Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
vriendin wil heel graag naar smash into pieces dus europe zal niet lukken voor mij.

ik zie ook wel nog een plaatsje op vrijdag om 16h ? of zijn er hier veel fans van black label society of vintage caravan?

Black Label is een must ook haha ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
vriendin wil heel graag naar smash into pieces dus europe zal niet lukken voor mij.

ik zie ook wel nog een plaatsje op vrijdag om 16h ? of zijn er hier veel fans van black label society of vintage caravan?
Ik ga sowieso naar The Viontage Caravan. Groot feest! Eén van mijn grootste verrassingen van Alcatraz vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita, jonasvh en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik merk weinig Dirty Honey in de spoorboekjes. Zonde, want wat een ontdekking is me dat! Slechts aan het oppervlak sinds 2017, in Amerika al booming, nu richting Europa. Geeft me early Guns 'n Roses-vibes.
Zowel op Sweden Rock als Graspop staan ze net niet helemaal lekker voor me. Wel erg over getwijfeld hoor. Maar Crossfaith zal me meer bevallen denk ik, maar sluit niet helemaal uit dat ik er nog wel beland.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Een meeting zonder de befaamde Koekdoos. Dat zou wel jammer zijn :( Maar met onze uiteenlopende muzieksmaken zal het lastig worden haha

Ik heb in theorie meer dan genoeg gaten in mijn spoorboekje; een paar grote gaten, maar verder vaak ook gewoon steeds een uur ruimte tussen acts.
Het kan natuurlijk dat er nog verschillende acts worden toegevoegd aan de hand van alle aanbevelingen, maar dat moeten we nog uitpluizen.

Maar als het een beetje warm weer is, ga ik toch niet in bandshirts rondlopen en zal ik goed opvallen met een of ander vrolijk kleurtje tussen alle zwarte shirts ?

Donderdag:
Battle Beast
- 3 uur niks -
Powerwolf
- 1,5 uur niks -
Iron Maiden
stukje Volbeat

Vrijdag
Phil Campbell
Beyond the Black
Gloryhammer
Steel Panther
Black Label Society
- 6 uur niks -
Within Temptation
Scorpions

Zaterdag
(Michael Schenker)
Europe
Foreigner
Devin Townsend
Judas Priest

Zondag
Skillet
Alestorm
Alice Cooper
Deep Purple
Sabaton
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
7 bands checken op een dag en toch een pauze van 6 uur. Het is mogelijk kennelijk.

Komt natuurlijk ook omdat ik bewust Whitesnake eruit heb gelaten, omdat dat inmiddels van dramatische kwaliteit is.
Die 6 uur wordt mooi gevuld met onder andere de metal market om wat vinyl te scoren (hopelijk) en beetje op een afstandje luisteren en gewoon beetje rondhangen in het gras
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
zijn er mensen die twin temple of BFMV front row willen zien? anders is 17:20 mainstage op een afstandje misschien mogelijk?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
en in die 6 uur pauze van @koekdoos zitten al mijn must sees van de dag gepropt. (BFMV, Heaven shall burn, ADTR, Jinjer)
Grappig, die verschillende muziek smaken :)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Ik heb in theorie meer dan genoeg gaten in mijn spoorboekje; een paar grote gaten, maar verder vaak ook gewoon steeds een uur ruimte tussen acts.
Het kan natuurlijk dat er nog verschillende acts worden toegevoegd aan de hand van alle aanbevelingen, maar dat moeten we nog uitpluizen.

Maar als het een beetje warm weer is, ga ik toch niet in bandshirts rondlopen en zal ik goed opvallen met een of ander vrolijk kleurtje tussen alle zwarte shirts ?

Donderdag:
Battle Beast
- 3 uur niks -
Powerwolf
- 1,5 uur niks -
Iron Maiden
stukje Volbeat

Vrijdag
Phil Campbell
Beyond the Black
Gloryhammer
Steel Panther
Black Label Society
- 6 uur niks -
Within Temptation
Scorpions

Zaterdag
(Michael Schenker)
Europe
Foreigner
Devin Townsend
Judas Priest

Zondag
Skillet
Alestorm
Alice Cooper
Deep Purple
Sabaton
Wauw, we gaan veel bij dezelfde act staan. 95% overlap met mijn spoorboekje. Als ik een aantal suggesties mag doen;
De eerder aangegeven Dirty Honey zal je denk ik wel bekoren. Ook The Vintage Caravan ligt wat in lijn met je must-sees hierboven beschreven. Aangevuld met een Wayward Sons, Rival Sons en The Dead Daisies.

Als ik je lijstje analyseer, vermoed ik dat je (ook) niet zo'n fan bent van té zware metal? Voor mij persoonlijk uit zich dat in "ik moet de zanger wel nog kunnen verstaan wat ie zingt, geen onverstaanbaar getier".
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Wauw, we gaan veel bij dezelfde act staan. 95% overlap met mijn spoorboekje. Als ik een aantal suggesties mag doen;
De eerder aangegeven Dirty Honey zal je denk ik wel bekoren. Ook The Vintage Caravan ligt wat in lijn met je must-sees hierboven beschreven. Aangevuld met een Wayward Sons, Rival Sons en The Dead Daisies.

Als ik je lijstje analyseer, vermoed ik dat je (ook) niet zo'n fan bent van té zware metal? Voor mij persoonlijk uit zich dat in "ik moet de zanger wel nog kunnen verstaan wat ie zingt, geen onverstaanbaar getier".
Gewoon beter luisteren ;)
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
77
42
Hoe ze de parking geregeld hebben dit jaar is toch ook wel op het randje van schandalig. Eerst de shuttlebus tussen Dessel-Centrum (de kiss&ride) en het festivalterrein schrappen, daarna parking betalend maken en als je elders overnacht mag je nog eens 4 keer een parkingticket kopen! De LiveNation-invloed?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wauw, we gaan veel bij dezelfde act staan. 95% overlap met mijn spoorboekje. Als ik een aantal suggesties mag doen;
De eerder aangegeven Dirty Honey zal je denk ik wel bekoren. Ook The Vintage Caravan ligt wat in lijn met je must-sees hierboven beschreven. Aangevuld met een Wayward Sons, Rival Sons en The Dead Daisies.

Als ik je lijstje analyseer, vermoed ik dat je (ook) niet zo'n fan bent van té zware metal? Voor mij persoonlijk uit zich dat in "ik moet de zanger wel nog kunnen verstaan wat ie zingt, geen onverstaanbaar getier".
Om hier nog even op in te haken, denk dat je Majestica (band van Tommy, bassist van Sabaton) ook wel kan waarderen als Sabaton en Battlebeast in je lijstje staan

Verder misschien Kontrust/In Extremo, weet niet of dat genre je trekt. Lijkt me in ieder geval wel een mooi feestje in de middag allebei

Blues Pills/Boston Manor?

Tremonti lijkt mij ook wel zeker een must see als ik je lijstje zie.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Gewoon beter luisteren ;)
Thanks voor de tip.

Jack Black Smile GIF
 
  • Geweldig
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wat is jullie verwachting van Jinjer?

Als ze nu nog steeds niet de Juni festivals hebben gecanceld, zouden ze dan toch nog van plan om te touren? ik had ze al wel afgeschreven eigenlijk.

Ook geen idee wat de status is van de bandleden, of die zich nog in Oekraïne bevinden? Als man zijnde mag je het land niet eens uit dacht ik. Weet alleen dat de zangeres begin v.d. oorlog naar de VS gevlucht was, naar haar vriend.

Kans dat die echt komen lijkt me zeer klein toch?
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Wat is jullie verwachting van Jinjer?

Als ze nu nog steeds niet de Juni festivals hebben gecanceld, zouden ze dan toch nog van plan om te touren? ik had ze al wel afgeschreven eigenlijk.

Ook geen idee wat de status is van de bandleden, of die zich nog in Oekraïne bevinden? Als man zijnde mag je het land niet eens uit dacht ik. Weet alleen dat de zangeres begin v.d. oorlog naar de VS gevlucht was, naar haar vriend.

Kans dat die echt komen lijkt me zeer klein toch?
Zouden die niet al lang gecanceld hebben als ze al weten dat ze niet kunnen touren?
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken