Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 6539 reacties, heeft 228 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 20 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 6540)
  • Auteur

Michiel

“Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.

Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?

1+

Raskolnikov

Dubbel….

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Raskolnikov.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18 / Rockin Park 05-10-12

0

Raskolnikov

Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…

Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18 / Rockin Park 05-10-12

2+

DennisvdBr
    Moderator

“Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

Hahaha, geniale uitspraak weer. Dit horen we elk jaar en dan plots een paar maanden later hebben ze opeens allemaal hun handtekening niet gezet.

Ook hun prijsverhoging naar boven de 200 euro vind ik echt wel heel vreemd. Rock Werchter biedt 4 dagen aan voor 236 euro met een duurder programma dan Pinkpop volgens mij en Pinkpop zou meer dan 200 euro vragen voor 3 dagen?

Dat is misschien wel een vergelijking. Maar ben er bang voor dat de combi-kaarten van Rock Werchter ook duurder gaan worden.
    Je moet wel het volgende naast zien : “Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.”
    Dat zal niet inhouden dat dat een losstaand probleem voor Pinkpop is, maar uiteraard voor meer festivals.
    Het is wel een puntje hoor. Want dat zal ook betekenen dat Pinkpop er in meegaat om in 2018 meer aan gage’s uit te geven en daartoe voor bepaalde bands ook op in wil gaan.
    Het is daarom dus zeer boeiend om te gaan volgen welke bands in juni te verwachten zijn in 2018, bijvoorbeeld acts die al dik boven 1,25 miljoen zitten tot zelfs misschien ver boven 1,5 miljoen voor de headliners.
    Maar ook de subs waar al hogere gage’s voor neergelegd moet worden.
    Het werkt door hé.
    Overigens, laat me zeker zeggen, geen goede ontwikkeling dat duurder worden.
    Want zeg nu zelf, de hoogte van het prijskaartje is laatste paar jaar voor veel mensen een struikelblok. Met een beetje tegenstrijd in het programma is de keuze voor het prijskaartje door een bezoeker wel anders gemaakt.
    Jan noemt ook nog de consumptieprijzen, laten we toch zeker hopen dat de 2,50 (4 voor 10) grens nog lang zal blijven op Pinkpop.
    Het moet niet zo zijn dat ariesten de gage’s omhoog blijven duwen en dat festivals maar met z’n allen er op in blijven gaan. Dat zal een keer zijn weerslag krijgen verwacht ik wel…
    Als bezoekers weg gaan blijven door te dure kaarten, moet er ergens een prijs omlaag ipv meet prijzen omhoog, dus de woeker-gage’s is wel een steeds grotere last voor festivals…

Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…

Sowieso: als Mojo van plan is Rihanna op Pinkpop te zetten, dan staat Rihanna op Pinkpop. Wat Smeets er ook van vindt

Dat klopt… Als Mojo dat gaat beslissen, dan zal het wel gaan gebeuren. Maar de vraag is of Mojo het ook nog wel wil??

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

PP1980

Met potlood voorzichtig toch Guns and Roses. Gerucht hoorde ik al dit weekend al dat ze volgend jaar wat festivals gaan doen in Europa. Na Europese tour gaan ze weer richting Zuid-America en nu net bekend een extra vervolg in de VS.

1+

Raskolnikov

Werchter zal ongetwijfeld ook duurder worden ja. Net zoals alle andere festivals. Als gages zo krankzinnig stijgen, heeft ieder festival daar last van.

Consumptieprijzen zijn op Lowlands al jaren hoger dan 2,50. Dacht zelfs al 2,70 inmiddels. Die hebben de afgelopen jaren de tickets juist iets goedkoper gemaakt.

Ik zou liever een iets duurder ticket hebben dan iets duurder bier 😉

5+

Joe

Dat is misschien wel een vergelijking. Maar ben er bang voor dat de combi-kaarten van Rock Werchter ook duurder gaan worden.
    Je moet wel het volgende naast zien : “Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.”
    Dat zal niet inhouden dat dat een losstaand probleem voor Pinkpop is, maar uiteraard voor meer festivals.
    Het is wel een puntje hoor. Want dat zal ook betekenen dat Pinkpop er in meegaat om in 2018 meer aan gage’s uit te geven en daartoe voor bepaalde bands ook op in wil gaan.
    Het is daarom dus zeer boeiend om te gaan volgen welke bands in juni te verwachten zijn in 2018, bijvoorbeeld acts die al dik boven 1,25 miljoen zitten tot zelfs misschien ver boven 1,5 miljoen voor de headliners.
    Maar ook de subs waar al hogere gage’s voor neergelegd moet worden.
    Het werkt door hé.
    Overigens, laat me zeker zeggen, geen goede ontwikkeling dat duurder worden.
    Want zeg nu zelf, de hoogte van het prijskaartje is laatste paar jaar voor veel mensen een struikelblok. Met een beetje tegenstrijd in het programma is de keuze voor het prijskaartje door een bezoeker wel anders gemaakt.
    Jan noemt ook nog de consumptieprijzen, laten we toch zeker hopen dat de 2,50 (4 voor 10) grens nog lang zal blijven op Pinkpop.
    Het moet niet zo zijn dat ariesten de gage’s omhoog blijven duwen en dat festivals maar met z’n allen er op in blijven gaan. Dat zal een keer zijn weerslag krijgen verwacht ik wel…
    Als bezoekers weg gaan blijven door te dure kaarten, moet er ergens een prijs omlaag ipv meet prijzen omhoog, dus de woeker-gage’s is wel een steeds grotere last voor festivals…

Dat klopt… Als Mojo dat gaat beslissen, dan zal het wel gaan gebeuren. Maar de vraag is of Mojo het ook nog wel wil??

Als je Bieber boekt, wat kan je dan tegen Rihanna hebben?

0

Indiaantje89

Je kan van Bieber zeggen wat je wilt. Maar als je ziet wat hij los maakt bij “de jeugd van tegenwoordig” is het wel een beetje een modern day Beatle hoor. Iets wat Rihanna totaal niet heeft in NL Als je ziet hoeveel fanblogs/vlogs en fan clubs die gast heeft die wereldwijd hem achter volgen en zijn fan merchandise kopen is het natuurlijk best wel een dingetje in de pop industrie. Van dat soort types zie je er niet veel meer vandaag de dag.

Zolang de Rock scene niet met betere (en nieuwe) alternatieven komt zal Pinkpop steeds vaker naar dit soort acts moeten grijpen.

1+

DennisvdBr
    Moderator

PINKPOP 2018 is op 15, 16 en 17 juni. Dus dat is een positief iets!!!

Credits @thomasajax14 , lijkt te kloppen idd…

Pinkpop 2018, 4 weken na Pinksteren.
    vrijdag 15 juni tm zondag 17 juni 2018

1+

T. Roses

Jaa mooie datum lijkt mij☺

0

Yannick

Het gejammer dat festivals als Firefly, Bonnaroo en Governors Ball acts zitten inpikken hoeven we dus volgend jaar niet meer te verwachten van Smeets tijdens interviews? :p

https://www.concertarchives.org/arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

Michiel

Vraag me dan echt af wat Best Kept Secret zal doen. Ofwel verhuizen zij naar het weekend van Pinkpop en kunnen ze profiteren van Primavera Sound in hetzelfde weekend:

0

Wessel
    Rock Werchter Orakel

BKS clasht toch amper met Pinkpop? Alleen dan zal Mojo met het grote act wel een 3fm stage afsluiter/headliner BKS weg willen kapen. Voor de dagprogrammering zal er voor BKS niet veel te verliezen zijn.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Stoffer

PINKPOP 2018 is op 15, 16 en 17 juni. Dus dat is een positief iets!!!

Credits @thomasajax14 , lijkt te kloppen idd…

Pinkpop 2018, 4 weken na Pinksteren.
    vrijdag 15 juni tm zondag 17 juni 2018

Graag gedaan voor de leak!

1+

Michiel

BKS clasht toch amper met Pinkpop? Alleen dan zal Mojo met het grote act wel een 3fm stage afsluiter/headliner BKS weg willen kapen. Voor de dagprogrammering zal er voor BKS niet veel te verliezen zijn.

Dan nog is het redelijk ongezien dat 2 festivals van zo’n kaliber clashen met elkaar in zo’n klein land. In België is Graspop ook vervroegd geweest voor Rock Werchter hoewel ze ook amper clashen. Puur qua mediabereik en promotie is het volgens mij niet slim om in hetzelfde weekend te zitten.

0

Chiel

En mijnheer Smeets gaat weer lekker op de gebruikelijke manier verder.
    Of de Foo Fighters volgend jaar op Pinkpop staan antwoorden dat dat best eens zou kunnen ….
    Hoop voor de Pinkpopgangers van 2018 dat hij nu wel de waarheid spreekt.

0

bcmrmaybe

Herinner deze dag 7 juni 2017 maar als de dag waarop ik zei dat de headliners voor 2018 zijn: Ed Sheeran, Metallica en Foo Fighters.

Jullie zullien zien dat ik gelijk/gedeeltelijk gelijk/het mis* heb.

*Doorstrepen wat niet van toepassing is

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

2+

Rolo

Herinner deze dag 7 juni 2017 maar als de dag waarop ik zei dat de headliners voor 2018 zijn: Ed Sheeran, Metallica en Foo Fighters.

Jullie zullien zien dat ik gelijk/gedeeltelijk gelijk/het mis* heb.

*Doorstrepen wat niet van toepassing is

Ik ga volledig met je mee. Dat zijn precies de 3 namen die ik genoemd heb sinds de datum bekend is.
    Nu hopen dat ze ook tekenen.
    En als het niet FF wordt. dan moet het op die plek toch PJ gaan worden…

0

bcmrmaybe

En als het niet FF wordt. dan moet het op die plek toch PJ gaan worden…

Zoals het er nu voor staat hebben die een adempauze. Ik denk ook dat iedereen op het forum ook PJ niet meer meeneemt in de polls. Tenzij er sterke geruchten komen en die gercuvt=chten waren er in 2014/2015/2016.

PJ hoeft niet voor mij…ik hoop op de wederopstanding van Snow Patrol!!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  bcmrmaybe.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

Yannick

Metallica – Ed Sheeran + The Chainsmokers – Queens Of The Stoneage

edit: al moest het natuurlijk zeer gaaf zijn als ze Roger Waters binnenhalen (die wel in het rijtje de Stones, Paul McCartney en Bruce Springsteen past).

Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

1+

Indiaantje89

edit: al moest het natuurlijk zeer gaaf zijn als ze Roger Waters binnenhalen (die wel in het rijtje de Stones, Paul McCartney en Bruce Springsteen past).

Queens Of The Stoneage heeft ook echt wel ondersteuning nodig hoor. In 2013 riep iedereen dat ze headliner moesten zijn, maar die ik echt niet in hun eentje de kar kunnen trekken.

Dan hebben ze in ieder geval een flinke sub eronder nodig.

En voor de mensen die Foo Fighters verwachten voor 2018, gezien hun tournee dit jaar zou ik volgend jaar niet veel festivals meer verwachten. Ik gok wel op Metallica alweer…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Indiaantje89.
    0

mattman

Queens Of The Stoneage heeft ook echt wel ondersteuning nodig hoor. In 2013 riep iedereen dat ze headliner moesten zijn, maar die ik echt niet in hun eentje de kar kunnen trekken.

Dan hebben ze in ieder geval een flinke sub eronder nodig.

En voor de mensen die Foo Fighters verwachten voor 2018, gezien hun tournee dit jaar zou ik volgend jaar niet veel festivals meer verwachten. Ik gok wel op Metallica alweer…

Inderdaad. Ik weet niet of de kans zo groot is dat ze volgend jaar nog eens de Europese festivals gaan rondgaan, aangezien ze met Glastonbury, Rock Werchter, Open’er, NOS Alive, Roskilde en Mad Cool zowat de grootste Europese festivals gedaan hebben (los van Pinkpop). Alleen RaR niet, maar daar stonden ze nog niet zo lang geleden, vlak voor de beenbreuk. Gokje: dit jaar festivals, volgend jaar indoor shows. Maar da’s extreem koffiedik kijken misschien. En voor de Pinkpoppers hoop ik in ieder geval op hun komst of een show in de Ziggo.

0

Yannick

Er werd dan ook om headliners gevraagd en niet om eventuele subs haha. Kasabian maakt daarbij wel kans als sub voor QOTSA. Ik zette The Chainsmokers daar omdat die perfect in het plaatje passen van wat Martin Garrix dit jaar deed. Of het duo daadwerkelijk ook weer terug keert naar Europa blijft natuurlijk een vraagteken, want zoals zoveel bands, artiesten etc zit het geld vaak in de VS en niet hier. (Firefly?)

Yup, same thing. Ik denk ook niet dat de Foo’s weer een aantal festivals gaan doen als ze dat het jaar ervoor ook al deden.

0

DennisvdBr
    Moderator

Ik geloof wel dat Foo Fighters nog festivals kunnen doen in 2018. Er ontbreken ook een flink aantal deze tour, oa een paar die nu te vroeg vallen voor deze tour.
    Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze (exclusief Benelux) Pinkpop, eventueel NovaRock, Greenfield misschien de Download Festivals en in Duitsland kan RaR/RiP na 2015 wat snel zijn maar Hu/So kan ook nog. Het album is er tegen die tijd wel al lang, dus misschien zelfs wel voordeel. Met de nieuwe single lijkt het ook wel geschikt voor de ‘harde’ festivals. (note to self, data van die festivals opzoeken voor 2018)

Wat misschien wel leuk is, is te volgen of grote stadion-acts van deze zomer/najaar nog plannen volgend seizoen hebben. Ik zeg / bedoel verder niets, maar Stones, U2 of GnR volgen is misschien wel leuk…
    Dan is er ook Metallica, nog altijd vreemd dat ze met nieuw album geen Festivals bezoeken.

Wat betreft Ed Sheeran blijf ik twijfel hebben over een Headliner status… We zullen moeten afwachten.

0

Kereltje

Wat betreft Ed Sheeran blijf ik twijfel hebben over een Headliner status… We zullen moeten afwachten.

Ik zou me er toch maar op voorbereiden als ik jou was. Is momenteel een van de meest gewilde acts ter wereld, en verkoopt anno 2017 waarschijnlijk meer tickets dan acts van het kaliber Green Day/KoL/QOTSA/etc. Nu nog even schitteren op Glastonbury en zijn wereldwijde headlinerpositie is binnen.

Metallica lijkt me ook een zekerheid ja, die gaan geen twee zomers op rij de Europese festivals skippen. En zijn altijd een garantie op uitverkochte dagtickets, iets wat ze wel goed kunnen gebruiken na dit jaar.

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 6540)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.