Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Mij ontgaat de logica ook vaak inderdaad.
Wat dat betreft is Hellfest veel consequenter, met ieder dag een gelijk aantal bands per podium, en op ieder moment van de dag exact 3 bands die spelen, zonder uitzondering. Ook veel vervelende clashes natuurlijk, maar je weet wel waar je aan toe bent.

Donderdag is de enige dag met 7 bands in de Marquee i.p.v. 8.
Aan de andere kant is het ook de enige dag met 7 bands op de Jupiler Stage i.p.v. 6 (in voorgaande jaren telkens 5).
Toch is de donderdag, ondanks het mindere aantal main stage bands, niet de 'kortste' dag (Metal Dome en Jupiler Stage compenseren dat aardig).
Ik heb eens even de totale speeltijd (in minuten) per podium en per dag berekend (zo ben ik nu eenmaal.. ;)), en het blijkt dat de zondag nog iets korter is, en de vrijdag boven de andere dagen uitsteekt:

Bekijk bijlage 1595

Ook grappig is dat er enkele 'dode' momenten zijn, waarop er helemaal geen muziek speelt:
- do. 15:10 - 15:20
- do. 23:05 - 23:10
- za. 17:35 - 17:40
- za. 22:10 - 22:20
- za. 23:50 - 0:00
- zo. 12:50 - 13:00
- zo. 23:20 - 23:30

Ideale momenten voor een meeting dus! ??

Daarnaast aardig veel momenten waarop er 4 bands te zien zijn, maar gelukkig meestal maar kort.
Meest bizarre blijft natuurlijk de overlap van maar liefst 50 minuten tussen FFDP, Devin Townsend, Myles Kennedy en Lagwagon, je zal ze maar alle 4 willen zien..
Oh, ik ben echt geïnzteresseerd in statistieken of cijfers. Zeker als het over muziek of festivals gaat. Thanks
btw, men had de 10 min stilte beter net voor of net na heilung gezet. Konden we nog wat genieten van de vogeltjes voor en na hun optrede.
Effe serieus. Een echte aanrader. Maar dan wel tegen de hekken: Zodat je de bas voelt bewegen. En ja, ik ben zo'n 4 dubbele clasher van myles devin, ffdp en lagwaggon.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nochthans speelt er wel iets samen met Iron Maiden. Suicidal Tendencies. Onbegrijpelijk trouwens. Ik snap zelfs niet dat ST samen wil spelen met Maiden. Als ik in een band zou zitten dan wou ik volk voor mijn podium en geen volk kwijt zijn aan Maiden. En bovendien, ik zou zelf Maiden willen zien.
Ik ben erg blij met die overlap! Vind Maiden best prima maar inmiddels al paar keer gezien. Dan vind ik 2 uur best lang. Grote kans dat ik tussendoor wel ff bij ST langswip. Vind ik een fijne band
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Hoe zit het eigenlijk met de corona. Moeten we nog QR-codes of mondkapjes enzo mee?
Voorlopig moet je als je langer dan 48 uur in België bent nog een geldige QR-code hebben en je moet sowieso mondkapjes in het OV dragen. Voor de rest heb je 't voor evenementen, volgens mij, niet nodig. Maar goed, las pas ook iets over dat ze het daar ook willen laten vervallen, maar hoe snel dat gaat gebeuren, weet ik niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Lees net dat Heilung met iets bezig is en dat ze over negen dagen een (soort van) show geven in het Deense Nationale Museum in Kopenhagen, alleen mogen ze daar nog geen details van vrijgeven. Maar zal dat met nieuw werk te maken hebben?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Heilung, ben benieuwd. Als ik de andere persoon die meegaat mee krijg.
We kunnen zelfs al over het weer beginnen. Op accuweather kan je al tot graspop kijken. Klopt toch meestal niet. Haha. Dus als dat neit klopt gaan we slecht weer hebben. Of toch niet.
Er staat 13 of 14 tot 23 graden. Volop of bijna volop zonnig.
Zou ideaal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Vandaag nieuwe single van Avantasia.
Gisteren al even in het radioprogramma van Tobias Sammet geweest, helaas net gemist toen
 

B3rm

Playlistbediener
12 okt 2021
8
9
Oh al pagina 200 voorbij. Proficiat!
Vertaling van Devin townsend / turnstil post

Ook Devin Townsend en Turnstile hebben delen van hun Europese tours moeten annuleren en zijn er dit jaar helaas niet bij.

Met dank aan google translate.
Ik benadruk delen, en hoop dat graspop niet onder dat deel valt. Heeft iemand een verklaring? Want op graspop staan ze er nog wel. Hun Belgische show in de ab was wel uitgesteld dacht ik.
Edit: De annulatie heeft toch niets te maken et de dream theater tour? Die staat toch los van edit: rock am ring?
Bericht van Devin op de Novarock facebook:
"Hello, Devin Townsend here. To say that coming back on tour after Covid has been challenging would be an understatement. Between the uncertainty in the world, the lack of staff in the industry, and the skyrocketing costs of every aspect of production, from diesel to transportation and visas etc, doing these shows have proved logistically difficult at every step of the way. The combination of these factors and a few unforeseen circumstances arising have made the costs of doing certain parts of this tour impossible. I have had to cancel the shows that would end up losing us tens of thousands of dollars, and it pains me to do so. I’m therefore very sorry to announce that after a few cancellations of this tour, these festivals have become impossible for us to afford to play, and I’ve had to cancel them. I’m so sorry. I hope that things change enough for me to make up for these shows in the future, but it’s a new time and it’s all trial and error at this point."

Hij praat wel over festival's. Het is voor zover ik het lees dus niet zeker dat graspop wel doorgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Bericht van Devin op de Novarock facebook:
"Hello, Devin Townsend here. To say that coming back on tour after Covid has been challenging would be an understatement. Between the uncertainty in the world, the lack of staff in the industry, and the skyrocketing costs of every aspect of production, from diesel to transportation and visas etc, doing these shows have proved logistically difficult at every step of the way. The combination of these factors and a few unforeseen circumstances arising have made the costs of doing certain parts of this tour impossible. I have had to cancel the shows that would end up losing us tens of thousands of dollars, and it pains me to do so. I’m therefore very sorry to announce that after a few cancellations of this tour, these festivals have become impossible for us to afford to play, and I’ve had to cancel them. I’m so sorry. I hope that things change enough for me to make up for these shows in the future, but it’s a new time and it’s all trial and error at this point."

Hij praat wel over festival's. Het is voor zover ik het lees dus niet zeker dat graspop wel doorgaat.
Ik denk dus dat we er zeker van mogen zijn, dat de prijzen van concerten/festivals nog de lucht in gaan de komende tijd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
voor de mensen die volgend jaar metallica, motley crue, tool en system of a down verwachten als headliners kan ik dus al zeggen, we zijn eraan voor de moeite. Ik denk dat in de breedte programmeren meer en meer de norm zal worden
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
voor de mensen die volgend jaar metallica, motley crue, tool en system of a down verwachten als headliners kan ik dus al zeggen, we zijn eraan voor de moeite. Ik denk dat in de breedte programmeren meer en meer de norm zal worden
Niemand verwacht toch al die namen tijdens één editie van GMM?! Maar 2/4, aangevuld met "nieuwe" headliners moet toch prima te doen zijn.
Zoals hiervoor reeds gemeld, denk ik dat we vrij zeker mogen zeggen dat A7X en Aerosmith terugkomen volgend jaar. Althans, dat vermoed/hoop ik toch. Dan heb je nog van elk een spot over. Van het rijtje hierboven zijn MC of SOAD de meest plausibele, denk ik. Doe daar nog een "nieuwe" headliner bij als Ghost en je hebt je rijtje bovenaan voor GMM23, waar ik met plezier voor teken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Is Motley Crue weer echt tot leven gekomen? Een iemand riep dit en lijkt nu opeens als zekerheid overal genoemd te worden.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Is Motley Crue weer echt tot leven gekomen? Een iemand riep dit en lijkt nu opeens als zekerheid overal genoemd te worden.
Die één iemand zal wel ik zijn. Ben nogal fan en wil ze toch één keer gezien hebben in m'n leven.
Ze zijn opnieuw begonnen, ja. Normaal 2 jaar geleden met een stadiumtour, samen met Def Leppard en Joan Jett. Maar door corona start die dus pas binnen een maandje in Amerika.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Die één iemand zal wel ik zijn. Ben nogal fan en wil ze toch één keer gezien hebben in m'n leven.
Ze zijn opnieuw begonnen, ja. Normaal 2 jaar geleden met een stadiumtour, samen met Def Leppard en Joan Jett. Maar door corona start die dus pas binnen een maandje in Amerika.
Ah oke. Is een trio die zomaar ook samen op Graspop kan landen. Motley Crue weleens benieuwd naar, Def Leppard doet me echt niks. Joan Jett dan wel een erg toffe naam voor in de middag op de main.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Klinkt alsof Devin een extra onkostenvergoeding vraagt aan festivals, en als ze die niet willen geven, cancelt hij de show.
Laten we hopen dat Graspop hier wel in me wilt gaan. Ze hebben hem wel op een hoge spot staan.

Jullie lijken er wel vrij zeker van dat Aerosmith terug komt, ik betwijfel het wel. Ik zie het net zo goed gebeuren dat die Las Vegas niet meer uit komen met hun tours, net als de afgelopen jaren. Het is niet voor niets dat ze de europese tour cancellen en tijdens graspop een concert hebben staan daar.

Ik denk verder ook dat als Metallica ooit naar Graspop zou komen, dat dit er wel een goed jaar voor is aangezien ze dit jaar op werchter staan. Kans blijft klein natuurlijk, maar als ze in juni in Europa zijn zie ik het nog wel gebeuren. met een soort constructie zoals die van GNR op graspop in 2018.

Metallica, Slipknot, Avenged Sevenfold, Faith no more
SOAD, Slipknot, Avenged Sevenfold, Ghost
Aerosmith, Slipknot, Avenged Sevenfold, Parkway Drive

EDIT: Dus denk inderdaad 2 grote headliners en 2 kleinere.
Grote uit het rijtje: Metallica, SOAD, Aerosmith, Slipknot, Ozzy, Motley Crue
Kleine potentiele headlners: Avenged Sevenfold, Nightwish, Parkway Drive, Ghost, Gojira

Verder hoop ik echt dat Ozzy niet richting Europa gaat volgend jaar in juni.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Niemand verwacht toch al die namen tijdens één editie van GMM?! Maar 2/4, aangevuld met "nieuwe" headliners moet toch prima te doen zijn.
Zoals hiervoor reeds gemeld, denk ik dat we vrij zeker mogen zeggen dat A7X en Aerosmith terugkomen volgend jaar. Althans, dat vermoed/hoop ik toch. Dan heb je nog van elk een spot over. Van het rijtje hierboven zijn MC of SOAD de meest plausibele, denk ik. Doe daar nog een "nieuwe" headliner bij als Ghost en je hebt je rijtje bovenaan voor GMM23, waar ik met plezier voor teken.
Hadden min of meer bevestiging dat SOAD naar Werchter ging, toch? Al stond FNM ook op beide, ik denk niet dat we dat vaker hoeven te verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken