Vinyl verzamelaars

jbj

Dagopener
11 okt 2022
529
725
Hier een 130-tal LP's, voornamelijk nieuw gekocht. Ik heb zo'n mentale regel dat ik iedere maand 1 nieuwe LP koop. Voor verjaardag/kerst krijg ik meestal ook wel een aantal nieuwe.

Voorlopig heb ik slechts 2 LP's die stegen in waarde voor zover ik weet:

Ayreon - theory of everything
(Gevonden op graspop!)
Avatar - feathers and flesh

Verder heel wat limited en picture LP's. Moet dringend mijn discogs eens updaten besef ik nu..
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Het is voor mij ook een kleine hobby, heb er zo'n 70 in de kast staan. Vind het ook erg tof om zo'n groot artwork te hebben van mijn favoriete bands. Helaas gaat dit soms ook echt ten koste van het geluid, zo is die 10th anniversary expanded edition van High Violet van The The National echt niet om aan te horen. Heeft iemand hier die normale versie? Hoe klinkt die?

En hoe denken jullie over bootlegs? Ik heb zelf Saturnation 1, 2 en 3 van Brockhampton gekocht omdat de band ze zelf niet heeft uitgebracht. Verassend goede pressing en klinkt heerlijk over mijn boxen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Het is voor mij ook een kleine hobby, heb er zo'n 70 in de kast staan. Vind het ook erg tof om zo'n groot artwork te hebben van mijn favoriete bands. Helaas gaat dit soms ook echt ten koste van het geluid, zo is die 10th anniversary expanded edition van High Violet van The The National echt niet om aan te horen. Heeft iemand hier die normale versie? Hoe klinkt die?

En hoe denken jullie over bootlegs? Ik heb zelf Saturnation 1, 2 en 3 van Brockhampton gekocht omdat de band ze zelf niet heeft uitgebracht. Verassend goede pressing en klinkt heerlijk over mijn boxen.

Als het nooit is uitgebracht, lijkt me dan prima. Maar probeer zelf wel zoveel mogelijk de officiële releases te pakken, waar dat mogelijk is.

Laatst op vakantie een unofficial Dirty Deeds van AC/DC gekocht, maar vind het dan vetter als het gewoon een officiële release was.

Inmiddels op de helft ongeveer met alles in discogs zetten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.672
Heeft iemand er toevallig weet van of Them Crooked Vultures nog wordt gedrukt/verkocht?
 

Pauwke99

Playlistbediener
17 jun 2021
30
40
Deze zaterdag is het Record Store Day! Iemand van plan iets speciaals in te slaan?

Zelf wel benieuwd naar:
  • Beach House: Become EP
  • Diiv: Live At Murmrr Theatre
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Deze zaterdag is het Record Store Day! Iemand van plan iets speciaals in te slaan?

Zelf wel benieuwd naar:
  • Beach House: Become EP
  • Diiv: Live At Murmrr Theatre

Niet gekeken of er iets speciaals/interessants voor mij wordt gereleased. Maar volgens mij is dit weekend ook de mega platenbeurs in de Brabanthallen. Ga zelf pas in november weer.

Heeft iemand er toevallig weet van of Them Crooked Vultures nog wordt gedrukt/verkocht?

Enige dat ik zo snel vind, is dat je je kan aanmelden voor de waitinglist of iets dergelijks: https://www.merchbar.com/rock-alter...s/them-crooked-vultures-them-crooked-vultures
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.218
3.758
Deze zaterdag is het Record Store Day! Iemand van plan iets speciaals in te slaan?

Zelf wel benieuwd naar:
  • Beach House: Become EP
Deze is besteld en zal ik begin mei ergens ontvangen. Benieuwd, want het zijn nummers die het net niet gered hebben tot Once Twice Melody.

Die van DIIV staat al vanaf vorig jaar op hun bandcamp pagina. Is een akoestische show, dus voor mij niet interessant. Hopelijk dit jaar een nieuw DIIV album. Zou tijd worden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Heeft iemand er toevallig weet van of Them Crooked Vultures nog wordt gedrukt/verkocht?
Ik heb die plaat enkele jaren geleden nog nieuw gekocht. Maar die is nu niet meer zo makkelijk verkrijgbaar dus, begrijp ik? Vreemd. Als ik er iets over zie/hoor laat ik het je weten!

Hopen op een nieuw album van ze, met een nieuwe oplage van de oude erbij :)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.174
2.980
Ik ben er ondertussen ook in geslaagd mijn kleine muziekcollectie op Discogs te zetten: LINK
31 vinyls en 17 CD's momenteel, stelt gelukkig nog niet veel voor.
Ik ben een zestal jaar geleden begonnen met verzamelen maar sinds corona heb ik eigenlijk amper vinyl meer gekocht. Ik merkte dat ik mijn platen uiteindelijk toch minder oplegde dan gedacht en dan wordt het snel een dure hobby, zeker met de stijgende prijzen de voorbije jaren. Als ik nog iets koop, is het enkel op concerten van mijn favoriete artiesten of een speciale versie ofzo.

Mijn eerste platen waren Radiohead - A Moon Shaped Pool, Royal Blood - s/t en Balthazar - Thin Walls.
Mijn meest waardevolle plaat is blijkbaar In Rainbows van Radiohead, waarvan ik dus nu pas net ontdekt heb dat het een originele druk is uit 2007. Daarnaast zijn mijn gekleurde dubbel vinyl van King Krule - The Ooz en een 7'' Patience promosingle van Tame Impala mijn meest waardevolle stukken.
Mijn coolste plaat heb ik hier al uitvoerig besproken. Verder heb ik ook wel wat gesigneerde dingen van Belgische artiesten (Balthazar, Compact Disk Dummies, Tristan, Ivy Falls)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Ik lees net dat aankomende zaterdag bij de RSD Froukje de ambassadeur is, en dus krijgen de eerste 5.000 mensen die iets kopen, haar nieuwe single gratis erbij. Verder in Apeldoorn om volgens mij 13.45 een optreden van Floor Jansen in de platenzaak (en daarvoor en -na nog een paar andere, voor mij onbekende, namen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Eindelijk er helemaal doorheen gekomen in discogs. Klein beetje non-hardrock/metal, maar overgrote merendeel is wat je verwacht van mijn verzameling:)


Meest voorkomende artiesten:
KISS - 14
AC/DC - 8
Avantasia - 7
Iron Maiden & Bruce Dickinson - 6 & boxset van 6 albums
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en wenteldave

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
203
437
Vet allemaal!!
Ik heb zelf ook zo'n 100 platen en nog 30-40 singles.
Verzamel zelf veel van Muse, ik wil daar alle singles sowieso van hebben en ik ben bijna rond, nog 2 te gaan maar :eek:

Platenspeler uiteraard ook, een Lenco tafeltje van 100eu. Gekocht toen ik maar 3 platen had, omdat ik nog niet wist of ik echt vinyl zou gaan aanschaffen. Als ik ga verhuizen, ga ik een goede kopen met ook goede boxen erbij.

Net als anderen hier vanaf t begin discogs bijgehouden. Bij een vriend zijn hele collectie van 800+ een keer gedaan, toch ruim 4 dagen bezig geweest. Komt ook omdat hij allemaal platen zonder barcode had en het dan best lastig is de juiste uitgave onder soms wel 20 opties te vinden. Moet je naar alle boekjes, codes, kleur en run-out etc kijken.

As laatste RSD!
Ik ga inmiddels al een jaar of 5. Mn maat haalt altijd dingen van The Cure, U2 en Bowie. Ik ga dit jaar voor While She Sleeps, Insomnium en jawel: Taylor Swift.

Afgelopen jaren o.a. Linkin Park, Gojira, The Offspring en Inhaler op de kop kunnen tikken.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik lees net dat aankomende zaterdag bij de RSD Froukje de ambassadeur is, en dus krijgen de eerste 5.000 mensen die iets kopen, haar nieuwe single gratis erbij. Verder in Apeldoorn om volgens mij 13.45 een optreden van Floor Jansen in de platenzaak (en daarvoor en -na nog een paar andere, voor mij onbekende, namen)
Ik ben zelf in Venlo bij Sounds. Daar staan DeWolff en Solomon op het programma. Specifieke releases heb ik ook nog niet per se op het oog, maar dat zie ik ter plaatse wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.352
2.836
Hallo allen,

Zelf vooral een vinyl verzameling van mijn jeugdhelden normaal. Later wat meer glammetal lp's aangeschaft. Maar altijd nog 1 vraag gehad. Op mijn verjaardag destijds Appetite for Destruction van Guns n' Roses gekregen. Perfect Album. Maar het is een LP met een bloemengeur. Zelfs na al die jaren ruik je het nog. Iemand meer die versie gehad. Heb het in al die jaren nooit ergens kunnen vinden op het interweb
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Hallo allen,

Zelf vooral een vinyl verzameling van mijn jeugdhelden normaal. Later wat meer glammetal lp's aangeschaft. Maar altijd nog 1 vraag gehad. Op mijn verjaardag destijds Appetite for Destruction van Guns n' Roses gekregen. Perfect Album. Maar het is een LP met een bloemengeur. Zelfs na al die jaren ruik je het nog. Iemand meer die versie gehad. Heb het in al die jaren nooit ergens kunnen vinden op het interweb

Zal wel 'Mint condition' zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep en Bert

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Hallo allen,

Zelf vooral een vinyl verzameling van mijn jeugdhelden normaal. Later wat meer glammetal lp's aangeschaft. Maar altijd nog 1 vraag gehad. Op mijn verjaardag destijds Appetite for Destruction van Guns n' Roses gekregen. Perfect Album. Maar het is een LP met een bloemengeur. Zelfs na al die jaren ruik je het nog. Iemand meer die versie gehad. Heb het in al die jaren nooit ergens kunnen vinden op het interweb
Elke keer als je bezoek hebt sprayen ze stiekem parfum op die plaat, da's de enige verklaring
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken