Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik zie sowieso Henk Poort niet naar Landgraaf afreizen om één nummertje mee te mogen zingen. :)

Gemiste kans als ze het niet doen is het ook zeker niet imo. Leuk extraatje maar niet nodig.
Je bedoelt zijn enige kans om op 65-jarige leeftijd ooit nog op het grootste festival van Nederland te staan? Ik denk dat hij gratis op de fiets zou komen als het nodig is.
En nee niet mee eens, Pinkpop is geen metal-festival. Het is alsof je Eagles zou boeken en ze spelen Hotel California niet. In mijn optiek dan.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk dat je een gastartiest altijd als een leuk extraatje moet zien en niet per definitie al moet verwachten, laat staan dat je pissig moet zijn als het niet gebeurt. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie sowieso Henk Poort niet naar Landgraaf afreizen om één nummertje mee mogen te zingen. :)

Gemiste kans als ze het niet doen is het ook zeker niet imo. Leuk extraatje maar niet nodig.
dat was oorspronkelijk de bedoeling dus wel in 2020.

dat werd destijds op 20 februari 2020 bekend gemaakt, oke was voor de solo gig van Floor, maar toch wel er bij Henk Poort.
festileaks.com/2020/02/floor-jansen-henk-poort-marcel-fisser-band-pinkpop-2020/

en dat zal voor Henk Poort ook voor maar 1 nummertje zijn
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Floor heeft niet zoveel in de melk te brokkelen bij Nightwish. Tuomas gaat niet 1 van de Nightwish nummers inwisselen voor zo een duet. Zo een artiest is het wel.
Waar haal je dat vandaan? natuurlijk is hij het muzikale brein maar las recent nog een interview met hem waarin hij aangaf dat als Floor vertrekt, dat het einde is van Nightwish. Als Floor dit erg graag wil doen op Pinkpop, dan gebeurt het hoor. En ik zou niet weten waarom hij daar een probleem mee zou hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
dat was oorspronkelijk de bedoeling dus wel in 2020.

dat werd destijds op 20 februari 2020 bekend gemaakt, oke was voor de solo gig van Floor, maar toch wel er bij Henk Poort.
festileaks.com/2020/02/floor-jansen-henk-poort-marcel-fisser-band-pinkpop-2020/

en dat zal voor Henk Poort ook voor maar 1 nummertje zijn
Ik denk niet dat hij maar één lied had meegezongen met Floor solo. Tijdens haar zaalshows deed hij als gastartiest ook meerdere nummers mee.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik denk dat je een gastartiest altijd als een leuk extraatje moet zien en niet per definitie al moet verwachten, laat staan dat je pissig moet zijn als het niet gebeurt. :)
Nee tuurlijk. Als je gewoon je shows komt spelen en het geld ophalen, dan hoeft het niet. Als je op een niet metal-festival zó hoog staat lijkt het me me in alle opzichten briljant om dit optreden memorabel te maken. Al spelen ze een goeie show, zonder fouten máár zonder dit nummer met Henk Poort. Dan is het een goed optreden, leuk. Maar geloof mij, als ze Henk Poort dit laten doen, dan zie je over 25 jaar dit optreden in lijstjes als '75 jaar memorabele momenten Pinkpop' terug. Daar ben ik van overtuigd, dit zou uniek zijn.

Je ziet het ook in de top2000. Er staan twee Nightwish nummers in, maar pas sínds die samenwerking tussen Floor en Henk. Eén van die twee nummers komt uit 2004, is dat toeval? Nee, dat komt puur omdat de interesse in de band bijzonder is toegenomen door die samenwerking tussen Henk en Floor. Als ze dit niet doen, dan sla je de plank als band echt vollédig mis.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ah zo, meerdere nummers...

oke, maar dan nog ik zie niet in waarom Mojo/Pinkpop hier niet een extra schepje jus op wil scheppen.
aan de ene kant is Nightwish als band bekend met het Phantom of the Opera nummer.
maar daarbij zie ik ze ook wel voor 1 nummer de stage aan Floor geven, waarbij Henk tijdens het nummer op komt lopen.
denk ook wel dat dat een mooi publiciteit momentje is, voor de media aandacht.

ik zie het wel gebeuren eigenlijk...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik totaal niet. We zullen zien volgend jaar. Mocht het wel gebeuren dan is het absoluut een leuk extra'tje voor een vermoedelijk toch al fantastische show. :)

Het is jammer dat de Ziggo Dome shows niet doorgaan anders hadden we daar wellicht al een indicatie gehad of het zou gaan gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Maar geloof mij, als ze Henk Poort dit laten doen, dan zie je over 25 jaar dit optreden in lijstjes als '75 jaar memorabele momenten Pinkpop' terug. Daar ben ik van overtuigd, dit zou uniek zijn.
...
Als ze dit niet doen, dan sla je de plank als band echt vollédig mis.
dit dus idd
edit: Phantom of the Opera a Capella... dat lijkt me dus echt waanzinnig vet!
"Sing my angel of music
Sing for me, sing for me"
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
ah zo, meerdere nummers...

oke, maar dan nog ik zie niet in waarom Mojo/Pinkpop hier niet een extra schepje jus op wil scheppen.
aan de ene kant is Nightwish als band bekend met het Phantom of the Opera nummer.
maar daarbij zie ik ze ook wel voor 1 nummer de stage aan Floor geven, waarbij Henk tijdens het nummer op komt lopen.
denk ook wel dat dat een mooi publiciteit momentje is, voor de media aandacht.

ik zie het wel gebeuren eigenlijk...
Ja, ik ook. Deze ligt echt voor het oprapen. Oke, Nightwish speelt dit nummer niet meer zo vaak live maar het is wel een van hun meest populaire nummers. Een van de meest beluisterde nummers van hen op Spotify. Dus het is niet één of andere obscure B track. Ik vermoed met name dat ze het niet meer speelde vanwege het toch steed beperktere vocale bereik van de zanger. Dat los je zo mooi op :)
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Mijn ervaring op pinkpop is dat dit er vaak de hoop is dat artiesten die samen een nummer hebben, dit op Pinkpop doen, maar voor mijn gevoel komt dit bijna nooit uit. En in dit geval is het zelfs een samenwerking van Floor Solo, niet van de band. Dus het zou me heel erg verbazen als dit gaat gebeuren.

Greta van Fleet zou wel erg gaaf zijn! Ik "vrees" dat het drukke avonden gaan worden met op en neer rennen tussen Podia. Dat heb ik nog niet vaak gehad :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Ik dacht dat het verhaal was dat bij Beste Zangers Floor in de duetaflevering een duet wilde met Henk en dat Henk hiermee akkoord ging als de volgende keer met Nightwish in Nederland ze dan ook dat nummer samen zouden spelen. Dus lijkt me dat de kans wel zeker aanwezig is dat Henk Poort even voorbij komt.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ja, ik ook. Deze ligt echt voor het oprapen. Oke, Nightwish speelt dit nummer niet meer zo vaak live maar het is wel een van hun meest populaire nummers. Een van de meest beluisterde nummers van hen op Spotify. Dus het is niet één of andere obscure B track. Ik vermoed met name dat ze het niet meer speelde vanwege het toch steed beperktere vocale bereik van de zanger. Dat los je zo mooi op :)
Niet zo vaak meer live? 2005 was de laatste keer. Marco en Tarja toen. Daarna niet meer. Als er een akkoordje is dan is het leuk maar ik verwacht het niet. ik heb liever The Poet and the Pendelum. Dat was de laatste keer in 2016. Voor alle niet Nightwish kenners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Shinedown op 16 juni kennelijk naar TivoliVredenburg. Een gemiste kans voor Pinkpop al was er alleen nog ruimte voor Shinedown op de zondag.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Shinedown op 16 juni kennelijk naar TivoliVredenburg. Een gemiste kans voor Pinkpop al was er alleen nog ruimte voor Shinedown op de zondag.
Jaaaa.... gezien als voorprogramma van Alter Bridge eind 2019. Heel tof. Alhoewel ik dus denk dat zo'n gig in Tivoli best aangevuld kan worden met een uurtje op Pinkpop enkele dagen later...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Shinedown op 16 juni kennelijk naar TivoliVredenburg. Een gemiste kans voor Pinkpop al was er alleen nog ruimte voor Shinedown op de zondag.
Hele vette band. Kan ze gelukkig op Graspop meepakken waar ze eindelijk wat hoger op het affichr staan. Dik verdiend.
 

PeterB

Playlistbediener
19 nov 2021
5
4
Op ticketswap staat dat Kensington op 17 juni op pinkpop staat. Was te verwachten natuurlijk.
 

Bijlagen

  • B7013B0B-5A3B-4FF0-8EE5-83B6BABAFC79.jpeg
    B7013B0B-5A3B-4FF0-8EE5-83B6BABAFC79.jpeg
    68 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is dat niet gewoon op basis van 2019/2020? Lijkt me nog geen bevestiging iig (al zie ik ze ook gewoon komen).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken