Lowlands 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Ik weet niet. Ergens ben ik het wel mee eens maar ergens moet er ook bewegingsvrijheid zijn voor acts om toch ook tot een headliner positie te schoppen. Exclusiviteit in NL zal tour technisch gezien vaak heel lastig te zijn. Want hoewel The Opposites niet exclusief exclusief was, ze waren niet op iedere hoek van de straat zien. Maar om de paar jaar moet wat mij betreft best eens een Nederlandse act "kunnen" headlinen. Maar nu 2 edities achter elkaar De Staat en The Opposites begint wel een klein beetje te wringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Het verschil is natuurlijk dat Lowlands altijd al meteen uitverkocht is en Pinkpop zelfs nadat de hele line-up bekend is nog niet.

Dat geeft Lowlands een beetje de ruimte om te experimenteren met acts als The Opposites als headliner en te kijken hoe dat bij het publiek bevalt. De vraag is alleen wat ze met dat overgebleven geld gaan doen:

- uitbreiding x-ray/Lima, vernieuwing Alpha?
- 1 écht grote naam als headliner halen?
- meer wc's (en douches)?
- of simpelweg meer winst?

Over NLse acts als headliner gesproken. Ik zie namen als Antoon voorbij komen en ik weet niet of dat een grapje is, maar dat kan echt niet. Naast het feit dat ik zijn muziek haat is hij live ook ongelooflijk slecht. Froukje en S10 samen hoef ik ook echt niet als headliner te zien, kom dan met iets aanzetten als de Toppers. Super fout, maar denk dat veel mensen erheen gaan voor de meme en dat is tenminste qua exclusiviteit een headliner naam (niet dat ik erheen zou gaan).

Namen als S10, Froukje, Chef Special en ook Goldband die treden gewoon gratis op bij Appelpop dit jaar. Bevrijdingsfestival artiesten.
Zakken we dan niet een beetje af naar het vroegere Op Volle Toeren?🤣🤣🤣
 

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
237
290
Het boeide me nooit veel wie er als headliner stond, want er was toch genoeg leuks in de andere tenten en de prijs was redelijk. Maar je betaalt steeds meer, terwijl artiesten die bij Primavera ergens in de middag op een klein podium stonden hier in de Heineken en Bravo werden gezet. Als ik kijk naar die ticketprijs vergeleken met Lowlands dan moet Lowlands toch echt wel met een betere line up komen voor de dure 2023 tickets. Ik ga ervan uit dat dit eenmalig was en ze me volgend jaar gewoon weer verbazen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en MarkD

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
We zullen het gaan meemaken. Op lowlands geen corona opgepikt. Sws nog nooit ziek geweest al die tijd.

Helaas nu thuis wel. M'n man is ziek geworden na een bezoek aan Juliana toren en heeft mij aangestoken. 🤢
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
in principe kan IEDERE act op LL spelen, dus ook de toppers
vroeger was er de nacht van t nederlandse lied, in de alpha na de headliner
schijnt geweldig te zijn geweest.

en nog steeds zou bijv een mart hoogkamer geweldig zijn op LL. zolang er ook wat geweldigs tegenover staat, is martje welkom
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
230
225
Ik weet niet. Ergens ben ik het wel mee eens maar ergens moet er ook bewegingsvrijheid zijn voor acts om toch ook tot een headliner positie te schoppen. Exclusiviteit in NL zal tour technisch gezien vaak heel lastig te zijn. Want hoewel The Opposites niet exclusief exclusief was, ze waren niet op iedere hoek van de straat zien. Maar om de paar jaar moet wat mij betreft best eens een Nederlandse act "kunnen" headlinen. Maar nu 2 edities achter elkaar De Staat en The Opposites begint wel een klein beetje te wringen.
Mjah. Kleine nuance:

The Opposites zou (een van) hun eerste exclusieve optredens zijn sinds hun comeback. Dat liep door COVID anders. Maakt het nog wel wrang.

De Staat daarintegen, tja. Daar kon echt niks aan gedaan worden want dat was een last minute replacement voor The Prodigy natuurlijk. PLUS, en dit zeg ik als groot Opposites fan, die hebben toch een showtje neergezet, daar zeg je u tegen. Stagedesign, toffe guest artists, gewoon rondout geweldige show. Wat dat betreft had ik van The Opposites wel meer verwacht (had Sef en Dio De Leven en Tijdmachine laten doen, had Antoon even laten langskomen ookal ben ik geen gigantisch fan, had geopend met een nummer van Man in Nood ipv 2-3 nummers die het gros van het publiek niet kent, ik had zelfs De Jeugd niet heel gek gevonden. The Opposites & Friends als het ware, had anderhalf uur een mega show vol met pieken kunnen zijn)

Maargoed. Dat is hoe ik ernaar kijk. Tevens: #TYLERLL23
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Mjah. Kleine nuance:

The Opposites zou (een van) hun eerste exclusieve optredens zijn sinds hun comeback. Dat liep door COVID anders. Maakt het nog wel wrang.

De Staat daarintegen, tja. Daar kon echt niks aan gedaan worden want dat was een last minute replacement voor The Prodigy natuurlijk. PLUS, en dit zeg ik als groot Opposites fan, die hebben toch een showtje neergezet, daar zeg je u tegen. Stagedesign, toffe guest artists, gewoon rondout geweldige show. Wat dat betreft had ik van The Opposites wel meer verwacht (had Sef en Dio De Leven en Tijdmachine laten doen, had Antoon even laten langskomen ookal ben ik geen gigantisch fan, had geopend met een nummer van Man in Nood ipv 2-3 nummers die het gros van het publiek niet kent, ik had zelfs De Jeugd niet heel gek gevonden. The Opposites & Friends als het ware, had anderhalf uur een mega show vol met pieken kunnen zijn)

Maargoed. Dat is hoe ik ernaar kijk. Tevens: #TYLERLL23
Ik ben bij geen van beide sets geweest (dit jaar sowieso geen Alpha headliner gezien). Ik was ook geen fan van De Staat als vervanger van The Prodigy vooraf gezien. Maar toen ik die beelden achteraf zag moest ik eerlijk mijn ongelijk bekennen.

Wat betreft The Opposites, covid heeft niet geholpen natuurlijk met de hype. Maar wat ik hoorde stond het wel bom en bom vol. En dan kan je het leuk vinden of niet.. maar denk toch dat stiekem veel mensen er zin in hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.870
8.484
Wat betreft The Opposites, covid heeft niet geholpen natuurlijk met de hype. Maar wat ik hoorde stond het wel bom en bom vol. En dan kan je het leuk vinden of niet.. maar denk toch dat stiekem veel mensen er zin in hadden.
Dat blijft natuurlijk de discussie hé. Mensen gaan naar Opposites want leuk Opposites. Zet DJVT op die headlineplek en de Alpha barst ook uit hun voegen, zelfs als ze nog 20 andere festivalshows spelen daarrond.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.310
1.317
in principe kan IEDERE act op LL spelen, dus ook de toppers
vroeger was er de nacht van t nederlandse lied, in de alpha na de headliner
schijnt geweldig te zijn geweest.

en nog steeds zou bijv een mart hoogkamer geweldig zijn op LL. zolang er ook wat geweldigs tegenover staat, is martje welkom
Ik denk stiekem dat dat inderdaad ook wel werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Als de Toppers nu serieus worden voorgesteld, gooi ik mijn handoek in de ring en ga ik mezelf in foetushouding in slaap huilen.
Ik gaf enkel aan dat ik het eerder zou begrijpen als de Toppers een headlinerplek kregen in plaats van een Froukje & S10 of een Antoon ofzo.

Als er weer een NLse act headliner moet zijn denk ik zelf op dit moment aan BLØF. Genoeg hits, goede live performance en featurings met Ronnie, Frenna, Typhoon en S10.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Dit is mijn wenslijstje qua headliners

- The War On Drugs, Cage The Elephant, AC/DC, The Chemical Brothers
- Silk Sonic, Adele, Lana del Rey
- Tyler, Frank Ocean, Childish Gambino, Kendrick

Verder zou ik het ook wel leuk vinden als er wat van deze namen langskomen 😛

Joey Bada$$, Denzel Curry, EARTHGANG, Kojey Radical, Rejjie Snow, Little Simz, Glints, SiR

Roosevelt, L'impératrice, Parcels, Tom Misch

KAYTRANADA, Dabeull, Bellaire, Underworld, Soulwax/2MANYDJS

Foals, W. H. Lung

Dio & Gerson Main, Flinke Namen, sor & sorkest

The Teskey Brothers, Peach Pit, Son Little, Manu Chao, Black Pumas, Fat Freddy's Drop

Moses Sumney, Justice Der, DOPE LEMON, Khruangbin

Qua genres niet helemaal in verhouding, maar ik zeg ook niet dat dit de verdeling zou moeten zijn. Gewoon wat namen die ik graag zou willen zien :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Dat blijft natuurlijk de discussie hé. Mensen gaan naar Opposites want leuk Opposites. Zet DJVT op die headlineplek en de Alpha barst ook uit hun voegen, zelfs als ze nog 20 andere festivalshows spelen daarrond.
Tsja je kan ook Stromae inderdaad neerzetten. Maar dan heb je ook kut muziek, maar dan is het niet leuk. Een "feest" act hoeft geen probleem te zijn wat mij betreft, zeker op een festival als Lowlands niet.

Blijft vooral een mening dit. Ik wil enkel zeggen dat we muzikaal maatschappelijk gezien (je las het hier als eerst) opzich ook wel open moeten staan voor ontwikkelingen van acts binnen de Nederlandse scene. En dat we niet acts gaan afserveren omdat ze "Nederlands" zijn en "overal staan" want daar ontkomt je niet aan als NL artiest. Het moet ook als een soort inspiratie kunnen dienen voor toekomstige acts. Alleen dan is het nog een vraag wat daarvoor nu de juiste voorbeelden zijn. Zo had België een top band als dEUS ter been gebracht en ooit als headliner neergezet. Dat zie ik ook liever dan The Opposites, maar toch moet het ergens een keer beginnen. En ik zie in NL ook niet snel een "kwalitatief" goede act headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en djessnl

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.870
8.484
Tsja je kan ook Stromae inderdaad neerzetten. Maar dan heb je ook kut muziek, maar dan is het niet leuk. Een "feest" act hoeft geen probleem te zijn wat mij betreft, zeker op een festival als Lowlands niet.
Had het toch niet over 'feestacts' tov 'niet-feestacts', wel over goedkope oplossingen boeken 'omdat het ook werkt'. Tja, dan krijg je snel een situatie zoals FM4 Frequency dat vol maar dan ook vol met lokale en vooral -goedkope- brol staat. Maar het werkt wel. Er komen mensen op af. Jiha.

Vandaar dat ik wat schrik heb voor een naam als Opposites tov een Arctic Monkeys of Stromae.
 

anderhalvemunt

Campingartiest
29 aug 2022
50
251
Hallo hallo,

Na een tijdje meelurken en vier lowlands edities verder toch een account gemaakt. Ik zou het een goede ontwikkeling vinden als lowlands vaker Nederlandse headliners boekt. Lowlands creëert dan een podium waardoor nlse acts kunnen doorstoten naar headlinerstatus en zich zo hopelijk ook in de internationale kijker kunnen spelen. Ik denk dat dat heel goed is voor de Nederlandse muziekindustrie en na een tijd meer kwaliteitsacts oplevert.

Ik zie lowlands nu met de latere vergunningen het misschien ook wel aandurven een nlse dance of techno (co)-headliner te boeken. Om 22 uur Froukje en om 00 uur Reinier Zonneveld of zoiets.

Heel anders, maar persoonlijk zou ik pet shop boys een hele goede legacy act vinden om de bravo af te sluiten oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en djessnl

Palmbomen

Nieuw lid
22 jun 2022
3
2
Hallo hallo,

Na een tijdje meelurken en vier lowlands edities verder toch een account gemaakt. Ik zou het een goede ontwikkeling vinden als lowlands vaker Nederlandse headliners boekt. Lowlands creëert dan een podium waardoor nlse acts kunnen doorstoten naar headlinerstatus en zich zo hopelijk ook in de internationale kijker kunnen spelen. Ik denk dat dat heel goed is voor de Nederlandse muziekindustrie en na een tijd meer kwaliteitsacts oplevert.

Ik zie lowlands nu met de latere vergunningen het misschien ook wel aandurven een nlse dance of techno (co)-headliner te boeken. Om 22 uur Froukje en om 00 uur Reinier Zonneveld of zoiets.

Heel anders, maar persoonlijk zou ik pet shop boys een hele goede legacy act vinden om de bravo af te sluiten oid.
Heb de Pet Shop Boys dit jaar op BBK live gezien en zou wmb zeker een waardige Alpha afsluiter zijn. Reinier of soortgelijke act als co-headliner zou zeker kunnen werken denk ik, haal je ook gelijk wat drukte uit de bravo-nacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken