Mij ontgaat de logica ook vaak inderdaad.
Wat dat betreft is Hellfest veel consequenter, met ieder dag een gelijk aantal bands per podium, en op ieder moment van de dag exact 3 bands die spelen, zonder uitzondering. Ook veel vervelende clashes natuurlijk, maar je weet wel waar je aan toe bent.
Donderdag is de enige dag met 7 bands in de Marquee i.p.v. 8.
Aan de andere kant is het ook de enige dag met 7 bands op de Jupiler Stage i.p.v. 6 (in voorgaande jaren telkens 5).
Toch is de donderdag, ondanks het mindere aantal main stage bands, niet de 'kortste' dag (Metal Dome en Jupiler Stage compenseren dat aardig).
Ik heb eens even de totale speeltijd (in minuten) per podium en per dag berekend (zo ben ik nu eenmaal..
), en het blijkt dat de zondag nog iets korter is, en de vrijdag boven de andere dagen uitsteekt:
Bekijk bijlage 1595
Ook grappig is dat er enkele 'dode' momenten zijn, waarop er helemaal geen muziek speelt:
- do. 15:10 - 15:20
- do. 23:05 - 23:10
- za. 17:35 - 17:40
- za. 22:10 - 22:20
- za. 23:50 - 0:00
- zo. 12:50 - 13:00
- zo. 23:20 - 23:30
Ideale momenten voor een meeting dus! ??
Daarnaast aardig veel momenten waarop er 4 bands te zien zijn, maar gelukkig meestal maar kort.
Meest bizarre blijft natuurlijk de overlap van maar liefst 50 minuten tussen FFDP, Devin Townsend, Myles Kennedy en Lagwagon, je zal ze maar alle 4 willen zien..