Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
rock-werchter-2018-album-1-1024x853.jpg


Rock Werchter 2019 - Nieuws en Geruchten

Datum: 27 juni tm 30 juni
Locatie: Werchter
Genre(s): Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Overzicht van de bevestigde namen voor Rock Werchter 2019:

Donderdag:
P!NK
Bastille
Elbow - Paul Kalkbrenner - Brockhampton - Charlotte Gainsbourg
Vance Joy - Bang Bang Romeo

Vrijdag:
The Cure - Tool
Bring Me The Horizon - Kylie Minogue - Years & Years - Weezer - Janelle Monaè - The 1975
Jungle - Khruanbin - Nothing Buy Thieves - Tom Misch - Kurt Vile & The Violators

Zaterdag:
Mumford & Sons - Florence + The Machine
Macklemore - The Good, The Bad & The Queen - Angelè

Zondag:
Muse
New Order - Underworld - Mac Demarco
$uicideboy$ - Yungblud

Overzicht van nieuws en geruchten over Rock Werchter 2019:

(Onwillekeurige volgorde)

- Coldplay
- The Police
- Led Zeppelin
- Tame Impala
- Editors
- Liam Gallagher
- Thom yorke
- Biffy Clyro
- Modest Mouse
- Royal Blood
- Solange
- Tyler The Creator
- The Strokes
- Balthazar
- Interpol
- The Smashing Pumpkins
- Childish Gambino
- dEUS
- Logic
- Cardi B
- Bon iver
- FOALS
- The Prodigy
- Greta Van Fleet
- Vampire Weekend
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Volgend jaar 27-06 t/m 30-06. Dat is hetzelfde weekend als Glastonbury. Die kunnen dus als de 2 grootste festivals samen mooie namen gaan neerzetten.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Diep onder de indruk van Cave, you gotta just keep on pushing..

David Byrne was eveneens geweldig, de Monkeys waren goed, uitstekend zelfs, maar de emotionele waarde die bovengenoemde aan het optreden meegaven is niet te evenaren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Nou gelijk maar een shout voor de headliners van 2019 dan, naar aanleiding van alles wat hier rond gonst.

Led Zeppelin - komt die reünie dan toch?
Beyonce - wordt genoemd als grote pop act
Rammstein - voor het hardere werk, al zijn zaalshows ook een optie
Kanye - nog niks over gehoord, maar die zal vast gaan touren met al zn nieuwe werk

Lijkt mij wel een goed affiche hoor, alleen echt geen standaard Werchter acts. Maar das ook wel eens leuk. Al zullen ze waarschijnlijk gewoon weer met een paar usual suspects komen. Aerosmith lijkt mij ook een mogelijkheid als Led Zep niks wordt, en in de plaats van een van de grote acts die ik noem kun je ook een co-headline constructie verwachten. Maar aangezien ze in het Glastonbury weekend zitten liggen mijn verwachtingen hoog!

PS. Iron Maiden wordt door Dennis gehyped voor Pinkpop, die kunnen natuurlijk ook Werchter spelen dan. In plaats van Rammstein wellicht?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
The Cure en TOOL verwacht ik ook nog wel op een Belgisch festival.
Al kan TOOL heel goed op Graspop, is een headline constructie op RW niet ondenkbaar.
The Cure verwacht ik wel op één van de Werchter evenementen, evenals The Police.
btw, het 40 jarig reünietournee van The Police lijkt mij meer logisch in vergelijking tot het 50 jarig reünietournee van Zeppelin.

Dan zal er vast nog wel ergens Pink, Timberlake of Swift terecht komen. Maar lijkt wel of RW niet zo aan dat soort headliners trekt, Boutique wellicht? Of anders een losse gig. Maar één van deze 3 in een co-headline constructie lijkt mij meer op Werchter te passen dan Beyonce. Dan kiest Werchter denk ik eerder voor 2 flinke populaire alternative acts, misschien wel weer via BKS / DTRH touren?

edit: gelijk zitten met Glasto heeft uiteraard zijn voor en tegens, maar minstens 1 headliner kunnen ze meepakken.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Mijn verwachtingen voor Rock Werchter 2019:

Donderdag: Pink of Justin Timberlake
Vrijdag: Coldplay
Zaterdag: The Cure of The Police
Zondag: Queen + Adam Lambert?

Alles een beetje gepakt uit geruchten en bands (The Cure of The Police) die ik heel graag zou willen zien.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Ik gok dat je Metallica toch ook al in potlood mag invullen op 1 van de 4 dagen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Black Eyed Peas, 17/11 in Vorst. Opschrijven of is het trauma van de laatste keer Werchter nog steeds niet verwerkt? :lol:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Graspop: Metallica
TW Classic: The Police
Boutique: Stromae

RW:
The Cure
Muse
The Strokes + Florence & The Machine
Kanye West

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Oh Well wrote:
Ik gok dat je Metallica toch ook al in potlood mag invullen op 1 van de 4 dagen

Mee akkoord.
Live Nation gaat Metallica nooit op Graspop zetten.

Vroeger riep iedereen exact hetzelfde maar toen was het nog Metallica én Rammstein. Graspop is populairder dan ooit, RW heeft Metallica al zo vaak gehad. Het zou beter zijn voor iedereen als RW met een originelere headliner komt en Graspop eens Metallica heeft.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
Ik gok dat je Metallica toch ook al in potlood mag invullen op 1 van de 4 dagen


Mee akkoord.
Live Nation gaat Metallica nooit op Graspop zetten.

Vroeger riep iedereen exact hetzelfde maar toen was het nog Metallica én Rammstein. Graspop is populairder dan ooit, RW heeft Metallica al zo vaak gehad. Het zou beter zijn voor iedereen als RW met een originelere headliner komt en Graspop eens Metallica heeft.

Als Graspopper is het een droom om Metallica daar ooit eens te zien.
Maar ik zie het alleen gebeuren in een situatie als die van Rammstein, Graspop zou die normaal ook nooit kunnen krijgen als ze het jaar voordien niet op Werchter hadden gestaan.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
neracroft wrote:


Vroeger riep iedereen exact hetzelfde maar toen was het nog Metallica én Rammstein. Graspop is populairder dan ooit, RW heeft Metallica al zo vaak gehad. Het zou beter zijn voor iedereen als RW met een originelere headliner komt en Graspop eens Metallica heeft.

Als Graspopper is het een droom om Metallica daar ooit eens te zien.
Maar ik zie het alleen gebeuren in een situatie als die van Rammstein, Graspop zou die normaal ook nooit kunnen krijgen als ze het jaar voordien niet op Werchter hadden gestaan.

Voila,
2maal hetzelfde optreden op Werchter doen ze gewoon niet, dat is de reden waarom Graspop Rammstein heeft "gekregen".
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Ik denk inmiddels evenals neracroft dat Graspop weleens meer grotere namen kan krijgen. Rock Werchter lijkt toch wat meer de kant op te gaan van een mix tussen pop, dance/elektrisch, r&b en soms wat alternatievere bands, terwijl Graspop meer en meer de wat meer mainstream rock- en metalliefhebber begint aan te spreken. Namen als Aerosmith, Metallica, Slayer, System of a Down, Nightwish, Within Temptation, Tool etc. etc. liggen best voor de hand.

Voor Rock Werchter zie ik meer namen als Muse, Katy Perry, Beyoncé, Coldplay, The Police, Queen met X etc.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Ik denk inmiddels evenals neracroft dat Graspop weleens meer grotere namen kan krijgen. Rock Werchter lijkt toch wat meer de kant op te gaan van een mix tussen pop, dance/elektrisch, r&b en soms wat alternatievere bands, terwijl Graspop meer en meer de wat meer mainstream rock- en metalliefhebber begint aan te spreken. Namen als Aerosmith, Metallica, Slayer, System of a Down, Nightwish, Within Temptation, Tool etc. etc. liggen best voor de hand.

Voor Rock Werchter zie ik meer namen als Muse, Katy Perry, Beyoncé, Coldplay, The Police, Queen met X etc.

Vind ik een te snelle conclusie na een Werchter editie met de meest alternatieve line-up van een major festival. Daarnaast is het nog maar de vraag of Graspop deze koers doorzet, er is toch wat gemor onder de vaste kern metalbezoekers. Pukkelpop laat zien dat het wegjagen van je harde kern geen goed idee is. Hoe dan ook, het wordt een interessant jaar waarin we lekker kunnen speculeren.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Denk dat Werchter gewoon Metallica weet te strikken mochten ze dus inderdaad een festival tour doen. Enige reden dat Metallica niet op Werchter staat zou Tool kunnen zijn, want 2 metal headliners(tenzij zelfde dag, maar daar zijn ze te groot voor) zie ik niet gebeuren. Of is Tool subheadline materiaal voor Werchter en schat ik ze te hoog in door ze minstens als co-headliner te zien?

Denk overigens ook dat Muse inderdaad opgeschreven kan worden met potlood. Misschien Kendrick ook opschrijven? Lijkt nu vooral wat later in de zomer shows te doen. Natuurlijk nog niks bekend over volgend jaar, maar mochten zn headline sets straks goed ontvangen zou het me niks verbazen als hij voor wat grote majors in juni/juli terug komt. Ik zie Werchter verder 2 namen met Glastonbury wel delen denk ik, en dat de 3e op een losse dag evenement staat zoals Edje Sheeran dit jaar bijvoorbeeld.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
Metallica waarschijnlijk een stadiontour, maar zou best op 1 van de Werchteredities kunnen staan. Graspop kan ook, maar verwacht ze toch eerder op een Boutique/Classic.

Tool zie ik op RW hoogstens in een sub of coheadliner spot (beetje zoals SOAD). Net als Pink.

Coldplay überhaupt niet op festivals, enkel op een eendaags.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
Ik gok dat je Metallica toch ook al in potlood mag invullen op 1 van de 4 dagen


Mee akkoord.
Live Nation gaat Metallica nooit op Graspop zetten.

Vroeger riep iedereen exact hetzelfde maar toen was het nog Metallica én Rammstein. Graspop is populairder dan ooit, RW heeft Metallica al zo vaak gehad. Het zou beter zijn voor iedereen als RW met een originelere headliner komt en Graspop eens Metallica heeft.

Hoezo voor iedereen? Wat heb ik eraan dat mijn favoriete band niet op mijn festival staat?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
neracroft wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
Ik gok dat je Metallica toch ook al in potlood mag invullen op 1 van de 4 dagen


Mee akkoord.
Live Nation gaat Metallica nooit op Graspop zetten.


Vroeger riep iedereen exact hetzelfde maar toen was het nog Metallica én Rammstein. Graspop is populairder dan ooit, RW heeft Metallica al zo vaak gehad. Het zou beter zijn voor iedereen als RW met een originelere headliner komt en Graspop eens Metallica heeft.

Hoezo voor iedereen? Wat heb ik eraan dat mijn favoriete band niet op mijn festival staat?

Kun je eens naar een ander fantastisch festival :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken