Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Ik ben stiekem niet echt een fan van de ruilregel voor dit concept. Zet naar mijn mening te veel de deur open voor zulke constructies en dat zou toch ergens wel jammer zijn met dit concept.

Eens, ondanks dat ik niet meteen enthousiast ben over mijn positie. Dat is een beetje de essentie van dit format, deal with it!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik denk ook dat het leuker is dat je moet dealen met je positie. En als achteraf blijkt dat er uitruilbare acts zijn, is dat prima.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Ik ben stiekem niet echt een fan van de ruilregel voor dit concept. Zet naar mijn mening te veel de deur open voor zulke constructies en dat zou toch ergens wel jammer zijn met dit concept.
Waarom? Iedereen kan toch ruilen met plaatsjes? Als jij #2 hebt met A en iemand anders #2 met B.. Wat is daar dan verkeerd aan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Waarom? Iedereen kan toch ruilen met plaatsjes? Als jij #2 hebt met A en iemand anders #2 met B.. Wat is daar dan verkeerd aan?
Dat haalt toch het hele concept onderuit? Op die manier kun je naar je ideale lineup ruilen. Het leuke is imo juist de onvoorspelbaarheid en het moeten anticiperen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Dat haalt toch het hele concept onderuit? Op die manier kun je naar je ideale lineup ruilen. Het leuke is imo juist de onvoorspelbaarheid en het moeten anticiperen.
Ja eens. Liefst geen dealtjes vooraf met elkaar. Als achteraf of gedurende het spel blijkt dat je met iemand kan ruilen dan is dat prima, maar niet vooraf je ideale line-up bij elkaar husslen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Dat haalt toch het hele concept onderuit? Op die manier kun je naar je ideale lineup ruilen. Het leuke is imo juist de onvoorspelbaarheid en het moeten anticiperen.
Ik weet niet hoor, maar als je je zo gemakkelijk laat omruilen om #2 voor #2 te doen dan zit er inderdaad weinig aan haha. Letters die meer gegeerde headliners bevatten kunnen "duurder" uitvallen. Idk, ga niet serieus het concept ruilhandel uitleggen hoor. :p

En de onvoorspelbaarheid geldt evenzeer, niet?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.468
1.616
Ik weet niet hoor, maar als je je zo gemakkelijk laat omruilen om #2 voor #2 te doen dan zit er inderdaad weinig aan haha. Letters die meer gegeerde headliners bevatten kunnen "duurder" uitvallen. Idk, ga niet serieus het concept ruilhandel uitleggen hoor. :p

En de onvoorspelbaarheid geldt evenzeer, niet?
Eens met Yannick in deze, als iemand perse the Beatles wil hebben kan hij daar meerdere namen tegenover zetten. Dat is wat mij betreft ook de charme van zo'n draft, maakt het net een stukje onvoorspelbaarder. Ook de ruil van specifieke posities lijkt mij niet problematisch, omdat je maar een beperkt aantal hoge keuzes hebt die je zou kunnen ruilen. Ik geloof niet dat je dat op die vijftig keuzes vaker dan twee of drie keer zal doen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Iedereen staat hier vrij in natuurlijk. De ruilregel is in eerste instantie bedoeld als achteraf. We waren er al redelijk over eens gekomen dat we gaan ruilen in acts en niet in posities. Als mensen met voorbereide gedachten acts gaan kiezen en ruilen mag dat natuurlijk, zolang de volgorde maar in stand blijft.

Dat gezegd hebbende, vind ik het voor mezelf ook de sport om het te doen met de positie die ik heb. Dus ik zal dit zelf niet doen. ik hoop dan ook (naïef als ik ben) dat ik met mijn gekozen concept niet teveel in het vaarwater van anderen zit en daarom dat mijn draft redelijk goed gaat verlopen ondanks mijn pech met de letters die ik graag wou. Famous last words :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik twijfelde eraan om al een headliner neer te poten, maar die komen later.

Alhoewel.

Deze band heeft een oeuvre om U tegen te zeggen, terwijl die letter nog lang niet an de beurt is. Van I Am Trying To Break Your Heart Via Chicago tot Impossible Germany, Jesus etc. Het Amerikaanse Radiohead, de band die live 'verfijnd' en 'groots' kan combineren, een band die eigenlijk stiekem een headliner is op elke lineup: give it up for Wilco!

An jou, @theblackmadness

1-Wilco.jpg
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
De eerste naam is meteen een topper. Deze man is constant ´on the road´ en wist zo met zijn prachtige stem een resem aan fans in te pakken. Ook op RW slaagde hij daar in bij een aantal van onze forumleden, heb ik al gemerkt. Ook mocht hij muziek maken voor de serie Sons of Anarchy. The White Buffalo zal al zeker aanwezig zijn op Rock Blomberghen!
@Yannick @Timmetje
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik twijfelde eraan om al een headliner neer te poten, maar die komen later.

Alhoewel.

Deze band heeft een oeuvre om U tegen te zeggen, terwijl die letter nog lang niet an de beurt is. Van I Am Trying To Break Your Heart Via Chicago tot Impossible Germany, Jesus etc. Het Amerikaanse Radiohead, de band die live 'verfijnd' en 'groots' kan combineren, een band die eigenlijk stiekem een headliner is op elke lineup: give it up for Wilco!

An jou, @theblackmadness
hard getwijfeld om deze te nemen. Schitterende naam!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
De eerste naam is meteen een topper. Deze man is constant ´on the road´ en wist zo met zijn prachtige stem een resem aan fans in te pakken. Ook op RW slaagde hij daar in bij een aantal van onze forumleden, heb ik al gemerkt. Ook mocht hij muziek maken voor de serie Sons of Anarchy. The White Buffalo zal al zeker aanwezig zijn op Rock Blomberghen!
@Yannick @Timmetje
? die had ik voor mijn undercard al ingetekend
 
  • Confetti
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Mooie namen! Beide stonden wel op mijn shortlist, maar heb ze al eens gehad dus prima om ze op andere festivals te zien staan :D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
yHps4T4.png


Binnenkoppertje; Weezer.

@Timmetje > @Martijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken