Misschien wordt het voor mij ook eens tijd de collectie op discogs te gaan zetten. Is wel goed voor het overzicht. Paar favorieten:
- Een daadwerkelijk first press uit Londen van Led Zeppelin's
Physical Graffiti, een volledige toevalstreffer van mijn tante in de platenbak van een tweedehands winkel, toen ze iets zocht voor mijn verjaardag. Denk niet dat iemand doorhad dat het daadwerkelijk een first press was, maar dat is toch echt waar ik op uitkom als ik het serienummer opzoek. Mooie oude hoes met de schuif raampjes ook;
- De Nederlandse uitgave van King Gizzard and the Lizard Wizards Butterfly 3000 album, genaamd
Vlinder 3000 van Koning Spiermaag en de Hagedis Tovenaar. Alle lyrics staan er ook in het Nederlands op. Was in de pre order te bestellen, gelimiteerd tot 2000 wereldwijd of zoiets. Mooi blauw vinyl;
- Van dezelfde band:
Polygondwanaland, de Fuzz Club editie. Maar die heb ik
hier al uitgebreid gefeatured;
-
Deep Purple: Live in Japan heb ik gekocht gewoon omdat het mij een gave plaat leek om te hebben, ik had het concert zelf nog nooit geluisterd. Blijkt het een van de beste live albums ooit te zijn, volgens velen. Inderdaad echt een fenomenaal optreden van een band die naar mijn idee een beetje ondergewaardeerd begint te raken de laatste jaren. Wat is die muziek goed;
- Ik kan mijn
Lateralus van Tool niet onbenoemd laten, spectaculaire minimalistische hoes, en hele gave picture discs die goed bij de muziek passen. Helaas klinkt de plaat wat minder goed naar mijn mening, waarschijnlijk door de picture discs, heb gelezen dat dat probleem vaker voorkomt bij die dingen. Dus ben ik ook heel blij recent de "gewone" uitgave van
Fear Inoculum heb kunnen kopen, gewoon zwart 180 grams vinyl, maar met een mooie geometrische ets op de ongebruikte F kant.
Leuk topic
@Koekdoos, vind het wel leuk om af en toe even een leuk plaatje uit te kunnen lichten, en te lezen wat men zoal koopt.