Ik ben naar … geweest en het was …

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Helaas, had nu eigenlijk op weg willen zijn naar Utrecht voor 'The world is a beautiful place and I am no longer afraid to die' , maar dat is dus gecanceld. Is er al zicht op een nieuwe datum @wenteldave?
Van hetzelfde. Ik weet wat dat betreft net zoveel als jij, omdat die verkoop niet via Ticketmaster gaat. Hopelijk kondigt TWIABPAIANLATD snel een nieuwe datum aan. Dat was een schitterend affiche!
 
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Gisteren bij Weval geweest in Paradiso. Heb ze al vrij vaak gezien, en vind ze vaak wisselvallig met band. Maar gisteren was echt het beste wat ik ooit van ze heb gezien. Een andere setlist dan gebruikelijk en lekker veel synths. Zeer goede show, heel matig publiek.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Ik ben vanavond bij Sam Fender. Genoot erg van de laatste plaat maar ik vind hem live vaak wat te clean ofzo. Benieuwd hoe het vanavond gaat vallen. Zie daar wel een (sub)headliner in voor festivals als Pukkelpop, Lowlands etcetera.
Laat je weten wat je er van vond?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Laat je weten wat je er van vond?
Bij deze, net thuis.
Genoten. Echt een enorm sympathieke gast blijft het. Het 2e album is ijzersterk en nummers als Getting Started, 17 Going Under en Dying Light (!!!) zijn regelrechte festivalklassiekers in wording. Enorm charisma, de songs zijn er, de band is er, niets staat een tocht naar de top in de weg zou je zeggen. Al blijft het wel vaak keurig binnen de lijntjes en verrast het niet vaak, het blijft goed. Wat mij betreft wint Sam Fender over een aantal jaar de strijd met bands als Royal Blood en Nothing But Thieves om door te groeien tot headliner.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Bij deze, net thuis.
Genoten. Echt een enorm sympathieke gast blijft het. Het 2e album is ijzersterk en nummers als Getting Started, 17 Going Under en Dying Light (!!!) zijn regelrechte festivalklassiekers in wording. Enorm charisma, de songs zijn er, de band is er, niets staat een tocht naar de top in de weg zou je zeggen. Al blijft het wel vaak keurig binnen de lijntjes en verrast het niet vaak, het blijft goed. Wat mij betreft wint Sam Fender over een aantal jaar de strijd met bands als Royal Blood en Nothing But Thieves om door te groeien tot headliner.
Ik was gisteren ook aanwezig in de Mitsubishi Electric Halle. Wat een geweldige avond. Muziek zoals muziek hoort te zijn (als je van dit genre houdt tenminste). Weinig poespas, geen grote show, maar gewoon 15 goede nummers achter elkaar op een overtuigende manier brengen. De band voegt live ook nog echt iets toe (trompet, saxofoon), met name bij de nummers van het nieuwste album. Hij had weinig tijd nodig om het publiek naar zijn hand te zetten. Hoogtepunten buiten de toegift waren The Dying Light en Spit of You.

Mocht hij het voor elkaar krijgen om op deze weg door te gaan met het produceren van zulke nummers, zie ik in hem gewoon een headliner voor de grote festivals over een jaar of 4 / 5. De volgende keer zal hij te groot zijn voor een AFAS Live of Electric Halle ben ik bang.

Voor diegenen die hem dit jaar nog gaan bewonderen: Have Fun!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Gisteren The Tribute bezocht in de Ziggo Dome…

Wat een feest was dat zeg!
Cesar van de Golden Earring opende de show met een drumset van 7 minuutjes. Vervolgens heeft Gerard Ekdom de hele show gepresenteerd. Eerst een geweldige Bob Marley tribute band. Vervolgens een half uur een tribute band van Bruce Springsteen.

Toen 45 minuten the Billy Joel experience. Wat een top zanger…wat een top band en hij heeft ook nog even een opera stukje gezongen.

Last but not least Queen must go on voor een uur. Van Love Of My Life op de piano tot We Will Rock You tot Under Pressure met een lookalike David Bowie 2.0.

Het concert was helemaal uitverkocht en dit is een concert wat veel en veel leuker was dan verwacht!

Voor 30 euro van 20:00-23:30 genoten! Als je volgend jaar kan gaan pak dan zeker dit concert mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Ook visueel weinig mis met de show van Fender.
 

Bijlagen

  • 056C805C-A601-4B69-8D33-6D27B4FF3A46.jpeg
    056C805C-A601-4B69-8D33-6D27B4FF3A46.jpeg
    284 KB · Weergaven: 13
  • E35BA0BD-6239-4913-BF9D-D1BA8505EE7A.jpeg
    E35BA0BD-6239-4913-BF9D-D1BA8505EE7A.jpeg
    970,1 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en wenters

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Bij deze, net thuis.
Genoten. Echt een enorm sympathieke gast blijft het. Het 2e album is ijzersterk en nummers als Getting Started, 17 Going Under en Dying Light (!!!) zijn regelrechte festivalklassiekers in wording. Enorm charisma, de songs zijn er, de band is er, niets staat een tocht naar de top in de weg zou je zeggen. Al blijft het wel vaak keurig binnen de lijntjes en verrast het niet vaak, het blijft goed. Wat mij betreft wint Sam Fender over een aantal jaar de strijd met bands als Royal Blood en Nothing But Thieves om door te groeien tot headliner.
Ik was gisteren ook aanwezig in de Mitsubishi Electric Halle. Wat een geweldige avond. Muziek zoals muziek hoort te zijn (als je van dit genre houdt tenminste). Weinig poespas, geen grote show, maar gewoon 15 goede nummers achter elkaar op een overtuigende manier brengen. De band voegt live ook nog echt iets toe (trompet, saxofoon), met name bij de nummers van het nieuwste album. Hij had weinig tijd nodig om het publiek naar zijn hand te zetten. Hoogtepunten buiten de toegift waren The Dying Light en Spit of You.

Mocht hij het voor elkaar krijgen om op deze weg door te gaan met het produceren van zulke nummers, zie ik in hem gewoon een headliner voor de grote festivals over een jaar of 4 / 5. De volgende keer zal hij te groot zijn voor een AFAS Live of Electric Halle ben ik bang.

Voor diegenen die hem dit jaar nog gaan bewonderen: Have Fun!
Fijn dat we dan beide dezelfde show hebben. Ik ben nog steeds enthousiast over de show en kan me volledig aansluiten bij jullie meningen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Afgelopen dinsdag naar Les Nuits Botanique geweest. Mooi kader daar natuurlijk, met de foodtrucks in de kruidtuin. In de Orangerie stonden drie vrouwelijke groepen geprogrammeerd. Eerst was er Panic Shack uit Wales. Hun allereerste optreden buiten het Verenigd Koninkrijk. Het deed echt wel denken aan Amyl and the Sniffers. Volgens mij gaan ze nog een grote toekomst tegemoet, want het zijn sterke - muzikaal en tekstueel (check Mannequin Man en Baby) - songs, en live steengoed gebracht. Vooral de furieuze, dreigende frontvrouw valt op, kwaliteit jongens!

Dan was het de beurt aan het Spaanse Melenas, Spaanstalig en meer zweverig. Het begin was spacy, met voor mij als hoogtepunt Primer tiempo. In het middenstuk rustigere nummers en naar het einde toe weer opbouwen met No puedo pensar als orgelpunt.

Met afsluiter Los Bitchos was de sfeer al zeer uitbundig in de zaal. En daar hadden zij grotendeels verdienste aan. Zowel de opkomst, de muziek, hun houding: het was één groot feest! Heel de zaal bewoog op de zuiderse, dansbare gitaarmuziek. En zoals het bij Los Bitchos is, vrijwel volledig zonder zang. The link is about to die, Pista, I enjoy it, Tropico, Tripping at a party ... Het hoogtepunt was misschien wel het psychedelische Try the Circle! Elk bandlid viel op: de gitariste door haar inleving en gekke bekken, de drumster door haar strakke ritme, de bassiste is zeer belangrijk, zeer aanwezig - muzikaal en met haar glimlach - en is het cement van het geheel. De toetseniste was haar sensuele zelve en nam de lead vocals op zich bij de grappige en toepasselijke cover 'Tequilla' (de fles ging namelijk goed de ronde tijdens het optreden).

Kortom: enorm leuke avond gehad, niet in het minst door de kleinschaligheid van de optredens. Met elke band hebben we een praatje gedaan (tussen de optredens en na de optredens), we hebben vinyl gekocht, staan met hen op de foto ... Wat een gezellige boel was dat daar! Dan besef je hoe veel aangenamer/leuker/unieker zulke optredens zijn in vergelijking met die mega-optredens in Sportpaleis. Dat laatste nooit meer! Maar ach, komende vrijdag zit ik toch gewoon op het massa-evenement bij Tool. En als morgen pakweg Depeche Mode aangekondigd wordt; ben ik er toch ook gewoon bij in Antwerpen hoor :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Zaterdag naar Squarepusher/Plaid/Lorenzo Senni geweest (Les Nuits Botanique). Zeer goede optredens, zeer goede sfeer. Om één of andere reden heb ik geen enkele nummer van Squarepusher herkend.

Ze mogen wel meer middelen inzetten om bonnen te verkopen. Dit was ook mijn eerste ervaring met de auto in Brussel, what the hell.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Afgelopen zaterdag naar Wende in het Paard in Den Haag geweest. Van te voren wist ik niet zo heel goed wat ik moest verwachten. Naar mijn idee was het altijd theatrale, vrij rustige muziek. Niets was minder waar. Van prachtig mooie nummers waar ik bij stond te janken, tot keiharde rock waar ik stond de headbangen, de show had echt alles. Het koor, drummer en pianist waren ook echt onwijs goed. Visueel was het ook heel tof gedaan met de lichten, aankleding, etc. En Wende zelf gooit alle energie erin die ze maar heeft.

Kortom; aangenaam verrast en echt een van de tofste concerten die ik in tijden heb gezien.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Bloc Party in Lille. Initieel leek het of Kele zijn ietwat verlegen statische zelve zou blijven, wat ook ietwat zijn weerslag had op het publiek maar tegen Hunting for Witches ging het lekker los en zag je zowaar de eerste brede glimlach bij Okereke.

Niet elk nieuw nummer komt even goed uit de verf en ik weet nog steeds niet waarom ze perse Only he can heal me in hun setlijst blijven steken, maar er waren gelukkig genoeg hoogtepunten. De Song for Clay / Banquet tandem blijft goud, This Modern Love blijft een anthem en oudere nummers als Day Four pasten perfect bij nieuwe als Traps en If we get caught.

Bloc Party klinkt voor het eerst in jaren weer als een band waar de neuzen van in dezelfde richting staan met een Kele die er weer zin in heeft.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Mocht iemand vanavond nog niks hebben en in de buurt is van Ronda, ga naar James Blake. Tickets op Ticketswap gaan voor 3 tientjes weg en gisteren wacht echt enorm goed.

Het publiek was zowaar muisstil op momenten dat het stil moest zijn, en James Blake was ondanks de technische ongemakken echt in topvorm. Juist de imperfecte show maakte deze elektronisch optreden zo persoonlijk en zo echt. Paar keer een traantje gelaten, en ik heb nogsteeds kippenvel bij The Wilhelm Scream. Zo magisch dat 2000 man zo stil konden zijn. Prachtig. Beste optreden die ik afgelopen paar jaar heb gezien.

Meerdere keren op een festival mijn idool kunnen zien, maar bewust links laten liggen omdat ik weet dat ik ga ergeren aan het festival publiek. Nu volle 2 uur van kunnen genieten.

Edit: Als laatste nummer bedoel ik Measurements. Zo te zien heeft hij die ook nog nooit gedaan live. Magisch
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Pbuch1980

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Maandag naar Bear´s Den geweest in de AB vooral voor mijn vriendin, maar kan het zeker wel waarderen.
Voorprogramma ciaran lavery vond ik best saai. Hij heeft wel een zeer mooie stem, maar de liedjes waren allemaal hetzelfde en zonder echt hoogtepunten. Gelukkig kon de beste man met zichzelf lachen. Zo was het toch een kleine stand-up comedy show.
Bear´s den zelf speelde zeer goed en had er veel zin in. Het publiek lulde eens niet doorheen het optreden, wat een pluspunt was. Zeker toen ze Sophie zonder versterkers enzo brachten. Je merkt wel het verschil tussen de nieuwe nummers (die ik wel slechter vind) en de minder bekende en de hitjes zoals Agape en Pompei. Daarbij ging het publiek echt los.
Elysium, Isaac, Sophie, Agape en Above the clouds of pompei waren mijn hoogtepunten

Morgen naar Tool dankzij ticketswap. Mooie zitplaatsen kunnen kopen. Heb er zin in!!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Mocht iemand vanavond nog niks hebben en in de buurt is van Ronda, ga naar James Blake. Tickets op Ticketswap gaan voor 3 tientjes weg en gisteren wacht echt enorm goed.

Het publiek was zowaar muisstil op momenten dat het stil moest zijn, en James Blake was ondanks de technische ongemakken echt in topvorm. Juist de imperfecte show maakte deze elektronisch optreden zo persoonlijk en zo echt. Paar keer een traantje gelaten, en ik heb nogsteeds kippenvel bij The Wilhelm Scream. Zo magisch dat 2000 man zo stil konden zijn. Prachtig. Beste optreden die ik afgelopen paar jaar heb gezien.

Meerdere keren op een festival mijn idool kunnen zien, maar bewust links laten liggen omdat ik weet dat ik ga ergeren aan het festival publiek. Nu volle 2 uur van kunnen genieten.

Edit: Als laatste nummer bedoel ik Measurements. Zo te zien heeft hij die ook nog nooit gedaan live. Magisch
Vorige keer in cirque royal speelde hij maar 90min, was wat ziekjes. En was eigenlijk niks te merken aan zijn stem. Blijft ook hier een persoonlijke favoriet, vooral door zijn eigenzinnigheid.

kan me trouwens herinneren dat ik hem in 2011 in de botanique measurements heb weten spelen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken