Ik ben naar … geweest en het was …

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De derde symfonie van Brahms! Het begon luchtig met een uitvoering van Hänsel und Gretel (natuurlijk heel efteling achtig) en daarna een vioolconcert met een solist. Daarvan vond ik tot en met het eerste cadans niet mooi, maar het werd steeds beter. Vooral toen er een stukje Bach werd gespeeld. Na de pauze was het tijd voor de derde. Prachtig. Vooral de overgang van mineur en majeur was genieten.

Na afloop nog een biertje gedaan met vrienden en de vader van een van hun die in het orkest speelt die mij bovenstaande termen heeft uitgelegd zodat ik er interessant mee kan doen ;)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: @Marc en wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Millionaire, Rotown 1 oktober

Jaja, eindelijk eindelijk. Het eerste concert sinds 6 maart 2020 (Mayan in Leiden, redelijk siep in blessuretijd door Corona). En wat een schitterende manier om te starten. Het verbaasde me sowieso al dat een band als Millionaire in zo klein zaaltje als Rotown komt met 250 man capaciteit. En dan ook nog 75% bezetting, voelde als een priveshow. Speciaalbiertje in de hand en knallen maar, wn dat deden ze! Een frontman met veel goede zin, een publiek dat stond te stuiteren en een mooie gebalanceerde setlist met veel fijne nummers van de nieuwe plaat (kan ik goed waarderen) en veel oud werk. Nummers als Wake up the Children en I'm on High laten een publiek wel losgaan. En dan moet Champagne nog komen. Zo was er snel een uur voorbij maar kwam er gelukkig nog een toegift met twee oude knallers die hij heel lang niet meer gespeeld had. Heerlijk! Wat voelt dat toch fijn, bas op de borst en overal om je heen blije mensen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dikke Denis & De Røckers in Breda gezien. Niet heel hoogstaand maar wel prima vermaakt. Eindelijk weer een ouderwets concertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Vrijdag in Trix geweest voor de Pelagic label night.
Opener was Hippotraktor, waarin de crème van Mechelen zich samenvoegt (met aan zang een van de zangers van Psychonaut trouwens), lekker strak en dat ondanks hun beperkte repetities met allemaal samen en qua sound een heel mooie aanvulling voor de fans van Psychonaut.
Bear iets minder mijn ding en achteraf gehoord dat ze al hun instrumenten kapot geslagen hebben op't einde van de show. Bye respect (nooit begrepen waarom muzikanten zoiets doen). Daarna de beurt aan Psychonaut zelf, die van mij best de avond hadden kunnen dragen. En dat is niet alleen mijn mening, het enthousiasme van het publiek, de drukte tijdens hun show, het algehele gevoel bewees dat ook.
Daarna was Briqueville aan de beurt - heel erg gehyped, maar naar mijn gevoel wat overhyped - met een erg doomy sound, veel 'sludge' distortion en laaaaanggerekte noten. Mijn mening is hier weliswaar mogelijk beïnvloed door de strakke, snelle en melodische lijnen van de band die hen vooraf ging. Einde van de avond was vaandeldrager van het label, The Ocean, een Duits collectief dat zich qua subgenre al moeilijk weet te beschrijven en ik begrijp nu waarom. Hun sound gaat zowat alle richtingen uit waardoor ik hen regelmatig helemaal kwijt was, maar ze me op andere momenten net enorm wisten te grijpen. Dat geldt voor de gehele sound, maar zeker ook voor de zang waarmee wel een indrukwekkend arsenaal aan vocale mogelijkheden werd afgegaan. De lange avond (wat we niet meer gewoon zijn) zal er zeker ook voor iets tussen hebben gezeten, want onze rug begon tegen te stribbelen en dan is inleving / beleving altijd moeilijker. Ik zie zeker waarom ze hun status verdienen, maar voor mezelf zou ik hen toch liever iets meer 'afbakenen' - al klinkt dat weer zo negatief - iets meer richting kiezen en daar in een waaiertje rondgaan in plaats van 360° in het rond wat elementen mee te nemen. But then again, wie ben ik... voor iemand anders is dit misschien net hun kracht en unieke sound.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Vrijdag in Trix geweest voor de Pelagic label night.
Opener was Hippotraktor, waarin de crème van Mechelen zich samenvoegt (met aan zang een van de zangers van Psychonaut trouwens), lekker strak en dat ondanks hun beperkte repetities met allemaal samen en qua sound een heel mooie aanvulling voor de fans van Psychonaut.
Bear iets minder mijn ding en achteraf gehoord dat ze al hun instrumenten kapot geslagen hebben op't einde van de show. Bye respect (nooit begrepen waarom muzikanten zoiets doen). Daarna de beurt aan Psychonaut zelf, die van mij best de avond hadden kunnen dragen. En dat is niet alleen mijn mening, het enthousiasme van het publiek, de drukte tijdens hun show, het algehele gevoel bewees dat ook.
Afsluiters waren Briqueville - heel erg gehyped, maar naar mijn gevoel wat overhyped - met een erg doomy sound, veel 'sludge' distortion en laaaaanggerekte noten. Mijn mening is hier weliswaar mogelijk beïnvloed door de strakke, snelle en melodische lijnen van de band die hen vooraf ging. Einde van de avond was vaandeldrager van het label, The Ocean, een Duits collectief dat zich qua subgenre al moeilijk weet te beschrijven en ik begrijp nu waarom. Hun sound gaat zowat alle richtingen uit waardoor ik hen regelmatig helemaal kwijt was, maar ze me op andere momenten net enorm wisten te grijpen. Dat geldt voor de gehele sound, maar zeker ook voor de zang waarmee wel een indrukwekkend arsenaal aan vocale mogelijkheden werd afgegaan. De lange avond (wat we niet meer gewoon zijn) zal er zeker ook voor iets tussen hebben gezeten, want onze rug begon tegen te stribbelen en dan is inleving / beleving altijd moeilijker. Ik zie zeker waarom ze hun status verdienen, maar voor mezelf zou ik hen toch liever iets meer 'afbakenen' - al klinkt dat weer zo negatief - iets meer richting kiezen en daar in een waaiertje rondgaan in plaats van 360° in het rond wat elementen mee te nemen. But then again, wie ben ik... voor iemand anders is dit misschien net hun kracht en unieke sound.
Gisteren allemaal gezien op Hippotraktor na, maar man, wat was dat allemaal goed. Juist onder de indruk van The Ocean, juist onder de indruk van Briqueville en Psychonaut spreekt natuurlijk ook voor zich.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Gisteren allemaal gezien op Hippotraktor na, maar man, wat was dat allemaal goed. Juist onder de indruk van The Ocean, juist onder de indruk van Briqueville en Psychonaut spreekt natuurlijk ook voor zich.
The Ocean staat samen met Audn in september in Baroeg. Ik ga daar zeker kaartjes voor halen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
The Ocean staat samen met Audn in september in Baroeg. Ik ga daar zeker kaartjes voor halen.
Dat is ...And Oceans, Jos. Niet The Ocean. The Ocean staat in januari in De Helling. Overigens was dat album van Audn best wel goed.
 
Laatst bewerkt:

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Gisteren naar Festivallz geweest. Leuk festivalletje met niet de beste line up, maar na 2 jaar geen live band gezien wel genoten. Kwamen vooral voor Within temptation, had niet echt heel veel verwachtingen ofzo, maar waren echt heel goed. Die wil ik zeker vaker zien. De rest van de bands wel redelijk. DI-RECT niet mijn muziek, maar die gasten halen er wel echt alles uit, tof om te zien.

Wel enorm veel gepraat tijdens de shows, stonden eerst in het midden/achteraan maar dat was niet te doen, alleen maar geruis om ons heen.

Maar wat had ik dit gemist zeg! Volgend jaar meer graag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Het hele verhaal van Popronde in Nijmegen een tijdje terug is alweer van te ver geleden. Als iemand nog naar de popronde gaat zijn Stella (indie), ANNNA(pop), Honingbeer (ambient) en Melle (pop denk ik?) wel aanraders in die volgorde. Ga die proberen in Enschede weer te zien.

Ben vorige week naar Nona geweest. Weer echt in een zaaltje, dicht tegen andere mensen aan. Raar, vooral in het begin, maar heerlijk als je weer een beetje gewent bent. Tussen de mensen door bier halen, lekker van genieten van muziek en hier en daar een praatje. Heerlijk ouderwets genieten. Muziek was best prima. Natuurlijk erg tegen Amy Whinehouse aan leunend, maar lekker energiek. Er ging volgens haar nog genoeg mis, maar het was over het algemeen een volwassen optreden die smaakte naar meer. Ze zingt erg gemakkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Gisteren naar MadeIn Belgium Festival geweest in Bergen Op Zoom.

Flying Horsman: opende de avond. Publiek was er niet klaar voor. Jammer want het optreden was erg sterk. Hele chille vibes en bij vlagen mooi om even weg te zweven. Erg tof.

Tsar B: Twee dames met viool en drumcomputer. Maar de locatie was ontzettend matig. Het leek wel op een schoolvoorstelling dan op een optreden. Iedereen moest gaan zitten (een 100 man ofzo) en ze hadden maar zitplaatsen klaargemaakt voor een persoon of 20. De rest moest zelf achter in de stalling opgestapelde stoelen pakken om te zitten. Veel rumoer dus, slecht geregeld van zo’n organisatie. De show was een half uur lang, en het was echt mooi. Maar de setting was dusdanig klote (ook specht geluid en belichting) waardoor de show niet tot zijn recht kwam. Jammer want aan de band lag het niet.

Admiral Freebee: Tsja… als we mensen zonder vaccine mogen aan een deur, waarom gaan we dan niet eens mensen die door concerten heen praten weigeren aan de deur. Fucking veel mensen die hun midlife crisis maar kwam bespreken met bier en nul aandacht voor de band. Ik had ook het idee dat de band dit ook vervelend vond, en dus de show op routine heeft afgemaakt. Ontzettend jammer want de potentie was zeker aanwezig.

Kids with Buns: terug naar de zaal waar Tsar B eerder speelde. En eigenlijk kan ik hier kort over zijn gezien het gevoel hetzelfde was. Mooie muziek, kut locatie met kut verlichting en geluid.

SONS: De enige band die op de avond “werkte” voor het matig publiek wat er was. Ik moet zeggen dat het ok wel een strakke show was, maar verder deed het niets nieuws. Maar het publiek vooraan ging los en daarom stonden ze ook bovenaan op het affiche denk ik.

Kortom, toffe acts. Maar het publiek in Gebouw-T was kut. En als je een optreden geeft in een zaal (Blokkenstallen was de naam van de locatie) waar normaal geen concerten plaatsvinden… doe dan in ieder geval je best om het fatsoenlijk aan te kleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Gisteren naar Festivallz geweest. Leuk festivalletje met niet de beste line up, maar na 2 jaar geen live band gezien wel genoten. Kwamen vooral voor Within temptation, had niet echt heel veel verwachtingen ofzo, maar waren echt heel goed. Die wil ik zeker vaker zien. De rest van de bands wel redelijk. DI-RECT niet mijn muziek, maar die gasten halen er wel echt alles uit, tof om te zien.

Wel enorm veel gepraat tijdens de shows, stonden eerst in het midden/achteraan maar dat was niet te doen, alleen maar geruis om ons heen.

Maar wat had ik dit gemist zeg! Volgend jaar meer graag?
Ik was er de zaterdag ook.
Vond het geluid in de tent niet goed, inderdaad veel ruis, vraag me af of dit ook niet te maken had met het ventilatiesysteem in de tent.
Heb na ruim 2 jr wel weer ontzettend genoten van 'n festival, kreeg toch wel kippenvel toen de hele tent Hotel California mee zong.
Trouwens goede Eagles - coverband.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Afgelopen zaterdag naar Nana Adjoa geweest in Doornroosje. Mijn eerste optreden zonder anderhalvemeterregels. Wat was dat weer eens lekker, al was het niet erg druk. Al stond er buiten een gigantische rij, nooit eerder gezien. Maar dat bleek voor Kevin te zijn die tegelijkertijd in de grote zaal speelde ;-)

Heel fijn optreden van Nana Adjoa. Lekkere chille indierock met wat invloeden van andere muziekstijlen. Dikke chapeau voor de man op de trombone; die zie en hoor je niet vaak live. Gezien mijn voorliefde voor blazers was dat een fijn extraatje.

Ik heb ervan genoten! Over minder dan twee weken alweer mijn volgende concert, dan Suuns. Dat zal weer een heel ander optreden worden. Nu al zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren last minute naar Flying Horseman geweest in Merleyn. Duurde even voordat we naar binnen mochten, vanwege een CO2 lek ergens binnen. Nadat de brandweer had gezien dat het goed was, mochten we alsnog naar binnen.

Lekker optreden, af en toe wat rustige momenten maar afgewisseld met mooie uitbarstingen van geluid. Af en toe vlagen Talking Heads of Nick Cave, maar vooral een heel eigen geluid. Erg goed, in een ontspannen setting. Publiek had het duidelijk goed naar de zin. En de band overduidelijk ook. Fijn dit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Nick Cave in Carré…… wauw ?
Ga niks verder vertellen voor de overige forumbezoekers die vanavond gaan. Zit toch zeker wel bij de top 5 mooiste dingen ooit gezien. Enjoy tonight‼️
Net even wat video's gekeken. Kolere hé. Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken