Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4221 reacties, heeft 222 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Yannick 1 minuut geleden.

25 berichten aan het bekijken - 4176 tot 4200 (van in totaal 4222)
  • Auteur
    Berichten
  • #195594

    mattman
    • Posts: 3499
    Moderator

     

    Productie van pink en Muse kost bijvoorbeeld het nodige.

    Laten hun dagen nu toevallig de enigen zijn die niet uitverkocht zijn. 🙂

    Vind ik wel leuk. Karma enzo.


    • avatar
    • avatar
    #195597

    Timmetje
    • Posts: 1880

    Persoonlijk vind ik het maf dat die dagen nog niet uitverkocht zijn want zowel muzikaal als qua live optredens gezien zijn MUSE en P!nk imo dan weer wel de sterkste headliners die Werchter dit jaar heeft.

    #195601

    nikita
    • Posts: 99

    Persoonlijk vind ik het maf dat die dagen nog niet uitverkocht zijn want zowel muzikaal als qua live optredens gezien zijn MUSE en P!nk imo dan weer wel de sterkste headliners die Werchter dit jaar heeft.

    Hangt er maar vanaf wat je wil bij een optreden natuurlijk. Bij mij primeert muziek en de ‘live performance’ van die muzikale kwaliteit en daar vind ik hen er zeker niet uitspringen – als ik een bombastische circusact wil, koop ik wel een ticketje voor cirque du soleil. Uiteraard overdrijf ik nu een beetje, maar ’t is inderdaad opvallend dat de ‘puurdere acts’ het eerst uitverkopen. Al zijn zondag en donderdag sowieso moeilijkere dagen lijkt me.
    Muse is de afgelopen jaren al vaak geweest / een hoop fans kwijt geraakt met hun laatste albums / de show neemt het een beetje over van de muzikale kracht en er is al jarenlang geweten dat er veel meer geluid uit de boxen komt dan er bij hun instrumenten vertrekt 😉 Pink… is gewoon nog een heel andere orde. Die zal het volgens mij echt moeten hebben van de dagverkoop, want ik weet niet of er veel fans voldoende interessants in de rest van het programma vinden om combi te willen gaan.
    Nog belangrijker voor Werchter lijkt me de verkoop van combi’s, maar daar hebben we nog nergens cijfers van gezien.

    GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18


    • avatar
    • avatar
    #195602

    Timmetje
    • Posts: 1880

    Gaat me niet zo zeer om wat jij het circusgedeelte noemt. Vind zelf persoonlijk Muse en P!nk muzikaal sterker dan The Cure, Mumford en Florence. Daarnaast zetten ze imo inderdaad leukere liveshows neer. Maar is idd puur subjectief.

    en er is al jarenlang geweten dat er veel meer geluid uit de boxen komt dan er bij hun instrumenten vertrekt

    Dat is onzin.

    #195605

    mdekens
    • Posts: 314

    Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking? Ik snap alle lof over Pink niet echt; maar omdat het een dure boeking is, zal het wel goed zijn. Dat gevoel krijg ik een beetje als ik zo af en toe mee lees hier in dit topic.

    Over Muse valt nog wel wat van te zeggen, ik vind het terecht dat daar veel geld voor wordt uitgetrokken(al zijn de oude platen daar ook wel echt veel toffer van) maar Pink. Dat was 10 jaar geleden misschien nog een relevante boeking geweest.


    • avatar
    • avatar
    #195606

    Dennis1808
    • Posts: 1471

    P!nk muzikaal sterker dan The Cure

    Dingen die ik nooit had verwacht te lezen op dit forum.

    Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18


    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    • avatar
    #195607

    Dennis1808
    • Posts: 1471

    Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking?

    Als we het hebben over exclusiviteit is P!NK best te verdedigen hoor.

    Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

    #195610

    mdekens
    • Posts: 314

    Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking?

    Als we het hebben over exclusiviteit is P!NK best te verdedigen hoor.

    Snap ik. Maar exclusiviteit staat toch niet boven muzikaliteit en relevantie?

    #195612

    Dennis1808
    • Posts: 1471

    Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking?

    Als we het hebben over exclusiviteit is P!NK best te verdedigen hoor.

    Snap ik. Maar exclusiviteit staat toch niet boven muzikaliteit en relevantie?

    Qua relevantie is het ook nog wel te verdedigen. Ze scoort nog steeds monsterhits met ‘What about Us’ enzo. Muzikaliteit, mja op zich… ze kan echt heel erg goed zingen. Neemt niet weg dat ik P!NK’s discografie het meest afgrijselijke vind dat er is, wat een vreselijke kutmuziek.

    Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

    #195613

    nikita
    • Posts: 99

    Dat is onzin.

    Hoe is dat onzin? Ze hebben het gebruik van backing tracks (en andere opgenomen effecten) zelf nooit ontkend, maar jij gaat dat wel doen? De hoeveelheid en wat er op die tracks staat loopt nogal eens uiteen en uiteraard wordt dit door vele bands gebruikt (je kan nu eenmaal geen horde strijkers, trompetten, backing vocale en andere zottigheden meebrengen). Ook al vind ik het interessant in hoeverre artiesten dit gebruiken, nodig vinden, die extra’s enkel op plaat zetten en gereduceerde versies live brengen het is niet mijn bedoeling die discussie hier op gang te brengen – maar ik was puur aan het opsommen wat mogelijke redenen op gebied van headliner kunnen zijn voor het uitblijven van de bordjes ‘sold out’.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 dagen geleden door  nikita.

    GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

    #195615

    Timmetje
    • Posts: 1880

    Dat is onzin.

    Hoe is dat onzin? Ze hebben het gebruik van backing tracks (en andere opgenomen effecten) zelf nooit ontkend, maar jij gaat dat wel doen? De hoeveelheid en wat er op die tracks staat loopt nogal eens uiteen en uiteraard wordt dit door vele bands gebruikt (je kan nu eenmaal geen horde strijkers, trompetten, backing vocale en andere zottigheden meebrengen). Ook al vind ik het interessant in hoeverre artiesten dit gebruiken, nodig vinden, enkel op plaat zetten en gereduceerde versies live brengen het is niet mijn bedoeling die discussie hier op gang te brengen – maar ik was puur aan het opsommen wat mogelijke redenen op gebied van headliner kunnen zijn voor het uitblijven van de bordjes ‘sold out’.

    Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
    Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

    Qua relevantie is het ook nog wel te verdedigen. Ze scoort nog steeds monsterhits met ‘What about Us’ enzo. Muzikaliteit, mja op zich… ze kan echt heel erg goed zingen. Neemt niet weg dat ik P!NK’s discografie het meest afgrijselijke vind dat er is, wat een vreselijke kutmuziek.

    Ik vind het dan weer prachtig. 😛
    Al snap ik dat die mening niet wordt gedeeld en moet ik eerlijk zeggen dat vrijwel alles van het nieuwe album me nog niet zo bekoord.

    Maar ik zet hier liever een CD van P!nk op dan van The Cure.

    #195617

    nikita
    • Posts: 99

    Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
    Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

    Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of ‘live’ gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).

    GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

    #195618

    Timmetje
    • Posts: 1880

    Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
    Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

    Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of ‘live’ gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).

    Denk dat het ook met de rest van de invulling van die dag te maken heeft. Greta van Fleet is imo bijvoorbeeld een zeer matige sub.

    #195619

    jefferke
    • Posts: 453

    Parkway Drive, Balthazar hun enige Belgische festivaloptreden, Yungblud, Greta (desondanks de te hoge positie), Rosalia,… Over New Order en Underworld ga ik niks zeggen want ze overlappen Muse waarschijnlijk toch. Is die undercard dan zwak te noemen voor die prijs?

    Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

    #195620

    mattman
    • Posts: 3499
    Moderator

     

    Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
    Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

    Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of ‘live’ gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).

    Ik vind de zondag wel een sterke dag eigenlijk, ook als je Muse skipt.

    Ik kijk enorm uit naar New Order, Rosalia, Balthazar en Mac Demarco bijvoorbeeld. Dat zijn binnen hun genre allemaal best grote namen en absoluut geen gemakzuchtige opvulling. Underworld is ook een sterk alternatief voor Muse (wat RW niet altijd lukt tijdens zo’n headliner). Parkway Drive is (hoewel niet mijn ding) ook een enorme naam om zo laag te zetten. En zelfs tussen de allerkleinste namen staan er met Zeal & Ardor, Lizzo, Amyl & The Sniffers, Suicideboys, RY X, De Staat, Mahalia en Sports Team best relevante dingen voor een festival als Rock Werchter. Alleen de plaatsing van Greta is een vreemde. Dus ja: ik vind Muse best k*t, maar ik heb alsnog heel veel hollen van hot naar her omdat ik veel wil meepikken.

    Over de liveshow Pink en Muse: ik hoop dat ze het groteske zo veel mogelijk achterwege laten. Verschrikkelijk.

    #195621

    mattman
    • Posts: 3499
    Moderator

     

    Denk dat het ook met de rest van de invulling van die dag te maken heeft. Greta van Fleet is imo bijvoorbeeld een zeer matige sub.

    Net niet dus. Vind het een bijzonder sterke dag ONDANKS Muse, niet dankzij Muse. Staat heel veel moois, (alleen jammer van die headliner, persoonlijk).

    #195623

    Timmetje
    • Posts: 1880

    Over de liveshow Pink en Muse: ik hoop dat ze het groteske zo veel mogelijk achterwege laten. Verschrikkelijk.

    Ik hoop dan weer dat The Cure een achtbaan meeneemt en Robert Smith vanuit de voorste karretjes de gehele set zingt met vuurwerk op de achtergrond zodat er toch wat spektakel komt maar zie dat helaas niet gebeuren. 😛
    Maar in alle gekheid: Vind de shows van MUSE en P!nk zonder al dat spektakel al te gek, maar dat groteske maakt het voor mij nog geweldiger.

    Voor mij staan op de MUSE dag op Mac de Marco, Yungblud en New Order verder weinig boeiends. Wellicht dat ook veel mensen afwachten wat het voorprogramma in het Goffert gaat zijn en of ze voor daar via Swap nog tickets kunnen scoren.

    Het is wel zo dat Werchter dit jaar voor iedere fan wat wils heeft toch qua headliners?

    #195625

    Yannick
    • Posts: 3043

    Underworld is echt geen sterke naam, geen idee hoe die ooit zijn gepromoveerd tot headliner op DTRH maar die zijn er echt niet relevanter op geworden.

    edit: Heb me wat miskeken, dacht dat ze in de Barn stonden. Dan nog spreekt Underworld zowat dezelfde leeftijdscategorie aan als Muse-fans en is het vind ik, eigenlijk niet zo’n goed alternatief.

    #195627

    mattman
    • Posts: 3499
    Moderator

     

    Underworld is echt geen sterke naam, geen idee hoe die ooit zijn gepromoveerd tot headliner op DTRH maar die zijn er echt niet relevanter op geworden.

    Ik snap wat je bedoelt, maar je weet ook wel dat het quasi onmogelijk is om een (grote) internationale act te regelen tijdens heel grote headliners. Kijk maar naar Tourist LeMC tijdens Foo Fighters of Charlotte De Witte tijdens Radiohead. Dan is een Underworld overtuigen om in de kleinste tent te spelen tijdens Muse wel knap gedaan van de organisatie.

    #195628

    jefferke
    • Posts: 453

    Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.
    Maar qua relevantie van headliners is het misschien zelfs omgekeerd.

    • Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 23 uur geleden door  jefferke.

    Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

    #195629

    xydroh
    • Posts: 329

    Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.

    haha, donderdag krijgt zelfs niet eens een vernoeming, zo erg is het gesteld

    #195631

    jefferke
    • Posts: 453

    Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.

    haha, donderdag krijgt zelfs niet eens een vernoeming, zo erg is het gesteld

    Is die er dan? 😆

    Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

    #195649

    Roderick P
    • Posts: 26

    Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.

    haha, donderdag krijgt zelfs niet eens een vernoeming, zo erg is het gesteld

    Is die er dan? 😆

    Ik vind het altijd nog onbegrijpelijk hoe Werchter invulling heeft weten gegeven aan de donderdag. Er moet daar toch iets flink mis zijn gegaan.

    Mijn rangschikking op basis van sterkte zou dezelfde zijn, dus: Vrijdag >>>> Zondag > Zaterdag.

    #195650

    mattman
    • Posts: 3499
    Moderator

     

    Moet wel zeggen: de Barn/KlubC namen op de donderdag zijn wel stuk voor stuk erg mooi.
    En uiteindelijk heb ik op de donderdag meer must-sees dan op de zaterdag.

    Charlotte Gainsbourg, Brockhampton, Richard Ashcroft, Elbow, Olafur Arnalds en Maribou State zijn stuk voor stuk namen die ik echt wil zien. En eigenlijk wil ik Raleigh Ritchie en Kalkbrenner ook wel meepikken.

    Uiteraard is die zaterdag objectief gezien gewoon goed (Florence, Mumford en Macklemore zijn op zowat alle andere grote festivals op zichzelf staande headliners).

    #195651

    Dr. Hannibal
    • Posts: 1686

    Wat mij betreft is QOTSA ook dubbel zoveel waard dan Tool. 😉

    Alle discussies over bombast versus “muzikale kwaliteit” terzijde, mag ik hieruit opmaken dat je eerdere pogingen Tool te kunnen waarderen nog niet zijn geslaagd?

25 berichten aan het bekijken - 4176 tot 4200 (van in totaal 4222)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.