Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Tijd om de eerste vrouwen aan te kondigen voor JozzFest! Al ontstaan eind jaren '60 en in de jaren '70 bekend geworden onder de huidige naam. De eerste door vrouwen geleide band binnen het door mannen geregeerde hard rock genre. Het nummer Baracuda gaat over de problemen die dit kan opleveren. Naar onze bescheiden mening bezit frontvrouw Ann Wilson over één van de beste stemmen in de rock geschiedenis en we zijn daarom enorm blij dat deze band op de mainstage staat op de laatste dag. Heart is de volgende toevoeging voor JozzFest!


@warriorandweirdo
@Paddy
Prachtig. Het was bij mij Hancock of Heart, maar nipt toch Hancock geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik had dus eerst heart en daarna hole. Hmm. Hopelijk blijft derde keus erin anders wordt het weer even goed zoeken
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.669
2.293
Wat hebben Stellan Skarsgård, Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Rooney Mara, Jóhann Jóhannsson, Emily Watson, Todd Phillips, Sunn O))), Christian Bale, Margot Robbie, Rami Malek, Taylor Swift, múm, Paul Ritter, Throbbing Gristle en onze eigenste Matthias Schoenaerts gemeen met elkaar? “Niets?” hoor ik u denken. Fout! Éen voor éen hebben ze meegewerkt aan projecten waar ook onze volgende artiest een erg belangrijke bijdrage aan heeft gehad.

Op de schouw van deze Ijslandse celliste en componiste prijken onder andere een Oscar, BAFTA, Emmy, Golden Globe en Grammy voor haar bijdragen aan films en series als Chernobyl, Mary Magdalene en Joker. Een concert spelen doet ze zelden, maar voor Cabin In The Woods maakt ze met zeer veel plezier een uitzondering. Voor het eerst live te aanschouwen in België: De geweldige Hildur Guðnadóttir.


@Paddy
@Rikkie
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Damn, die is out of the box. Wat voor nummers komt ze brengen? Ze deed een tijdje de soundtrack van Chernobyl live, had ik wel 's graag willen gezien hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.669
2.293
Damn, die is out of the box. Wat voor nummers komt ze brengen? Ze deed een tijdje de soundtrack van Chernobyl live, had ik wel 's graag willen gezien hebben.
Kan nog niet teveel verklappen, maar wordt een mix tussen haar bekendere soundtrackalbums (Joker, Chernobyl) en vroeger werk (Lost in Hildurness, End Of Summer). Wordt zonder twijfel een voor de eindejaarslijsten, dus ik zou zeggen: koop een ticketje voor Cabin In The Woods en mis zeker dit concert niet. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Oasiss

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Toch bijzonder hoe groot de verschillen zijn tussen artiesten met de letter B en H bijvoorbeeld.. ik heb van zo'n beetje de helft hier nog nooit gehoord
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Helaas moest Herman Brood afzeggen, want die hadden we toch graag op ons affiche gehad.

We gooien het dan maar over een andere boeg en boeken een totaal andere naam. Waar we overigens ook erg blij mee zijn: the HU!
Wie had ooit gedacht dat metal en traditionele Mongoolse folk zo goed zou mixen?
De Mongoolse metal band slaagde erin om in zeer korte tijd enorm populair te worden nadat de video's for “Yuve Yuve Yu” en “Wolf Totem” miljoenen keren werden bekeken op YouTube tot verbazing van de bandleden zelf die dit succes niet hadden verwacht.


@Rikkie >> @Oasiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Helaas moest Herman Brood afzeggen, want die hadden we toch graag op ons affiche gehad.

We gooien het dan maar over een andere boeg en boeken een totaal andere naam. Waar we overigens ook erg blij mee zijn: the HU!
Wie had ooit gedacht dat metal en traditionele Mongoolse folk zo goed zou mixen?
De Mongoolse metal band slaagde erin om in zeer korte tijd enorm populair te worden nadat de video's for “Yuve Yuve Yu” en “Wolf Totem” miljoenen keren werden bekeken op YouTube tot verbazing van de bandleden zelf die dit succes niet hadden verwacht.


@Rikkie >> @Oasiss
Ah nice! Dat was mijn reserve H. Fantastische band!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Om nu eerlijk te zijn vind ik die getallenronde minder afschrikwekkend als sommige andere rondes met letters. I, U of Z bv. waar er vrij weinig in het oog springende namen zijn, beetje zoals bij de W.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Om nu eerlijk te zijn vind ik die getallenronde minder afschrikwekkend als sommige andere rondes met letters. I, U of Z bv. waar er vrij weinig in het oog springende namen zijn, beetje zoals bij de W.
De W heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Het is vooral de Z waar ik tegenop kijk..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
De W heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Het is vooral de Z waar ik tegenop kijk..
W op zich ook niet, maar qua middelgrote namen kwam je na Wilco, Weezer en The War On Drugs wel vrij snel in een gat. (bij die andere letters heb je zelfs dié namen niet/nauwelijks).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ze is uiteraard bekend geworden als frontvrouw van Paramore. Maar deze geweldige vocaliste kan het ook zeker in haar eentje.
Dat gaat zij ongetwijfeld laten zien aanstaande zomer op het Live Forever Festival.

HAYLEY WILLIAMS


@HollandiaFCB
Dat is de tweede keer (na Wolf Alice) potver!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Dan gooien we het over een hele andere boeg, wat eigenlijk later op de planning stond. Als organisatie willen wij een breed publiek aanspreken en als het een beetje kan (totaal) verschillende opties bieden gedurende de dag. En als dat nog eens "in" is dan willen we dat zeker boeken.
Een optreden van deze groep is een trip, een ritueel dat je meeneemt naar hogere sferen. In een donkere tent komt dit al helemaal tot zijn recht en word je van begin tot eind gehypnotiseerd door de tribale ritmes en de mysterieuze zang. Maar Heilung is nog meer, veel meer, dan je in woorden omschrijven kan.

heilung.jpg


@Brian
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Een toevoeging voor in de bossen waar het onveilig wordt gemaakt door deze cultband. Het bekendste nummer zal ongetwijfeld Diane zijn, mede te danken aan Therapy? Maar ongetwijfeld zal toegevoegde ook op de setlist staan. Hier is goed te horen wat de invloed van deze band is geweest op de latere pop punk beweging. Aandacht voor

Husker-du.png

@koekdoos en daarna @werchter12
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken