Wat luister je nu?

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Iemand die nog veel heeft gekeken (wss niet maar afin, is fijn om op te zetten als je een paper aan het maken bent hah)
)

Veel familie verplichtingen, dus niet zo veel gezien als ik wou.

Radiohead 6,5 (zie eerder) lorde 8.5, kaleo 8 (echt lekker), kendrick lamar 6 (niet mijn muziek, maar wel goed optreden) , blossoms 6 (niet verkeerd maar ook niet bijgebleven) , lady gaga 7, New order 8, car seat headrest 9 (klonk waanzinnig) , the xx 7, oh wonder 7.5 (kregen het publiek zelfs wat mee, heb ik niet heel veel gezien daar) , local natives 6.5, father John misty 9

Verder losse flarden gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Veel van de eerste dag gezien. Van de andere 2 dagen slechts flarden.

Father John Misty (9) stak de hoofdvogel af. De man in zijn beste vorm: met een grootse band achter hem, bij zonsondergang en met een groot publiek die aan zijn (vele) woorden hangt. Zeldzaam voor Coachella.

Sampha (8,5) was ook retegoed. Wat een unieke sound heeft die man.

Radiohead (8,5) doet het normaal voor niet minder dan '10'- optredens. Hier ging het dus mis. En een Radiohead concert moet het erg van een opbouwende spanningsboog hebben. Op zich wel eens speciaal om een grote band als deze in zo'n situatie te zien belanden. Volgende week gaan die gewoon weer voor die 10. ;-)

The XX (7,5) was in vorm, met Jamie als boegbeeld van deze generatie muzikanten. Ze lijken in bloedvorm, al was het wel jammer dat ze maar een uurtje kregen (en dag het publiek 10 keer zo tam reageerde als op die Lollapalooza shows in Zuid Amerika).

SOHN ook even gezien in afwachting voor Werchter, aangezien het één van de weinige acts voor de RW zaterdag is die ik eventueel zou overwegen. Jammer genoeg was de man weinig overtuigend. Zijn songs kwamen heel pover over, al ligt dat ook wel deels aan de setting (vroeg, daglicht, spelen voor 2 man-en-een-paardekop).

Van de andere dagen enkel de headliners gezien.

Lady Gaga (6,5) had veel show, maar het viel mij op dat haar nummer eigenlijk vrij gewoontjes is voor iemand die zichzelf gaga noemt. Een paar klassiekers, waaronder Bad Romance, waren wel aardig. Blijkbaar trok ze het grootste publiek van het weekend (en ooit op Coachella), dus ze gaat er blijkbaar wel makkelijk in bij velen.

Kendrick Lamar (8,5 )was ook top. Ik ben fan en ik hoop dat de beste man het gewoon eens als headliner op Rock Werchter ofzo mag proberen. Dit is OOK populair, maar heeft toch een stuk meer visie en diepgang dan een Ed Sheeran of Lady Gaga. De nieuwe nummers kwamen meteen goed uit de verf en dingen als Bitch Don't Kill My Vibe, Alright en King Kunta zijn in snel tempo klassiekers geworden.

Verder vind ik dit verslagje wel een heel goede:
http://www.rollingstone.com/music/live-reviews/25-best-things-we-saw-at-coachella-2017-weekend-one-w477079
 

Matou

Nieuw lid
18 apr 2017
1
0
Miracle - Blackmill ?

Paar weken geleden drum 'n bass ontdekt en vind het echt geweldig! Vooral heel fijn tijdens het leren voor examens :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
@Black Lies Deze band is net aangekondigd voor Lowlands. Muziekstijl komt jou denk ik wel bekend voor. Lijkt een beetje op Brand New ;)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=viaM0SvWsx0[/video]
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Nu nieuwe Spinvis, heerlijk album weer.

Zojuist Clark.

Zometeen Kendrick Lamar.

Dagje alleen op kantoor, kan de lijst met te luisteren albums weer eens proberen terug te brengen ;-)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gorillaz

Op het eerste gehoor is het wel een ´knaller´ van een plaat. Maar of ik dat wil van Gorillaz...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Gorillaz - Humanz
Cashmere Cat - 9
en nu Mew - Visuals

Gorillaz, heerlijke plaat maar vind 26 nummers echt te lang. De laatste 2-3 nummers hebben mij niet veel meer geboeid. Verloor m'n concentratie zowat na The Apprentice. Er zitten een heel pak goeie nummers in en zal zekerrrrr nog vaak worden gedraaid hiero :') Strobelite, Saturn Barz, Momentz, Submission, Charger, Andromeda, Let Me Out, We Got The Power en The Apprentice vond ik er bovenuit steken.

Cashmere Cat, zeer leuke en luchtige plaat! Toch vind ik dat de 'luxe/meanstream'-vocals van Selena Gomez en Ariana Grande het album naar beneden haalden en Victoria's Veil vond ik ook een ietwat vreemde sprong in het album. Night Night, Europa Pools, 9, Wild Love en Love Incredible vond ik zowat de beste tracks :')
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Joey Bada$$ geluisterd, lekker. Gorillaz staan toffe nummers op, maar wel wat veel van het goede inderdaad.

Nu Kelly Lee Owens aan, heerlijk album.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
BNQT – Volume 1.

Interessant project.

Absoluut mee eens, nog wel een paar luisterbeurten nodig, maar boeid me zeker.
Nieuwe Sevdaliza vind ik ook vet, deze muziek vind ik echt zo lekker. Zou niet weten waar ik het mee moet vergelijken, maar absoluut een luisterbeurt waard.

Gorillaz , vind ik een tof album maar iets te lang.
Nieuwe Cashmere Cat, vind ik een best moeilijke plaat. Maar ook die moet ik nog een paar keer luisteren om een goede mening te hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vandaag weer een hoop beluisterd, dit keer niet bewuste albums maar gewoon artiesten op shuffle gehad.. In volgorde:

Nu Nick Cave and the Bad Seeds – Henry’s Dream.

Ondergewaardeerd is zijn oeuvre.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Twee nieuwe nummers van LCD Soundsystem. Vind ze allebei erg lekker wegluisteren, heb nu wel hoge verwachtingen van het album.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Vanmorgen Mac DeMarco, Op het eerste zicht/luisterbeurt vind ik het een heel fijn album dat heerlijk wegluisterd. Nu Slowdive, tot nu toe hetzelfde geval als dat van Mac vanmorgen, heerlijk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken