Pukkelpop 2023

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
417
240
PFY_RTsA-1024x683.jpeg

Pukkelpop 2023​

Datum: 17-20 augustus 2023
Plaats: Hasselt-Kiewit
Land: België
Directeur: Chokri Mahassine
Capaciteit: 66000
Eerste editie: 1985

Alle info:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Kan de rest van de OP ook effe aangevuld worden zoals ieder ander festival thread hier.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Misschien valt Arcade Fire voor een lagere prijs te boeken 🧐

En zoals Yannik aangeeft, gelieve de openingspost aan te passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik ben nieuwsgierig naar de richting dat het festival volgend jaar zal kiezen. Dit jaar al bij al een goede line up voor mij op basis van de kleine namen. De interessante middelgrote namen ontbraken voor mij door Hear Hear. Achja uiteindelijk kan ik 9op10 toch niet gaan
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Terug tussen de grote jongens op de hoofdpagina! Wel zien dat we nog eens aan de 100 pagina's geraken, maar als ze weer een timetable bekend maken op 2 weken van het festival, dan zal dat wel lukken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Terug tussen de grote jongens op de hoofdpagina! Wel zien dat we nog eens aan de 100 pagina's geraken, maar als ze weer een timetable bekend maken op 2 weken van het festival, dan zal dat wel lukken.
Genoeg plek om te lullen.

Eerste knuppel in het hoenderhok, stubru en PKP maakten nog al wat reclame voor het voorop zetten van vrouwelijke acts op hun affiche. CDW mocht de keet afsluiten, maar een echte headliner.. Da's toch alweer van Rihanna geleden en um, dat was eigenlijk een soort vergiftigd Boutique-geschenk indertijd so. En daarvoor...? The xx 2013? Björk 2012? Mja. Zou niet weten wie de kandidates zouden kunnen zijn, vast een pop-act maar als je je undercard kunt vullen met Jack Harlow, Glass Animals, HER, George Ezra of fucking Sean Paul.. Dan kun je ook gewoon een pop-act effectief laten headlinen. Gooi Angèle er maar in, indien ze niet Werchter afsluit volgend jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Qua vrouwen kijk ik ook richting twee grote namen die dit jaar al genoemd werden: Dua Lipa en Florence.

En ik weet dat de geruchten momenteel naar een nieuwe tour van Blur wijzen, maar Gorillaz zou toch echt een goede Pukkelpopheadliner zijn.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Qua vrouwen kijk ik ook richting twee grote namen die dit jaar al genoemd werden: Dua Lipa en Florence.

En ik weet dat de geruchten momenteel naar een nieuwe tour van Blur wijzen, maar Gorillaz zou toch echt een goede Pukkelpopheadliner zijn.
Florence na het werchter debakel?

Stonden the XX ook niet in 2017 als afsluiter?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Stonden the XX ook niet in 2017 als afsluiter?
Yup, maar Editors headliner.

Gen-Z gaat echt héél erg goed op Florence, zou een goede boeking zijn denk ik + goed verkopen. Encore is, laten we eerlijk zijn, totaal geen referentiepunt qua verkoop. Die affiche hing met hangen en wurgen aaneen en moest in een mum van tijd veel tickets over de toonbank doen schuiven.. Bedoel.

Dua Lipa.. gaat die nog 's een leg breien aan haar tournee rond Future Nostalgia album, nee toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Ik heb de Future Nostalgia tour niet gezien, maar Dua Lipa is zéér welkom voor mij.
Alleen is die misschien een beetje te groot voor pkp ondertussen vrees ik.
Blijkbaar wel geboekt geweest voor 2020, dus misschien is er nog ergens een contract dat gehonoreerd moet worden.

Florence ook altijd welkom.

Voor de rest gaat het altijd een gok zijn vrees ik. Angèle-mania is een beetje gaan liggen vrees ik.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Oh ja: Wat Charlottekeuh kan, kan Amelie Lens ook. Zolang 100 Gecs tegelijkertijd wordt geprogrammeerd, uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Dua Lipa.. gaat die nog 's een leg breien aan haar tournee rond Future Nostalgia album, nee toch?
Uiteindelijk valt het wel mee hoe lang ze daarmee heeft getourd toch? Door covid eigenlijk eigenlijk maar 1 rondje Europa gedaan, in relatief kleine zalen en met eigenlijk nauwelijks festivals. De plaat is van dusdanisge proportie dat een tour van meerdere jaren best gerechtvaardigd is, ondanks dat 'ie alweer uit 2020 komt. Had gedacht dat het in 2023 nog de beurt was aan stadions en majors, hoewel daar eigenlijk nog geen tekenen voor zijn.
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Yup, maar Editors headliner.

Gen-Z gaat echt héél erg goed op Florence, zou een goede boeking zijn denk ik + goed verkopen. Encore is, laten we eerlijk zijn, totaal geen referentiepunt qua verkoop. Die affiche hing met hangen en wurgen aaneen en moest in een mum van tijd veel tickets over de toonbank doen schuiven.. Bedoel.

Dua Lipa.. gaat die nog 's een leg breien aan haar tournee rond Future Nostalgia album, nee toch?
Volgens mij wel, heeft er de grote festivals nog niet mee aangedaan. En heeft toch ook de productie die meerdere jaren aankan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken