Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 763 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  xydroh 7 uur, 55 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 764)
  • Auteur

chuckofalltrades

Thank you guys, and yes, Joslittel, Google Translate works great – I’ve been following these forums for the last 3 weeks every day 🙂
    [Apologies that my posts are in English]

I have two questions, I hope you don’t mind… I will be doing a solo trip to Graspop (I will be coming with my wife to Neth-Bel, but she’s not into metal that much, so will be off to visit a friend while I head here). So…
    – For one person, how many GMM coupons should I buy online? I love beer but don’t intend to get hammered. And well, the regular amount of food, I guess
    – I have booked a room in Lommel (closest place I could get). Um, would anyone be interested in sharing a room (sorry if asking this this is against forum rules, will edit if so)

Thanks so much!
    Chuck (from Mumbai, India)

Joslittel

Er blijven ook maar acts verschijnen op die line-up pagina, wel erg amateuristisch hoor.

Maar erbij gekomen is: Philip H. Anselmo and the Illegals: perform Da Vulgar Display of 101 Proof. Een Pantera set van een van de originele leden, vet!

Die stond toch al op het postertje?

Ja, dat zou kunnen. die heb ik niet zo goed bekeken. Duurde alleen lang voordat hij ook een plekje kreeg op de website.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Rockbeer

Maar goed, zet er een Rob Zombie, Opeth, Dimmu Borgir en Behemoth bij en ik zou alweer gaan twijfelen. Lijkt mij allemaal nog vrij realistisch!

De kans is behoorlijk groot dat hier minstens twee namen nog van worden toegevoegd ja.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Mezzezo

@chuckofalltrades,
    I both 80 for 4 days. But I eat at the campsite so food isn’t included for me(or at least only a snack now and then)

I would recommend just go and camping. A lot more fun and closer to the festival.

Sziget 11. Pukkelpop 13, 14. Rock am Ring 16. GMM 18.

koekdoos

Als Def Leppard inderdaad als hoofd-headliner wordt gezien, en Kiss ook echt komt, dan zal Def Leppard op de vrijdag staan?
    Lijkt me sterk dat er nu nog een post komt van “ohja Def Leppard is de headliner op vrijdag” aangezien ze WT al als headliner noemden.
    Kiss zal dan de zondag worden.

Mezzezo

Ik wacht wel af, ik kijk wel even wat de tweede lading gaat brengen. Ik blijf nog even hopen dat de Kiss geruchten precies zo zijn vorig jaar, gewoon hardnekkige geruchten. Op dit moment is het hele lijst meer, van: “Tsja als ik er toch heen gaan, dan zijn die ook leuk om te zien.”
    Lynyrd Skynyrd, Sabaton, In Flames en Slipknot zijn wel tof, Disturbed en Amon Amarth zijn ook wel leuk. Maar ik mis nog een beetje de namen waar van ik zeg: “Yes, dat maakt het waard om een heel weekend te gaan.” Al zou Rammstein ipv Kiss dat wel gelijk omgooien en zou ik zaterdag wel een ticket gooien.
    Ik hoop eigenlijk dat Lynyrd Skynyrd lekker voor de headliner spelen op mainstage 1. Lekker in de zon liggen biertje erbij, en dan genieten. Want als coheadliner=afsluiter dan is dat toch wel minder.

Ik ga wel even een beetje afspeellijst maken en luisteren, misschien ontdek ik nog wel tofs. (Combichrist klinkt best wel tof)

Trouwens die website.. WTF.. een nummer van Clutch op de pagina van Combichrist.

Sziget 11. Pukkelpop 13, 14. Rock am Ring 16. GMM 18.

TettenVogel

Ik kijk uit naar Amon Amarth, Trivium, Testament, Children Of Bodom, Hammerfall, Carcass, Hawkwind, Sonata Arctica, Cult of Luna, Candlemass, Borknagar, Orange Goblin, Municipal Waste, Power Trip. Ik kan vooral de volgende bands aanraden:
    – Hawkwind: cultband bij uitstek. Trippy/Space/progrock. Lemmy heeft hier nog bas bij gespeeld in de jaren 70.
    – Borknagar: black metal parel.
    – Power Trip: de beste trash metal band van de voorbije 5 jaar.

Headliners zoals Def Leppard, Whitesnake en Lynyrd Skynyrd zeggen me echt niets. In Flames en Sabaton ben ik beu gezien, maar hun boeking is begrijpbaar.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

pieterschipper

Boven Def Leppard , sabaton en Lynyrd Skynyrd komen buiten Slipknot vast nog meer grote namen te staan. Ik kan mij niet voorstellen dat dit het zal zijn wat betreft “de” grote namen.

TettenVogel

Boven Def Leppard , sabaton en Lynyrd Skynyrd komen buiten Slipknot vast nog meer grote namen te staan. Ik kan mij niet voorstellen dat dit het zal zijn wat betreft “de” grote namen.

Behalve Slayer, Kiss en een waterkans op Rammstein zie ik weinig mogelijkheden.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

Matthijs

Ze brengen het wel echt alsof within temptation en slipknot headliners zijn en de rest van de namen tot nu toe niet..
    In de mail staat het zo:
    ‘Je zag al Within Temptation en Slipknot passeren als headliners, daar voegden we vandaag nog 48 namen aan toe.’

Dus dat klinkt wel alsof within temptation echt headliner is en er nog 1 headliner bij komt (of als we heel optimistisch zijn is wt ms2 headliner en komen er nog 4 headliners bij, maar dsy dat denk ik eigenlijk niet).
    Aan de andere kant zitten hier nog geen superdure namen bij volgens mij, dus om de prijsstijging te verantwoorden moeten er eigenlijk wel nog 4 grote namen bij naar mijn idee.

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 - Vestrock '14 - Castlefest '17

Rockbeer

Bon Jovi, Slayer, Kiss en dan nog eentje. Slash groot genoeg? Of anders toch maar System Of A Down, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat zij een Europese tour doen. Dat ze dit jaar een Amerikaanse tour hebben, is het enige en dat vind ik niet bepaald een sterk argument. Hoe graag ik ze ook zou willen…..

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door  Rockbeer.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Rinze

In 2015 waren de headliners Kiss, Slipknot en Scorpions. Kan nu leuk tegen mn pa zeggen dat ik Kiss en Scorpions heb gezien, maar een tweede keer hoeft niet (scorpions in 2017 ook geskipt). Slipknot wil ik wel een tweede keer zien. Hoop persoonlijk op een headliner dat niet Kiss is. Tuurlijk gaan ze er veel kaarten mee verkopen maar de gemiddelde metalhead wordt er niet vrolijk van.

Ik zou verder het liefst zien dat ze een band als Trivium of Amon Amarth de mainstage 2 laten afsluiten. Hebben ze afgelopen editie gedaan met Parkway Drive. Eerst Avenged Sevenfold als “headliner” van mainstage 2, daarna Iron Maiden als dagheadliner en als afsluiter Parkway Drive.

Wat mij het beste lijkt is iets als Def Lepard of Lynyrd Skynyrd headliner van MS2, dan de werkelijke headliner van de dag en daarna een mooie aflsuiting met Trivium. Op die manier kan je de bands opzetten om in de toekomst helemaal te headlinen. Ze moeten namelijk wel aan de toekomst gaan denken met al die grote bands die stoppen.

Fortarock '14, '16 Graspop '15, '16, '17 '18 Into the Grave '15 '16 '17

Joslittel

Ik mis nog een dagindeling. Zullen morgen weinig dagtickets verkopen zo.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

sledgehammer

Ik mis nog een dagindeling. Zullen morgen weinig dagtickets verkopen zo.

Morgen begint alleen de verkoop van combitickets en logementen. De verkoop van dagtickets volgt later pas. Aldus een persbericht van GMM.

pidie

De Biography van Phil Campbell klopt volgens mij ook niet
    https://www.graspop.be/nl/bands/phil-campbell-the-bastard-sons/

xydroh

nieuwe naam al bevestigd dan?

Set Abominae

Eens een rondje langs enkele websites gemaakt.
    Sommige bands (lijken te) verklappen op welke dag ze spelen:

Vrijdag:
    Within Temptation
    Amon Amarth
    King Diamond
    Godsmack
    Trivium
    Testament
    Demons & Wizards
    Candlemass

Zaterdag:
    Slipknot
    Disturbed

Zondag:
    Sabaton
    Whitesnake

Onbekend:
    Def Leppard (tourt volgens mij samen met Whitesnake, dus waarschijnlijk ook op zondag)
    Lynyrd Skynyrd
    In Flames
    Sonata Arctica
    Children of Bodom
    Delain
    Hammerfall
    Hatebreed
    Eluveitie
    Halestorm

pidie

nieuwe naam al bevestigd dan?

Het gaat over Mysticum nog niet bevestigd op de site.

Indiaantje89

Cool, dan hoop ik dat Kiss die zondag zal staan. En kan ik mogelijk mooi Kiss en Def Leppard van mijn lijstje afstrepen. Jammer dat alleen Amon Amarth afvalt.

Ik kan me overigens ook nog steeds niet indenken dat Within Temptation de grote MS1 afsluiter gaat zijn.

xydroh

Eens een rondje langs enkele websites gemaakt.
    Sommige bands (lijken te) verklappen op welke dag ze spelen:

Vrijdag:
    Within Temptation
    Amon Amarth
    King Diamond
    Godsmack
    Trivium
    Testament
    Demons & Wizards
    Candlemass

Zaterdag:
    Slipknot
    Disturbed

Zondag:
    Sabaton
    Whitesnake

Onbekend:
    Def Leppard (tourt volgens mij samen met Whitesnake, dus waarschijnlijk ook op zondag)
    Lynyrd Skynyrd
    In Flames
    Sonata Arctica
    Children of Bodom
    Delain
    Hammerfall
    Hatebreed
    Eluveitie
    Halestorm

2019-06-21 vrijdag fleshgod apocalypse
    2019-06-21 vrijdag municipal waste
    2019-06-21 vrijdag grand magus

volgens de nuclear blast website, toeval of zouden ze gewoon de eerste dag gezet hebben voor al deze bands?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  xydroh.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  xydroh.

Jelle

Volgens bandsintown speelt Halestorm ook op vrijdag.

Set Abominae

Cool, dan hoop ik dat Kiss die zondag zal staan. En kan ik mogelijk mooi Kiss en Def Leppard van mijn lijstje afstrepen. Jammer dat alleen Amon Amarth afvalt.

Ik kan me overigens ook nog steeds niet indenken dat Within Temptation de grote MS1 afsluiter gaat zijn.

Ik kan me dat prima voorstellen, maar ik denk toch dat er nog iets bij zal komen.

Set Abominae

volgens de nuclear blast website, toeval of zouden ze gewoon de eerste dag gezet hebben voor al deze bands?

Dat laatste is mogelijk, ik vond zelf ook verdacht veel namen voor de vrijdag.
    De namen voor de zaterdag en zondag lijken daarentegen wel te kloppen.

Indiaantje89

Volgens bandsintown speelt Halestorm ook op vrijdag.

Bandsintown pakt automatisch de eerste festival dag…. dus zegt niet altijd iets.

Is trouwens vaak met opzoeken van dat soort dingen. Je hebt altijd een shitload staan op de eerste dag van het festival. Maar achteraf hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als Festival dag 2 en 3 in hun agenda staan dan kan je er van uit gaan dat het zo is. Festival dag 1 is altijd maar de vraag of het klopt.

Joslittel

Damn, als dat klopt dan is de vrijdag al heerlijk topheavy zeg met Within temptation, Trivium, Amon Amarth, King Diamond, Testament en Godsmack. Dit alleen al staat voor mij garant om vanaf een uurtje of 4 a 5 alleen maar bij de mainstage te staan.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 764)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.