Lowlands 2023

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Reinier is echt totaal geen headliner. Je kan m op de Alpha zetten voor een headliner misschien of Bravo mee sluiten maar dat over de positie van hem als headliner gespeculeerd word vind ik onzinnig
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.810
Nja als je in het buitenland over Reinier begint is de kans groter dat iemand hem kent dan wanneer je over Froukje begint toch? Wil trouwens niet zeggen dat zijn show kwalitatief ook beter zou zijn.

Ook zou denk ik een stuk meer van het Lowlands publiek een headlinershow van Reinier bezoeken dan van Froukje. Of we betere producers hebben rondlopen in Nederland is een andere discussie.
Ik durf daar niet mijn hand voor het in vuur te steken is hoor. Ik denk dat op Lowlands (who cares wat ze in het buitenland vinden) Froukje misschien wel bekender is dan Reinier. Maar sowieso een loze discussie. Ze zijn het beide (nog) niet waardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke en wsslvrwrt

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Ik durf daar niet mijn hand voor het in vuur te steken is hoor. Ik denk dat op Lowlands (who cares wat ze in het buitenland vinden) Froukje misschien wel bekender is dan Reinier. Maar sowieso een loze discussie. Ze zijn het beide (nog) niet waardig.
Of ze qua naam bekender is is een tweede, maar ik weet vrij zeker dat Reinier als headliner mensen zou trekken (ook al zou dat misschien vooral publiek uit de bravo zijn) en een Froukje zou dat denk ik niet zo snel doen.

Heb overigens nooit zelf Reinier als headliner geopperd. Dat is enkel als we het over een verplichte NLse headliner hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.810
Of ze qua naam bekender is is een tweede, maar ik weet vrij zeker dat Reinier als headliner mensen zou trekken (ook al zou dat misschien vooral publiek uit de bravo zijn) en een Froukje zou dat denk ik niet zo snel doen.

Heb overigens nooit zelf Reinier als headliner geopperd. Dat is enkel als we het over een verplichte NLse headliner hebben.
Achter Froukje zit veel meer media hype achter, dus ik denk dat je het mis hebt. En een gedeelte van het Bravo publiek zal ook lekker bij de Bravo blijven, ook al staat Reinier daar op die main te draaien. Maar we gaan het nooit weten ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Bij Renier moet ik altijd hieraan denken

friends telling GIF
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik hoop vooralsnog dat een 'verplichte' Nederlandse headliner ons bespaard blijft. De staat kon niet anders zo op korte termijn en the Opposites zouden de big come back vieren op Lowlands. Laten we het lekker daarbij houden en alsjeblieft niet over Renier zonneveld of Froukje gaan hebben, nog los van wat ik van hun muziek vind. (Froukje is te gek)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
653
577
Ik hoop vooralsnog dat een 'verplichte' Nederlandse headliner ons bespaard blijft. De staat kon niet anders zo op korte termijn en the Opposites zouden de big come back vieren op Lowlands. Laten we het lekker daarbij houden en alsjeblieft niet over Renier zonneveld of Froukje gaan hebben, nog los van wat ik van hun muziek vind. (Froukje is te gek)

Precies, het is top dat Nederlandse acts het doorgaans goed doen op Lowlands en altijd wel wat extra's brengen, maar laten we de headliner positie lekker voor internationale acts laten.
En Reinier Zonneveld.. Brrr.. Laat die man ver uit Biddinghuizen blijven aub. Die man is het boegbeeld van de commerciële techno
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en UpInSmoke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.810
Zouden Britten en Amerikanen ook eenzelfde insteek hebben? Ik wil geen acts zien uit eigenland want ze zijn al in iedere staat live te zien :)?
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
83
150
Precies, het is top dat Nederlandse acts het doorgaans goed doen op Lowlands en altijd wel wat extra's brengen, maar laten we de headliner positie lekker voor internationale acts laten.
En Reinier Zonneveld.. Brrr.. Laat die man ver uit Biddinghuizen blijven aub. Die man is het boegbeeld van de commerciële techno
We gaan toch niet doen alsof Lowlands de commerciële techno niet al veel langer omarmd heeft? We zien in de Bravo al jaren namen langskomen als Charlotte de Witte, Ben Klock, Nina Kraviz, Amelie Lens, etc. Reinier Zonneveld is wat mij betreft echt totaal geen gekke toevoeging aan dat rijtje, en ik zie hem in de nabije toekomst dan ook zeker een plek op Lowlands krijgen. Wel gewoon 's nachts in de Bravo, natuurlijk.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
417
373
Naar mijn idee zijn er zat internationale bandjes die op een podium op lowlands kunnen spelen. Waarvan een heleboel mensen nog nooit van gehoord hebben en dat vind ik juist het leuke verrassings effect hebben dat het wordt aangevuld met wat nederlands werk heb ik totaal geen moeite mee. Ook die moeten de kans krijgen. Wat ik dit jaar wel miste was wat uit de oude doos. Daarvoor een paar suggesties Simple Minds - Bush - Pet Shop Boys. - Nena - Blur persoonlijk denk ik dat Bush zelfs kan headlinen. Maar goed smaken verschillen en maar goed dat er verschil is anders wordt maar eentonig.🤘
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
653
577
We gaan toch niet doen alsof Lowlands de commerciële techno niet al veel langer omarmd heeft? We zien in de Bravo al jaren namen langskomen als Charlotte de Witte, Ben Klock, Nina Kraviz, Amelie Lens, etc. Reinier Zonneveld is wat mij betreft echt totaal geen gekke toevoeging aan dat rijtje, en ik zie hem in de nabije toekomst dan ook zeker een plek op Lowlands krijgen. Wel gewoon 's nachts in de Bravo, natuurlijk.

Reinier Zonneveld is in dat rijtje wel next level hoor met eigen shows in de Ziggodome en eigen festival waar ie 12 uur lang draait
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.810
We gaan toch niet doen alsof Lowlands de commerciële techno niet al veel langer omarmd heeft? We zien in de Bravo al jaren namen langskomen als Charlotte de Witte, Ben Klock, Nina Kraviz, Amelie Lens, etc. Reinier Zonneveld is wat mij betreft echt totaal geen gekke toevoeging aan dat rijtje, en ik zie hem in de nabije toekomst dan ook zeker een plek op Lowlands krijgen. Wel gewoon 's nachts in de Bravo, natuurlijk.
Charlotte kan ik me nog in vinden Klock, Kraviz en Lens toch wel minder. Nog steeds commercieel. Maar Reinier is wel een another level hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.810
Ik denk dat je het punt een beetje mist, Indiaan.
Als je geen punt hebt dan kan je hem ook niet missen. Het is niet zo dat Pitchfork eerst een headliner moet goedkeuren voordat een act op Lowlands mag headlinen hoor.
 
Laatst bewerkt:

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
Als je geen punt hebt dan kan je hem ook niet missen. Het is niet zo dat Pitchfork eerst een headliner moet goedkeuren voordat een act op Lowlands mag headlinen hoor.
ik vind het toffe aan Lowlands dat het lijkt alsof daar elke act kan headlinen (van meerdere kalibers en genres etc) Het zou me niet eens verbazen als ze volgend jaar een rijtje met Placebo (te klein) - Tyler The Creator - Swedish House Maffia neerzetten. Totaal uiteenlopend, maar niet eens gek.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Swedish House Maffia zie ik toch echt niet langskomen op Lowlands.
Uit de oude doosch: LL-directeur: ‘We laten EDM bewust links liggen’
En waarom dan wel Major Lazor in 2015? Waarschijnlijk omdat dit niet puur EDM is.
Lowlands laat over het algemeen de wat commerciële dingen links liggen. Dit brengt toch wel een totaal andere bezoeker. Van origine wil Lowlands de bezoeker van poppodia en nachtclubs naar binnen trekken en niet de bezoeker van DLDK en Mysteryland.
En waarom dan wel een Lewis Capaldi of Anne-Marie? Meestal zijn er maar een paar van dit soort namen om de line-up wat "lucht" te geven. Hierdoor komt er niet ineens een totaal andere doelgroep naar Lowlands, maar geef je de bezoeker die (nog) niet zo in de alternatieve muziek zit een herkenbare naam.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Wat is EDM dan?
Is DnB of house en techno niet een vorm van EDM?

Het moet blijken natuurlijk. We shall see. Ik denk dat alles uit de oude doosch sws niet heel veel zegt want kijk hoe hip-hop (met dit jaar als uitzondering) de afgelopen 5-6 edities een steeds grotere rol is gaan spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken