Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
om precies te zijn.... Bij een festival als rock werchter zie je vaak een tijdslot die overeenkomt met die van de headliner, waardoor je eigenlijk 2 headliners hebt en dat dan een co-headliner genoemd zal worden. Bij Pinkpop is er specifiek verschil aan te wijzen tussen de headliner "die de dag draagt" en de act die er voor staat, daardoor sub (als in substitute headliner). Bij Pinkpop spreekt men ook wel over "second headliner"... dus zo doende ;)
Nee. Sub staat niet voor subsitute. Subsitute wil zeggen vervanger. Sub in deze context wil zeggen : ondergeschikte rang. Een beetje vergelijkbaar met de verhouding paragraaf en subparagraaf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nee. Sub staat niet voor subsitute. Subsitute wil zeggen vervanger. Sub in deze context wil zeggen : ondergeschikte rang. Een beetje vergelijkbaar met de verhouding paragraaf en subparagraaf.
in theorie klopt dat ook, inderdaad... al is de secondheadliner ook vastgesteld de vervanger te zijn als de headliner af zou vallen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Dat had op Pinkpop ook gekund, Bruno Mars had ook een set van 1,5 uur. Daar had je Cave bij kunnen zetten aangezien Editors ook al 75 min speelden.

Verder zie ik zelf geen verschil tussen een co-headliner en sub-headliner volgens mij wordt dit voornamelijk gebruikt door forumgebruikers om aan te geven hoe 'groot' de act voor de afsluiter/headliner is t.o.v. de headliner. Bij de combi Volbeat - GnR wordt sneller gesproken van een sub dan bijvoorbeeld bij de combi Volbeat-SOAD.
Ja, idd. Denk dat het ook veel te maken heeft met hoe ze het verkopen aan de acts en hun agents. Rock Werchter zal zowel aan Cave als AM gezegd hebben dat zij mogen headlinen op Rock Werchter. Zo werden ze ook beide aangekondigd. Dat maakt het wat verkoopbaarder. "Truuken van de foor" zoals ze dat in Vlaanderen zeggen. :)

Pinkpop lijkt toch lichtjes anders te werken. Goed dat ze af en toe weg kunnen met die Noord stage, waar ze af en toe aan een grote band ook een soort van headlinerslot kunnen verkopen (productioneel gezien bijvoorbeeld). Zoals een Arcade Fire, System Of a Down, Twenty One Pilots.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinkpop gaat ook veel traditioneler met de headliner om he... Het alleen recht om op dat moment voor het veld te staan, met (eigenlijk) geen alternatief gelijktijdig. Voor de act maakt het dus niet uit of die in ArenA staat, Goffertpark of op Pinkpop, het "bereik" blijft in principe gelijk. Het stuk terrein bij Noord word dan zelfs al afgesloten.

Overigens gaf Murray aan bij Sagid op 3FM dat Pinkpop meer bezoekers uit de randstad wil ontvangen. Vraag me wel af hoe ze dat willen doen.
En er zijn enkele kleine aanpassingen die ze wellicht willen doorvoeren.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar parkeergelegendheid, meer toiletgroepen en de mogelijkheid om overnachten op dagtickets mogelijk te maken. Qua eten en drinken is het al behoorlijk ruim, met eventueel een vergroting van de kalm aan laan, zou dat nog uitgebreider kunnen, met wat "hip-gedoe"...
Ik denk vooral dat parkeergelegenheid en overnachtingsmogelijkheden al een heel verandering kan zijn om mensen uit een grotere radius te trekken.
En dan kunnen ze daarna wel zien of ze Beyonce als de popheadliner kunnen binnenhalen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik blijf toch elk jaar tevergeefs de hoop houden dat ze van dat idee afstappen en toch ook acts tijdens de headliner programmeren. Heb je geen ongeinteresseerd volk tijdens de headliner meer en is er keuze.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
422
Pinkpop gaat ook veel traditioneler met de headliner om he... Het alleen recht om op dat moment voor het veld te staan, met (eigenlijk) geen alternatief gelijktijdig. Voor de act maakt het dus niet uit of die in ArenA staat, Goffertpark of op Pinkpop, het "bereik" blijft in principe gelijk. Het stuk terrein bij Noord word dan zelfs al afgesloten.

Overigens gaf Murray aan bij Sagid op 3FM dat Pinkpop meer bezoekers uit de randstad wil ontvangen. Vraag me wel af hoe ze dat willen doen.
En er zijn enkele kleine aanpassingen die ze wellicht willen doorvoeren.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar parkeergelegendheid, meer toiletgroepen en de mogelijkheid om overnachten op dagtickets mogelijk te maken. Qua eten en drinken is het al behoorlijk ruim, met eventueel een vergroting van de kalm aan laan, zou dat nog uitgebreider kunnen, met wat "hip-gedoe"...
Ik denk vooral dat parkeergelegenheid en overnachtingsmogelijkheden al een heel verandering kan zijn om mensen uit een grotere radius te trekken.
En dan kunnen ze daarna wel zien of ze Beyonce als de popheadliner kunnen binnenhalen
Probleem is toch de beperkte ruimte in Landgraaf / centrum Schaesberg om te parkeren.Elk jaar staan hier de wijken bomvol en vanaf de markt is het eigenlijk een no go area. ( alleen voor bewoners die krijgen een ontheffing ).Campings zijn ook vol dus daar zit ook weinig rek in.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Post Malone (+TOP) - Pearl Jam - Muse

Zoiets?
Meeste pinkpop publiek maar je met post malone niet blij, maar dit lijkt mij fantastisch!

Edit: inderdaad niet als headliner, maar wellicht sub voor Pearl Jam, discussie puntje ;) , is post malone vele malen 'groter' dan snow patrol?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Die gaat niet voor minder dan headliner komen. En terecht imo.

Met 21 Pilots / Malone - Pearl Jam - Muse heb je volgens mij bijna voor ieder wat wils. Zou een leuk rijtje headliners zijn imo.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Meeste pinkpop publiek maar je met post malone niet blij, maar dit lijkt mij fantastisch!

Edit: inderdaad niet als headliner, maar wellicht sub voor Pearl Jam, discussie puntje ;) , is post malone vele malen 'groter' dan snow patrol?
Qua streams is Post trouwens wel vele malen groter natuurlijk, Ik hem 'm een super show zien geven in de Ziggo Dome en op Sziget. Maar op Sziget kon die de headlinershow niet vol maken (ookal heeft die genoeg materiaal). Het zal dus een show worden van ongeveer 1h15
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Qua streams is Post trouwens wel vele malen groter natuurlijk, Ik hem 'm een super show zien geven in de Ziggo Dome en op Sziget. Maar op Sziget kon die de headlinershow niet vol maken (ookal heeft die genoeg materiaal). Het zal dus een show worden van ongeveer 1h15
Ja precies. Maar de man zou dit jaar niet met één maar twee nieuwe albums komen.
 
  • Wow
Waarderingen: rhcp

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Die gaat niet voor minder dan headliner komen. En terecht imo.
als Post Malone op vrijdag headliner kan staan dan kan Volbeat op zondag headliner....

(was het in eerste instantie niet de bedoeling dat Post Malone sub stond voor RHCP of een andere headliner)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Lange tijd niet geweest, maar de discussie over Post Malone / Volbeat als headliner is nog steeds gaande zie ik. Ik krijg flashbacks naar 2020:p
 
  • Haha
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken