Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

484670528_1200787905382648_9088576305583014812_n.jpg

Nieuwe Misty Fields namen. Wordt wel interessant zo!

🌿 Eindelijk kunnen we delen dat o.a. The Horrors, DIIV, Floodlights en Long Fling, het nieuwe project van Pip Blom en Willem Smit (Personal Trainer) zich voegen bij Yard Act, The Black Lips, Tropical Fuck Storm en Clap Your Hands Say Yeah en meer! Zie hieronder alle 20 (!) nieuwe namen op een rij:

•The Horrors • DIIV • Brown Horse • C.O.F.F.I.N • CTurtle • De Stekkers • Ducks Ltd • Fiep • Floodlights • Friedberg • Good Looks • Honeyglaze • Kaat van Stralen • La Sécurité • Long Fling • Moreish Idols • Nonne • SØWT • Terra Twin • University

Wegens stijgende kosten die niet gedragen kunnen worden wegens een tegenvallende kaartverkoop... Ongelooflijk zonde zeg!

Hadden inderdaad een leuke line-up, maar is voor mij nooit echt een optie geweest omdat Hoogeveen vanaf de Randstad amper te bereiken is. Zeker in het weekend zou ik dan meer dan drie uur onderweg zijn, om er enkel te geraken. Ik sluit niet uit dat dat voor meer mensen de afweging is geweest. Los van het feit dat het sowieso een dunbevolkt gebied is, dus ze ook relatief weinig locals hebben om het één en ander op te vangen.

Ik hoop echt ontzettend dat het geen voorteken is voor wat ons de komende jaren te wachten staat als het gaat om het overeind kunnen houden van de kleine alternatieve festivals.

Wegens stijgende kosten die niet gedragen kunnen worden wegens een tegenvallende kaartverkoop... Ongelooflijk zonde zeg!

Hadden inderdaad een leuke line-up, maar is voor mij nooit echt een optie geweest omdat Hoogeveen vanaf de Randstad amper te bereiken is. Zeker in het weekend zou ik dan meer dan drie uur onderweg zijn, om er enkel te geraken. Ik sluit niet uit dat dat voor meer mensen de afweging is geweest. Los van het feit dat het sowieso een dunbevolkt gebied is, dus ze ook relatief weinig locals hebben om het één en ander op te vangen.

Ik hoop echt ontzettend dat het geen voorteken is voor wat ons de komende jaren te wachten staat als het gaat om het overeind kunnen houden van de kleine alternatieve festivals.
Sterker nog, ze lijken het hele festival op te doeken, ook voor de komende jaren. Op de reactie 'Jammer, ik hoop dat het volgend jaar wel lukt', reageert Graveland met 'Helaas, het boek is dicht...'. Pijnlijk, want inderdaad, zeker met wat jullie zeggen, die zetten de afgelopen jaren geen gek festival neer.

Sterker nog, ze lijken het hele festival op te doeken, ook voor de komende jaren. Op de reactie 'Jammer, ik hoop dat het volgend jaar wel lukt', reageert Graveland met 'Helaas, het boek is dicht...'. Pijnlijk, want inderdaad, zeker met wat jullie zeggen, die zetten de afgelopen jaren geen gek festival neer.
Ja, ik dacht ook al op te maken uit de tekst op hun website dat het definitief klaar is. Trieste bedoening... Denk echt niet dat het aan de line-up ligt, maar aan de locatie. Want dit affiche zou denk ik prima verkopen in bijvoorbeeld Tivoli, 013 of de Effenaar.

De volgende 12 voor Left Of The Dial:

BODY HORROR (AUS) ‘a dark and dirty mixture of pain and unfiltered ecstasy’
CLASSIC TRUCKS (UK) ‘beautiful songs from the ugliest man in Bristol’
FELLATIO (NL) ‘Rotterdam’s very own avant-garde disco punk post-penis krautpop trio’
FRANCES MURRAY (UK) 'witty, searingly honest indie rock that's equal parts raucous and introspective'
LOW ISLAND (UK) ‘the perfect layering of live and electronic sounds for true pop fans’
MAX WINTER (UK) ‘experimental contemporary classical pop compositions’
SALVIA (UA/BE) ‘an emotional fusion of dream pop and dark wave’
SERVO (FR) ‘brutal, hypnotic, trance inducing noise’
STAR CITY (UK) 'an infectiously danceable, synth-heavy blend of disco, post punk, techno and acid house'
THISTLE. (UK) ‘fast-paced, hard-hitting guitars with melancholic vocals’
TOMMY BARLOW (UK) ‘gently unfolding songs filled with ear-tickling sounds'
TORBA (IT) ‘dark industrial and haunting synth wave’

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Nog mensen die naar Motel Mozaique gaan en nog leuke tips hebben? Zelf ken ik Parker Fans, Oddisee en Antony Szmierek, verder wordt het weer zoals elk jaar een ontdekkingstocht!

Nog mensen die naar Motel Mozaique gaan en nog leuke tips hebben? Zelf ken ik Parker Fans, Oddisee en Antony Szmierek, verder wordt het weer zoals elk jaar een ontdekkingstocht!
Ao vond ik erg mooi vorige maand in Tivoli. Zelf zou ik van wat ik ken verder naar Ugly, Geordie Greep en Squid gaan (maar verder ken ik ook een hoop niet).

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Charlot is tof, maar voor de rest is het echt zoeken. Lézard ook wel oké.
Hiqpy is wel ok, Ramkot ook nog wel interessant en Collignon schijnt ook wel tof te zijn. Glints wil ik absoluut niet horen/meekrijgen met die belachelijke rapper en z'n gemaakte Brits.

Users who are viewing this thread