Wat luister je nu?

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Yannick wrote:
Ik heb voor Weezer al 2 tickets gekocht voor moest er iemand meewillen

Ik wil wel gratis mee
1f60e.svg
1f60e.svg
1f60e.svg


mattman wrote:
Het ziet er naar uit dat dit gaat gebeuren bij Sigur Ros. Vriendin weg en muziekliefhebbende vrienden happen niet toe.

Ben je bij het concert in Groningen of in Amsterdam? In Amsterdam ben ik er namelijk ook!

Vorst in Brussel. Ik ben een Belg. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
De compilatie cd van Ed Banger records, vet staaltje electronische muziek.. SebastiAn leeft blijkbaar ook nog! :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Flink wat goede albums geluisterd dit weekend:

David Bowie's Station to Station
Dit album wordt wel elke luisterbeurt beter. Ik had laatst een liveshow aanstaan van Bowie uit deze tijd waarin hij heel elegant een stel Ziggy Stardust-nummers speelt. Het album zelf heeft dan ook veel charme.

Shabazz Palaces' nieuwe live-album
Weet me toch goed terug te brengen (mentaal dan) naar de show op Le Guess Who. Erg sterk liveduo. Benieuwd naar de nieuwe plaat.

A Silver Mt. Zion's He Left Us Alone But Shafts Of Light Still Sometimes Grace The Corner Of Our Rooms
Fantastische albumtitel. Heel vergelijkbaar met het werk van Godspeed You!, komt dan ook uit dezelfde stroming post-rock.

Aphex Twin's Richard D. James Album
Ik ben groot fan van Aphex Twin's Selected Ambient albums (allebei, ook al verschillen ze zo veel), maar dit klinkt mij toch veel meer als vrij generieke 90's electronica.

Talk Talk's Laughing Stock
Lange tijd alleen maar Spirit of Eden geluisterd omdat dit niet op Spotify staat, maar Laughing Stock is letterlijk hetzelfde album maar dan vele malen beter uitgewerkt! Fantastisch album, definiërend voor de post-rock-stroming. Spirit of Eden ook maar weer even geluisterd voor referentie.

Boris' Feedbacker at Last
Na Pink en Flood de lovende recensies over dit album gevolgd om eens te luisteren. Het is raar, want ondanks de repetitie voel je een erg natuurlijke progressie in dit album met aspecten van metal, rock en ambient terugkerend. Elk van de vijf nummers representeert dan een andere fase in dit muzikaal verhaal. Dergelijke albums zijn altijd mooi, maar hier is het wel erg goed uitgewerkt. Kan zich zeker meten met Pink en Flood wat betreft kwaliteit. Pink is dan natuurlijk het meer 'straightforward' rock/metal-album en Flood en Feedbacker zijn allebei prachtige experimentele albums. Pink ook maar weer even geluisterd voor referentie.

Eno & Fripps' Evening Star
Dit is gewoon echt een epische samenwerking tussen twee helden.

Swans' The Glowing Man
Toch het meest episch klinkende album van Swans. Was er een tijdje terug wat op uitgekeken, maar nu wil ik hem weer horen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Grizzly Bear - Three Rings

Mooi nummer, benieuwd naar nieuwe album.

Trouwens ze staan ook op 13 oktober in Tivoli Ronda te Utrecht.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
https://m.youtube.com/watch?v=Hg7qw31xeXk&ebc=ANyPxKojmyfVpNENM5QlPZT3iMC-CLe3X69Ry9F3WAeTFSpP-7ExUgIgAqe3Sn8IVlx5dY0FcXQDlDcj2XEInjDMaAi-aHTJVA

Laatst gespeelde nummer van Soundgarden.
Holy fuck.


In my time of dying, I want nobody to mourn
All I want for you to do is take my body home
Well, well, well, so I can die easy [x2]
Jesus, going to make up
Jesus, going to make up my dying bed
Meet me, Jesus, meet me
Meet me in the middle of the air
If my wings should fail me, Lord
Please meet me with another pair
Well, well, well, so I can die easy [x2]
Jesus, going to make up
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1bqjvhoRkAY[/video]

Mooi nummer. Heeft soms wat weg Band of Horses en The Districts.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
[video]https://youtu.be/zC30BYR3CUk[/video]

Hate it or love it. Productiewaarde zit in iedergeval wel goed.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Vind het wel een lekker nummer. Lekker zomers. Kan een festival anthem worden denk ik. Wel een stuk toegankelijker dan vorig werk, dus betekend dit een roep naar nog bredere populariteit?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Lekker zomers.

Precies. Arcade Fire moet weer van die depressieve shit maken als op het eerste album. Een nummer als Wake Up was eigenlijk ook best positief, maar straalt ook weer wanhoop uit. Dit is gewoon een soort The Wombats-gevoel ofso, bij dit nummer.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die nieuwe single van AF gaat toch eerder richting 'vreselijk' dan richting 'oké'. Heb er niets mee. Jammer, want AF tot op heden altijd heel leuk gevonden, maar dit is mijn ding niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken