Best Kept Secret 2015

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Placebo past natuurlijk wel een stuk beter dan Biffy Clyro. Placebo is een band die zich al veel meer bewezen heeft, en heeft met albums als Meds en Without You I’m Nothing ook twee klassiekers op zak. Ik vind het eerlijk gezegd een maffe vergelijking. Placebo is een band die op veel festivals past, maar zou opzich nog best kunnen headlinen op BKS. Het zou in ieder geval geen vreemde eend zijn als je ziet dat Elbow, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand er ook hebben geheadlined. Sorry, maar ik vind Biffy Clyro toch echt van een andere orde.

Totaal niet met je eens. Ik vind Biffy Clyro een stuk meer in het verlengde liggen van bijvoorbeeld Arctic Monkeys en Pixies dan de voor mij toch emo-band Placebo. Niet dat ik er iets tegen heb hoor, toffe band, maar ik vind het meer een Pinkpop sub of lowlands headliner dan BKS. Klopt wel dat ze al wat meer bewezen hebben, maar ook Biffy heeft bewezen te kunnen headlinen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Placebo past natuurlijk wel een stuk beter dan Biffy Clyro. Placebo is een band die zich al veel meer bewezen heeft, en heeft met albums als Meds en Without You I’m Nothing ook twee klassiekers op zak. Ik vind het eerlijk gezegd een maffe vergelijking. Placebo is een band die op veel festivals past, maar zou opzich nog best kunnen headlinen op BKS. Het zou in ieder geval geen vreemde eend zijn als je ziet dat Elbow, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand er ook hebben geheadlined. Sorry, maar ik vind Biffy Clyro toch echt van een andere orde.

Dat Placebo meer bij BKS ben ik volledig met je eens maar dat Biffy niet in de orde van Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Elbow past. Nee, daar ben ik het zeker niet meer eens. Toch zie ik het ook niet gebeuren in Nederland. Maar laat Placebo alsjeblieft weg... aflopend zaakje vindt ik het zelf, album was matig en op Werchter vond ik het niet veel interessanter.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Biffy Clyro past wat mij betreft niet bij BKS, zeker niet als headliner. Veel te veel 'straight forward' hardrock, meer dan Placebo. Daar zit het gemiddelde publiek van BKS niet echt op te wachten denk ik. Die komen meer voor goed geschreven, eventueel dansbare indierock/ppr als headliner. Wat dat betreft vind ik Placebo trouwens ook meer passen. Alle voorafgenoemde bands(vooral inclusief Elbow) hebben de eigenschap de weide echt te betoveren(ook 'emotioneel'). Biffy Clyro heeft dat, bij mij in ieder geval, nog niet voor elkaar gekregen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Biffy Clyro past wat mij betreft niet bij BKS, zeker niet als headliner. Veel te veel ‘straight forward’ hardrock, meer dan Placebo. Daar zit het gemiddelde publiek van BKS niet echt op te wachten denk ik. Die komen meer voor goed geschreven, eventueel dansbare indierock/ppr als headliner. Wat dat betreft vind ik Placebo trouwens ook meer passen. Alle voorafgenoemde bands(vooral inclusief Elbow) hebben de eigenschap de weide echt te betoveren(ook ‘emotioneel’). Biffy Clyro heeft dat, bij mij in ieder geval, nog niet voor elkaar gekregen.

Bij mij heeft Biffy Clyro dat wel voor elkaar gekregen, maar idd met de straight forward (hard)rock. Maar je gaat mij niet vertellen dat het BKS-publiek niet op Biffy zit te wachten maar wel op de emoband Placebo, daar kom ik gewoonweg niet bij. Daarbij gaat Placebo de weide echt niet betoveren, het was een prima optreden op Werchter, maar zo goed dat ze het naar mijn idee vrij kritische BKS-publiek gaan betoveren, nee dat zie ik niet gebeuren. Ik denk uiteindelijk dat geen van beide kans maakt om op BKS te staan. Het zullen gewoon PP/LL-bands blijven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Placebo past natuurlijk wel een stuk beter dan Biffy Clyro. Placebo is een band die zich al veel meer bewezen heeft, en heeft met albums als Meds en Without You I’m Nothing ook twee klassiekers op zak. Ik vind het eerlijk gezegd een maffe vergelijking. Placebo is een band die op veel festivals past, maar zou opzich nog best kunnen headlinen op BKS. Het zou in ieder geval geen vreemde eend zijn als je ziet dat Elbow, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand er ook hebben geheadlined. Sorry, maar ik vind Biffy Clyro toch echt van een andere orde.

Dat Placebo meer bij BKS ben ik volledig met je eens maar dat Biffy niet in de orde van Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Elbow past. Nee, daar ben ik het zeker niet meer eens. Toch zie ik het ook niet gebeuren in Nederland. Maar laat Placebo alsjeblieft weg… aflopend zaakje vindt ik het zelf, album was matig en op Werchter vond ik het niet veel interessanter.
Placebo in de Ziggo Dome was heel erg tof. Veel oude platen wat het een hele toffe show maakte. Live kwamen de nummers van het nieuwe album ook wel goed over. Loud Like Love is een heel tof nummer. Vele malen beter dan Elbow (dat was erg saai vorig jaar).
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Biffy Clyro is een leuke band maar ik zie ze beter als sub-headliner op FortaRock of eventueel gewoon op de Main Stage 's middags ergens. Hun Pinkpop show was erg strak en hun headline show op Reading Festival was ook waanzinnig goed.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Placebo heeft toch de rustigere nummers met de minder aggressieve gitaren. Dat ze afgelopen jaar een minder jaar hadden(al was het optreden op Sziget uitstekend) betekent bovendien niet dat ze een weide niet kunnen betoveren. Zonder die eigenschap hadden ze nooit (sub)headliner van menig festival kunnen worden. Ik zie Placebo dit jaar ook niet headlinen, maar dat komt eerder omdat hun album voor de zomer uit kwam en ook een volledige zomertour hebben gedaan.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Placebo heeft toch de rustigere nummers met de minder aggressieve gitaren. Dat ze afgelopen jaar een minder jaar hadden(al was het optreden op Sziget uitstekend) betekent bovendien niet dat ze een weide niet kunnen betoveren. Zonder die eigenschap hadden ze nooit (sub)headliner van menig festival kunnen worden. Ik zie Placebo dit jaar ook niet headlinen, maar dat komt eerder omdat hun album voor de zomer uit kwam en ook een volledige zomertour hebben gedaan.

Rustige nummers heeft Biffy Clyro ook met onder andere Machines, God & Satan en Opposite. Ze zouden die dan wel iets meer moeten spelen dan normaal gesproken. Ik vind het wel een beetje een raar argument dat je zegt dat Biffy Clyro de weide niet kan betoveren, maar Placobo wel anders waren ze nooit (sub)headliner geweest. Biffy Clyro is namelijk vooral op Britse festivals ook gewoon een headliner. Dat betekent dus dat ook Biffy Clyro de weide kan betoveren. Ik denk wel dat in plaats van betoveren Biffy Clyro een festival eerder in vuur en vlam zet, maar deden Arctic Monkeys dat niet ook in 2013 en Franz Ferdinand afgelopen jaar? Ik denk dat als 1 van de 2 een festival gaat headlinen dat Down The Rabbit Hole of Lowlands gaat zijn en voor Biffy Pinkpop misschien over een tijdje als ze doorgroeien(ik denk dat bij Placebo de rek er helaas een beetje uit is).
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Biffy Clyro mist echt iets speciaals om op BKS te staan denk ik. Ik vind het zelf nogal simpele muziek, en daarnaast ook niet helemaal het genre wat op BKS zou passen. Placebo heeft ondertussen wel een goede reputatie opgebouwd door eerdere albums, al zullen ze idd niet veel beter meer worden.
Maar ik denk dat ze er allebei niet staan maar als er echt een op BKS moet spelen denk ik dat bezoekers veel eerder op Placebo zitten te wachten.
Maar ik ben ook niet helemaal subjectief over Biffy, ik moet altijd gelijk aan Greenday denken.


Even een andere naam, ik ben even aan het kijken welke festivals in de buurt van BKS zitten en zie dat Swans twee weken later op ATP Iceland staan. Als die nog ergens op een festival staan deze zomer in NL lijkt BKS mij het meest geschikt.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Bij Biffy denk je aan Green Day ja XD, die heb ik nog niet gehoord. Als ik t ergens mee zou vergelijken is het Foo Fighters, maar dat is ook geen BKS band XD

Swans is idd een goede mogelijk voor BKS, daar ga ik stiekem ook al wel vanuit. Zou niet weten welk ander festival ze willen doen. Misschien ITGWO, maar ik denk dat BKS geschikter is voor ze
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Biffy Clyro past wat mij betreft niet bij BKS, zeker niet als headliner. Veel te veel ‘straight forward’ hardrock, meer dan Placebo. Daar zit het gemiddelde publiek van BKS niet echt op te wachten denk ik. Die komen meer voor goed geschreven, eventueel dansbare indierock/ppr als headliner. Wat dat betreft vind ik Placebo trouwens ook meer passen. Alle voorafgenoemde bands(vooral inclusief Elbow) hebben de eigenschap de weide echt te betoveren(ook ‘emotioneel’). Biffy Clyro heeft dat, bij mij in ieder geval, nog niet voor elkaar gekregen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Placebo is toch gewoon echt wat diepere muziek dan de 'straight forward' rock van Biffy Clyro. Dat maakt gewoon echt het verschil tussen Pinkpop en BKS. No offence, maar op Pinkpop past de straight forward rock van Biffy Clyro gewoon stukken beter dan op BKS. Placebo is een band die ik op beide festivals wel zou kunnen zien, dat is alles wat ik bedoelde te zeggen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nouja ik weet niet of je op BKS '13 was, maar 505 van AM was gewoon magisch :p. Franz Ferdinand is gewoon superdansbaar en superhip, en wat een entertainers. Beide ook geen vergelijkbare muziek moet ik zeggen. Wat betreft Swans: als je het optelsommetje maakt dan komt dat inderdaad goed uit. Ik juich het toe, want ze zijn live blijkbaar ook uitmuntend. Ik moet zeggen dat het toch redelijk lastig is om een voorspelling van headliners te maken voor BKS. Kasabian of Jack White misschien, maar verder durf ik het niet goed te zeggen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ja, maar dat is 1 nummer dat magisch is, dat kan Biffy ook wel met een nummer, maar ik moet zeggen dat ik t ook lastig vind om headliners te gokken. Jack White zou voor BKS een fantastische headliner zijn, nog beter dan Kasabian. Hopelijk pakt DTRH hem niet af.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Even snel wat mogelijke headliners die in me opkomen, geen idee of ze touren: The Strokes, Arcade Fire, Beck, Vampire Weekend, The xx, Bjork, Nick Cave, The National. Jack White en Kasabian zou ook goed kunnen.

Maar ik denk dat ik meer benieuwd ben naar het overige programma.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja, maar dat is 1 nummer dat magisch is, dat kan Biffy ook wel met een nummer, maar ik moet zeggen dat ik t ook lastig vind om headliners te gokken. Jack White zou voor BKS een fantastische headliner zijn, nog beter dan Kasabian. Hopelijk pakt DTRH hem niet af.

DTRH zal moeten kijken hoe ze het gaan aanpakken. Gaan ze weer namen zo groot als BKS proberen en dan weer aankondigingen beginnen met Black Keys/Foals waarna niks meer volgt? Ik ga er in iedergeval niet snel een kaartje voor halen. Eerst kijken wanneer 't affiche vrijwel compleet is
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik vind DTRH op t oog sowieso niks. Zal best leuk zijn als je er eenmaal bent, maar voor mij is t een slap aftreksel van een mix tussen BKS en Lowlands. Dan ga ik wel gewoon naar BKS, nog nooit op zo'n chill festival geweest(qua sfeer e.d.)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Na het nieuws rondom Editors, misschien een leuke headliner voor BKS? Zou ze niet vinden misstaan en is een grote naam. Echter is wel de vraag of ze hier een dag mee uitverkopen. Na zoveel optredens in Nederland en Belgie heb ik daar toch mijn twijfels bij. Maar toch een naam om rekening mee te houden voor de headline spot denk ik, helemaal gezien Pinkpop en Lowlands afvallen ( denk ik ).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Na het nieuws rondom Editors, misschien een leuke headliner voor BKS? Zou ze niet vinden misstaan en is een grote naam. Echter is wel de vraag of ze hier een dag mee uitverkopen. Na zoveel optredens in Nederland en Belgie heb ik daar toch mijn twijfels bij. Maar toch een naam om rekening mee te houden voor de headline spot denk ik, helemaal gezien Pinkpop en Lowlands afvallen ( denk ik ).

Die verkopen hun dag wel uit!
Maar ik ben eigenlijk bang dat als Editors toch met dat nieuwe album komt dat Lowlands of Pinkpop ze wil.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
Na het nieuws rondom Editors, misschien een leuke headliner voor BKS? Zou ze niet vinden misstaan en is een grote naam. Echter is wel de vraag of ze hier een dag mee uitverkopen. Na zoveel optredens in Nederland en Belgie heb ik daar toch mijn twijfels bij. Maar toch een naam om rekening mee te houden voor de headline spot denk ik, helemaal gezien Pinkpop en Lowlands afvallen ( denk ik ).

Die verkopen hun dag wel uit!
Maar ik ben eigenlijk bang dat als Editors toch met dat nieuwe album komt dat Lowlands of Pinkpop ze wil.

Dat denk ik ook ja. En als het album 1 of 2 hits heeft zijn ze op Pinkpop gewoon headliner, dus dan vist BKS denk ik achter het net
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
Na het nieuws rondom Editors, misschien een leuke headliner voor BKS? Zou ze niet vinden misstaan en is een grote naam. Echter is wel de vraag of ze hier een dag mee uitverkopen. Na zoveel optredens in Nederland en Belgie heb ik daar toch mijn twijfels bij. Maar toch een naam om rekening mee te houden voor de headline spot denk ik, helemaal gezien Pinkpop en Lowlands afvallen ( denk ik ).

Die verkopen hun dag wel uit!
Maar ik ben eigenlijk bang dat als Editors toch met dat nieuwe album komt dat Lowlands of Pinkpop ze wil.

Dat denk ik ook ja. En als het album 1 of 2 hits heeft zijn ze op Pinkpop gewoon headliner, dus dan vist BKS denk ik achter het net
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken