Best Kept Secret 2015

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Van 1 ding ben ik zeker, biffy clyro gaan we niet zien in Hilvarenbeek, en als je hier naar kijkt https://www.youtube.com/watch?v=bg8XyoO10v8 snap ik ook niet dat je denkt dat dat wel gaat gebeuren. Ook Alt-j verwacht ik niet, zou zomaar eens kunnen dat die de 3fm stage op pinkpop af mogen sluiten. Kanshebbers om het hoofdpodium af te sluiten zijn denk ik The Libertines (waarschijnlijk nieuw album en dit stond op facebook: "So the European tour is over. What can we say - you spanked it. But we're not done with you yet. Keep your eyes and ears open."), lijkt me niet dat Pinkpop ze durft te boeken, past naar mijn mening ook beter op BKS. Beck zal wel festivals in europa doen deze zomer, ik was bij zijn show in de hmh, de kaartverkoop mocht dan wel niet zo lekker lopen maar hij is zeker in staat om een knallende show te geven. Van Foals als afsluiter zou ik ook niet opkijken, zelfs Arcade Fire vind ik geen vreemde gedachte, Werchter en Roskilde lieten vorig jaar blijken dat ze hen zeer graag gehad hadden, misschien hebben ze dat wel geregeld voor dit jaar (kunnen natuurlijk niet en coldplay en ac/dc en foo fighters en muse en u2 en fleedwood mac boeken het houdt een keer op dan is Arcade Fire een mooie waarschijnlijk goedkope optie) dan zou BKS ook goed mogelijk zijn. Ik zou er niet van opkijken als er 2 van deze 4 acts ook daadwerkelijk aanwezig zijn dit jaar, de 3de act zal dan wel een band zijn die niemand aan zag komen.

Over de rest van het programma dan, ik denk niet dat ze swans weer boeken, stonden er 2 jaar geleden, net in paradiso gestaan en in november op le guess who misschien iets te veel van het goede. In de elektronische hoek hoop ik dat of factory floor of the haxan cloak hun optreden van vorig jaar goed komen maken (beide zou helemaal mooi zijn), FlyLo zou ook zomaar eens kunnen en dan nog iets als Hudson Mohawke en Ben Frost dan zit dat al goed :p. Dan de gitaren, Mew zou goed kunnen ook Goat lijkt me wel een kansje te hebben op een mooie plek in Two. Voor de rest gewoon wat namen die bij mij naar boven komen, Jungle, Oscar and The Wolf (de balthazar/ school is cool van dit jaar), Mac deMarco, Deerhunter, Ty Segall en wat kleiner garage/rock/noise/punk bandjes waar nu nog niemand van gehoord heeft in de categorie the wytches, traams, fat white family en together pangea. Misschien komt iceage wel, goede plaat en daar hebben we ook nog iets van te goed, net zoals van Modest Mouse overigens.

Nou het is een heel verhaal geworden laat die eerste namen maar komen ik ben benieuwd en heb er weer erg veel zin in, ben er ook van overtuigd dat ze wel weer een goed programma in elkaar weten te zetten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Editors lijkt mij best realistisch, ik denk dat het niet echt dat Pinkpop en lowlands erachteraan zullen gaan omdat ze daar dit jaar en vorig jaar al stonden. Nog mogelijkheden Johnny Marr (net een nieuw album nu bezig met een clubtour), Julian casablancas+the voidz (al hoop ik meer op the strokes), The antlers, Royal Blood, Fink, misschien het project van Wavves en Cloud nothings wat al lang geleden is aangekondigd maar waar nog steeds niets over bekend is, The Acid (past ook wel op bks maar is dan wel uitgetourd waarschijnlijk. Iceage lijkt me inderdaad best logisch nu met dat nieuwe album. Modest Mouse had al een Europatour in 2014 beloofd en heeft BKS gecanceld om aan een nieuw album te werken. Maar brengt nu een reissue uit van twee oude albums, dus wat zij gaan doen is een beetje onvoorspelbaar.
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Ik ben zelf echt een hele grote fan van Biffy Clyro en zou ze ook zeker weer willen zien maar ik zie ze echt niet komen. Ten eerste omdat ze, zoals hier al eerder werd gezegd, te 'straight forward' rock maken, en ten tweede omdat hun tour maar duurt tot december. Ze sluiten de tour af in Glasgow met 3 shows waar ze alle albums spelen, daarna gaan ze waarschijnlijk weer bezig aan een nieuw album.
Jack White, Fink, the Acid en Royal Blood vind ik erg goed bij BKS passen en ik denk ook wel dat zij een grote kans maken. Ook The Libertines maken een grote kans denk ik omdat Niels Aalberts het een hele vette band vind en omdat zij ook wel wat festivals gaan doen deze zomer denk ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Biffy Clyro is niets voor BKS, met alle respect voor die band. Ik zie het wel zitten in Faith No More in de rol van de Pixies afgelopen jaar.

Kwa electronische act hoop ik dat ze SBTRKT boeken voor stage 2. Nieuwe album is heerlijk.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Even wat kanshebbers, heb ze even in wat rijtjes geplaatst dus corrigeer me gerust. Dit is hoe ik het zie op het moment:

Headline positie (sterker): Editors, Kasabian, The Libertines, Ben howard, Alt-J
Headline positie ( vaag ) : Placebo, The Strokes, Noel Gallagher, Florance and The Machine

Overige: SBTRKT, Joel Baker, The Avett Brothers, Chet Faker, Fink, The Antlers, S.Carey, Other Lives, Jungle, Oscar And The Wolf, The Acid, Radical Face, Noah Gunderson, James Vincent Mcmorrow,
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Headline positie (sterker): Editors, Kasabian, The Libertines, Ben howard, Alt-J

Neem toch wel aan dat pinkpop Ben Howard gaat binnenhalen deze naam spreekt dat publiek meer aan dan het BKS denk ik.
Ik hoop heel erg dat van alle festivals in NL dat The Libertines voor deze kiezen. zeker een headliner waardige act maar denk niet dat de ticketsales echt op gang komen met deze naam. In de HMH begin deze maand kwam meer dan de helft uit Schotland of de UK
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb de hoop op dat the strokes gaan touren al een beetje opgegeven.

Als BKS weer wat Engelsen binnen wilt halen moeten ze Kasabian - The Libertines - Noel Gallagher maar als headliners neerzetten. Daar zou ik ook best tevreden mee zijn, of misschien Beck nog ipv Noel. Alt-J, Ben Howard en Editors mogen van mij een ander festival gaan zoeken. Of Alt-J mag in Two gaan spelen, maar niet als headliner graag.

En verder mogen alle namen die Juw opnoemt ook wel komen. Mew, Goat, Ty Segall, Mac Demarco, Deerhunter. Dan ben ik al tevreden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Headline positie (sterker): Editors, Kasabian, The Libertines, Ben howard, Alt-J

Neem toch wel aan dat pinkpop Ben Howard gaat binnenhalen deze naam spreekt dat publiek meer aan dan het BKS denk ik.
Ik hoop heel erg dat van alle festivals in NL dat The Libertines voor deze kiezen. zeker een headliner waardige act maar denk niet dat de ticketsales echt op gang komen met deze naam. In de HMH begin deze maand kwam meer dan de helft uit Schotland of de UK.

Hoeft niet zoveel te zeggen. In 2013 kwamen er ook een hele hoop Engelsen op Arctic Monkeys af, dat is natuurlijk een grotere naam maar alsnog. Combineer The Libertines met een andere grote Engelse band en er zullen wel weer veel Engelsen op BKS te vinden zijn. Ik zou The Libertines in elk geval gaaf vinden, de show in de HMH scheen erg goed te zijn.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Jack White zie ik Best Kept Secret ook nog wel headlinen. En The Libertines lijken me inderdaad wel tof.
Andere toffe namen zijn Alt-J, The Strokes en Neutral Milk Hotel.
Misschien touren The National en Arcade Fire ook wel, al is deze kans wel minder lijkt me. Anders zijn dit ook zeker kanshebbers voor de headlineposities
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Heb dat bericht van Slowdive maanden geleden al langs zien komen. Het zou erg gaaf zijn, maar is dus al wel erg oud nieuws en lijkt me meer als grapje bedoeld.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lijkt me ook niet, BKS wilt ook zoveel mogelijk overlap voorkomen met oude line-ups dus ik denk dat Alt-J ook niet echt realistisch is.
Björk is misschien wel een potientiële headliner, komt volgend jaar met een nieuw album. http://oor.nl/#!/articles/volgend_jaar_nieuw_album_van_bjoerk/news
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik ben erg enthousiast over het nieuwe album van Ben Howard, veel minder commercieel dan zijn eerste album. Lijkt me prachtig om bij het water te luisteren. En dan gewoon als headliner :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben erg enthousiast over het nieuwe album van Ben Howard, veel minder commercieel dan zijn eerste album. Lijkt me prachtig om bij het water te luisteren. En dan gewoon als headliner

Sterker nog. Het album is helemaal niet commercieel. Dit album heeft hij puur gemaakt omdat ie het zelf wouw of omdat deze muziek er de afgelopen tijd bij hoorde van hem. Echt heel erg tof dat ie er gewoon geen 1 nummer in heeft gedaan met een uitbundig refrein. Top album!!
Zou het tof vinden als hij op BKS zou headlinen maar door zijn fenomenaal grote populariteit denk ik nog steeds dat ie naar Pinkpop/Lowlands gaat.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The xx mag ook best langskomen als dat nieuwe album op tijd af is.
Het liefst wel als afsluiter in Two dan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The xx mag ook best langskomen als dat nieuwe album op tijd af is.
Het liefst wel als afsluiter in Two dan.

Zullen wel gewoon headliner zijn denk ik hoor, waren ze vorig jaar op Pukkelpop ook. Zou natuurlijk ook terecht zijn gezien hun populariteit, The XX zou hier nu ook de HMH uitverkopen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zullen wel gewoon headliner zijn denk ik hoor, waren ze vorig jaar op Pukkelpop ook. Zou natuurlijk ook terecht zijn gezien hun populariteit, The XX zou hier nu ook de HMH uitverkopen.
Dat denk ik ook wel, maar zie ze liever in een volledig donkere tent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja The XX zou ik ook wel tof vinden. Maar volgens mij komt Jamie XX zelf eerst met een nieuw album.

Gisteren Morrissey gezien in TivoliUtrecht. Die zou ook zeker niet slecht staan op One!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ja The XX zou ik ook wel tof vinden. Maar volgens mij komt Jamie XX zelf eerst met een nieuw album.

Jamie xx doet wel vaker dj-sets op festivals waar hij hetzelfde weekend met The xx staat, dus die albums hoeven niet in elkaars weg te zitten. Hoofdpodium headlinen, en daarna een dj-set van Jamie xx in de Two of de Five, zou eigenlijk wel vet zijn.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
The XX zal zeker headliner zijn als ze komen. Zou het ook erg toe juichen! Man ben heel benieuwd waar BKS mee gaat komen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gisteren Morrissey gezien in TivoliUtrecht. Die zou ook zeker niet slecht staan op One!

Ooeh heel tof, ik wilde er ook heen maar vond 68 iets te veel, hoe was het?
Ik denk trouwens niet dat hij naar BKS komt aangezien hij niet op locaties wilt spelen waar vlees wordt verkocht...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken