blij dat ik er niet was. 7 nummers van de nieuwe plaat is me toch iets te veel.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
136
163
Het lijkt erop dat het optreden op het Malieveld toch uitverkocht is geraakt. Inmiddels 600+ tickets gezocht via Ticketswap.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken