Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

maxuitutrecht

Playlistbediener
1 jul 2022
5
3
Disclosure had ik echt veel zin in, maar viel me toch wat tegen.
Ja en stiekem vond ik Joost echt meer dan geweldig…
 
  • Leuk
Waarderingen: Matjes

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Meer zin? Zeker.
Hits? Aanwezig.
Publiek? Enthousiast.
Zingen? Mwoah, meer geschreeuw.
Geluid? Veel te hard.

Moeilijke keuze gemaakt om jehnny Beth te skippen en voor een goede plek bij de peppers te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Muzikaal was Joost natuurlijk een drama, maar toch vond ik het heel speciaal. Een groot feest en op het einde zelfs tranen in mijn ogen gehad van de emotie bij hem en het verhaal over zijn ouders.
Dus dat emo verhaal doet hij dus overal dan?

Zulke acts zijn vooral een belediging voor muzikanten die wel professioneel met muziek bezig zijn, zoals Phoebe Bridgers, Jorja Smith, Michael Kiwanuka, Lianne LaHavas, …
 
Laatst bewerkt:

sloeber

Playlistbediener
16 feb 2018
9
4
Na al weken hier te lurken en van jullie tips en ervaringen te smullen toch maar een klein vrijdagverslagje gepend

De toon voor een mooie dag was alvast gezet bij Sum41, heerlijk nostalgisch en in het voorvak zat de sfeer er goed in. Nadien snel naar de Barn voor Stikstof waar Guy, Astro en Jazz er duidelijk veel zin in hadden, strakke set, al bleef ik wat op mijn honger zitten dat er zo weinig nummers van de nieuwe plaat werden gespeeld. Nadien een plaatsje in het voorvak bij Idles gescoord en alweer intens genoten. In 2018 zag ik ze nog op de Slope, heel fijn om te zien dat ze nu ook vlotjes de main helemaal kunnen inpalmen.
Na het feest bij Idles even een pauze ingelast om op adem te komen, en toen sloeg het noodlot toe. De twee acts waar ik het allermeest naar uitkeek, Alt-J en Turnstile, stonden plotseling lijnrecht tegenover elkaar gepland. Verlamd van alle keuzestress was ik girl in red en Parcels even helemaal uit het oog verloren, en vooral van eerstgenoemde heb ik dik spijt als ik hier alle lovende reacties lees! Kiezen is verliezen, en de kans om Alt-J ooit nog eens te zien subheadlinen leek me onnoemelijk groter dan voor Turnstile, dus verkaste ik richting main om in het voorvak tussen alle Metallicafans nog een plekje voor Turnstile proberen te scoren. Uiteindelijk kwam ik terecht bij een klein maar enthousiast groepje medefans, en heeft mijn gekrijs enkele omstaanders wellicht acute tinnitus bezorgd. Sorry, geen sorry! Had dit beter tot zijn recht gekomen in de Barn? Ongetwijfeld. Maar deze geweldige band met ondergaande zon te zien optreden op het grootste podium waarop ze wellicht ooit gespeeld hebben (en zullen spelen? maar met het hoge aantal zieltjes dat ze hiermee ongetwijfeld hebben gewonnen, ben ik daar niet meer zo zeker van), was pure magie.
Daarna Moderat in de Barn als afsluiter, waar het feest nét niet helemaal leek los te komen. Een aantal lolbroeken hadden het "briljante" idee om een rol toiletpapier door het publiek te laten afrollen, wat de immersie behoorlijk verbrak.
Door andere verplichtingen kon ik dit jaar maar één dag meepikken, maar door jullie fijne reviews en de livestream geniet ik toch nog mee vanop afstand!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Dus dat emo verhaal doet hij dus overal dan?

Zulke acts zijn vooral een belediging voor muzikanten die wel professioneel met muziek bezig zijn, zoals Phoebe Bridgers, Jorja Smith, Michael Kiwanuja, Lianne LaHavas, …
'Dus dat emo verhaal doet hij dus overal dan?' Beetje nare opmerking dit, gezien zijn verleden.

In het muzikale spectrum is er voor iedereen een plekje. Dat het niet jouw ding is, is iets anders. Dat het wellicht een stuk platter is dan de artiesten die jij opnoemt: zeker. Maar ik denk dat Joost wel degelijk professioneel is. In elk geval heel dedicated. En oprecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Daniel en Matjes

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
'Dus dat emo verhaal doet hij dus overal dan?' Beetje nare opmerking dit, gezien zijn verleden.
Wel ja, omdat ik dacht dat hij op Pinkpop eenmaal dat verhaal had gedaan…
Maar nu dus op Werchter ook, dus het is een vast onderdeel van de set blijkbaar en dat is wel wat vreemd…
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Wel ja, omdat ik dacht dat hij op Pinkpop eenmaal dat verhaal had gedaan…
Maar nu dus op Werchter ook, dus het is een vast onderdeel van de set blijkbaar en dat is wel wat vreemd…
Doet me heel erg denken aan Nile Rodgers die al jaren bij elk concert roept dat hij kankervrij is. Twice. Blij voor hem overigens
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken