Best Kept Secret 2015

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kasabian vlamde gisteren in de HMH, vorige maand The Libertines daar ook gezien.
Als BKS dit jaar inderdaad een van beide zou willen aantrekken als headliner lijkt het me heel logisch om ook de andere proberen te boeken. Op deze manier zullen behoorlijk wat Britten een combi aanschaffen. Ook zal dit de sfeer ook wel ten goede doen, denk ik zo.
Of moeten die Britten lekker wegblijven?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Kasabian mag van mij ook komen. Een beetje als de Franz Ferdinand van vorig jaar.
Dat soort namen hebben ze toch nog wel nodig om voldoende publiek te trekken denk ik.

Het probleem is dat namen als Kasabian, The Libertines en Beck al moeite hebben om de HMH uit te verkopen. Dus blijkbaar zijn ze niet heel populair.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik zie Kasabian ook best op Pinkpop komen, hangt er misschien een beetje tussenin.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Kasabian vlamde gisteren in de HMH, vorige maand The Libertines daar ook gezien.
Als BKS dit jaar inderdaad een van beide zou willen aantrekken als headliner lijkt het me heel logisch om ook de andere proberen te boeken. Op deze manier zullen behoorlijk wat Britten een combi aanschaffen. Ook zal dit de sfeer ook wel ten goede doen, denk ik zo.
Of moeten die Britten lekker wegblijven?

Nee nee nee, laten komen die Britten. Ben bij The Killers in Glasgow geweest, dat publiek werd helemaal gek. Met The Libertines en Kasabian gaat dat het zelfde zijn en dan kunnen ze toch wel in de buurt van Arctic Monkeys in 2013 komen
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Kasabian vlamde gisteren in de HMH, vorige maand The Libertines daar ook gezien.
Als BKS dit jaar inderdaad een van beide zou willen aantrekken als headliner lijkt het me heel logisch om ook de andere proberen te boeken. Op deze manier zullen behoorlijk wat Britten een combi aanschaffen. Ook zal dit de sfeer ook wel ten goede doen, denk ik zo.
Of moeten die Britten lekker wegblijven?

Ik denk niet dat iedere Nederlander die Britten zo fijn vindt, omdat ze nogal aanwezig zijn. :p
Maar ik vind persoonlijk dat ze de sfeer beter maken, ze gaan veel meer uit hun plaat dan de nederlanders.
Als je dan britse bands laat komen zoals The Libertines en Kasabian, waar beide hier in NL ontzettend veel britten waren, dan gaat het een groot feest worden.
Beide als headliner zou prima kunnen denk ik.
Al ben ik mee eens, dat Kasabian vooral ook op Pinkpop kan staan. zelf ben nog nooit naar BKS geweest (wou dit jaar en vorig jaar al gaan nog niet aan toegekomen). maar lees wel altijd mee met dingen hier. maar denk dat komend jaar ook weer niet aan toe kom om te gaan, teveel festivals. :p
Kasabian waren echt briljant in HMH, dus die heb ik liever weer op Pinkpop eigenlijk. :p omdat ik daar zeker ben.
The Libertines vind ik echt een act wat gewoon op BKS moet staan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dat zou ik geweldig vinden. Heb het idee dat die ook vaak is ingevuld bij het lijstje aan te raden namen.

Waar komen die hints/geruchten vandaan?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.408
632
Waar komen die hints/geruchten vandaan?

Vorig jaar kondigde Primavera onverwacht Arcade Fire aan door in het centrum van Barcelona een enorme poster van Arcade Fire op te hangen, met in de hoek het logo van Primavera.

Nu hangt er plots een enorme poster van The Strokes in het centrum van Barcelona, met de bovenhoeken afgedekt door een doek. En de co-directeur van Primavera heeft een foto van die poster geretweet. Vermoedelijk gaat het logo van het festival dus schuil achter dat doek...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Lijkt mij duidelijk dat die daar staan dan. Hopelijk komen ze na zoveel jaar weer ergens in NL, staan nog hoog op mijn must-see lijstje.

Niels Aalberts(BKS) reageert ook nogal apart op deze tweet:
https://twitter.com/ehpo/status/532176055394893824

https://twitter.com/ehpo/status/532176497763975168
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het is trouwens ook best waarschijnlijk dat Primavera met de eerste naam/namen komt deze dagen, 15 november worden de kaartjes duurder. (Zelfde systeem als Le Guess Who)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik zou het toch vreemd vinden, aangezien Julian net uit is met z’n solo-album.
Maar die is nu toch bezig met een club tour, ze staan in december in de melkweg.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Maar die is nu toch bezig met een club tour, ze staan in december in de melkweg.

Klopt, maar hij begint pas net en het album is ook pas net uit. Stopt hij daar na een paar maanden al weer mee om met The Strokes een tour te doen zonder nieuw materiaal? Zou ik vreemd vinden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zo super is het album ook weer niet ontvangen volgensmij. Dus weet niet of daar voldoende publiek voor is. En denk dat het meer een fun side project is dan iets langdurigs.

En met hun laatste album hebben ze nog niet eens getourd. Voor hoe ver je dat nog nieuw materiaal kan noemen dan.

Ik hoop het in ieder geval heel erg
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.408
632
Julian lijkt mij ook wel het type dat enkel nog voor het geld de baan optrekt. Festivals headlinen en grotere paycheck vs kleine podia en kleinere paycheck, dan is de keuze snel gemaakt indien er vraag is naar The Strokes.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://www.nme.com/news/julian-casablancas/80524 Daarnaast is het niet echt een probleem dat er geen nieuw werk is, er is sowieso niet (nauwelijks) getourd met comedown machine
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://www.last.fm/festival/3888609+Primavera+Sound+Barcelona+2015 heuh, waar zijn die namen op gebaseerd? Als die namen kloppen lijkt Run The Jewels me best realistisch voor BKS
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Run the Jewels op BKS? Dacht dat BKS niet echt aan hiphop deed.

Afgelopen jaar niet/nauwelijks inderdaad, maar het jaar daarvoor zeker wel. Wat dat betreft ben ik dan ook benieuwd hoe ze het dit jaar gaan aanpakken. Zal ook afhangen van wat WOO HAH! gaat doen, die hadden toch veel hiphopacts voor de Nederlandse festivalzomer al weggekaapt. Er is nog geen datum bekend voor 2015, en ik weet eerlijk gezegd ook niet of het vorig jaar wel succesvol was.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Lekkere mixtape ook van Run The Jewels die net is uitgekomen.
dus misstaat denk ik zeker niet op BKS.

Maar vorig jaar waren er verrassend weinig hiphop acts op alle festivals ( daarmee bedoel ik festivals met meerdere genres )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken